2011-02-07, 13:52
Medlem
PizzaBoys avatar
Kan tatueringar vara ett tecken p ren idioti, kanske?

Jag har funderat p hur vissa mnniskor tnker ibland egentligen. Har en hel del WT-folk p min facebook som lgger upp bilder p deras tatueringar d och d och man blir man rtt fundersam nr man ser de. Det r allt ifrn varing fr lg-skyltar p rven till konstiga figurer frestllande asiatiska krigare p underarmarna osv, osv. Sjukt fula tatueringar helt enkelt.

Jag menar, jag r ingen psykolog men ngon jvla underliggande faktor mste vl nd spela roll nr en mnniska hjrndtt bestmmer sig fr att printa in en sdan oerhrt ful stmpel p sin kropp, med ngot ljligt jvla budskap p kpet sklart, typ "Ne, men allts den hr stjrnan str fr min mamma och rtalet r ju min fdelse.. eh, och s."

Ja, man har ju hrt alla mjliga jvla Miami Inc-inspirerade fjollfrklaringar till korkade tatueringar.

S mina frgor lyder:
  • r de bara oskyldigt och lite gulligt korkade eller vad r det som r s otroligt fascinerande med blck under huden??!
Citera
2011-02-07, 13:56
Medlem
Rutinerad-Ankas avatar
De tycker det r coolt kanske men framfrallt ge en personlighet till personen. Som med piercing, klder, frisyr eller skggvxt. Alla har sin prgel. Men mnga verkar knna sig "tvungna" att ha en tatuering "bara fr att..". Snt r ondigt. Jag avskyr fr vrigt tatueringar men visst, folk tycker det r kul att ha det p sig s. Och nu verkar nstan alla jag knner ha tatuering, piercing eller nt t det hllet. Galet.
Citera
2011-02-07, 13:57
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Det r som med allt annat. Just nu, och s har det varit en tid, r det trendigt att tatuera sig. Nr jag vxte upp var det i princip bara "sjmn och busar" som tatuerade sig medan det idag r s vanligt att man inte tnker p det. Det enda trista r vl "baksmllan" som dyker upp nr det inte r trendigt lngre och svanktatueringen likfrbannat finns kvar...
Citera
2011-02-07, 13:59
Medlem
Black&Whites avatar
Det knns som att du talar om tv olika typer av tatueringar, dels dem som r helt oserisa och som folk gr typ "som en kul grej" kanske det dr lgmrket p rumpan. Det r vl dessa personer som inte bryr sig s mycket om lite blck under huden.

Sen typ nummer tv r vl de miami ink-manipulerade, "jag gr detta p.g.a. barn, dda barn, cancer, ny styrka, obskyr sjukdom osv... som bara mste ha en viktig betydelse bakom varje tatuering.
Citera
2011-02-07, 14:06
Medlem
skramses avatar
Well jag gr tatueringar av samma anledning som andra sminkar, klipper,frgar kper klder osv. Det r snyggt helt enkelt. Br dem stolt ocks s det finns ingenting att ngra s om ngon r en idiot s r de vll de som dslar energi p att gnlla ver mina beslut och att jag helt enkelt r lite snyggare
Citera
2011-02-07, 14:07
Medlem
meddanSySs avatar
Snacka om att missat hela grejen.. Jag har en tatuering ver en vn som dog i somras, plus ngra andra..

De kan faktiskt betyda mer n ngon personlighets frankring..
Citera
2011-02-07, 14:10
Medlem
Dixetias avatar
h, det beror vl p vad det r fr tatuering.
Dom jag blir mest frbannad p r idioterna som tatuerar mnniskor p fyllan,
eller dom som r fulla och vill tatuera sig p fyllan.
Och s skriver dom "BAJS" med fula bokstver p rven eller ngot...

Och mnniskor som tatuerar in sin "lskades" namn p armen eller s,
nr de varit ihop i ngot halvr, fr att bevisa sin krlek...
Iofs spelar inte tiden man varit ihop p nr man gr sdana tatueringar,
man kan komma att ngra sig frr eller senare nd.
Ska man visa krlek... kp en bukett med blommor och ge mnniskan en puss p kinden.

Men mindre tatueringar kan vara snyggt, om det blir bra gjort.
Senast redigerad av Dixetia 2011-02-07 kl. 14:16.
Citera
2011-02-07, 14:12
Medlem
Jag br fr alltid med mig mitt lskade blvitt, s visst kan det betyda ngot med tatueringar
Citera
2011-02-07, 14:15
Medlem
Cregers avatar
Oftast r folk som taturerar sig utan att fundera p det folk som lever i nuet och inte i morgondagen, det kan ge tecken om att de inte r vidare frutseende och inte kan frestlla sig att det kommer en dag i framtiden dr de ngrar sig att de ser ut som en vattenskadad bok ver hela kroppen.

Precis som det verkar mrkligt fr en del att skaffa barn vid en fr tidig lder om de inte har tillrcklig grund att st p och att de kommer ha ett ansvar mot den ungen hela sitt unga vuxna liv, de kan inte frestlla sig saker lika ltt som de som tycker det verkar dumt.

Det r korkat p sitt stt, precis som det r korkat att bara sitta p arslet och inte gra saker idag utan bara planera fr framtiden s det aldrig blir ngot gjort.
Citera
2011-02-07, 14:23
Bannlyst
Var ju ett Liverpoolfan som tatuerade in en stor bild p Fernando Torres p ryggen, mnaden innan Torres gick till rivalen Chelsea
Citera
2011-02-07, 14:26
Medlem
brisingrs avatar
Vad r det idiotiska med att gadda sig? Visst, nr man blir gammal kommer vll frmodligen taggen bli ful men tror du rligt talat att man bryr sig vid 70 rs lder?
Citera
2011-02-07, 14:27
Medlem
joims avatar
Tatueringar har frlorat sin charm. Det passar bara p vissa typer av mnniskor. Till exempel p en 70 rig kkfarare med fngelsetatueringar. De som r gjorda med blck och nl. Det r skithftigt.

Nu har ju alla mjliga fnar tatueringar. S nu skulle jag sjlv aldrig kunnat ha en sjlv, ven om jag skulle vara en kkfarare, vilket jag inte r. Dessutom s dokumenteras det p kken.
Senast redigerad av joim 2011-02-07 kl. 14:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in