Citat:
Ursprungligen postat av
Stalchild
Men wtf, är min trådstart verkligen så otydlig?
Tack. Har du några simpla övningar istället för att jag ska behöva googla mig till riktlinjer? Om jag är alldeles för lat så är det tillåtet att ge mig en verbal smäll.
Ja, du förklarade inte innan vad vi skulle titta på. Nyckelbenen som sticker ut mest, det är så på alla.
Citat:
Rather than decreasing the actual size of your trapezius, it may be easier to simply make your traps appear smaller. This can be accomplished by increasing the size of your deltoid muscles. The deltoids make up the roundness of the shoulders and can be targeted using exercises such as presses, front and lateral raises, rows and flys. To increase the size of these muscles, use 85 percent of your one-repetition maximum for three to six sets of six repetitions.
Köp ett par hantlar om du inte har gymkort och gör övningarna.
Sök på Youtube för följande övningar:
"dumbbell shoulder press" "dumbbell front raises" "dumbbell lateral raises" "dumbbell rows" "dumbbell flys"
En i taget, därefter gör du samma sak hemma. Att utföra en övning en gång, betyder att du utfört en repetition. Gör samma sak 6 gånger, utan att vila, det kommer senare. Då har du utfört 6 repetioner/reps.
Därefter vilar du i en minut, då har du avklarat en set. Tre ska du göra totalt per övning.
T.ex.
Axelpress
6 reps x 5 kg
1 min vila
6 reps x 5 kg
1 min vila
6 reps x 5 kg
Sedan 1-3 övningar till beroende hur motiverad du är.
Detta gör du varannan dag, eller tre gånger per vecka med en dag emellan åtminstone.
Det här kommer fungera, lita på mig