2016-03-20, 10:54
Medlem
BlaBlaBrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brute
Vad menar du där?
Visst, frontböj fokuserar mer på framsida lår än bencurl.
Men skillnaderna mellan de olika stånglägena i böjövningar har endast med individers personliga anatomi att göra. Exempelvis längdförhållande mellan över- underkropp.
Knäböj, oavsett val av stångläge fokuserar alltid på framsida lår.

//Brute
Nja, det kan väl ändå inte stämma? En given individ, som alltså har en konstant anatomi, tar ju (typ) alltid betydande högre vikter i en low bar-böj än i en frontböj, så uppenbarligen finns det någon annan skillnad.
Citera
2016-03-20, 11:03
Medlem
Brutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlaBlaBrah
Nja, det kan väl ändå inte stämma? En given individ, som alltså har en konstant anatomi, tar ju (typ) alltid betydande högre vikter i en low bar-böj än i en frontböj, så uppenbarligen finns det någon annan skillnad.

Ja, absolut.
Man bär nog alltd tyngre på ryggen än i famnen, oavsett om det är på gymmet eller på vandring i fjällen.

Från höften och nedåt är det samma rörelse, men man kommer olika långt ned i böj, beroende på anatomi.

Fortfarande är böjar primärt framsidan av låret. Och rumpan då förstås.

//Brute
Citera
2016-03-20, 18:18
Bannlyst
Tja. Kan jag göra något åt att min ena bröstvårta är lite högre upp än min andra? Trött på att se missbildad ut. Vill att det ska vara jämnt och fint

och då har jag tränat seriöst i snart 8 månader och har fått en utvecklad kropp.
Citera
2016-03-20, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dundeeunited
Tja. Kan jag göra något åt att min ena bröstvårta är lite högre upp än min andra? Trött på att se missbildad ut. Vill att det ska vara jämnt och fint

och då har jag tränat seriöst i snart 8 månader och har fått en utvecklad kropp.

Nej. Inte genom träning iaf. Om det är så mycket som du påstår så förstår du väl själv att du inte kan göra något åt det mer än att gå till kirurgin.
Citera
2016-03-20, 19:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Nej. Inte genom träning iaf. Om det är så mycket som du påstår så förstår du väl själv att du inte kan göra något åt det mer än att gå till kirurgin.
Hur vet du det? Har sökt på google men hittar ingenting om ojämna bröstvårtor. Verkar som att jag är den enda med det här problemet. Vad heter det på engelska?
Citera
2016-03-20, 20:47
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Hur vet du det? Har sökt på google men hittar ingenting om ojämna bröstvårtor. Verkar som att jag är den enda med det här problemet. Vad heter det på engelska?
Du kan inte ändra på dina gener, de är medfödda. De allra flesta är asymmetriska på ett eller annat ställe på kroppen, bara olika mycket.
Citera
2016-03-20, 22:19
Bannlyst
Varför är det en seg process det här med muskelbygge? Speciellt på naturligt vis. Hur kommer det sig att man inte kan bygga och få en fysik som t.ex. Zyzz av 3 månaders riktigt hårt arbete? Snarare att man måste jobba hårt i 4 år? Vad är det som tar sån tid?
Citera
2016-03-21, 02:08
Medlem
nabbolbs avatar
Ramlar baklänges vid benböj om jag lägger vikter på hälarna. What the hell lixom.
Citera
2016-03-21, 08:32
Medlem
Killer-queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nabbolb
Ramlar baklänges vid benböj om jag lägger vikter på hälarna. What the hell lixom.
Den ska inte vara på hälarna, utan mitten av foten.

Det där är en cue som kan vara bra för folk som niger för mycket, men egentligen så är den fel. "Börja bryt i höften" kan vara bättre. Samma sak med "inte knä över tå" - det stämmer inte heller men kan hjälpa vissa som vägrar sätta sig bakåt.
Citera
2016-03-21, 08:42
Medlem
Killer-queens avatar
Citat:
Varför är det en seg process det här med muskelbygge? Speciellt på naturligt vis. Hur kommer det sig att man inte kan bygga och få en fysik som t.ex. Zyzz av 3 månaders riktigt hårt arbete? Snarare att man måste jobba hårt i 4 år? Vad är det som tar sån tid?
Finns väldigt få biologiska fördelar för kroppen att ha den fysiken, och kroppen är "smartare" än vad vi är på överlevnad, reproduktion och liknande långsiktiga processer. Det krävs mycket energi för att behålla så mycket muskler, det finns inga stora reserver vid svält i form av fett och vanligtvis klarar kroppen att utföra adekvat arbete med mindre muskler. En sådan kropp skulle ha svårt att klara sig under "normala" omständigheter sett ur ett längre evolutionärt perspektiv med perioder av svält, köld och annat elände mänskligheten kan få gå igenom.

(Mitt lilla resonemang såklart.)
Citera
2016-03-21, 17:37
Medlem
Starobrnos avatar
Idag gjorde jag bröstcurl i en träningsmaskin. Låg vikt men många reps är min träningsmodell. När jag släpper tillbaka vikterna kan jag släppa helt och vikterna dundrar ner i golvet, eller så kan jag släppa tillbaka överdrivet långsamt. Finns det fördelar med med att släppa ner vikterna långsamt?

Jag har rehab-tränat med excentriska övningar tidigare och ett tänk att om jag tränar framsida bör jag också träna baksida lika mycket.
Citera
2016-03-21, 18:10
Medlem
General.Maximus.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starobrno
Idag gjorde jag bröstcurl i en träningsmaskin. Låg vikt men många reps är min träningsmodell. När jag släpper tillbaka vikterna kan jag släppa helt och vikterna dundrar ner i golvet, eller så kan jag släppa tillbaka överdrivet långsamt. Finns det fördelar med med att släppa ner vikterna långsamt?

Jag har rehab-tränat med excentriska övningar tidigare och ett tänk att om jag tränar framsida bör jag också träna baksida lika mycket.

Du kan släppa tillbaka dem lagom långsamt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in