2014-10-30, 05:18
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stalchild
Haha, nej, ursäkta om min trådstart är otydlig. Det jag menar är det som ligger över nyckelbenen, från nacken som är högt och utbuktande, höger och vänster sida, samt från brösten på framsidan av armhålorna. Jag har dessvärre inget program där jag kan behandla bilder, så därför kan jag inte markera.
(Jag tror att hälften av mig består av fett då jag inte tränar)

Citat:
Ursprungligen postat av Hodur
Ahahaha du menar trapezius

Du måste helt ignorera vad vi skrivit i så fall, ligg på ett underskott medans du tränar upp deltoids (axelnmusklerna) det gör att dina traps inte syns så bra.

Den andra muskeln du skriver om är latissimus dorsi,

Sedan ska du såklart skippa alla övningar som belastar de muskler du inte tycker om..

Kortfattat, träna upp axlarna. Ligg på ett underskott så musklerna försvinner. Sedan möjligtvis åk upp i vikt.

sök google "Reduce traps women" eller liknande.

Lycka till!

Mvh

Oj då, jag missförstod helt. Sorry!
Citera
2014-10-30, 05:25
Medlem
Stalchilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pluto-
Va? Vem fan bryr sig om det där?

Gå upp i vikt är det enda jag kan komma på.

Någon som inte har några andra vardagsbekymmer.
Men det är inte möjligt. Tack ändå.
Citera
2014-10-30, 05:26
Medlem
Stalchilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBurden
Oj då, jag missförstod helt. Sorry!

Vad menar du nu?
Citera
2014-10-30, 05:28
Medlem
Hodurs avatar
Citat:
Vad menar du nu?

Han trodde det handlade om nyckelbenen som alla andra.

Men det är traps du ska träna bort, följ mitt råd med axelträningen. Det kommer att minska fokuset på traps avsevärt.
Citera
2014-10-30, 05:34
Medlem
Stalchilds avatar
Citat:

Men det är traps du ska träna bort, följ mitt råd med axelträningen. Det kommer att minska fokuset på traps avsevärt.

Men wtf, är min trådstart verkligen så otydlig?
Tack. Har du några simpla övningar istället för att jag ska behöva googla mig till riktlinjer? Om jag är alldeles för lat så är det tillåtet att ge mig en verbal smäll.
Citera
2014-10-30, 05:40
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:

Vilket kanske bevisar att ingen lägger märke till det s. k. "felet"?
Citera
2014-10-30, 05:45
Medlem
Hodurs avatar
Citat:
Men wtf, är min trådstart verkligen så otydlig?
Tack. Har du några simpla övningar istället för att jag ska behöva googla mig till riktlinjer? Om jag är alldeles för lat så är det tillåtet att ge mig en verbal smäll.

Ja, du förklarade inte innan vad vi skulle titta på. Nyckelbenen som sticker ut mest, det är så på alla.

Citat:
Rather than decreasing the actual size of your trapezius, it may be easier to simply make your traps appear smaller. This can be accomplished by increasing the size of your deltoid muscles. The deltoids make up the roundness of the shoulders and can be targeted using exercises such as presses, front and lateral raises, rows and flys. To increase the size of these muscles, use 85 percent of your one-repetition maximum for three to six sets of six repetitions.

Köp ett par hantlar om du inte har gymkort och gör övningarna.

Sök på Youtube för följande övningar:

"dumbbell shoulder press" "dumbbell front raises" "dumbbell lateral raises" "dumbbell rows" "dumbbell flys"

En i taget, därefter gör du samma sak hemma. Att utföra en övning en gång, betyder att du utfört en repetition. Gör samma sak 6 gånger, utan att vila, det kommer senare. Då har du utfört 6 repetioner/reps.

Därefter vilar du i en minut, då har du avklarat en set. Tre ska du göra totalt per övning.

T.ex.

Axelpress
6 reps x 5 kg
1 min vila
6 reps x 5 kg
1 min vila
6 reps x 5 kg

Sedan 1-3 övningar till beroende hur motiverad du är.
Detta gör du varannan dag, eller tre gånger per vecka med en dag emellan åtminstone.

Det här kommer fungera, lita på mig
Citera
2014-10-30, 05:55
Medlem
Stalchilds avatar
Citat:
Ja, du förklarade inte innan vad vi skulle titta på. Nyckelbenen som sticker ut mest, det är så på alla.

Köp ett par hantlar om du inte har gymkort och gör övningarna.

Sök på Youtube för följande övningar:

"dumbbell shoulder press" "dumbbell front raises" "dumbbell lateral raises" "dumbbell rows" "dumbbell flys"

En i taget, därefter gör du samma sak hemma. Att utföra en övning en gång, betyder att du utfört en repetition. Gör samma sak 6 gånger, utan att vila, det kommer senare. Då har du utfört 6 repetioner/reps.

Därefter vilar du i en minut, då har du avklarat en set. Tre ska du göra totalt per övning.

T.ex.

Axelpress
6 reps x 5 kg
1 min vila
6 reps x 5 kg
1 min vila
6 reps x 5 kg

Sedan 1-3 övningar till beroende hur motiverad du är.
Detta gör du varannan dag, eller tre gånger per vecka med en dag emellan åtminstone.

Det här kommer fungera, lita på mig

Jag trodde att det var underförstått att det inte var ben jag menade...
Tack för att du "dummade-ned-det", hantlar har jag och 5 kg känns lite klent, men jag litar på dig. Samtidigt så blir jag orolig för att det bara kommer öka mina klädproblem samt områden runt omkring mina "problemområden"... Men tack så jättemycket för din tid och expertis.
Citera
2014-10-30, 06:03
Medlem
Hodurs avatar
Citat:
Jag trodde att det var underförstått att det inte var ben jag menade...
Tack för att du "dummade-ned-det", hantlar har jag och 5 kg känns lite klent, men jag litar på dig. Samtidigt så blir jag orolig för att det bara kommer öka mina klädproblem samt områden runt omkring mina "problemområden"... Men tack så jättemycket för din tid och expertis.

Det var bara ett exempel på vikt, du kommer dessutom bli starkare i axlarna efter ett tag och klara mer vikt.

Men vikten bör ligga där du klarar av repetionerna och alla med god form men inte skulle klara mer än låt oss säga 8 st.

Klarar du 8 st utan att armarna faller av så har du för låg vikt. Klarar du inte 6 repetioner så är det för hög. No pain no gain.

Det tar föresten iaf 2-3 månader med regelbundenhet.

Större axlar kommer endast gynna dig.

Lycka till!

/Hodur out
Citera
2014-10-30, 06:07
Medlem
Stalchilds avatar
Citat:
Det var bara ett exempel på vikt, du kommer dessutom bli starkare i axlarna efter ett tag och klara mer vikt.

Men vikten bör ligga där du klarar av repetionerna och alla med god form men inte skulle klara mer än låt oss säga 8 st.

Klarar du 8 st utan att armarna faller av så har du för låg vikt. Klarar du inte 6 repetioner så är det för hög. No pain no gain.

Det tar föresten iaf 2-3 månader med regelbundenhet.

Större axlar kommer endast gynna dig.

Lycka till!

/Hodur out

Ok! Jag ger mig på detta imorgon (idag) och fortsätter så. Tack återigen för din hjälp.
Citera
2014-10-30, 06:11
Medlem
Jag gilla'rt
Citera
2014-10-30, 06:28
Medlem
Stalchilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vorki
Jag gilla'rt

Aw, dela med dig av det till mig.