2016-04-14, 17:35
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlazedNBaked
Som sagt nämn en dryck som är mer lämplig för oss som stryketränar? Ej vatten då vi som inte är deffbögar vill ha kcal och protein i vår dryck

Jag nämner ändå vatten, blandat med proteinpulver. Kcal får man från mat.
Citera
2016-04-14, 17:46
Bannlyst
det här är träningstråden, inte kosttråden.
Citera
2016-04-14, 18:10
Medlem
Du letar bara genvägar.
Du vill bygga muskler? Ok.
1. Träna så hårt och ofta du kan.
2. Lägg dig på ett överskott av kcal med rätt macros.
3. Se till att få nog med sömn.

Varsågod jag bjuder på den.
Citera
2016-04-14, 19:01
Medlem
BengtBurks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Express777
Dumbbell lateral side raises

Övning för axlarna

Är vikten viktig? Ska man höja vikten hela tiden? Eller går det bra att köra med lätta vikter?

Lätta vikter är relativt tungt för den här övningen
Höj vikten om du klarar av att utföra övningen korrekt men om den "lätta" vikten känns tung verkar du ha hittat en lagom nivå. Som tj. skrev ska du ha en progression även i den övningen.
Citera
2016-04-14, 22:36
Medlem
EddieCabots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Den länken gör mig inte övertygad om att mjölk är nyttigt.

Ska du lita på någon så lita på Jacob Gudiol.

Citat:
BCAA innehåller L-valin vilket ska öka den mentala prestationen. Det behöver verkligen jag, för ganska ofta orkar jag inte träna.

Förlåt för att jag förstör din placebo nu, men du kommer inte märka någon skillnad. Spara dina pengar och sätt på din favoritlåt istället.
Citera
2016-04-15, 15:18
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EddieCabot
Ska du lita på någon så lita på Jacob Gudiol.

Förlåt för att jag förstör din placebo nu, men du kommer inte märka någon skillnad. Spara dina pengar och sätt på din favoritlåt istället.

Igår drack jag ganska mycket laktosfri mjölk efter träningen. Idag hade jag fått finnar i ansiktet. Det blir nog egentillverkad havremjölk istället.
Citera
2016-04-15, 15:26
Medlem
EddieCabots avatar
Citat:
Igår drack jag ganska mycket laktosfri mjölk efter träningen. Idag hade jag fått finnar i ansiktet. Det blir nog egentillverkad havremjölk istället.

Igår körde jag marklyft. Inatt drömde jag mardrömmar. Det blir nog hantelrodd istället.

Men kör på havremjölk om du vill. Inget fel med det. Så länge du får i dig protein på annat håll vill säga. Annars får du dricka havremjölk tills du spyr.
Citera
2016-04-15, 15:43
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EddieCabot
Igår körde jag marklyft. Inatt drömde jag mardrömmar. Det blir nog hantelrodd istället.

Men kör på havremjölk om du vill. Inget fel med det. Så länge du får i dig protein på annat håll vill säga. Annars får du dricka havremjölk tills du spyr.

Jag brukar aldrig få finnar i ansiktet. Förutom när jag dricker mycket mjölk.

Oatleys havremjölk innehåller ungefär lika med kcal som mjölk. Om man gör egen havremjölk kan man få den ännu mera kaloririk. Dessutom kan man väl spetsa den med proteinpulver också.
Citera
2016-04-15, 15:46
Medlem
EddieCabots avatar
Citat:
Jag brukar aldrig få finnar i ansiktet. Förutom när jag dricker mycket mjölk.

Oatleys havremjölk innehåller ungefär lika med kcal som mjölk. Om man gör egen havremjölk kan man få den ännu mera kaloririk. Dessutom kan man väl spetsa den med proteinpulver också.

Jo men det innehåller mycket mindre protein. Spetsa med proteinpulver går naturligtvis bra. Mjölkprotein.
Citera
2016-04-16, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BengtBurk
Höj vikten om du klarar av att utföra övningen korrekt men om den "lätta" vikten känns tung verkar du ha hittat en lagom nivå. Som tj. skrev ska du ha en progression även i den övningen.

Ok

Är det bara armarna/biceps man kan köra utan progression?

Har hört från flera body builders att lätta vikter går bra för armarna

Finns det några fler kroppsdelar som inte kräver progression?
Citera
2016-04-16, 12:21
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ok

Jag ser inte varför progression inte skulle vara viktigt för armarna...
Citera
2016-04-16, 12:37
Medlem
Killer-queens avatar
Citat:
Ok

Du har fått det om bakfoten, det krävs alltid någon typ av överbelastning på sikt.

Body builders använder förvisso vanligtvis lätta vikter, men det är inte för att en lätt vikt skulle bygga muskler av sig själv. Att de väljer att använda lätta vikter är för att det innebär lägre skaderisk, det är lättare och snabbare att få till en större träningsvolym och det är inte lika påfrestande för leder och nervsystemet. Men även body builders tränar vanligen progressivt, men oftare genom att addera mer volym snarare än vikt på stången.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in