2011-02-07, 13:52
Medlem
PizzaBoys avatar
Kan tatueringar vara ett tecken på ren idioti, kanske?

Jag har funderat på hur vissa människor tänker ibland egentligen. Har en hel del WT-folk på min facebook som lägger upp bilder på deras tatueringar då och då och man blir man rätt fundersam när man ser de. Det är allt ifrån varing för älg-skyltar på röven till konstiga figurer föreställande asiatiska krigare på underarmarna osv, osv. Sjukt fula tatueringar helt enkelt.

Jag menar, jag är ingen psykolog men någon jävla underliggande faktor måste väl ändå spela roll när en människa hjärndött bestämmer sig för att printa in en sådan oerhört ful stämpel på sin kropp, med något löjligt jävla budskap på köpet såklart, typ "Ne, men alltså den här stjärnan står för min mamma och årtalet är ju min födelse.. eh, och så."

Ja, man har ju hört alla möjliga jävla Miami Inc-inspirerade fjollförklaringar till korkade tatueringar.

Så mina frågor lyder:
  • Är de bara oskyldigt och lite gulligt korkade eller vad är det som är så otroligt fascinerande med bläck under huden??!
Citera
2011-02-07, 13:56
Medlem
Rutinerad-Ankas avatar
De tycker det är coolt kanske men framförallt ge en personlighet till personen. Som med piercing, kläder, frisyr eller skäggväxt. Alla har sin prägel. Men många verkar känna sig "tvungna" att ha en tatuering "bara för att..". Sånt är onödigt. Jag avskyr för övrigt tatueringar men visst, folk tycker det är kul att ha det på sig så. Och nu verkar nästan alla jag känner ha tatuering, piercing eller nåt åt det hållet. Galet.
Citera
2011-02-07, 13:57
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Det är som med allt annat. Just nu, och så har det varit en tid, är det trendigt att tatuera sig. När jag växte upp var det i princip bara "sjömän och busar" som tatuerade sig medan det idag är så vanligt att man inte tänker på det. Det enda trista är väl "baksmällan" som dyker upp när det inte är trendigt längre och svanktatueringen likförbannat finns kvar...
Citera
2011-02-07, 13:59
Medlem
Black&Whites avatar
Det känns som att du talar om två olika typer av tatueringar, dels dem som är helt oseriösa och som folk gör typ "som en kul grej" kanske det där älgmärket på rumpan. Det är väl dessa personer som inte bryr sig så mycket om lite bläck under huden.

Sen typ nummer två är väl de miami ink-manipulerade, "jag gör detta p.g.a. barn, döda barn, cancer, ny styrka, obskyr sjukdom osv... som bara måste ha en viktig betydelse bakom varje tatuering.
Citera
2011-02-07, 14:06
Medlem
skramses avatar
Well jag gör tatueringar av samma anledning som andra sminkar, klipper,färgar köper kläder osv. Det är snyggt helt enkelt. Bär dem stolt också så det finns ingenting att ångra så om någon är en idiot så är de väll de som ödslar energi på att gnälla över mina beslut och att jag helt enkelt är lite snyggare
Citera
2011-02-07, 14:07
Medlem
meddanSySs avatar
Snacka om att missat hela grejen.. Jag har en tatuering över en vän som dog i somras, plus några andra..

De kan faktiskt betyda mer än någon personlighets förankring..
Citera
2011-02-07, 14:10
Medlem
Dixetias avatar
Äh, det beror väl på vad det är för tatuering.
Dom jag blir mest förbannad på är idioterna som tatuerar människor på fyllan,
eller dom som är fulla och vill tatuera sig på fyllan.
Och så skriver dom "BAJS" med fula bokstäver på röven eller något...

Och människor som tatuerar in sin "älskades" namn på armen eller så,
när de varit ihop i något halvår, för att bevisa sin kärlek...
Iofs spelar inte tiden man varit ihop på när man gör sådana tatueringar,
man kan komma att ångra sig förr eller senare ändå.
Ska man visa kärlek... köp en bukett med blommor och ge människan en puss på kinden.

Men mindre tatueringar kan vara snyggt, om det blir bra gjort.
Senast redigerad av Dixetia 2011-02-07 kl. 14:16.
Citera
2011-02-07, 14:12
Medlem
Jag bär för alltid med mig mitt älskade blåvitt, så visst kan det betyda något med tatueringar
Citera
2011-02-07, 14:15
Medlem
Cregers avatar
Oftast är folk som taturerar sig utan att fundera på det folk som lever i nuet och inte i morgondagen, det kan ge tecken om att de inte är vidare förutseende och inte kan föreställa sig att det kommer en dag i framtiden där de ångrar sig att de ser ut som en vattenskadad bok över hela kroppen.

Precis som det verkar märkligt för en del att skaffa barn vid en för tidig ålder om de inte har tillräcklig grund att stå på och att de kommer ha ett ansvar mot den ungen hela sitt unga vuxna liv, de kan inte föreställa sig saker lika lätt som de som tycker det verkar dumt.

Det är korkat på sitt sätt, precis som det är korkat att bara sitta på arslet och inte göra saker idag utan bara planera för framtiden så det aldrig blir något gjort.
Citera
2011-02-07, 14:23
Bannlyst
Var ju ett Liverpoolfan som tatuerade in en stor bild på Fernando Torres på ryggen, månaden innan Torres gick till rivalen Chelsea
Citera
2011-02-07, 14:26
Medlem
brisingrs avatar
Vad är det idiotiska med att gadda sig? Visst, när man blir gammal kommer väll förmodligen taggen bli ful men tror du ärligt talat att man bryr sig vid 70 års ålder?
Citera
2011-02-07, 14:27
Medlem
joims avatar
Tatueringar har förlorat sin charm. Det passar bara på vissa typer av människor. Till exempel på en 70 årig kåkfarare med fängelsetatueringar. De som är gjorda med bläck och nål. Det är skithäftigt.

Nu har ju alla möjliga fånar tatueringar. Så nu skulle jag själv aldrig kunnat ha en själv, även om jag skulle vara en kåkfarare, vilket jag inte är. Dessutom så dokumenteras det på kåken.
Senast redigerad av joim 2011-02-07 kl. 14:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in