2016-04-12, 20:17
Medlem
Killer-queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Fast fett är ju hälsosammare än kolhydrater, i alla fall nyttigt fett som grädde. Kolhydrater gör så att blodsockret stiger. Jag har maltodextrin, det kanske man kan använda också. Dessutom är jag väldigt smal.
Nåja, gör som du känner bäst. Menar mest att det är ~600kcal i en liter röd mjölk. Adderar du den mängden kalorier till ditt vanliga dagliga matintag så räcker det för att gå upp i vikt.
Citera
2016-04-12, 20:21
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killer-queen
Nåja, gör som du känner bäst. Menar mest att det är ~600kcal i en liter röd mjölk. Adderar du den mängden kalorier till ditt vanliga dagliga matintag så räcker det för att gå upp i vikt.

Jag är inte helt övertygad om mjölkens nyttigheter. På senare år har den framställts som ganska ohälsosam. Fast jag tar det säkra före det osäkra och köper bara laktosfri mjölk. 1 liter mjölk om dagen är dock alldeles för mycket för min smak.
Citera
2016-04-12, 20:42
Medlem
BengtBurks avatar
Citat:
Jag är inte helt övertygad om mjölkens nyttigheter. På senare år har den framställts som ganska ohälsosam. Fast jag tar det säkra före det osäkra och köper bara laktosfri mjölk. 1 liter mjölk om dagen är dock alldeles för mycket för min smak.
Här har du bra information om mjölk och mejeriprodukters påverkan på hälsan: http://tranastyrka.se/mjolk-mejeriprodukter-och-halsa/
Citera
2016-04-12, 21:41
Medlem
Killer-queens avatar
Citat:
Finns soja- och havremjölk också.
Citera
2016-04-13, 16:21
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BengtBurk
Här har du bra information om mjölk och mejeriprodukters påverkan på hälsan: http://tranastyrka.se/mjolk-mejeriprodukter-och-halsa/

Den länken gör mig inte övertygad om att mjölk är nyttigt.

Citat:

Soja undviker jag. Havremjölk funkar, men man betalar nästan bara för vatten.

Egentligen undrar jag om mycket kalorier överhuvudtaget är nödvändigt för att bygga muskler. Protein borde ju vara det enda man egentligen behöver. Jag ska nog prova BCAA i alla fall. BCAA innehåller L-valin vilket ska öka den mentala prestationen. Det behöver verkligen jag, för ganska ofta orkar jag inte träna.
Citera
2016-04-13, 16:27
Medlem
Snoppfejss avatar
Citat:
Så ökar soja också östrogenproduktionen hur nämnvärt mycket den påverkar kan man läsa om, inte så mycket men man undviker ju det hälst
Citera
2016-04-13, 16:50
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snoppfejs
Så ökar soja också östrogenproduktionen hur nämnvärt mycket den påverkar kan man läsa om, inte så mycket men man undviker ju det hälst
Som att undvika att gå över övergångsstället eftersom en alien kan få för sig att nuka den med sin laserbeam. Sluta suboptimera...
Citera
2016-04-14, 16:47
Medlem
Dumbbell lateral side raises

Övning för axlarna

Är vikten viktig? Ska man höja vikten hela tiden? Eller går det bra att köra med lätta vikter?

Lätta vikter är relativt tungt för den här övningen
Citera
2016-04-14, 17:01
Medlem
tj.s avatar
Progression gäller även där...
Citera
2016-04-14, 17:14
Medlem
Citat:
Inte övertygad? Hela paket är ju sprängfylld med saker som kroppen behöver, hur kan du inte se hälsofördelarna med en sån innehållsrik dryck? Har du läst på Aftonbladet eller? Nu är mjölken även vitamin D berikad vilket gör den ännu mer optimal, nämn en dryck med bättre näringsinnehåll som du kan bygga massa på?
Citera
2016-04-14, 17:21
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlazedNBaked
Inte övertygad? Hela paket är ju sprängfylld med saker som kroppen behöver, hur kan du inte se hälsofördelarna med en sån innehållsrik dryck? Har du läst på Aftonbladet eller? Nu är mjölken även vitamin D berikad vilket gör den ännu mer optimal, nämn en dryck med bättre näringsinnehåll som du kan bygga massa på?

Haha. Nu överdriver du mjölkens betydelse ganska mycket.

Totalt 4 näringsämnen av 19 i mjölk fett 3% uppnår minst en tiondel av rekommenderat dagligt intag (RDI), vilket indikerar en väldigt låg näringstäthet, och produkten visar sig även vara mycket näringsfattig när alla ämnen räknas samman.

http://matkalkyl.se/se-mjolkfett3.php

Enligt forskare tros det vara mjölksockret som gör att benskörhet är vanligare hos mjölkdrickare. Det kan ju förklara varför många äldre idag lider av benskörhet. De har druckit mjölk hela livet.

http://www.svt.se/nyheter/vetenskap/...okad-dodlighet
Citera
2016-04-14, 17:33
Medlem
Citat:
Haha. Nu överdriver du mjölkens betydelse ganska mycket.

Totalt 4 näringsämnen av 19 i mjölk fett 3% uppnår minst en tiondel av rekommenderat dagligt intag (RDI), vilket indikerar en väldigt låg näringstäthet, och produkten visar sig även vara mycket näringsfattig när alla ämnen räknas samman.

http://matkalkyl.se/se-mjolkfett3.php

Enligt forskare tros det vara mjölksockret som gör att benskörhet är vanligare hos mjölkdrickare. Det kan ju förklara varför många äldre idag lider av benskörhet. De har druckit mjölk hela livet.

http://www.svt.se/nyheter/vetenskap/...okad-dodlighet
Som sagt nämn en dryck som är mer lämplig för oss som stryketränar? Ej vatten då vi som inte är deffbögar vill ha kcal och protein i vår dryck

Jaha så det är därför äldre människor lider av benskörhet, suck.. du är uppenbarligen en idiot som tror på allt du läser, ingen ide att diskutera. Glöm inte 3-5 skivor bröd per dag är lagom samt undvik gluten, laktos och socker
Senast redigerad av BlazedNBaked 2016-04-14 kl. 17:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in