2024-06-21, 14:17
Medlem
Trender kommer och går, har aldrig gaddat mig men hade jag gjort det hade jag satt den någonstans den inte syns för jag hade blivit jävligt trött på den annars.
Citera
2024-06-21, 14:20
Medlem
Hussefars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SailorGbG
Jag hade gärna haft en eller flera tatueringar om jag bara kunde kommit på ngt odödligt jag kan vara nöjd med resten av livet. Min hud förblir en vit kanvas tyvärr.

Kanske är det så att du först måste göra en en först innan du blir nöjd. Bara en tanke.

Omöjligt att fatta allt här i världen. Jag hatar bilar t.ex. Förstår inte varför man kan ha ett genuint bilintresse.
Citera
2024-06-21, 14:46
Medlem
Lite-korkads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dishy
Ja, det är viktigt att se tidsenlig och elegant ut för dessa en gång i livet-händelser, så det får man faktiskt komma ihåg om man överväger att smycka huden med något man tydligen vill se varje dag, det kommer inte se bra ut på kadettbalen och bröllopet, speciellt kadettbalen!!
Säkert jävligt många som går på kadettbal
Citera
2024-06-21, 14:58
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonkochKnoll
Tror inte den tjejen vill impa på konservativa 85-åringar ändå

Fast kadettbaler på Karlberg är de i början av tjugo. Knappast 85-åringar.
Citera
2024-06-21, 15:00
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogorki
Hottentotar är väl inte tattuerade? Däremot är de kända för att ha en stor röv. Du gör säkert succé på karlberg om du klarar baxa in en genom dörren. Lycka till!

Många naturfolk är väldigt tatuerade. Nya Guinea? Är flickorna på kadettbalerna tatuerade upp över halsen? Knappast.
Citera
2024-06-21, 15:00
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
För att inte tala om hur fult det blir med synliga tatueringar när de sedan ska gå upp för altaret i brudklänning. Tatueringarna skriker mot det vita sidenet och spetsen.

Absolut så. Du har helt rätt. Det är en styggelse.
Citera
2024-06-21, 15:01
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattmasen08
Känner liknande när man ser bröllopsfoton. Där står hon i en dyr, vacker och elegant klänning...och hela armarna täckt med tatueringar. Groteskt!

För övrigt kan jag förstå tatueringar om det funkade som en tillfällig utsmyckning. Som en viss hårfrisyr typ. Men det är ju for life. Majoriteten lär ångra sig förr eller senare. Människor förändras, samma sak med mode, trender etc. Exempelvis, hur många män är idag glada över sina samoanska krigartatueringar som var så jäkla trendigt för typ 20 år sedan? Typ ingen skulle ju välja ett sådant motiv idag.

Bulls eye.
Citera
2024-06-21, 15:04
Medlem
Gridiots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berranisse
Det här inlägget skrev jag 2005:
”Jag fattar inte varför man piercar eller tatuerar man sig.
Man ser en snygg ung, sexig tjej och så upptäcker man att hon är tatuerad eller piercad. Snacka om att bli avtänd!

Varför är det så häftigt att förstöra sin kropp?”

Jag fattar fortfarande inte varför man förstör sin kropp med så mycket skit!

40-60 åriga kvinnor med tatueringar ser ju bara patetiska och löjliga ut. Att det i dag finns vetenskapliga bevis på att tatuering innebär en ökad cancerrisk, gör ju inte saken bättre.

Tyvärr blir cancerisken större om man tar bort tatueringar, vilket gör att vi får stå ut med skrynkliga tatuerade gamla kärringar.

Människor tatuerar sig för att de vill. Fåtalet blir tvingade, fler än så faller för grupppåverkan.

Dock en motfråga, varför ska man vara vacker?
Citera
2024-06-21, 15:10
Värst är ändå ansiktstatueringar! Har även sett det på unga tjejer. Hur stolta är de över dem i 50-70 årsåldern?
Citera
2024-06-21, 15:25
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Värst är ändå ansiktstatueringar! Har även sett det på unga tjejer. Hur stolta är de över dem i 50-70 årsåldern?
Vet inte varför dom har dom där för att se det måste dom ha en spegel.

Om andra tycker det är fint att någon ser ut som en som målat tak är på lunchrast? Inte jag i alla fall.

Om det ser respektfullt ut? Nej det gör det inte man skrattar bakom deras rygg och tar aldrig en sådan på allvar.

Om det kan finnas fina tatueringar? Japp men det var längesen jag såg en som var fin
Citera
2024-06-21, 15:25
Medlem
Folk tycker olika saker är snyggt/attraktivt, big surprise. Alla gillar inte samma mat heller är det lika överraskande för dig? Eller typ av musik, film, plockgodis... Vi är olika
Citera
2024-06-21, 15:30
Medlem
Kaenkelberries avatar
Tatueringar är fel på allt och vart som helst. Tycker man skall införa totalförbud för denna idiotiska trend som tyvärr har pågått ett tag. Folk som söker uppmärksamhet och eller tror sig vara märkvärdiga tatuerar sig.
Tycker EU-skall stänga mera alla studios och. Införa lagkrav på att göra tatueringar illegalt.
Jag tycker det är så jävla depraverande att se dessa tatueringarna vart jag än går numera. Det var bättre på 80-90 talet när avskummen med tatueringar var i minioritet!
Fy fan för tatueringar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in