2016-05-01, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dundeeunited
Pratade med en riktig biff i omklädningsrummet för några dagar sedan. Han hade hört mig prata med andra där jag sa -"jag har bulkat och gått upp 10-12 kg på 8-9 månader, men jag är fast på 80 kg och verkar inte kunna gå upp mer".

Då sa han -"Du måste chocka kroppen. Precis som kroppen blir mer tolerant mot alkohol vid ett senare skede så måste du deffa ner till 75 för att sedan bulka igen och då kommer du nå 85".

Stämmer det han sa? Han har tränat i 9 år och har rejält grova armar.

Det är ju ett sätt att göra det på men ser inte varför det skulle vara optimalt. Går du inte upp så äter du inte tillräckligt med mat simple as that.
Citera
2016-05-01, 20:53
Bannlyst
- Hur får man fram kukpilen på bästa sätt?

- Räcker det att jag kör militärpress och armhävningar för att få välsvarvade triceps och deltas?

- Om jag bör få i mig 160g protein/dag för optimala gains i byggfas, hur många gram är rimligt att jag ligger på för att endast bevara gainsen jag åstadkommit och bli av med fett?

- Bör jag verkligen undvika kolhydratrik föda såsom potatis, ris och pasta för att bli kunna bli av med fett?

Tack brahs
Citera
2016-05-01, 21:08
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isterband1
- Hur får man fram kukpilen på bästa sätt?

- Räcker det att jag kör militärpress och armhävningar för att få välsvarvade triceps och deltas?

- Om jag bör få i mig 160g protein/dag för optimala gains i byggfas, hur många gram är rimligt att jag ligger på för att endast bevara gainsen jag åstadkommit och bli av med fett?

- Bör jag verkligen undvika kolhydratrik föda såsom potatis, ris och pasta för att bli kunna bli av med fett?

Tack brahs

Militärpress tar bra på axlar men släng gärna in sidolyft och baksida axlar också. Triceps är ju sekundär muskel under övningen så kör några isolerade övningar för triceps.

Angående protein så är väl grunden ca 2 g/kg kroppsvikt, vissa höjer mängden under kaloriunderskott för att behålla så mycket muskler som möjligt.

Nej du bör inte undvika kolhydrater, underskott är det som gäller om du vill bli av med fett
Citera
2016-05-02, 16:26
Medlem
Borde jag skippa fruktos/socker och fast carbs totalt när jag har som mål att deffa?

Eller är det ok att inta det efter träning då det mestadels går till musklerna?

Vad är era tips?
Citera
2016-05-02, 18:03
Medlem
General.Maximus.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Express777
Borde jag skippa fruktos/socker och fast carbs totalt när jag har som mål att deffa?

Eller är det ok att inta det efter träning då det mestadels går till musklerna?

Vad är era tips?

Nej.
Ja.
Ät kolhydrater.
Citera
2016-05-02, 18:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Militärpress tar bra på axlar men släng gärna in sidolyft och baksida axlar också. Triceps är ju sekundär muskel under övningen så kör några isolerade övningar för triceps.

Angående protein så är väl grunden ca 2 g/kg kroppsvikt, vissa höjer mängden under kaloriunderskott för att behålla så mycket muskler som möjligt.

Nej du bör inte undvika kolhydrater, underskott är det som gäller om du vill bli av med fett

Finns inte en chans att jag har råd att ligga på den nivån T.o.m. 100g känns svårt.. Eller ja, lägger jag till 2 shakes på det (28g vardera) så finns det en chans att ligga på den nivån varannan dag kanske men annars, absolut inte.
Ägg är väl det protein som är billigt men har tröttnat så hårt på det så det finns inte.

Jag lever på en väldigt skral matbudget för tillfället.
Citera
2016-05-03, 01:47
Medlem
Citat:
Finns inte en chans att jag har råd att ligga på den nivån T.o.m. 100g känns svårt.. Eller ja, lägger jag till 2 shakes på det (28g vardera) så finns det en chans att ligga på den nivån varannan dag kanske men annars, absolut inte.
Ägg är väl det protein som är billigt men har tröttnat så hårt på det så det finns inte.

Jag lever på en väldigt skral matbudget för tillfället.

Du kan ju inte säga att du inte har råd att ligga på den nivån för att sedan säga att du har tröttnat på en väldigt billig och bra proteinkälla, ingen som har sagt att träning är en dans på rosor
Citera
2016-05-03, 10:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ASAPROCKY
Du kan ju inte säga att du inte har råd att ligga på den nivån för att sedan säga att du har tröttnat på en väldigt billig och bra proteinkälla, ingen som har sagt att träning är en dans på rosor

Tröttnat till den grad att jag mår illa bara av att se på skiten, så jo det kan jag absolut säga. No Pain No Gain, absolut, men inte till den graden och absolut inte för att få i sig lite mer protein.
Citera
2016-05-03, 21:40
Bannlyst
Spelar det någon roll om man röker 1 cigg direkt efter träning eller om man väntar en timma eller mer innan man röker 1 cigg?
Citera
2016-05-03, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DougLee
Spelar det någon roll om man röker 1 cigg direkt efter träning eller om man väntar en timma eller mer innan man röker 1 cigg?

Cigg är dåligt om du ändå ska röka det, sluta suboptimera
Citera
2016-05-03, 23:08
Medlem
Citat:
Tröttnat till den grad att jag mår illa bara av att se på skiten, så jo det kan jag absolut säga. No Pain No Gain, absolut, men inte till den graden och absolut inte för att få i sig lite mer protein.

Kvarg är väl ändå relativ billig produkt som du kan testa? Annars tycker jag röd mjölk är ganska bra.
Citera
2016-05-03, 23:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Theken1891
Kvarg är väl ändå relativ billig produkt som du kan testa? Annars tycker jag röd mjölk är ganska bra.

Tack. Ja, får börja köra på mer mejeriprodukter. Har för mig att Lidl har billig kvarg i femhundragramsförpackning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in