Citat:
Ursprungligen postat av
Killer-queen
Som redan skrivet, det mest tillförlitliga är att testa några veckor och utvärdera. Första 10-14 dagarna brukar man rasa i vikt då man gör sig av med vätska, därefter blir det mer "realistiskt" scenario så att säga.
Upplägget ser bra ut med matlådor, vet inte om du räknat rätt på kalorier men det spelar som sagt inte så stor roll. Stannar du i vikt föreslår jag att du enkelt byter pasta och ris mot potatis i alla lådor, och känner du dig hungrig så addera mer fiberrika grönsaker (typ paprika, broccoli…). Hjälper dig även att bibehålla normal avföring. Någon frukt om dagen är bra ur det långsiktiga hälsoperspektivet, men håll det runt en under själva dieten.
Har kört en vecka på min nya "diet" som jag berättade om tidigare. La även till ett salladsmellanmål med gurka, broccoli, paprika och rödlök varje dag. Cyklade 60 minuter varje dag och gick ner 1.8kg på en vecka samt -3cm runt midjan. Tidigare 3 veckor när jag bara cyklat 60minuter/dag och ätit som jag brukade göra gick jag ner 1kg, så nästan 1kg extra tack vare mindre portioner och mer grönsaker.
Var och storhandlade igen igår, den här veckan blir det bara potatis och kyckling/köttfärs samt den där salladen jag nämnde ovanför.
Tack för hjälpen!