2024-06-21, 08:09
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aPOCC
Som om en gymnad otatuerad arm p en ung man inte lockar n mer.

Nej ditt resonemang hller inte.

Men visst, signaler p psykiska problem lockar skert kvinnor som ven de har liknande psykiska problem, a match made in heaven!

En kultur som uppmuntrar tatueringar uppmuntrar mental sjukdom. Det r djupt sorgligt att vstlig kultur blivit sdan. Men det r ett vergende problem, d mentalsjuka vst frintar sig sjlv, och kommer erstts med Islam som r brare av traditioner som fungerar.
Du sa inte emot mig innan du brjade svamla om annat s jag vet inte riktigt varfr du ens svarade.. Vet du?
Citera
2024-06-21, 08:15
Medlem
Samma princip som smink, men permanent.

Socialt grupptryck och konformism r inte att leka med.
Citera
2024-06-21, 08:21
Medlem
MyJustices avatar
Tatueringer har blivit hypat , med diversa TV program .
Folk r ltta att de fljer och gr det som de ser mnga andra gr . speciellt p Tv .
Snyggt nej ..
Citera
2024-06-21, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Jag fattar inte heller varfr man tatuerar sig.

Jo, jag fattar: Det r fr att man vill vara som alla andra. Alla andra tatuerar sig, d mste jag tatuera mig.

Fan vad fult.

Tnk p slutet av 1900-talet, d sg folk ut s hr p badstranden:

https://static.bonniernews.se/bildix...p&w=1400&h=935
Lite missvisande bild.

P 1980-talet var minst hlften av tjejerna topless, och framfrallt de med snygga brst, och de allra flesta blondiner.

https://bilderisyd.se/produkt/kk130909015/

Sedan brjade det vlla in muslimer frn mellanstern och afrika, svenska tjejer brjade m allt smre med tillhrande sjlvskadebeteende, tatueringar och hysterisk botox och silikon och stannar mer i hemmet.
Senast redigerad av Fullhora 2024-06-21 kl. 08:26.
Citera
2024-06-21, 08:43
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krakatoa
Och du r fortfarande oskuld gissar jag.

Folk klr sig inte, tar p sig smycken, duschar, piercar sig, frgar hret, sminkar sig eller tatuerar sig fr din skull.

EDIT:

Och som grdde p moset str Elvis och juckar p hfterna! Vart r vrlden p vg?!

Mrkligt sagt, en stor anledning r just fr att portrttera en bild till andra vem du r eller frsker vara.
Citera
2024-06-21, 08:50
Medlem
murvelkuttas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cateatdog
Har massa tatueringar och r 45+. ngrar mig inte kanske eller mr dligt av dom.
Men jag skulle hellre vara utan dom. Tycker inte heller det tillfr ngot p en kropp. Snyggare utan.
Jag har lnge funderat p vilket motiv jag vill tagga och p vilken kroppsdel konstverket ska appliceras p. Efter som alla andra redan har frglagda/ svartvita mlningar som lyser upp tillvaron nr depressionsngesten flammar till i dessa frtappade sjlar som sker trst s mste det kollektiva grupptrycket att vilja stta sina livshndelser p prnt vara s starkt att mnga skapar sig sina egna ideal. Som ett slags anslagstavla p hud fr att frevisa sina medmnniskor vad hen har varit med om alt vill skapa vad det n gller. Kan vara politiska undermeningar som ges uttryck p detta viset.
Citera
2024-06-21, 08:50
Tatueringar=klotter

Det r bra att buset mrker sig, s polisen lttare kan identifiera dem. Det r s hjrndtt att man trillar av stolen dock. Hrda busar som klottar ner sig och begr brott och fastnar p nn kamera eller ett vittne som ser klottret. Snacka om sjlvml.

Om man nu gillar en bild, ett namn, what ever - men varfr inte bara f ner det p ett papper och stta p vggen? Vad fan skadet in i huden och gra?

Jag tror att det r osjlvstndiga, icke-tnkande flockmnniskor som vill ha sdana. Svaga individer som vill se tuffare ut och knna samhrighet med andra liknande svaga individer.

Men p ett stt kan det va bra fr oss andra - ser man en tjej med tatueringar s vet man att hon r slampig och srar ltt p benen., och ser man en man med mnga, s vet man att han inte kan argumentera utan tar till vld istllet vid konflikt.
Senast redigerad av qaaq 2024-06-21 kl. 08:56.
Citera
2024-06-21, 08:54
Medlem
blagyltas avatar
Tycker inte det knns alltfr avlgset sedan folk sg helt normala ut och inte vanstllde sitt utseende med snt som inte gr att f bort eller lmnar livslnga rr efter sig. Var r meningen? Vad hnde?

Tatueringar och piercing var mest fr udda existenser som ville urskilja sig, kriminella och punkare t.ex. och kunde mycket vl ha stannat dr. Knns fint att ha en ren hy utan snt. ngrar man sig sitter det alltid kvar p ett eller annat stt, som identifierar dig.
Citera
2024-06-21, 08:54
Medlem
Guzs avatar
Folk fr gra vad de vill fr mig, men r sjlv inte frtjust i dem. Tror det fr min del, mer n sjlva tatueringen, handlar om att jag bakom valet av tatueringen ser ngon som kpt in sig i en (oerhrt mainstram) trend att vara lite cool och "personlig".
Ungefr som om ngon skulle kpa, tro p och hlla p med "magiska kristaller".
Citera
2024-06-21, 08:56
Medlem
Hller med, tatueringar piercingar och olika slags fillers och implantat frstr tjejer totalt. Det gr nu runt svinfula brudar som r helt frstrda och de begriper inte att deras egna agerande har gjort dem till en 3:a.
En helt naturlig, smtjock och ldrande dam r vackrare n ett klotterplank med babianrv i ansiktet
Citera
2024-06-21, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
Jag frstr lockelsen. En gymmad tatuerad arm p en ung man lockar tjejer. Jag sger inte att det r bra men det r helt enkelt s det r och det r drmed sjlvfrklarande.

Det handlar om signalering.

Tja, om karlen ifrga enbart vill attrahera korkade bimbos s antar jag att det kan fungera eftersom tatueringar r attraktiva bara fr mnniskor som har vulgr smak och f hjrncelller.
Citera
2024-06-21, 09:06
Folk tatuerar sig fr att de vill gra det. Ska vi ta det igen i en fjrde trd om 20 r?

Sk hjlp fr din autism istllet.

(FB) Varfr piercar eller tatuerar man sig?

(FB) Varfr tatuerar sig tjejer p skuldran?

(FB) Fattar fortfarande inte varfr man tatuerar sig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in