Citat:
Ja det är möjligt att jag missuppfattade honom. Men då vet jag exakt vad problemet är. Jag kör för tunga vikter helt enkelt (jag har haft en form av hets om att hela tiden öka vikter på stången för att se snabba resultat samt varit rädd för att inte bli starkare för varje vecka som går. För jag har läst mycket om att "man ska kunna öka vikter varje vecka när man börjar med styrketräning". Har nog haft för hög press på mig själv. Ska ta det lugnt nu och inte skynda så mycket med vikterna. Låta det ta sin tid.)
Ok det där klippet förklarade ganska bra hur man lägger upp sin träning. Har aldrig tänkt på det där med vila. Kanske är viktigare än vad man tror hehe
Ditt första förslag låter bäst för mig. Ska köra på det och se hur det går. Har en sista fråga:
1) Jag orkar bara köra ca 3 övningar/pass. Går det att köra bröst och rygg på ett pass med bara 3 övningar? Eller blir det för lite?
Tusen tack för tipsen! Kul att det finns folk som lägger ner tid och hjälper oss nya/dåliga med träningen. Hoppas ni får en trevlig jul!
Ok tack för tipset! Ska följa det där
När du säger "ät mycket mat också"; finns det ingen risk att man lägger på sig på magen då?
Ok det där klippet förklarade ganska bra hur man lägger upp sin träning. Har aldrig tänkt på det där med vila. Kanske är viktigare än vad man tror hehe

Ditt första förslag låter bäst för mig. Ska köra på det och se hur det går. Har en sista fråga:
1) Jag orkar bara köra ca 3 övningar/pass. Går det att köra bröst och rygg på ett pass med bara 3 övningar? Eller blir det för lite?
Tusen tack för tipsen! Kul att det finns folk som lägger ner tid och hjälper oss nya/dåliga med träningen. Hoppas ni får en trevlig jul!

Ok tack för tipset! Ska följa det där

När du säger "ät mycket mat också"; finns det ingen risk att man lägger på sig på magen då?
Jo risken finns ju. Med "mycket mat" menar jag inte typ grisbulk, men vill du bli större måste du såklart äta mer än vad du gör.
Du blir inte större och starkare om du blir mindre...
Ligg på ett överskott av ca 500 kcal/dag, det blir ca 1 kilo i veckan. Tycker du att du blir för fet så minska överskottet lite, men räkna samtidigt med att du inte ökar lika snabbt, både vad gäller styrka/storlek.