2017-01-08, 21:46
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Express777
Kan man spela fotboll samtidigt som man gymmar?

Jag behöver era åsikter om detta från proffs

Varför skulle du inte kunna?
Citera
2017-01-08, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Varför skulle du inte kunna?

Ifall jag springer mycket så blir jag av med muskler

Man blir klumpig när man gymmar och försöker spela fotboll
Citera
2017-01-08, 22:11
Medlem
Citat:
Ifall jag springer mycket så blir jag av med muskler

Man blir klumpig när man gymmar och försöker spela fotboll

Varför då?
Citera
2017-01-08, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Varför då?

Konditionsträning under två timmar eller en timme brukar ta bort muskler från kroppen har jag hört d.v.s. långvarig konditionsträning
Citera
2017-01-08, 22:26
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Konditionsträning under två timmar eller en timme brukar ta bort muskler från kroppen har jag hört d.v.s. långvarig konditionsträning

Det "tar" inte bort muskler från kroppen. Vill du kombinera din fotbollsträning med styrketräning så gör det.
Citera
2017-01-09, 02:01
Medlem
mrdominiks avatar
Hej.
Har varit igång med gymmet nu i 3 månader. Har börjat äta mer och gå upp i vikt.

Har alltid varit smal innan.

Problemet är att jag börjar få mage! En rund, tjock och ful mage.
Tränar 5 dagar i veckan med detta upplägg:
M bröst triceps
Ti ben
O rygg biceps
To övrigt
Fr axlar mage

Men magen bara växer och växer!!

Jag har ätit mycket förut utan att magen skulle bli såhär men vafan händer nu?
Citera
2017-01-09, 08:47
Medlem
Tajger66s avatar
Kom precis från gymet och märker att jag har problem med "preacher curl". Känner att jag inte får kontakt med biceps utan det är mer underarmarna som får jobba. Kanske den maskinen inte passar mina långa armar helt enkelt, har testat både Z och rak stång. Någon som har idéer om bättre övning som liknar denna.

Ska väl säga att jag körde axlar och bröst idag också, bänkpress med vanlig stång och hantlar för axlarna. Ja jag håller på lära mig de exakta termerna.
Citera
2017-01-09, 10:30
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrdominik
Hej.
Har varit igång med gymmet nu i 3 månader. Har börjat äta mer och gå upp i vikt.

Har alltid varit smal innan.

Problemet är att jag börjar få mage! En rund, tjock och ful mage.
Tränar 5 dagar i veckan med detta upplägg:
M bröst triceps
Ti ben
O rygg biceps
To övrigt
Fr axlar mage

Men magen bara växer och växer!!

Jag har ätit mycket förut utan att magen skulle bli såhär men vafan händer nu?

Du ligger på ett för stort överskott, sänk maten och fortsätt träna.

Citat:
Ursprungligen postat av Tajger66
Kom precis från gymet och märker att jag har problem med "preacher curl". Känner att jag inte får kontakt med biceps utan det är mer underarmarna som får jobba. Kanske den maskinen inte passar mina långa armar helt enkelt, har testat både Z och rak stång. Någon som har idéer om bättre övning som liknar denna.

Ska väl säga att jag körde axlar och bröst idag också, bänkpress med vanlig stång och hantlar för axlarna. Ja jag håller på lära mig de exakta termerna.

Får du ingen kontakt i just den övningen så gör den inte, det är individuellt, en del får bättre kontakt med hantlar och andra med skivstång. Hitta en övning som du känner och kör den, preacher curl är inget måste eller något som ger dig bättre resultat.
Citera
2017-01-09, 12:53
Citat:
Ursprungligen postat av Tajger66

Gillar inte den maskinen, som du säger tar det mer på underarmarna.
Föreslår att du kör Bicepscurls med hantlar eller att du kör Cablerope curls möjligtvis.
Citera
2017-01-09, 15:06
Medlem
gato12s avatar
Märkt att min aptit verkar gå ned efter ett träningspass. Får nästan tvinga i mig föda. I vanliga fall har jag en glupande aptit.
Är det nån som känner igen det?
Citera
2017-01-09, 15:37
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Märkt att min aptit verkar gå ned efter ett träningspass. Får nästan tvinga i mig föda. I vanliga fall har jag en glupande aptit.
Är det nån som känner igen det?

Det är individuellt hur aptiten påverkas utav träning, vissa får ökad aptit och andra tvärtom. Är inget måste att äta direkt efter avslutat träningspass.
Citera
2017-01-09, 19:01
Medlem
lancxzev2s avatar
hur mycket styrka i bänkpress tex behövs för att man ska kunna se skillnad på brösten?
är det något man kan svara på eller är det mer komplicerat än så?
har ökat i bänkpress med typ 5 kg på 1-2 månader men ser ingen skillnad än förut när jag var lite svagare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in