2024-06-21, 22:03
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berranisse
Det hr inlgget skrev jag 2005:
Jag fattar inte varfr man piercar eller tatuerar man sig.
Man ser en snygg ung, sexig tjej och s upptcker man att hon r tatuerad eller piercad. Snacka om att bli avtnd!

Varfr r det s hftigt att frstra sin kropp?

Jag fattar fortfarande inte varfr man frstr sin kropp med s mycket skit!

40-60 riga kvinnor med tatueringar ser ju bara patetiska och ljliga ut. Att det i dag finns vetenskapliga bevis p att tatuering innebr en kad cancerrisk, gr ju inte saken bttre.

Tyvrr blir cancerisken strre om man tar bort tatueringar, vilket gr att vi fr st ut med skrynkliga tatuerade gamla krringar.

sch. Du lter s vansinnigt inskrnkt. Vrlden r mycket strre n din lilla begrnsade uppfattningsfrmga. Jag fattar om folk vill tatuera sig, ven om jag inte sjlv gr det.
Citera
2024-06-21, 22:05
Medlem
Hallbarhetnollas avatar
Tatueringar = White trash och bokstavskombinationer.
Citera
2024-06-21, 22:05
Medlem
Citat:
Man ser en snygg ung, sexig tjej och s upptcker man att hon r tatuerad eller piercad. Snacka om att bli avtnd!

40-60 riga kvinnor med tatueringar ser ju bara patetiska och ljliga ut. Att det i dag finns vetenskapliga bevis p att tatuering innebr en kad cancerrisk, gr ju inte saken bttre.

Tyvrr blir cancerisken strre om man tar bort tatueringar, vilket gr att vi fr st ut med skrynkliga tatuerade gamla krringar.
Du lskar mns kroppar men du vill fortfarande inte erknna det.
Citat:
Ursprungligen postat av Hallbarhetnolla
Tatueringar = White trash och bokstavskombinationer.
Du svimmar vl av en vaccinspruta.
Citera
2024-06-21, 22:33
Medlem
DonaldBidens avatar
Ser bra ut p stillbilder eller nr man tittar p sig sjlv i spegeln.

Resten kvittar!
Citera
2024-06-21, 22:37
Medlem
Ogorkis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkobyDo
Att tatuera sig r ett beteende frknippat med frlorare & lgliv - s det r en frklaringsmodell om n ngot ofullstndig. Mnniskor med inre problem r ocks korrelerade till att vara tatuerade. P det hela taget r det ett tecken p dekadens.

Ok, tnt.
Citera
2024-06-21, 22:47
Medlem
Ilimitados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crille132
r inte snyggt.

r det en diskret tatuering kan det vara ok.
Men absolut inga blaffor p armarna, ben elle kroppen.

En gng fljde jag med en tjej som hade en purjolk p varje sidan rven.
Undrar vad hon ville att man skulle f fr associationer? Potatis o purjolkssoppa?
Citera
2024-06-21, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carpedijem
Jag fattar inte varfr man stylar frisyren? Varfr anvnder man smink? Varfr kper man nya moderna klder?

Knns mer bara som att du vill visa att du redan fr 19 r varit aktiv p Flashback.

Ingen bry sig
Om du inte inser skillnaden blir det jobbigt att frklara
Men det ena r permanent, det andra kan du ndra frn dag till dag om du ngrar dig - eller tnker skaffa ett jobb.
Citera
2024-06-21, 23:24
Medlem
Fyllefyllots avatar
Jag kan frst att det kan var ett stt att sticka ut osv men extremt mnga har ju tatueringar idag och d ser jag liksom inte riktigt pongen med att ha en tribal p vaden fr de r r s mnga andra som har det ocks.

Jag vet inte om det r vanligt lngre bland de som r typ 20!idag men det knns d fan som en majoritet av de som r fdda ttio och tidigt nittiotal som springer runt med snt dr och d undrar jag lite vad som r pongen?

Sen som mnga har varit inne p s ser ju de flesta ut som skit och bara ngot man har klottrat p fr att det har varit inne.
Citera
2024-06-21, 23:36
Medlem
Citat:

Hller s sjukt med dig! Det knns som de flesta som tatuerat sig r vitt skrp, det blir lite pinsamt att visa det s tydligt. Vare sig man vill eller inte.
Jag gillar ghetto osv. Men tatueringar blir liksom ghetto avlopp. nd vrre! Om man inte sitter p livstid eller r kriminell. D kanske det blir lite mer ok. Haha
Citera
2024-06-21, 23:41
Medlem
OlofPlanets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Om du fortfarande inte frstr 19 r senare s kommer du nog aldrig att frst.

Det rcker med att se detta s frstr man att det ser frjvligt ut.

https://www.reuters.com/sports/athle...lo-2023-06-15/
Citera
2024-06-22, 01:57
Medlem
Frkltt sjlvskadebeteende som av ngon anledning blivit allmnt accepterat. Ocks bristande respekt gentemot mot sig sjlv och den egna kroppen. Sger definitivt ngot om karaktren. Frr i tiden var det bara kkfarare och sjmn som tatuerade sig, och dessa grupper var till inte liten del verlappande. Man gick till sjs fr att komma undan rttvisan.
Citera
2024-06-22, 02:08
Medlem
Citat:
Vissa mnskor vill att saker ska synas p utsidan?
Tydligare signal om vem dom r?
Undrar om det r samma som tror personlighet och egenskaper r ngot ltt att ringa in.
Dom vet inte vad dom ska gra av alla pengar som dom har?
Identitetskrisande i hgre grad?

Fr mig utstrlar tatueringar, oskerhet, rastlshet, och ngon som oftare n annars, har gott om frdomar och gr p gissningar, det som syns eller frontas med. Ngon dr fantasierna vxer, om det inte finns en uttalad tydlighet.

Men det r ingen stor eller avgrande grej eller ngot jag orkar g omkring och moralisera ver irl.
Knt/knner ngon lite halvt som har rtt mycket tatueringar, men som r jvligt bra nd.
Tatueringarna finns kvar, fastn oskerheten och rastlsheten frsvunnit?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in