2024-06-21, 22:03
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berranisse
Det här inlägget skrev jag 2005:
”Jag fattar inte varför man piercar eller tatuerar man sig.
Man ser en snygg ung, sexig tjej och så upptäcker man att hon är tatuerad eller piercad. Snacka om att bli avtänd!

Varför är det så häftigt att förstöra sin kropp?”

Jag fattar fortfarande inte varför man förstör sin kropp med så mycket skit!

40-60 åriga kvinnor med tatueringar ser ju bara patetiska och löjliga ut. Att det i dag finns vetenskapliga bevis på att tatuering innebär en ökad cancerrisk, gör ju inte saken bättre.

Tyvärr blir cancerisken större om man tar bort tatueringar, vilket gör att vi får stå ut med skrynkliga tatuerade gamla kärringar.

Äsch. Du låter så vansinnigt inskränkt. Världen är mycket större än din lilla begränsade uppfattningsförmåga. Jag fattar om folk vill tatuera sig, även om jag inte själv gör det.
Citera
2024-06-21, 22:05
Medlem
Hallbarhetnollas avatar
Tatueringar = White trash och bokstavskombinationer.
Citera
2024-06-21, 22:05
Medlem
Citat:
Man ser en snygg ung, sexig tjej och så upptäcker man att hon är tatuerad eller piercad. Snacka om att bli avtänd!

40-60 åriga kvinnor med tatueringar ser ju bara patetiska och löjliga ut. Att det i dag finns vetenskapliga bevis på att tatuering innebär en ökad cancerrisk, gör ju inte saken bättre.

Tyvärr blir cancerisken större om man tar bort tatueringar, vilket gör att vi får stå ut med skrynkliga tatuerade gamla kärringar.
Du älskar mäns kroppar men du vill fortfarande inte erkänna det.
Citat:
Ursprungligen postat av Hallbarhetnolla
Tatueringar = White trash och bokstavskombinationer.
Du svimmar väl av en vaccinspruta.
Citera
2024-06-21, 22:33
Medlem
DonaldBidens avatar
Ser bra ut på stillbilder eller när man tittar på sig själv i spegeln.

Resten kvittar!
Citera
2024-06-21, 22:37
Medlem
Ogorkis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkobyDo
Att tatuera sig är ett beteende förknippat med förlorare & lågliv - så det är en förklaringsmodell om än något ofullständig. Människor med inre problem är också korrelerade till att vara tatuerade. På det hela taget är det ett tecken på dekadens.

Ok, tönt.
Citera
2024-06-21, 22:47
Medlem
Ilimitados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crille132
är inte snyggt.

Är det en diskret tatuering kan det vara ok.
Men absolut inga blaffor på armarna, ben elle kroppen.

En gång följde jag med en tjej som hade en purjolök på varje sidan röven.
Undrar vad hon ville att man skulle få för associationer? Potatis o purjolökssoppa?
Citera
2024-06-21, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carpedijem
Jag fattar inte varför man stylar frisyren? Varför använder man smink? Varför köper man nya moderna kläder?

Känns mer bara som att du vill visa att du redan för 19 år varit aktiv på Flashback.

Ingen bry sig
Om du inte inser skillnaden blir det jobbigt att förklara…
Men det ena är permanent, det andra kan du ändra från dag till dag om du ångrar dig - eller tänker skaffa ett jobb.
Citera
2024-06-21, 23:24
Medlem
Fyllefyllots avatar
Jag kan förstå att det kan var ett sätt att sticka ut osv men extremt många har ju tatueringar idag och då ser jag liksom inte riktigt poängen med att ha en tribal på vaden för de är år så många andra som har det också.

Jag vet inte om det är vanligt längre bland de som är typ 20!idag men det känns då fan som en majoritet av de som är födda åttio och tidigt nittiotal som springer runt med sånt där och då undrar jag lite vad som är poängen?

Sen som många har varit inne på så ser ju de flesta ut som skit och bara något man har klottrat på för att det har varit inne.
Citera
2024-06-21, 23:36
Medlem
Citat:

Håller så sjukt med dig! Det känns som de flesta som tatuerat sig är vitt skräp, det blir lite pinsamt att visa det så tydligt. Vare sig man vill eller inte.
Jag gillar ghetto osv. Men tatueringar blir liksom ghetto avlopp. Ändå värre! Om man inte sitter på livstid eller är kriminell. Då kanske det blir lite mer ok. Haha
Citera
2024-06-21, 23:41
Medlem
OlofPlanets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Om du fortfarande inte förstår 19 år senare så kommer du nog aldrig att förstå.

Det räcker med att se detta så förstår man att det ser förjävligt ut.

https://www.reuters.com/sports/athle...lo-2023-06-15/
Citera
2024-06-22, 01:57
Medlem
Förklätt självskadebeteende som av någon anledning blivit allmänt accepterat. Också bristande respekt gentemot mot sig själv och den egna kroppen. Säger definitivt något om karaktären. Förr i tiden var det bara kåkfarare och sjömän som tatuerade sig, och dessa grupper var till inte liten del överlappande. Man gick till sjös för att komma undan rättvisan.
Citera
2024-06-22, 02:08
Medlem
Citat:
Vissa mänskor vill att saker ska synas på utsidan?
Tydligare signal om vem dom är?
Undrar om det är samma som tror personlighet och egenskaper är något lätt att ringa in.
Dom vet inte vad dom ska göra av alla pengar som dom har?
Identitetskrisande i högre grad?

För mig utstrålar tatueringar, osäkerhet, rastlöshet, och någon som oftare än annars, har gott om fördomar och går på gissningar, det som syns eller frontas med. Någon där fantasierna växer, om det inte finns en uttalad tydlighet.

Men det är ingen stor eller avgörande grej eller något jag orkar gå omkring och moralisera över irl.
Känt/känner någon lite halvt som har rätt mycket tatueringar, men som är jävligt bra ändå.
Tatueringarna finns kvar, fastän osäkerheten och rastlösheten försvunnit?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in