2014-11-03, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toder
Att byta övningar var 3:e månad är att rekomendera, för då vänjer sig inte musklerna med just dom du kör, och på så sätt så använder du mer av muskeln, när vinklar och belastning ändras.

Skitsnack.
Citera
2014-11-03, 16:31
Medlem
vanilljs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EATCHILDREN
Du vet att ett lika med tecken betyder att det är exakt samma sak va? Vilket nu inte är fallet.

Är du helt säker på det fetmarkerade?

Jag hoppas du är medveten om att jag avslutade meningen med ett ¨!¨ Vilket betyder att mitt = tecken inte gäller för det fetmarkerade...
Citera
2014-11-03, 16:39
Medlem
Ghoostmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toder
Att byta övningar var 3:e månad är att rekomendera, för då vänjer sig inte musklerna med just dom du kör, och på så sätt så använder du mer av muskeln, när vinklar och belastning ändras.

Beroende på vilka övningar du syftar på så kan det borde vara sant och falskt (nej det skrev jag bara för att vara snäll) det stämmer inte alls.

Det är helt fel att tänka att det är övningen som måste varieras när det är vikterna som ska ändras över tiden. Då räknar jag med att du redan tränar hela kroppen och inte bara står o kör bicepscurls hela träningspassen.

Dom flesta stora byggare kör basövningar året runt och slänger in lite isoleringsövningar för att lägga fokus på speciella muskelgrupper. Men det känns inte riktigt som att TS är riktigt där än.

Som min "goda" vän Ronnie brukar säga
- Everyone wants to be a bodybuilder but no-one wants to lift heavy ass weights.
Citera
2014-11-03, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanillj
Jag hoppas du är medveten om att jag avslutade meningen med ett ¨!¨ Vilket betyder att mitt = tecken inte gäller för det fetmarkerade...
Jävligt lätt att se osv ^^
Citera
2014-11-03, 17:11
Medlem
M0tVinds avatar
Citat:

Jag tror att han såg det och undrar ändå. Jag är också väldigt nyfiken. Är du säker på det som han fetmarkerade? Och i så fall har du källa på det?
Citera
2014-11-03, 17:17
Medlem
BB - BicepsBesvär

Som titeln lyder har jag lite besvär med mina biceps. Grejen är den att jag är jävla mycket starkare i höger än vänster, i slutet av ett bicepspass brukar jag kunna göra nästan dubbelt så många reps med höger arm än vänster. Ändå är min vänstra arm någon cm större i omkrets. Så vill ju inte köra mer på vänstern, för då riskerar jag ju att det blir ännu större skillnad på höger och vänster. Men suger att aldrig kunna ta ut sig helt i högerarmen.

Någon som har några vettiga tips på hur man kan göra? Det jag funderar på är om jag ska köra olika många reps på armarna, och köra mer för volym med högerarmen, och mer för styrka med vänstern. Om någon kommer på något bättre, eller har någon bra idé om hur jag ska köra så som jag skrev är jag tacksam för svar.
Citera
2014-11-03, 17:23
Medlem
Stalchilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sipofa
Jag tror att du har problemet här.

Jag läste igenom det du har skrivit en gång till, och märkte att jag verkade ha missat större delen av ditt inlägg om man går på mitt svar, sorry.
Det ligger något i det du säger och jag har nog i kombination med all kroppshysteri skapat min egen? Tack för att du fick mig att vakna upp och inse att jag borde jobba på att distansera mig själv.
Citera
2014-11-03, 17:31
Medlem
EATCHILDRENs avatar
Citat:
Jo så långt är jag med. Men jag förstår fortfarande inte det fetmarkerade.

Jag svarade dig i två stycken och delade upp din text i två delar, hoppas du är medveten om det?
Citera
2014-11-03, 17:38
Medlem
Albigbois avatar
Min vänstra var 2 cm mindre och dessutom flera repititioner svagare. Vad jag gjorde var att jag började med vänstern varje gång jag körde curls med hantlar och jag avslutade med vänstern. Efter några månader var dom nästan lika. Har inge vetenskaplig fakta på varför det funkar. Men nu efter något år är min vänster arm lite mindre , men starkare. Så jag utgår alltid från den svagare armen vad gäller första och sista repetitionen.
Citera
2014-11-03, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Albigboi
Min vänstra var 2 cm mindre och dessutom flera repititioner svagare. Vad jag gjorde var att jag började med vänstern varje gång jag körde curls med hantlar och jag avslutade med vänstern. Efter några månader var dom nästan lika. Har inge vetenskaplig fakta på varför det funkar. Men nu efter något år är min vänster arm lite mindre , men starkare. Så jag utgår alltid från den svagare armen vad gäller första och sista repetitionen.
Försökt med det jag med. Har dock inte hjälpt något alls, fortfarande lika stor skillnad både styrke- och volymmässigt.
Citera
2014-11-03, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stalchild
Jag läste igenom det du har skrivit en gång till, och märkte att jag verkade ha missat större delen av ditt inlägg om man går på mitt svar, sorry.
Det ligger något i det du säger och jag har nog i kombination med all kroppshysteri skapat min egen? Tack för att du fick mig att vakna upp och inse att jag borde jobba på att distansera mig själv.
Hur menar du distansera dig själv? Menar du ifrån dina vänner och "deras kritik"? I så fall så säger jag nej. Snarare tvärtom. Det kan vara så att du har absolut ingen anledning i hela världen att inte lita på att dina skulle lyssna och genuint bry sig om att höra om din kropp och dina bekymmer om det. Det kan vara så att när du väl nämner något är du själv osäker inför att prata om det med dem, ger de en osäker ton, eller kanske en barnslig ton och blandar in det i ett skämt "ååh jag är sämst, haha, jag har så fula vader!!" eller något. Det finns många sätt genom psykologiska försvarsmekanismer att dölja sina problem för sig själv och andra. Jag tror däremot att din känslomässiga sida vill och behöver prata om det här, för det känns som att du kanske blockerar många åsikter som du känner att "du inte får ha" om dig själv. Dessa åsikter kan handla om vad som helst. Det kanske är så att du faktiskt känner dig väldigt snygg, och på något sätt vill du göra dig lite mindre perfekt och på så vis förneka den sanningen. Det får konsekvensen att du aldrig faktiskt uttrycker för dig själv (och andra) att du är snygg, och verkligen menar det och känner det. Bara ett exempel dock, vad som egentligen döljer sig under ytan är upp till dig att ta reda på, och det är bara du som kan hitta känslorna. Anledningen till varför jag pratade om vänner var för att vänner hjälper en att gå igenom sådana konflikter, där man möter bortträngda känslor inom sig själv. Bara det är vänner man faktiskt känner tillit till, inte "party-gänget" alltså. Och det kan alltså röra sig från löjliga grejer som att du försöker förneka för dig själv att du är snygg, till djupa och mer bisarra saker som att du är rädd för att din pappa har varit attraherad till dig när du var yngre, och kanske till och med i dina äldre dar. Det kan också vara så att du innerst inne känner dig ful. Ja, som sagt, det är det du ska ta reda på, vad det handlar om.
Citera
2014-11-03, 18:51
Medlem
Stalchilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sipofa
Hur menar du distansera dig själv? Menar du ifrån dina vänner och "deras kritik"? I så fall så säger jag nej. Snarare tvärtom. Det kan vara så att du har absolut ingen anledning i hela världen att inte lita på att dina skulle lyssna och genuint bry sig om att höra om din kropp och dina bekymmer om det. Det kan vara så att när du väl nämner något är du själv osäker inför att prata om det med dem, ger de en osäker ton, eller kanske en barnslig ton och blandar in det i ett skämt "ååh jag är sämst, haha, jag har så fula vader!!" eller något. Det finns många sätt genom psykologiska försvarsmekanismer att dölja sina problem för sig själv och andra. Jag tror däremot att din känslomässiga sida vill och behöver prata om det här, för det känns som att du kanske blockerar många åsikter som du känner att "du inte får ha" om dig själv. Dessa åsikter kan handla om vad som helst. Det kanske är så att du faktiskt känner dig väldigt snygg, och på något sätt vill du göra dig lite mindre perfekt och på så vis förneka den sanningen. Det får konsekvensen att du aldrig faktiskt uttrycker för dig själv (och andra) att du är snygg, och verkligen menar det och känner det. Bara ett exempel dock, vad som egentligen döljer sig under ytan är upp till dig att ta reda på, och det är bara du som kan hitta känslorna. Anledningen till varför jag pratade om vänner var för att vänner hjälper en att gå igenom sådana konflikter, där man möter bortträngda känslor inom sig själv. Bara det är vänner man faktiskt känner tillit till, inte "party-gänget" alltså. Och det kan alltså röra sig från löjliga grejer som att du försöker förneka för dig själv att du är snygg, till djupa och mer bisarra saker som att du är rädd för att din pappa har varit attraherad till dig när du var yngre, och kanske till och med i dina äldre dar. Det kan också vara så att du innerst inne känner dig ful. Ja, som sagt, det är det du ska ta reda på, vad det handlar om.

Oj, nej, nej, nej! Menar att jag borde slappna av och försöka inleda en annan typ av relation till mig själv.
Blir imponerad över hur du lyckats göra detta till en djupdykning av mitt inre.
Jag har som sagt inga komplex över detta, är inte heller den typen av person som söker den formen av bekräftelse, så att jag skulle fnissa, skoja och beklaga mig över en del av min kropp/mitt utseende - nej.
Sedan vill jag understryka att i min umgängeskrets är det extremt sällan att vi pratar om våra kroppars utseende, men när jag väl sökt råd, precis som både du och jag poängterat, så blir det bortfnyst.

Trapezius och stora/lilla bröstmuskeln är det jag har sökt tips om hur/om man kan förminska, framförallt bröstmuskeln då långärmade tröjor ofta blir för korta och spänner över "förlängningen". Den simpla lösningen är att ta en större storlek, vilket jag ofta gör, men vill helst korrigera min kropp, om det är möjligt.

Tack för din hobbyanalys.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in