2024-06-22, 02:57
Medlem
Folketstempels avatar
Stora tatueringar p lr och underben. Shorts r fult s det rcker. Det passar inte att tatueras p hos ngot av de tv knen.
Citera
2024-06-22, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Vrst r nd ansiktstatueringar! Har ven sett det p unga tjejer. Hur stolta r de ver dem i 50-70 rsldern?

Det lr de nog ngra. Rynkor i ansiktet, och hudfrndringar, blandade med dessa tatueringar som har mist bde form och frg.
D blir det nog inga mer selfies.
Senast redigerad av Newton555 2024-06-22 kl. 09:00.
Citera
2024-06-22, 09:00
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Det vrsta med tatueringar frutom att det kostar pengar och ev r skadligt p lng sikt r att modet och smaken frndras, tribal frr, "coolt", tribal idag, 😀.
Om anledningen var att de tatuerade vill sticka ut och vara unika blir det rent skrattretande, bsta sttet att sticka ut r ju att vara otatuerad.
Citera
2024-06-22, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newton555
Det lr de nog ngra. Rynkor i ansiktet, och hudfrndringar, blandade med dessa tatueringar som har mist bde form och frg.
D blir det nog inga mer selfies.

Nog fr att tatueringar i ansiktet r fult, men du kommer vara ful utan sdana nr du har rynkor och hudfrndringar i ansiktet. Speciellt med tanke p att du frmodligen r ful redan nu.
Citera
2024-06-22, 14:36
Medlem
Grangerillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SailorGbG
Jag hade grna haft en eller flera tatueringar om jag bara kunde kommit p ngt oddligt jag kan vara njd med resten av livet. Min hud frblir en vit kanvas tyvrr.

Samma hr men jag gillar nd de olika stilarna och motiven. Ngot som r lite strande med tatueringar r att det blir ltt att blicken fster sig vid en som man sedan stirrar p varje gng man ser personen.

Citat:
Ursprungligen postat av nikson
Det som fick igng tatuerandet var Miami Ink som var en amerikansk reality-tv-serie som sndes p TLC (Warner Bros.) frn 2005 till 2008. Serien fljde en tatueringsbutik i Miami Beach, Florida. Dr har vi grundorsaken.

Innan TLC och Miami Ink var i princip ingen i Sverige tatuerad (eller vldigt f). Skiten brjade dr och det kommer aldrig att ta slut. Det fds nya kullar av idioter varje dag.

Sjmn (ja, inte alla allts) hade sedan lnge tatuerat sig men den kategorin var alltid s liten att de i stort sett inte mrktes.

Fram till 2005 hade jag kanske sett ett mycket litet ftal tatuerade personer och d r jag nd fdd i mitten av frra rhundradet.

Men 2005 brjade helvetet i alla fall.

2011 slutade jag p Ericsson i Kista och jag tror inte jag sg en enda tatuerad person under mina 15 r dr.
Sant!
Jag kommer ihg hur jag tyckte Ami var en riktig versittare och Kat von D var den mest kmpande konstnren. Tatueringar var fortfarande en egen sluten subkultur fram till dess.

Jag har inget emot tatueringar p andra men jag skulle aldrig gra det p mig sjlv.
Citera
2024-06-25, 00:38
Medlem
Krakatoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Mrkligt sagt, en stor anledning r just fr att portrttera en bild till andra vem du r eller frsker vara.

Jas? Jag klr mig fr min egen skull och skiter i andra. Men visst, vissa oskra mnniskor kanske klr sig fr andra. Vad vet jag.
Citera
2024-06-25, 13:35
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krakatoa
Jas? Jag klr mig fr min egen skull och skiter i andra. Men visst, vissa oskra mnniskor kanske klr sig fr andra. Vad vet jag.

Det r allts ingen skillnad p hur du klr dig hemma och om du ska till jobbet eller en arbetsintervju, middag, dejt?

Klder r en signal till omvrlden, du signalerar alltid ngot omedvetet. Att du klr dig som en luffare r fr att signalera att du t.ex inte bryr dig.
Citera
2024-06-27, 05:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallbarhetnolla
Tatueringar = White trash och bokstavskombinationer.

Hller med, och oskra personer som desperat letar efter en identitet.
Citera
2024-06-27, 05:39
Medlem
isa67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Det r som med allt annat. Just nu, och s har det varit en tid, r det trendigt att tatuera sig. Nr jag vxte upp var det i princip bara "sjmn och busar" som tatuerade sig medan det idag r s vanligt att man inte tnker p det. Det enda trista r vl "baksmllan" som dyker upp nr det inte r trendigt lngre och svanktatueringen likfrbannat finns kvar...
Nufrtiden kan man ju ta bort tatueringar om man vill.Med b.l.a laser. Knner dessvrre inte ngon som har gjort det, och som kan garantera att inget syns.
Citera
2024-06-27, 12:57
Sllan man ser ngon bra upp sin tatuering ofta ser det bara vulgrt ut. Fula motiv och s vidare inget r genomtnkt bara fult.
Citera
2024-06-29, 23:01
Medlem
bl-gr-ns avatar
Tatueringar r s trkiga... Som att glo p en tapet, nr ngon ska visa upp sin senaste...
P jobbet r det 40-riga vietnameser och svenska 60-ringar med tatueringar.

Kvinnor, mn, yngre, ldre, svenskar, invandrare, intressanta personer och ointressanta personer... alla kan g och kpa sig en tatuering av nskad variant...

Folk med tatueringar r lika intressanta som en individ som gr utan mssa en smllkall vinterdag, eller med uppvikt skjortkrage lst knuten slips...
Citera
2024-06-30, 01:32
Medlem
CMC-Urgayles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isa67
Nufrtiden kan man ju ta bort tatueringar om man vill.Med b.l.a laser. Knner dessvrre inte ngon som har gjort det, och som kan garantera att inget syns.

Inte s ltt som det lter. Det krvs flera behandlingar fr att tatueringen skall frsvinna helt. I slutndan blir det betydligt dyrare n vad tatueringen en gng kostade - dessutom svider det mer i skinnet. De flesta som tatuerat sig mycket ngrar sig oftast senare i livet. Dock erknner de sllan det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in