2013-05-09, 23:57
Medlem
Overminds avatar
Tror tamefan att 80% av alla tjejer p dejtingsidor stller nstan krav p tatueringar p killar nu. Helt otroligt. Kanske inte krav men "det vore ett plus!" str det i princip allihop.

Jag har ingen tatuering och tnker tatuera mig sen nr jag har ngot som verkligen betyder ngot. Inte bara en cool tribal eller dskalle (nej, tribaler r inte coola).

Tatueringar har fan exploderat de senaste 2 ren. Nu springer alla 18 ringar runt med en. Om det inte r vid troskanten s r det i nacken "Be strong and believe"........
Citera
2013-05-10, 16:40
Medlem
Uncle Dukes avatar
I mina gon r det bara sjmn, fngar, luffare, horor, cirkusfolk och andra bohemer med tuffa liv som kommer undan med tatueringar. Skulle jag, en lrare som inte ens trs ta en banan om den har bruna prickar, komma till jobbet med armarna fulla av "tuffa" ankare eller skelett eller bokstver eller vad man nu kan tnkas ha, skulle ju eleverna och mina kollegor skratta t mig och tycka att jag var en patetisk lallare som frskte leka "badass". Och de skulle ha alldeles rtt.
Citera
2013-05-12, 00:44
Medlem
goodgonebads avatar
En tatuering eller hundra kan INTE sga vilken samhllsklass man tillhr, n sak som r sker. Mnga miljonrer r fulla av dem. Dremot tycker jag det r hemskt fult med tatueringar och det knns inte rent p ngot stt. Jag har aktivt valt bort tjejer som varit tatuerade drfr d tar bort charmen hos personen, blev mkt besviken nr klderna kte av p en i vrigt fin tjej. Ytligt jaaaa! Men jag R ytlig, likas ni som tatuerar erat strsta organ med ckligt blck!!!!
Citera
2013-05-12, 09:57
Medlem
MrOaikis avatar
Mnniskor som tatuerar sig har vid ngot tillflle i livet ftt fr sig att "det hr r jag". Och just dr och d kanske de var just s - kanske tillhr de en grupp i vilken dessa tatueringar betyder ngot. Men att fastna i en enda livsperiod r att ha ett vldigt stngt sinne. Den mnniska som vgar reda ivg, som vgar testa nya liv, den mnniskan kommer ju onekligen att hamna i grupper dr dennes tatuering inte betyder ngot. Eller kanske nnu vrre - dr tatueringen betyder ngot annat n vad som frst var tnkt.
Citera
2013-05-12, 12:27
Medlem
techno_the_kings avatar
Mnga tatueringar ser jvligt trashiga ut, tatueringar ssom citat, tribaler, dskallar och ngra till, Varfr inte gra ngot snyggt medans man nd hller p?

Har inget emot tatueringar d jag sjlv r tatuerad och kommer att skaffa fler tatueringar
(Man 30+ gr anstndigt kldd, har antingen skjorta eller kortrmad enfrgad t-shirt, jeans eller kostymbyxor, +80k p sparkontot)

Att tatuera sig r att smycka sin kropp beroende p vad man gr fr tatuering anser jag.
Min tatuering r dessutom omtyckt av alla i ldrarna 3-102 r d det r folk i dessa ldrar som har gett sin positiva kommentar om min tatuering, jobbar fr vrigt inom ldreomsorgen kan ju tillggas och har aldrig ftt en negativ kommentar om min tatuering.
Citera
2013-05-12, 13:55
Medlem
negerpiskarens avatar
Varfr klagar alla p tribals,dskallar mm? r vl p ens egna kropp de sitter. Och motiven behver ju inte alltid betyda ngot heller?...
Citera
2013-05-12, 14:13
Medlem
tattoo-removals avatar
Det som jag tycker r intressant r att just vi i Sverige r s otroligt frtjusta i tatueringar. Speciellt i Stockholm s r det snart svrare att hitta en person mellan 18-30 som inte r tatuerad n en som r det. Undrar hur det kan komma sig att det blivit s extremt i mellanmjlkens land, som annars r s lagom.

"Bortsett frn vissa naturfolk r stockholmarna vrldens mest tatuerade folk. 33 procent i ldrarna 1849 r, enligt Metropolitunderskningen."
http://www.metro.se/stockholm/stockh...!ScAXwXlBtSAk/
Citera
2013-05-14, 19:38
Medlem
jag tnkte efter lite p ditt argument och kom fram till min tanke om saken:

Tatueringar kan vara mycket olika saker. Oftast har dem ngot att gra med ngot man vill bra med sig. en slkting som dtt som man vill hedra, en stor livshndelse i livet osv. Enligt mig r detta helt okej och i de flesta fall bde snyggt och betydande.

sen finns det ju en del som gr det fr syns skull. Detta r ven okej i de flesta lgen. Visst kan man smycka sin kropp med lite frg. Det r ju precis som att ha en frisyr eller klder. Huden r bara en beige strumpa som man grna kan gra ngot kul med Dock finns det mnga fall dr det r fula tatueringar som r pissigt gjorda... Jag tycker att om man ska ha den kvar hela livet s kan man lgga ner lite extra pengar och g till en ordentlig tatuerare! Detta kan dock g verstyr nr man brjar uppt huvud och ser dumt ut fort

Men kom ihg detta: fr inte alls lnge sen hade vi inte TV, Datorer, mobiltelefoner och dylikt. teknologin idag gr att man kan ta bort en tatuering nstan permanent. om 20-30 r kommer det antagligen finnas tatueringsborttagning p drive-thru

men jag frstr din tanke. en del gr hiskeliga grejjer med sina kroppar :/
Citera
2013-05-17, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asfas
Jag har aldrig riktigt frsttt argumentet "Vad kommer du att tycka om det hr nr du r 70"

Helt rligt, vem fan kommer att bry sig om hur det ser ut att ha lite tatueringar p kroppen nr man r 70? Nr man brjar bli runt 70rs ldern s brjar man se ut som skit hur eller hur och jag tror inte att man gr runt och frsker se sexig ut. Det finns bra mycket vrre saker att oroa sig fr n att ha ngra fula tatueringar p kroppen.

Jag r inte ngon "YOLO" mnniska men fan vad trkigt det mste vara att g och oroa sig fr saker som ligger s lngt fram.

Det jag menar r att ven om man r gammal och inte r vrldens sexgud lngre s kanske det inte r s kul att ha en rosa enhrning i lndryggen. Tror att det ltt kan leda till att man ngrar sitt beslut om att tatuera sig. Det gller ven om man gr en tatuering nr man r runt 20 r och ngrar sig tio r senare. Det knns enligt mig s grymt ondigt att betala fr att tatuera sig nr man kan ngra sig och m dligt ver det senare i livet.

Men det behver ju inte glla alla s klart. Har bara svrt att se hur det kan vara s "viktigt" att vara tatuerad.
Citera
2013-05-18, 11:55
Medlem
Paladins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malthusianism
Det jag menar r att ven om man r gammal och inte r vrldens sexgud lngre s kanske det inte r s kul att ha en rosa enhrning i lndryggen. Tror att det ltt kan leda till att man ngrar sitt beslut om att tatuera sig. Det gller ven om man gr en tatuering nr man r runt 20 r och ngrar sig tio r senare. Det knns enligt mig s grymt ondigt att betala fr att tatuera sig nr man kan ngra sig och m dligt ver det senare i livet.

Men det behver ju inte glla alla s klart. Har bara svrt att se hur det kan vara s "viktigt" att vara tatuerad.

Sjlvklart kan det vara s. Men nr jag r 70 tror jag personligen att potensen/lederna/rynkorna/stelheten och andra eventuelle sjukdomar och besvr oroar mig mer n eventuella blckmotiv p min kropp.
Dremot tror jag att ngra vad man inte har gjort r ett strre problem n ngra det man gjort nr man brjar bli till ren....

Nu har jag velat tatuera mig sedan tonren dock men frst nu (r 30-ish) har jag gjort realitet av det. Och ja. DET r jag glad fr! Annars hade jag ngrat de motiv jag gjorde fr 10-15 r sedan!
Citera
2013-05-19, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paladin
Sjlvklart kan det vara s. Men nr jag r 70 tror jag personligen att potensen/lederna/rynkorna/stelheten och andra eventuelle sjukdomar och besvr oroar mig mer n eventuella blckmotiv p min kropp.
Dremot tror jag att ngra vad man inte har gjort r ett strre problem n ngra det man gjort nr man brjar bli till ren....

Jag hller med.

Sedan s kommer jag personligen inte bry mig om det kommer vara s att jag har ett par tatueringar p min kropp som jag ngrar nr jag blir ldre. Det finns otroligt mycket vrre saker n s som man kan bli utsatt fr och s lnge jag r frisk och har ett hyfsat liv s kommer jag inte att bry mig om sdana smsaker.
Citera
2013-05-19, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
I mina gon r det bara sjmn, fngar, luffare, horor, cirkusfolk och andra bohemer med tuffa liv som kommer undan med tatueringar. Skulle jag, en lrare som inte ens trs ta en banan om den har bruna prickar, komma till jobbet med armarna fulla av "tuffa" ankare eller skelett eller bokstver eller vad man nu kan tnkas ha, skulle ju eleverna och mina kollegor skratta t mig och tycka att jag var en patetisk lallare som frskte leka "badass". Och de skulle ha alldeles rtt.

Jag har tv sleevs och jobbar som 7-9 lrare utan ngra strre problem. Dock har jag varken "tuffa" tatueringar eller ngonsin tatuerat mig fr att vara tuff infr ngon annan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in