Citat:
Ursprungligen postat av
MentosFruitcore
Läste runt lite om GOMAD och den verkar ju lovande. 4 liter mjölk om dagen låter väldigt tufft, men antar att det är något som man vänjer sig vid med tiden. Vad jag förstår kör man detta schema(4 liter mjölk + vanliga måltider var 3:de timme) endast i 1-2 månader, och under denna tid lägger man på sig väldigt mycket massa, även då fett osv. Kanske bäst att vänta två månader med detta i sådana fall, vill inte lägga på mig en massa fett lagom till sommaren.
Har du själv erfarenhet av GOMAD?
För det första är min erfarenhet att folk av typen "Jag kan äta hur mycket/lite mat som helst utan att gå upp/ner i vikt" mestadels bara är otåliga och inte mäter över tillräckligt lång tidsperiod. Det kan mycket väl vara så att vikt, mått och styrka rör på sig – men de har inte koll på det eftersom de bara jämför med spegelbilden för 7-10 dagar sen.
Vad gäller GOMAD så är det i princip en lite nyttigare grisbulk för personer som är underviktiga och snabbt måste lägga på sig massa. Typ en kille som ska göra värnplikt, väger 55kg och petar i maten. 4 liter standardmjölk blir då ett kraftigt kaloriöverskott och de lägger på sig en hel del massa snabbt, både muskler (om de lyfter) och fett. Du behöver inte börja så extremt, testa att lägga till en till två liter mjölk som måltidsdryck om dagen till att börja med.