2015-05-25, 14:35
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killer-queen
Lättsmälta kolhydrater är det du bör satsa på att få i dig mer av. GOMAD (googla) är den äldsta beprövade strategin för folk som har svårt att äta, men alla tål inte så mycket laktos. Vegenalternativ för mjölk kan där vara ett alternativ, typ Oatley. Andra lättsmälta kolhydrater är cornflakes, vitt bröd och de flesta flytande livsmedel. Gainers är jag skeptisk till, proteinshake kan däremot vara ett komplement.

Du får nog även försöka påminna dig själv att äta med någon slags mat-och-sov-klocka. Öka antalet måltider per dag stegvis.
Läste runt lite om GOMAD och den verkar ju lovande. 4 liter mjölk om dagen låter väldigt tufft, men antar att det är något som man vänjer sig vid med tiden. Vad jag förstår kör man detta schema(4 liter mjölk + vanliga måltider var 3:de timme) endast i 1-2 månader, och under denna tid lägger man på sig väldigt mycket massa, även då fett osv. Kanske bäst att vänta två månader med detta i sådana fall, vill inte lägga på mig en massa fett lagom till sommaren.

Har du själv erfarenhet av GOMAD?
Citera
2015-05-25, 14:47
Medlem
VlnteJoBaRokaHaschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
Läste runt lite om GOMAD och den verkar ju lovande. 4 liter mjölk om dagen låter väldigt tufft, men antar att det är något som man vänjer sig vid med tiden. Vad jag förstår kör man detta schema(4 liter mjölk + vanliga måltider var 3:de timme) endast i 1-2 månader, och under denna tid lägger man på sig väldigt mycket massa, även då fett osv. Kanske bäst att vänta två månader med detta i sådana fall, vill inte lägga på mig en massa fett lagom till sommaren.

Det händer inget magiskt när du har fått i dig fyra liter. Om du har svårt att nå dina kalori- och proteinmål, vilket var ditt ursprungliga problem, kan du prova att dricka mjölk. Du behöver naturligtvis inte dricka så mycket mjölk att du blir tjock.
Citera
2015-05-25, 15:11
Medlem
Killer-queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore

För det första är min erfarenhet att folk av typen "Jag kan äta hur mycket/lite mat som helst utan att gå upp/ner i vikt" mestadels bara är otåliga och inte mäter över tillräckligt lång tidsperiod. Det kan mycket väl vara så att vikt, mått och styrka rör på sig – men de har inte koll på det eftersom de bara jämför med spegelbilden för 7-10 dagar sen.

Vad gäller GOMAD så är det i princip en lite nyttigare grisbulk för personer som är underviktiga och snabbt måste lägga på sig massa. Typ en kille som ska göra värnplikt, väger 55kg och petar i maten. 4 liter standardmjölk blir då ett kraftigt kaloriöverskott och de lägger på sig en hel del massa snabbt, både muskler (om de lyfter) och fett. Du behöver inte börja så extremt, testa att lägga till en till två liter mjölk som måltidsdryck om dagen till att börja med.
Citera
2015-05-25, 20:44
Medlem
Hejsan har en liten fråga bara, har deffat nu ett litet tag och tänkte börja med lite kardio, om man springer och sen gymmar samma dag, är det bäst att springa tidigt på morgonen då?
Citera
2015-05-26, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kroojl123
Hejsan har en liten fråga bara, har deffat nu ett litet tag och tänkte börja med lite kardio, om man springer och sen gymmar samma dag, är det bäst att springa tidigt på morgonen då?

Bästa är att dela upp det. Eftersom det blir två träningspass så ska du inte köra dem ihop för att kunna prestera maximalt, men det är speciellt för återhämtningen du ska dela upp dem.
Citera
2015-05-29, 14:59
Medlem
KK94s avatar
Hej igen!
Jag är lite nyfiken på era bästa tips för att få grövre armar?
Är det basövningar som gäller, eller har ni några specifika övningar ni gör?
Citera
2015-05-29, 15:59
Medlem
TheAlamos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KK94
Hej igen!
Jag är lite nyfiken på era bästa tips för att få grövre armar?
Är det basövningar som gäller, eller har ni några specifika övningar ni gör?
För att få grövre armar så tränar du armar. Strika set med många övningar är det jag kör. Det är inte mer komplicerat än att träna hårt, träna rätt och äta rätt.
Citera
2015-05-29, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kroojl123
Om du gör båda vid samma tillfälle måste du köra styrketräningen först, annars blir den bara en dålig fortsättning på cardion
Citera
2015-05-30, 12:36
Medlem
En snabb fråga, bör fötterna vara lätt pekande utåt, som i en knäböj, eller ska dom vara raka när man kör benpress?
Citera
2015-05-31, 01:24
Medlem
Tja har 2 frågor som jag hade behövt hjälp med!

Efter träning brukar jag oftast äta nudlar, ett paket bacon och en macka eller 2 ägg om det finns plats.
är detta bra "Efter träningsmat" ? försöker bulka upp mig lite.

När jag tränar biceps tex så kör jag ca 15 set, jag har det senaste kört på mycket lägre vikt än vad jag tränar med 2-3 sett efter dom 15, känner att man får så enormt mycket mer "pump"? i bicepsen om jag kör så.
Är det något jag kan fortsätta med eller är det helt onördigt?
Citera
2015-05-31, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stewart94
Tja har 2 frågor som jag hade behövt hjälp med!

Efter träning brukar jag oftast äta nudlar, ett paket bacon och en macka eller 2 ägg om det finns plats.
är detta bra "Efter träningsmat" ? försöker bulka upp mig lite.

När jag tränar biceps tex så kör jag ca 15 set, jag har det senaste kört på mycket lägre vikt än vad jag tränar med 2-3 sett efter dom 15, känner att man får så enormt mycket mer "pump"? i bicepsen om jag kör så.
Är det något jag kan fortsätta med eller är det helt onördigt?

Växer du dåligt? 15set biceps så kanske du bör höja vikten lite.
Jag kör 2-6 set, typ. Max.

Jag säger inte att 15 set är dåligt, absolut inte. Men du kanske ska testa att köra tyngre och färre set.
Citera
2015-05-31, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mlkehunt
En snabb fråga, bör fötterna vara lätt pekande utåt, som i en knäböj, eller ska dom vara raka när man kör benpress?
Tävlar du? Eller vill du av annan anledning få upp maximal vikt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in