2015-12-19, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Killer-queen
Nej, det fungerar inte i marklyft.

Video som illustrerar vad som händer.

OK tack något att tänka på!
Citera
2015-12-19, 22:25
Medlem
BlaBlaBrahs avatar
Citat:
När du sätter ner stången så håller du den närma kroppen och sätter ner den på rätt plats, men tyvärr skjuter du iväg den en bit innan nästa lyft och lyfter en bit ifrån kroppen. Därav känner du nog av vikten mer vid ländryggen, du blir lite framtung.

Sen ser du ut att medvetet lyfta ganska långsamt. Lyft så snabbt du kan med bibehållen form, vikten ska helst flyga upp som en champagnekork.
Det låter som rimliga tips. Tackar och bockar.

Citat:
Och till sist är det ingen höjdare att marka i böjskor. Byt till en sko med platt sula och utan dämpning.
Hur viktigt är det där? Jag böjer på samma pass som jag markar och släpar helst inte runt på ett extra par skor men om du menar att det är avgörande kanske jag kan tänka om. Gymmet förbjuder att man kör i strumplästen.
Citera
2015-12-19, 22:49
Medlem
Killer-queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlaBlaBrah
Hur viktigt är det där? Jag böjer på samma pass som jag markar och släpar helst inte runt på ett extra par skor men om du menar att det är avgörande kanske jag kan tänka om. Gymmet förbjuder att man kör i strumplästen.
Jag skulle inte kunna prestera med upphöjd klack i alla fall, men möjligt att andra kan. Visst, bökigt med extra skor men jag tror ett par converse eller liknande med platt stum sula inte väger jättemycket heller.

Värt att prova någon gång i alla fall. Blir det bättre så är det värt det.
Citera
2015-12-19, 23:15
Medlem
BlaBlaBrahs avatar
Citat:
Jag skulle inte kunna prestera med upphöjd klack i alla fall, men möjligt att andra kan. Visst, bökigt med extra skor men jag tror ett par converse eller liknande med platt stum sula inte väger jättemycket heller.

Värt att prova någon gång i alla fall. Blir det bättre så är det värt det.
Jo, det är säkert värt att testa i alla fall. I värsta fall kanske jag kan böja utan häl de dagar jag markar också.
Citera
2015-12-22, 17:50
Medlem
Kosmios avatar
Nybörjare igen på gymmet

För tre års sedan hade jag börja fårt definierade muskler och vägde 88 kg, sen gick allt fel och gick upp till 180 kg. Nu väger jag 150 kg och lyckats gått ner med hjälp av periodisk fasta. Nu har jag införskaffat gymkort igen men är fet..igen. Mina frågor är om vana gymfolket kommer se ner på mig när jag kommer vara svag igen och om de går att återvända till tre-splits schemat direkt eller bör börja med starting strength igen?
Citera
2015-12-22, 17:53
Medlem
C0ws avatar
Finns väl alltid någon som kommer tänka tyst att du är riktigt jävla fet. Men varför skulle folk se ner på dig? Varför bryr du dig ens om vad ett gäng randoms tycker om dig?
Citera
2015-12-22, 17:56
Medlem
linnros24s avatar
Ingen kommer att se ner på dig för att du tar tag i din situation. Tvärt om. Känns som att en viktuppgång på 100kg och sedan ner 30kg har potential att fortsätta i det spåret innan du hoppar på din split. Ändra din kost och ha tålamod så kan du ta tag i resten när du droppat ytterligare 30.
Citera
2015-12-22, 17:57
Medlem
Kosmios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Finns väl alltid någon som kommer tänka tyst att du är riktigt jävla fet. Men varför skulle folk se ner på dig? Varför bryr du dig ens om vad ett gäng randoms tycker om dig?

För att jag har social ångest, därför bryr jag mig. Men det är ett sätt att utmana min sociala ångest med.
Citera
2015-12-22, 18:00
Medlem
Hitokiri-Battosais avatar
Finns en hel del ytliga puckon på gym, det vet vi alla.

Jag blir alltid imponerad av överviktiga som motionerar för jag förstår att det är fan så mkt tuffare för dem, fysiskt och psykiskt.

Samtidigt brukar jag be en stilla bön att de tränar smart och inte överbelastar leder och cirkulation.
Citera
2015-12-22, 18:06
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kosmio
För att jag har social ångest, därför bryr jag mig. Men det är ett sätt att utmana min sociala ångest med.

Sluta bry dig. Försök åtminstone. Du kommer må bättre, jag lovar. Sen tror jag inte att folk kommer se ner på dig förutom några enstaka personer. Tror snarare att folk kommer tycka att du är tuff som tar tag i situationen och försöker göra den bättre. Det är absolut inget att se ner på. Något som däremot är det, är folk som är feta och inte gör något åt saken. Sen klagar de på internet när folk påpekar att de är feta och att det är ohälsosamt. Och ännu värre är de som kommenterar "du är vacker som du är"
Citera
2015-12-22, 18:18
Medlem
EATCHILDRENs avatar
Vi har alla haft en första gång på gymmet. Den som har något emot det är det bara att slå på käften
Citera
2015-12-22, 18:28
Medlem
Kosmios avatar
Dock inte första gången men inte satt min fot på ett gym på tre år. Men ska jag köra tre-splits eller starting strength?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in