Citat:
Ursprungligen postat av
MRZnr1
Över tid kan man såklart omfördela massan om man tex går ner i fett, men tränat upp muskler på låren och övriga kroppen. Inget som händer på en vecka dock. Ju fler mätningar man gör, ju mer rätt blir siffrorna. Vissa bodybuilders väger sig morgon och kväll.
Jag har inte börjat träna för att bygga muskler utan håller på att bygga upp min kondition igen. När ska man mäta sig runt magen förresten? Känns jäkligt fuskigt att göra det direkt på morgonen efter man bajsat liksom...
När jag började äta bättre, d.v.s medelstrikt lchf, så mätte jag mig 1 gång varje vecka. Då gick jag från 107 - 100 cm på en månad. Dock var jag ruggigt bakfull första gången, så oklart hur korrekt det första midjemåttet var. Nu har jag den senaste månaden pendlat mellan 100-98, men tror mest det handlar om när på dagen jag mätt mig. Men en gång i veckan känns lite väl ofta tycker jag. Men tänkte börja äta lchf igen eftersom jag fuskat lite väl nu.
Men vad är bra mål? Att känna sig snygg? Specifika midjemått? Komma i ett par specifika brallor? Är givetvis olika för alla, men vill ha något att sträva mot så man ser nyttan i det man gör.