2024-06-20, 23:43
Medlem
Jag hller med dig.

Konstigast (utver ring i nsan, varfr gra sig s srbar) r de random barnsliga klottren som exempelvis lycko-professorn har.
Frr i tiden fanns det en srskild mbel eller hylla dr hushllets telefon stod. Dr fanns ocks ett block som man telefon-klottrade i.
Det kanske finns ett grundlggande klotterbehov som nu fr sitt utlopp p huden istllet.
Citera
2024-06-20, 23:58
Om du fortfarande inte frstr 19 r senare s kommer du nog aldrig att frst.
Citera
2024-06-21, 00:15
Bannlyst
Mnga inre sr som ska tckas ver.
Citera
2024-06-21, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eva89
Jag hller med dig.

Konstigast (utver ring i nsan, varfr gra sig s srbar) r de random barnsliga klottren som exempelvis lycko-professorn har.
Frr i tiden fanns det en srskild mbel eller hylla dr hushllets telefon stod. Dr fanns ocks ett block som man telefon-klottrade i.
Det kanske finns ett grundlggande klotterbehov som nu fr sitt utlopp p huden istllet.

Ja "professorns" kladd r ljligt. Kollade p nt baktvlingsprogram dr han tyvrr var med med sitt lnga snipiga ansikte och ttt sittande gon. P det massa random kludd verallt och nagellack. Fy f-n s fult.
Att tatueringar blivit s etablerat tror jag r ett utslag av den ego-centrerade eran som nu pgtt ganska lnge. "Kolla p mig, jag r s speciell". Visst kan tatueringar vara vackra och passa personen, men kvalitn skiftar verkligen och ofta undrar en bara "varfr?"
Citera
2024-06-21, 01:23
Medlem
Krakatoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berranisse
Det hr inlgget skrev jag 2005:
Jag fattar inte varfr man piercar eller tatuerar man sig.
Man ser en snygg ung, sexig tjej och s upptcker man att hon r tatuerad eller piercad. Snacka om att bli avtnd!

Och du r fortfarande oskuld gissar jag.

Folk klr sig inte, tar p sig smycken, duschar, piercar sig, frgar hret, sminkar sig eller tatuerar sig fr din skull.

EDIT:

Och som grdde p moset str Elvis och juckar p hfterna! Vart r vrlden p vg?!
Citera
2024-06-21, 01:28
Avstngd
Comitiums avatar
Folk tatuerar sig fr att de r idioter. Tnk tatuerad tjej som ska g p kadettbal p Karlberg i aftonklnning och dansa polons. Tatuerad verallt. Det gr ju bara inte. Ser inte klokt ut. S vulgrt. Som en hottentott.
Citera
2024-06-21, 01:55
Medlem
Skattmasen08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Folk tatuerar sig fr att de r idioter. Tnk tatuerad tjej som ska g p kadettbal p Karlberg i aftonklnning och dansa polons. Tatuerad verallt. Det gr ju bara inte. Ser inte klokt ut. S vulgrt. Som en hottentott.

Knner liknande nr man ser brllopsfoton. Dr str hon i en dyr, vacker och elegant klnning...och hela armarna tckt med tatueringar. Groteskt!

Fr vrigt kan jag frst tatueringar om det funkade som en tillfllig utsmyckning. Som en viss hrfrisyr typ. Men det r ju for life. Majoriteten lr ngra sig frr eller senare. Mnniskor frndras, samma sak med mode, trender etc. Exempelvis, hur mnga mn r idag glada ver sina samoanska krigartatueringar som var s jkla trendigt fr typ 20 r sedan? Typ ingen skulle ju vlja ett sdant motiv idag.
Citera
2024-06-21, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium

Fr att inte tala om hur fult det blir med synliga tatueringar nr de sedan ska g upp fr altaret i brudklnning. Tatueringarna skriker mot det vita sidenet och spetsen.
Citera
2024-06-21, 03:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Fr att inte tala om hur fult det blir med synliga tatueringar nr de sedan ska g upp fr altaret i brudklnning. Tatueringarna skriker mot det vita sidenet och spetsen.
Kamoflage-brudklnning d?

Jag fattar inte heller hela grejjen. En eller tv model mindre och diskreta kan jag kpa p en tjej. Men de som har flera p armarna, lren, halsen vaderna, hnder, fingrar, rygg osv r inte snyggt varken p mn eller kvinnor. Det blev nn mode grejj fr 20-25 r sen. Sen tycker mnga att det inte rcker med en efter ett tag s d gr de fler. Sllan man ser nn med endast EN tatuering eller hur?
Citera
2024-06-21, 03:20
Medlem
Carpedijems avatar
Jag fattar inte varfr man stylar frisyren? Varfr anvnder man smink? Varfr kper man nya moderna klder?

Knns mer bara som att du vill visa att du redan fr 19 r varit aktiv p Flashback.

Ingen bry sig
Citera
2024-06-21, 03:25
Medlem
HonSmFngadeBlixtens avatar
Tycker det r snyggt. Men frutom sleeves s kan folk tatuera sig fr mycket. Nr det r mindre r det bttre. Och att man har tnkt lite p hur frgerna ldras. Jag tycker tatueringar nu r snyggare n frr. Man gr det ju fr att man vill det. Att det r fint. Tycker att det r bra att svenskar fr tatuera sig. I USA fr de inget jobb. Skitdligt ju att vara s ytlig. Kan det vara att alla inte tycker om samma sak?

Jag tycker att brudklnning r fult och att man ska ha fina klder p brllop.
Citera
2024-06-21, 03:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av berranisse
Det hr inlgget skrev jag 2005:
Jag fattar inte varfr man piercar eller tatuerar man sig.
Man ser en snygg ung, sexig tjej och s upptcker man att hon r tatuerad eller piercad. Snacka om att bli avtnd!

Varfr r det s hftigt att frstra sin kropp?

Jag fattar fortfarande inte varfr man frstr sin kropp med s mycket skit!

40-60 riga kvinnor med tatueringar ser ju bara patetiska och ljliga ut. Att det i dag finns vetenskapliga bevis p att tatuering innebr en kad cancerrisk, gr ju inte saken bttre.

Tyvrr blir cancerisken strre om man tar bort tatueringar, vilket gr att vi fr st ut med skrynkliga tatuerade gamla krringar.

Kvinnor fljer kvinnor frmst. D ditt inlgg verkar handla om kvinnor.

Jag har aldrig trffat en man som tycker kuksugarlppar ser bra ut eller bakdelar som ladugrdsvggar, men, det verkar finnas en inbillad attraktion hos det andra knet d blir det en sport att vara sexigast i just ladugrdsvggar eller fgelinspirerade lppar. Eller som de senaste ren, att frska gra sitt redan ultimat vackra jag nnu vackrare med tatueringar, ja, nu kan jag tycka en tatuering vara smakfull, men nr hela verkroppen r full med tatueringar som redan frn brjan bara fanns fr sakens skull, ja d sitter vi hr och funderar och sedan blir de pverkade av att vi diskuterar och d r vi grisar och de tjnar fr lite pengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in