2024-06-22, 02:57
Medlem
Folketstempels avatar
Stora tatueringar på lår och underben. Shorts är fult så det räcker. Det passar inte att tatueras på hos något av de två könen.
Citera
2024-06-22, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Värst är ändå ansiktstatueringar! Har även sett det på unga tjejer. Hur stolta är de över dem i 50-70 årsåldern?

Det lär de nog ångra. Rynkor i ansiktet, och hudförändringar, blandade med dessa tatueringar som har mist både form och färg.
Då blir det nog inga mer selfies.
Senast redigerad av Newton555 2024-06-22 kl. 09:00.
Citera
2024-06-22, 09:00
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Det värsta med tatueringar förutom att det kostar pengar och ev är skadligt på lång sikt är att modet och smaken förändras, tribal förr, "coolt", tribal idag, 😀.
Om anledningen var att de tatuerade vill sticka ut och vara unika blir det rent skrattretande, bästa sättet att sticka ut är ju att vara otatuerad.
Citera
2024-06-22, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newton555
Det lär de nog ångra. Rynkor i ansiktet, och hudförändringar, blandade med dessa tatueringar som har mist både form och färg.
Då blir det nog inga mer selfies.

Nog för att tatueringar i ansiktet är fult, men du kommer vara ful utan sådana när du har rynkor och hudförändringar i ansiktet. Speciellt med tanke på att du förmodligen är ful redan nu.
Citera
2024-06-22, 14:36
Citat:
Ursprungligen postat av SailorGbG
Jag hade gärna haft en eller flera tatueringar om jag bara kunde kommit på ngt odödligt jag kan vara nöjd med resten av livet. Min hud förblir en vit kanvas tyvärr.

Samma här men jag gillar ändå de olika stilarna och motiven. Något som är lite störande med tatueringar är att det blir lätt att blicken fäster sig vid en som man sedan stirrar på varje gång man ser personen.

Citat:
Ursprungligen postat av nikson
Det som fick igång tatuerandet var Miami Ink som var en amerikansk reality-tv-serie som sändes på TLC (Warner Bros.) från 2005 till 2008. Serien följde en tatueringsbutik i Miami Beach, Florida. Där har vi grundorsaken.

Innan TLC och Miami Ink var i princip ingen i Sverige tatuerad (eller väldigt få). Skiten började där och det kommer aldrig att ta slut. Det föds nya kullar av idioter varje dag.

Sjömän (ja, inte alla alltså) hade sedan länge tatuerat sig men den kategorin var alltid så liten att de i stort sett inte märktes.

Fram till 2005 hade jag kanske sett ett mycket litet fåtal tatuerade personer och då är jag ändå född i mitten av förra århundradet.

Men 2005 började helvetet i alla fall.

2011 slutade jag på Ericsson i Kista och jag tror inte jag såg en enda tatuerad person under mina 15 år där.
Sant!
Jag kommer ihåg hur jag tyckte Ami var en riktig översittare och Kat von D var den mest kämpande konstnären. Tatueringar var fortfarande en egen sluten subkultur fram till dess.

Jag har inget emot tatueringar på andra men jag skulle aldrig göra det på mig själv.
Citera
2024-06-25, 00:38
Medlem
Krakatoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Märkligt sagt, en stor anledning är just för att porträttera en bild till andra vem du är eller försöker vara.

Jaså? Jag klär mig för min egen skull och skiter i andra. Men visst, vissa osäkra människor kanske klär sig för andra. Vad vet jag.
Citera
2024-06-25, 13:35
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krakatoa
Jaså? Jag klär mig för min egen skull och skiter i andra. Men visst, vissa osäkra människor kanske klär sig för andra. Vad vet jag.

Det är alltså ingen skillnad på hur du klär dig hemma och om du ska till jobbet eller en arbetsintervju, middag, dejt?

Kläder är en signal till omvärlden, du signalerar alltid något omedvetet. Att du klär dig som en luffare är för att signalera att du t.ex inte bryr dig.
Citera
2024-06-27, 05:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallbarhetnolla
Tatueringar = White trash och bokstavskombinationer.

Håller med, och osäkra personer som desperat letar efter en identitet.
Citera
2024-06-27, 05:39
Medlem
isa67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Det är som med allt annat. Just nu, och så har det varit en tid, är det trendigt att tatuera sig. När jag växte upp var det i princip bara "sjömän och busar" som tatuerade sig medan det idag är så vanligt att man inte tänker på det. Det enda trista är väl "baksmällan" som dyker upp när det inte är trendigt längre och svanktatueringen likförbannat finns kvar...
Nuförtiden kan man ju ta bort tatueringar om man vill.Med b.l.a laser. Känner dessvärre inte någon som har gjort det, och som kan garantera att inget syns.
Citera
2024-06-27, 12:57
Sällan man ser någon bära upp sin tatuering ofta ser det bara vulgärt ut. Fula motiv och så vidare inget är genomtänkt bara fult.
Citera
2024-06-29, 23:01
Medlem
bl-gr-ns avatar
Tatueringar är så tråkiga... Som att glo på en tapet, när någon ska visa upp sin senaste...
På jobbet är det 40-åriga vietnameser och svenska 60-åringar med tatueringar.

Kvinnor, män, yngre, äldre, svenskar, invandrare, intressanta personer och ointressanta personer... alla kan gå och köpa sig en tatuering av önskad variant...

Folk med tatueringar är lika intressanta som en individ som går utan mössa en smällkall vinterdag, eller med uppvikt skjortkrage löst knuten slips...
Citera
2024-06-30, 01:32
Medlem
CMC-Urgayles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isa67
Nuförtiden kan man ju ta bort tatueringar om man vill.Med b.l.a laser. Känner dessvärre inte någon som har gjort det, och som kan garantera att inget syns.

Inte så lätt som det låter. Det krävs flera behandlingar för att tatueringen skall försvinna helt. I slutändan blir det betydligt dyrare än vad tatueringen en gång kostade - dessutom svider det mer i skinnet. De flesta som tatuerat sig mycket ångrar sig oftast senare i livet. Dock erkänner de sällan det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in