2024-06-21, 08:09
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aPOCC
Som om en gymnad otatuerad arm på en ung man inte lockar än mer.

Nej ditt resonemang håller inte.

Men visst, signaler på psykiska problem lockar säkert kvinnor som även de har liknande psykiska problem, a match made in heaven!

En kultur som uppmuntrar tatueringar uppmuntrar mental sjukdom. Det är djupt sorgligt att västlig kultur blivit sådan. Men det är ett övergående problem, då mentalsjuka väst förintar sig själv, och kommer ersätts med Islam som är bärare av traditioner som fungerar.
Du sa inte emot mig innan du började svamla om annat så jag vet inte riktigt varför du ens svarade.. Vet du?
Citera
2024-06-21, 08:15
Medlem
Samma princip som smink, men permanent.

Socialt grupptryck och konformism är inte att leka med.
Citera
2024-06-21, 08:21
Medlem
MyJustices avatar
Tatueringer har blivit hypat , med diversa TV program .
Folk är lätta att de följer och gör det som de ser många andra gör . speciellt på Tv .
Snyggt nej ..
Citera
2024-06-21, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Jag fattar inte heller varför man tatuerar sig.

Jo, jag fattar: Det är för att man vill vara som alla andra. Alla andra tatuerar sig, då måste jag tatuera mig.

Fan vad fult.

Tänk på slutet av 1900-talet, då såg folk ut så här på badstranden:

https://static.bonniernews.se/bildix...p&w=1400&h=935
Lite missvisande bild.

På 1980-talet var minst hälften av tjejerna topless, och framförallt de med snygga bröst, och de allra flesta blondiner.

https://bilderisyd.se/produkt/kk130909015/

Sedan började det välla in muslimer från mellanöstern och afrika, svenska tjejer började må allt sämre med tillhörande självskadebeteende, tatueringar och hysterisk botox och silikon och stannar mer i hemmet.
Senast redigerad av Fullhora 2024-06-21 kl. 08:26.
Citera
2024-06-21, 08:43
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krakatoa
Och du är fortfarande oskuld gissar jag.

Folk klär sig inte, tar på sig smycken, duschar, piercar sig, färgar håret, sminkar sig eller tatuerar sig för din skull.

EDIT:

Och som grädde på moset står Elvis och juckar på höfterna! Vart är världen på väg?!

Märkligt sagt, en stor anledning är just för att porträttera en bild till andra vem du är eller försöker vara.
Citera
2024-06-21, 08:50
Medlem
murvelkuttas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cateatdog
Har massa tatueringar och är 45+. Ångrar mig inte kanske eller mår dåligt av dom.
Men jag skulle hellre vara utan dom. Tycker inte heller det tillför något på en kropp. Snyggare utan.
Jag har länge funderat på vilket motiv jag vill tagga och på vilken kroppsdel konstverket ska appliceras på. Efter som alla andra redan har färglagda/ svartvita målningar som lyser upp tillvaron när depressionsångesten flammar till i dessa förtappade själar som söker tröst så måste det kollektiva grupptrycket att vilja sätta sina livshändelser på pränt vara så starkt att många skapar sig sina egna ideal. Som ett slags anslagstavla på hud för att förevisa sina medmänniskor vad hen har varit med om alt vill skapa vad det än gäller. Kan vara politiska undermeningar som ges uttryck på detta viset.
Citera
2024-06-21, 08:50
Tatueringar=klotter

Det är bra att buset märker sig, så polisen lättare kan identifiera dem. Det är så hjärndött att man trillar av stolen dock. Hårda busar som klottar ner sig och begår brott och fastnar på nån kamera eller ett vittne som ser klottret. Snacka om självmål.

Om man nu gillar en bild, ett namn, what ever - men varför inte bara få ner det på ett papper och sätta på väggen? Vad fan skadet in i huden och göra?

Jag tror att det är osjälvständiga, icke-tänkande flockmänniskor som vill ha sådana. Svaga individer som vill se tuffare ut och känna samhörighet med andra liknande svaga individer.

Men på ett sätt kan det va bra för oss andra - ser man en tjej med tatueringar så vet man att hon är slampig och särar lätt på benen., och ser man en man med många, så vet man att han inte kan argumentera utan tar till våld istället vid konflikt.
Senast redigerad av qaaq 2024-06-21 kl. 08:56.
Citera
2024-06-21, 08:54
Medlem
blagyltas avatar
Tycker inte det känns alltför avlägset sedan folk såg helt normala ut och inte vanställde sitt utseende med sånt som inte går att få bort eller lämnar livslånga ärr efter sig. Var är meningen? Vad hände?

Tatueringar och piercing var mest för udda existenser som ville urskilja sig, kriminella och punkare t.ex. och kunde mycket väl ha stannat där. Känns fint att ha en ren hy utan sånt. Ångrar man sig sitter det alltid kvar på ett eller annat sätt, som identifierar dig.
Citera
2024-06-21, 08:54
Medlem
Guzs avatar
Folk får göra vad de vill för mig, men är själv inte förtjust i dem. Tror det för min del, mer än själva tatueringen, handlar om att jag bakom valet av tatueringen ser någon som köpt in sig i en (oerhört mainstram) trend att vara lite cool och "personlig".
Ungefär som om någon skulle köpa, tro på och hålla på med "magiska kristaller".
Citera
2024-06-21, 08:56
Medlem
Håller med, tatueringar piercingar och olika slags fillers och implantat förstör tjejer totalt. Det går nu runt svinfula brudar som är helt förstörda och de begriper inte att deras egna agerande har gjort dem till en 3:a.
En helt naturlig, småtjock och åldrande dam är vackrare än ett klotterplank med babianröv i ansiktet
Citera
2024-06-21, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
Jag förstår lockelsen. En gymmad tatuerad arm på en ung man lockar tjejer. Jag säger inte att det är bra men det är helt enkelt så det är och det är därmed självförklarande.

Det handlar om signalering.

Tja, om karlen ifråga enbart vill attrahera korkade bimbos så antar jag att det kan fungera eftersom tatueringar är attraktiva bara för människor som har vulgär smak och få hjärncelller.
Citera
2024-06-21, 09:06
Folk tatuerar sig för att de vill göra det. Ska vi ta det igen i en fjärde tråd om 20 år?

Sök hjälp för din autism istället.

(FB) Varför piercar eller tatuerar man sig?

(FB) Varför tatuerar sig tjejer på skuldran?

(FB) Fattar fortfarande inte varför man tatuerar sig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in