2016-03-21, 18:31
Medlem
Starobrnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av General.Maximus.
Du kan släppa tillbaka dem lagom långsamt.
Varför? Utveckla gärna.
Citera
2016-03-21, 21:09
Medlem
Brutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starobrno
Varför? Utveckla gärna.

Främsta anledningen är så klart för att inte dundra så mycket med vikterna i golvet.
Ett jävla oskick att släppa vikter istället för att lägga ner de.
Hörseln skall man vara rädd om. Både sin egen och sina medgymmares.

//Brute
Citera
2016-03-21, 21:56
Bannlyst
Måste man variera med övningar för att bygga muskelmassa? Har stått kvar vid mina och ökat rätt bra på snart 8 månaders seriös träning. Det jag gör är dock 2 veckors uthållighet med låga vikter och fler reps och sen 4 veckors volym/styrka.
Citera
2016-03-21, 23:14
Medlem
Killer-queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dundeeunited
Måste man variera med övningar för att bygga muskelmassa? Har stått kvar vid mina och ökat rätt bra på snart 8 månaders seriös träning. Det jag gör är dock 2 veckors uthållighet med låga vikter och fler reps och sen 4 veckors volym/styrka.
Nej, du måste inte byta ut övningarna. Laga inte något som inte är trasigt; gör du framsteg med dina nuvarande övningar så byt inte "bara för att".
Citera
2016-03-21, 23:18
Medlem
General.Maximus.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dundeeunited

Nej.
Citera
2016-03-23, 13:55
Medlem
Spelar det någon roll vilken tid på dygnet man har sin kardio?

Exempelvis så har jag läst att kardio på morgonen på en tom mage har bäst effekt på fettförbränning

Vad är era synpunkter på det?

Spelar det nån roll överhuvudtaget när man har sin kardio?

Kan det vara så att ju tidigare man har sin kardio desto bättre effekt har den eftersom man förbränner resten av dagen?

Man startar även sin ämnesomsättning på morgonen med kardio och mat
Citera
2016-03-23, 14:07
Medlem
General.Maximus.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Express777

Exempelvis så har jag läst att kardio på morgonen på en tom mage har bäst effekt på fettförbränning

Kan det vara så att ju tidigare man har sin kardio desto bättre effekt har den eftersom man förbränner resten av dagen?

Ämnesomsättningen är igång oavsett konditionsträning och mat. Spring när du vill och sluta tänka på allting så jävla mycket.
Citera
2016-03-23, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av General.Maximus.
Ämnesomsättningen är igång oavsett konditionsträning och mat. Spring när du vill och sluta tänka på allting så jävla mycket.

Ok

Spontan fråga bara
Citera
2016-03-24, 02:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Express777

Försök hitta den tid på dygnet då du anser dig ha mest kraft. Tajma in med mat osv. Prova dig fram. Prova kardio på tom mage samt med mat i magen. Välj sen de som känns bäst i framtiden.
Citera
2016-03-27, 16:18
Medlem
Har en skada i underarmen och när jag tränar armarna så känner jag stickningar i höger underarmen, jag har haft det här i cirka ett halv år och det vägrar gå bort? Kan det vara muskelskada? Jag antar att jag har tränat med hög belastning och att jag har fått nån sorts skada som vägrar att gå bort. Vad kan det vara? Har ni någon liknande erfarenhet? Går det att läka?

Edit: Skickar inlägget till skador och rehabträning
Senast redigerad av Express777 2016-03-27 kl. 16:28.
Citera
2016-03-29, 13:59
Medlem
Kan man gå upp 0,5-0,6 kg lean mass per vecka och samtidigt bränna minst lika mycket fett?
Citera
2016-03-29, 22:53
Medlem
Utopiantoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knightofsweden
Kan man gå upp 0,5-0,6 kg lean mass per vecka och samtidigt bränna minst lika mycket fett?
Nej. Om du tränar flitigt, äter rätt, tränar rätt och har goda gener så kan du bygga två till fyra kilo muskler om året.

Det är väldigt få som lyckas bygga muskler samtidigt som de förbränner fett. Glöm det. Du måste välja vilket av de två du vill göra först. Jag rekommenderar att du väljer fettförbränning.

Men vikten du angav är lagom vikt fett att förbränna i veckan. Styrketräna samtidigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in