2015-10-11, 16:38
Medlem
Har styrketränat "seriöst" sedan i somras. Lade om min kost rejält och fick hjälp att fixa ihop ett träningsschema som fungerar bra för mig. Har gått riktigt bra och är nöjd med min utveckling.

Tyvärr (?) verkar det som min muskeltillväxt har stannat av sedan några veckor tillbaka. Jag klarar inte längre av att öka på vikten vid övningarna som jag har gjort tidigare.

Vad kan det bero på? Äter jag för lite? Behöver jag vila mer?
Citera
2015-10-11, 17:45
Medlem
General.Maximus.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ohyfsad
Har styrketränat "seriöst" sedan i somras. Lade om min kost rejält och fick hjälp att fixa ihop ett träningsschema som fungerar bra för mig. Har gått riktigt bra och är nöjd med min utveckling.

Tyvärr (?) verkar det som min muskeltillväxt har stannat av sedan några veckor tillbaka. Jag klarar inte längre av att öka på vikten vid övningarna som jag har gjort tidigare.

Vad kan det bero på? Äter jag för lite? Behöver jag vila mer?

Förmodligen ingenting. Du har träna. "seriöst" i någon enstaka månad bara och att man stannar av i utvecklingen är naturligt.

Utan detaljer om hur du äter, tränar och vilar går det inte att säga något.
Citera
2015-10-12, 01:29
Medlem
BlaBlaBrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av As-33-15-4-p
det här kanske kan hjälpa dig http://www.bodybuilding.com/fun/4-ti...connection.htm
Ok, jag ska kika på den där. Tack.
Citera
2015-10-13, 20:25
Medlem
Nossleus avatar
Hur ofta bör man träna om man endast vill hålla kvar muskerna där dom är? Måste dra ner på träningen ett tag pga tidsbrist
Citera
2015-10-14, 00:08
Medlem
Diaramas avatar
Vad är bäst, att ha sina rörlighetsövningar innan eller efter avslutat gympass?
Citera
2015-10-14, 02:38
Medlem
linnros24s avatar
Axelpass: militärpress, side lateral raises och..... vad?
Citera
2015-10-14, 21:19
Medlem
Glenn-Matthewss avatar
hallå alla glada,

Kanske en jätte dum fråga men vi kör.

Jag kör nu ett schema som jag gillar starkt, får bra pump varje pass!
Dock så försöker jag samtidigt som jag bygger lite, gå ned i vikt. Så jag har lagt in 30 min cardio efter varje pass. Det tråkiga med detta är att pumpen försvinner ganska snabbt.
Är det dumt/negativt att köra cardio direkt efter? förstör det något? Eller är det bara broscience som förvirrar mig?

Mvh,
Citera
2015-10-20, 19:26
Medlem
Tjena alla!

Efter många om och men klarade jag till slut min första frontböj vilket inte var det lättaste. Tekniken där var ju skapligt svårt.

Jag gjorde det dock inte helt fläckfritt för jag använde mig av viktplattor under fötterna och vinklade även dem så de pekar väldigt mycket utåt ( hade sett någon kille visa det på en video).

Min fråga är om det där är okej eller om det skadar något? Hade ju ganska lite vikt så tog ju inte så mycket i benen men balansen, bålen och lite ryggen kämpade på bra.
Citera
2015-10-21, 05:27
Medlem
POSTAR ÅT EN VÄN.

170 cm, kvinna, ca 70 kg. Äter väldigt proteinrik kost med väldigt lite kolhydrater.
Hon tränar ca. 3 gånger i veckan på gym och övriga dagar långa promenader. På gymmet blir det styrketräning med fokus på olika muskelgrupper vid varje pass, i set på 10-12x3 på varje övning.
Hon tycker sig gå upp i vikt väldigt lätt trots en ganska strikt kost och i övrigt sunt leverne.
Dricker dock alkohol/festar 1-2 gånger i veckan.

Är det enbart drickandet som gör att hon går upp i vikt?
Hon säger sig vara väldigt noga med att aldrig rubba på varken träning eller kosten i övrigt.

Har fått miljoner frågor men är nybörjare själv vad gäller träning och kost, vore därför tacksam för tips och råd! Ber dessutom om ursäkt i fall frågan är ställd i fel tråd, flytta gärna i så fall!
Citera
2015-10-21, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eljox
POSTAR ÅT EN VÄN.

170 cm, kvinna, ca 70 kg. Äter väldigt proteinrik kost med väldigt lite kolhydrater.
Hon tränar ca. 3 gånger i veckan på gym och övriga dagar långa promenader. På gymmet blir det styrketräning med fokus på olika muskelgrupper vid varje pass, i set på 10-12x3 på varje övning.
Hon tycker sig gå upp i vikt väldigt lätt trots en ganska strikt kost och i övrigt sunt leverne.

Hon säger sig vara väldigt noga med att aldrig rubba på varken träning eller kosten i övrigt.

Har fått miljoner frågor men är nybörjare själv vad gäller träning och kost, vore därför tacksam för tips och råd! Ber dessutom om ursäkt i fall frågan är ställd i fel tråd, flytta gärna i så fall!
sluta dricka alkohol.
Citera
2015-10-21, 08:12
Medlem
BlaBlaBrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eljox
POSTAR ÅT EN VÄN.

Det är ett energiöverskott som gör att hon går upp i vikt. Det går inte att säga att peka ut en viss grej utan kosten som helhet innehåller mer energi än hon gör av med.
Citera
2015-10-21, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlaBlaBrah
Det är ett energiöverskott som gör att hon går upp i vikt. Det går inte att säga att peka ut en viss grej utan kosten som helhet innehåller mer energi än hon gör av med.

Tack för svaret trots min något diffusa frågeställning!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in