Citat:
Ursprungligen postat av
SailorGbG
Jag hade grna haft en eller flera tatueringar om jag bara kunde kommit p ngt oddligt jag kan vara njd med resten av livet. Min hud frblir en vit kanvas tyvrr.
Samma hr men jag gillar nd de olika stilarna och motiven. Ngot som r lite strande med tatueringar r att det blir ltt att blicken fster sig vid en som man sedan stirrar p varje gng man ser personen.
Citat:
Ursprungligen postat av
nikson
Det som fick igng tatuerandet var Miami Ink som var en amerikansk reality-tv-serie som sndes p TLC (Warner Bros.) frn 2005 till 2008. Serien fljde en tatueringsbutik i Miami Beach, Florida. Dr har vi grundorsaken.
Innan TLC och Miami Ink var i princip ingen i Sverige tatuerad (eller vldigt f). Skiten brjade dr och det kommer aldrig att ta slut. Det fds nya kullar av idioter varje dag.
Sjmn (ja, inte alla allts) hade sedan lnge tatuerat sig men den kategorin var alltid s liten att de i stort sett inte mrktes.
Fram till 2005 hade jag kanske sett ett mycket litet ftal tatuerade personer och d r jag nd fdd i mitten av frra rhundradet.
Men 2005 brjade helvetet i alla fall.
2011 slutade jag p Ericsson i Kista och jag tror inte jag sg en enda tatuerad person under mina 15 r dr.
Sant!
Jag kommer ihg hur jag tyckte Ami var en riktig versittare och Kat von D var den mest kmpande konstnren. Tatueringar var fortfarande en egen sluten subkultur fram till dess.
Jag har inget emot tatueringar p andra men jag skulle aldrig gra det p mig sjlv.