Citat:
Ursprungligen postat av
BroccoliMENSCH
Vad betyder "lenare kropp"?
Det du måste förstå är att kosttillskott i sig inte kommer att göra att du behåller muskelmassa. Det som kommer att göra att du behåller muskelmassan vid diet är att träna TUNGT flera gånger i veckan, samt att se till att du får i dig tillräckligt mycket protein per dag. Proteinpulver är absolut ett bra kosttillskott, men tro inte att du kan ta en shake då och då och att det på något magiskt sätt gör att du blir rippad med bibehållen muskelmassa. Sikta på att få i dig minst 140g protein per dag, oavsett om du behöver ta en proteinshake eller inte för att nå det målet. Fett är också viktigt, så köp inte fettsnåla alternativ till all mat.
Vill inte riktigt bygga monster muskler eftersom jag inte kommer att gå till gymmet! Osäker på om jag kommer att få någon ökning i muskelmassa öht... M.a.o vill få bort magfettet och se slimmare ut!
Tänkte hålla mig till att springa intensivt 30 minuter, en sträcka på 3km, 5 dagar i veckan och 2 dagar vila. Precis som du säger har jag planerat på att få i mig mellan 140-150g protein per dag. Med hjälp av proteinshaken och en diet som innehåller mycket protein! Har även funderat på att göra några övningar för mage/rygg/bicep/tricep men är osäker på om jag bör göra detta....
Vill du förklara lite för en nybörjare varför jag bör ha fetare alternativ till maten?
Tack för ditt svar!
EDIT2; Varför jag valt att köpa kosttillskotten är mest för att min kropp har brist på de, och jag tror starkt att dessa vitaminer + fetter kommer att hjälpa mig over-all genom min vardag!