2014-11-05, 16:31
Medlem
schmuckens avatar
Träna inre sidan av brösten. Just nu kör jag bänk, snedbänk/hantelpress, och bröstpressen. Når jag den här muskelgruppen specifikt med någon av dessa övningar?

Om ja. Tränas brösten så som dom "borde".

Är av det manliga könet.
Citera
2014-11-05, 16:38
Medlem
qdqdqs avatar
Lägre BF helt enkelt då blir musklerna mycket tydligare och du ser större ut (mer pumpad hård ut då venerna poppar), fast att du rent tekniskt är mindre.
Citera
2014-11-05, 17:15
Medlem
General.Maximus.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schmucken
Träna inre sidan av brösten. Just nu kör jag bänk, snedbänk/hantelpress, och bröstpressen. Når jag den här muskelgruppen specifikt med någon av dessa övningar?

Om ja. Tränas brösten så som dom "borde".

Är av det manliga könet.

Inre bröst är inte en muskelgrupp. Du tränar hela bröstet med de där övningarna så det duger.
Citera
2014-11-05, 18:33
Medlem
Arne Perssons avatar
Bikepscurl e bra.
Citera
2014-11-05, 19:53
Medlem
Inre bröst...?
Citera
2014-11-05, 21:41
Medlem
C.Matthewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoftChill
Tjena!!!!

Finns det någon bra övning för att få bicepsen större även när den är ospänd?
Jag har ökat i vikt och fått större armar men det märker jag mest av när de är pumpade, vill ha det större opumpat också.

Släng in "reverse curl static holds".. Gjorde susen för mig efter att ha stått stilla under ett par månader med diverse vanliga curl-övningar
Citera
2014-11-05, 22:22
Medlem
Gymmat två år.. Nu vill jag bli grov! Hur?

Hej!

För två år sedan började jag gymma. Jag vägde ca 63 kg (är 173 cm lång) och ville gå upp i vikt. Jag gick upp till ca 72 kg med hjälp av gainers m.m.

För ca ett år sedan började jag med stronglifts 5x5. Syftet var att bli starkare.

Marklyft 1x5 125 kg. Maxat 150 kg på ett lyft.
Knäböj 5x5 120 kg.
Bänk 5x5 72,5 kg (aldrig vart bra på bänk..)
Axelpress 5x5 40 kg.

Där är jag nu och anser väll mig ha fått hyfsad styrka. Idag väger jag ca 75 kg. Har gymmat konstant ca 3 gånger per vecka under dessa två år.

Det jag undrar nu är, utifrån mit mål att bli grov (jag vill bli större, biffigare), hur bör jag fortsätta? Ska jag fortsätta med stronglifts och bli starkare? Eller bör jag ändra mina rutiner?

Jag har en sjukt jävla stor viljekraft (lärt mig från andra aspekter ur mitt liv vad som krävs för att lyckas) men det är först nu som jag har tid, energi och fokus att verkligen klara av detta. Hur blir jag större? Hur bör jag äta? Jag blir så jäkla förvirrad av alla gurus och motstridiga uppgifter att jag inte vet vart jag ska börja.

Hjälp?
Citera
2014-11-05, 22:37
Medlem
Det är enkelt, undrar hur du själv inte vet det med tanke att du nu har en hel del erfarenhet nu.

Hursomhelst, så handlar det om att "beordra" musklerna att växa. Lyfter du vikter 20-30 gånger per pass? Då samlar du på uthållighet, och musklerna behöver inte växa, din hjärna signalerar till musklerna, detta klarar vi av, så se bara till att vi kan göra om det.

Men ökar du vikten så att du klarar av att lyfta MAX 10 gånger (utvilad) helst 8-9 gånger, då signalerar dig hjärna, eller beordrar dina muskler att växa för att i framtiden kunna lyfta flera gången än så. Kroppen tror nämligen att det handlar om överlevnad, att du måste lyfta tungt för att få mat, så den kommer att göra allt för att underlätta detta, dvs växa dina muskler och styrka.

Så öka vikten kraftig. Se till att du får i dig mycket med protein medan du gör detta. Att ta energidrinkar är bara att fuska, drick lite kaffe istället innan träningen, det ökar blodcirkulationen under några timmar, och hjälper dig orka mer.

EDIT: gå inte med på olika preparat som säljs, de vill bara tjäna pengar. Det fanns bodybuildare även år 1920 utan dessa fina mirakelpreparat som säljs idag. Vikter och protein och ork, det är allt.
Senast redigerad av F22Raptor 2014-11-05 kl. 22:39.
Citera
2014-11-05, 22:48
Medlem
Ganska logiskt och enkelt egentligen, ät mer och lyft tyngre...
https://www.youtube.com/watch?v=pc7uJ-22bwQ
Citera
2014-11-05, 22:49
Medlem
qdqdqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F22Raptor
Det är enkelt, undrar hur du själv inte vet det med tanke att du nu har en hel del erfarenhet nu.

Hursomhelst, så handlar det om att "beordra" musklerna att växa. Lyfter du vikter 20-30 gånger per pass? Då samlar du på uthållighet, och musklerna behöver inte växa, din hjärna signalerar till musklerna, detta klarar vi av, så se bara till att vi kan göra om det.

Men ökar du vikten så att du klarar av att lyfta MAX 10 gånger (utvilad) helst 8-9 gånger, då signalerar dig hjärna, eller beordrar dina muskler att växa för att i framtiden kunna lyfta flera gången än så. Kroppen tror nämligen att det handlar om överlevnad, att du måste lyfta tungt för att få mat, så den kommer att göra allt för att underlätta detta, dvs växa dina muskler och styrka.

Så öka vikten kraftig. Se till att du får i dig mycket med protein medan du gör detta. Att ta energidrinkar är bara att fuska, drick lite kaffe istället innan träningen, det ökar blodcirkulationen under några timmar, och hjälper dig orka mer.

EDIT: gå inte med på olika preparat som säljs, de vill bara tjäna pengar. Det fanns bodybuildare även år 1920 utan dessa fina mirakelpreparat som säljs idag. Vikter och protein och ork, det är allt.

Haha skojar du eller?
Citera
2014-11-05, 23:04
Medlem
General.Maximus.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qdqdq
Haha skojar du eller?

Vadå tror du inte att kroppen tror att det handlar om överlevnad? Om man inte är osäker på huruvida man kommer överleva setet när man lyfter av stången för att bänka gör man fel
Citera
2014-11-05, 23:06
Medlem
TheHedges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qdqdq
Haha skojar du eller?

Istället för att klaga på någons inlägg kan du väll själv berätta vad han ska göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in