2013-09-11, 22:39
Medlem
Arthass avatar
Börjar mer och mer luta åt Fula Gubbens filosofi om detta "mediekrig".

Känns i princip som allt står still. Några halvmesyrer då och då där man gör små problematiseringar om mångkulturen men där man alltid i slutändan kommer fram till att det ändå det bästa systemet. Samtidigt tuffar oppositionen på i Sverige och media tappar allt fler läsare och publik. När ett kommentarsfält är öppet så överfylls det av vanliga svenskar som vädrar sin kritik.
Citera
2013-09-11, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arthas
Börjar mer och mer luta åt Fula Gubbens filosofi om detta "mediekrig".

Känns i princip som allt står still. Några halvmesyrer då och då där man gör små problematiseringar om mångkulturen men där man alltid i slutändan kommer fram till att det ändå det bästa systemet. Samtidigt tuffar oppositionen på i Sverige och media tappar allt fler läsare och publik. När ett kommentarsfält är öppet så överfylls det av vanliga svenskar som vädrar sin kritik.
Krig vinns ju sällan genom att den ena sidan säger jaja, OK, ni har väl rätt då, vi lämnar över vapnen. Krig vinns genom utmattning, men den innersta kärnan står på sig till sista sekunden nere i bunkern och vägrar tas levande. Det är fotsoldaterna närmast frontlinjerna som kapitulerar, sedan sprider det sig inåt. Etablissemangets hårda kärna är omringad men kommer aldrig att erkänna sig besegrad, trots att den kommer att vara det. Huvudsaken är att allt ställs tillrätta utanför.
Senast redigerad av CrispyKreem 2013-09-11 kl. 23:25.
Citera
2013-09-11, 23:36
Medlem
SmokeOns avatar
Jag tror att MSM håller på att sadla om.
Citera
2013-09-11, 23:41
Medlem
[quote=CrispyKreem|45175211]Lindberg på AB blir så halalslaktad i kommentarsfältet till sin lynchningsledare att det inte ens finns en blodpöl kvar. Kejsaren har inga kläder men kommer ändå att låta påskina det imorgon och i övermorgon som om han aldrig haft fel. Kurdisk gängmisshandel, hijabuppropet, segregering på bussar, REVA-debatten, Bästa Beatrice, alltihop var bara luft och desperationen tycks total i jakten på det där halmstrået som ska vända trenden och krossa SD.

Tittade in på AB:s kommentarer efter denna påstådda halalslakt. Jodå halalslakt var det nog. Karln måste ju ha en släng av masoschism att inte stänga av de förödande kommentarerna. Så går det när man ljuger. Hur orkar han bli så fullständigt avklädd och utskämd? Hur orkar han gå till jobbet?
Citera
2013-09-12, 00:52
Medlem
Caesar Johansens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.arne
http://www.dagensmedia.se/nyheter/pr...cle3761179.ece
Intressant. "Spelar etnicitet roll" - tja det gjorde ju det uppenbarligen när den "förmodade vita mannen" dunkade hijab-kvinnan i bilhuven, och Foujan Rouzbeh och Romson hoppade jämfota - då torde det väl vara av lika stor intresse i det här fallet.

Jag hoppas att Paul Frigyes nu inte portas från folkbaren framöver(eller vilket söderställe han nu föredrar) - det var ett i sanning strindbergskt uttalande från n'. Bra gjort!
Citera
2013-09-12, 00:59
Medlem
Caesar Johansens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved

Man kan fråga sig varför en journalist som vet exakt vad ett sådant tweet får för reaktioner ändå väljer att utsätta sig för det här. Om Avpixlat varit en pengamaskin så hade jag förstått det, men det är man inte och kommer aldrig att kunna erbjuda några fasta tjänster för arbetslösa journalister.
Vissa människor står inte av ut att leva i en lögn? Sanningen pyser ut, lika väder ur arslet?
Citera
2013-09-12, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volta1745
Tittade in på AB:s kommentarer efter denna påstådda halalslakt. Jodå halalslakt var det nog. Karln måste ju ha en släng av masoschism att inte stänga av de förödande kommentarerna. Så går det när man ljuger. Hur orkar han bli så fullständigt avklädd och utskämd? Hur orkar han gå till jobbet?
Han ber väl till någon högre makt. Misstänker att han är kristensosse, dels pga mina egna fördomar om "the kristet utseende" som han är klockren omslagspojke för, dels att han yrade om att "Jesus var sosse" i någon ledare häromveckan. I så fall tillhör han väl den där rabiat asylkramande Södersmeten av vänsterkristna, typ Irving och Klein. Inbillning om ett högre kall skulle förklara hur han står pall dag efter dag, precis lika dum, blond och blåögd som dagen innan, predikandes we shall overcome.
Citera
2013-09-12, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AudreyHorne
Tjusigt, maestro. Sheer poetry.

Tanken att vissa "realister", vissa "nyktra röster" och "sanningssägare" bör känna en viss ängslighet nu är rätt roande. De ser vad som redan händer i resten av Europa, de ser hur självaste BBC beklagar sitt ensidiga propagerade för multikulti, de läser norska och danska signalement, politiska utspel och betraktelser över Nordens Nordkorea från andra sidan av den raserade gränsen.

De anar att samma kantring som skett i övriga Europa måste komma också här och att ilskan och långsintheten här kommer att vara extrem. Ju förr man positionerar om sig, desto bättre för den egna personen (vilket ju trots allt är viktigare än både fosterlandets väl och mångkulturens överlevnad).

Det ironiska är dock att extremister och tokstollar som Kurdo Baksi och Åsa Linderborg kommer att ha en plats även i framtidens polariserade, bråkiga Sverige, post-Disney. Islamisterna, tokfeministerna, kommunisterna - alla dessa kommer att se om sina egna.

Men vem kommer att högakta Ivar Arpi för att han beskrev problem med invandringen (för de stackars syrierna själva då - inte svenskarna!) lite ovanligt tydligt, i samma text som han HYLLAR samma invandring? Vem kommer komma ihåg hur "oppositionell och frispråkig" Ulf Nilsson var - istället för den ynkrygg som vek ner sig vid första opposition mot hans planerade medverkan i Dispatch.

Nej, milda, multikultivurmande regimkritiker kommer att befinna sig i den livlösa leran i ingenmansland mellan skyttegravarna i den inte alltför avlägsna framtiden.

Hur inte avlägsen är då den framtiden? Tja, det är ju det som är kruxet!
Citera
2013-09-12, 01:13
Medlem
Caesar Johansens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Han ber väl till någon högre makt. Misstänker att han är kristensosse, dels pga mina egna fördomar om "the kristet utseende" som han är klockren omslagspojke för, dels att han yrade om att "Jesus var sosse" i någon ledare häromveckan. I så fall tillhör han väl den där rabiat asylkramande Södersmeten av vänsterkristna, typ Irving och Klein. Inbillning om ett högre kall skulle förklara hur han står pall dag efter dag, precis lika dum, blond och blåögd som dagen innan, predikandes we shall overcome.

Jag håller med. Lindberg liknar i sitt vansinne de s.k. PK-kristna (PK:s innersta krets - giftermålet mellan religion och PK). I denna sataniska fanatiska krets kan nämnas folk som:
Peter Weiderud (tro och solidaritet)
Cecilia Wikström (EU-parlamentariker)
Helle Klein ("opinionsbildare" och sosse)

Har kristna fanatiker någonsin haft så mycket inflytande som idag, historiskt sett? Till och med under medeltiden fanns det väl någon pragmatisk och rationell kejsarmakt som balanserade? Det här är människor som i första rummet ser sig som representanter för vad det tror är Guds vilja. De representera sålunda inte sina väljare - och borde därför inte ha några politiska uppdrag. Sänd dem till ett kloster där de kan leva sina liv i andakt och kontemplation - men de ska fan inte styra och ställa i samhället!!!
Senast redigerad av Caesar Johansen 2013-09-12 kl. 01:25.
Citera
2013-09-12, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caesar Johansen
Har kristna fanatiker någonsin haft så mycket inflytande som idag, historiskt sett? Till och med under medeltiden fanns det väl någon pragmatisk och rationell kejsarmakt som balanserade? Det här är människor som i första rummet ser sig som representanter för vad det tror är Guds vilja. De representera sålunda inte sina väljare - och borde därför inte ha några politiska uppdrag. Sänd dem till ett kloster där de kan leva sina liv i andakt och kontemplation - men de ska fan inte styra och ställa i samhället!!!
Hear hear.

Jag tror det var kärvt för kristensossarna under ex.vis Palmes dagar, men de tycks ha vädrat morgonluft på senare år. Det är lite som att de använder den tilltagande islamiseringen som sköld och distraktion, så att ingen märker när "tro och solidaritet" flyttar fram sina positioner. När rekryteringsbasen är torr som fnöske bland svenska folket får man helt enkelt liera sig med muslimerna, de får duga eftersom de åtminstone är religiösa. Islamister, vänsterkristna, KD, några feminister, några MP-koftor och asylaktivister från yttervänstern... fint rag-tag-band av leprasjuka zombies som ska frälsa oss.
Citera
2013-09-12, 04:20
Medlem
SuperPuttes avatar
Lyssnar regelbundet av programmet "Ring P1" - ett radioprogram "som görs av lyssnarna själva" enligt SR själva i sin reklam. Jag vet att Ring P1 föraktas av snobbtyckare som en pissränna med kommentarer från pöbeln, men det är rätt underhållande och det är samtidigt en av få möjligheter för vanligt folk att göra sig hörda på. Därför också extra viktigt att slå vakt om den möjligheten.
Det är också hela poängen med programmet - att endast vanligt folk ska få prata, inga politiker, inga journalister, inga proffstyckare ska få vara med. Men....så är det nog inte alltid...
Programmets kvalitet beror ofta på programledaren också. Tyvärr har de flesta av dem vänstersympatier som de mer eller mindre tydlig avslöjar via "debatten" med inringaren. En av de värsta programledarna är Tomas Tengby.
I detta avsnitt från 10 september http://sverigesradio.se/sida/avsnitt...programid=1120 inleds programmet med inringaren "Carolina Farraj" som vill prata om "den ökande rasismen" osv. Tidigt råkar hon avslöja sig som journalist, muslim och debattör och hon bara malde på med alla flosklerna. Tengby gjorde inget mer än hummade instämmande - vilket är extremt ovanligt då han brukar vara rätt ettrig och ifrågasättande - och allt utvecklade sig till något slags manifestation av floskelberg och pravda-sagor i ett för programmet extremt långt inlägg.
Längre fram i programmet (19:40) ringer det in en man som ifrågasätter Farrajs svammel och menar Sverige har konsensussjuka och att debatten är strypt och vinklad. Det slutar med att Tengby börjar tjafsa emot, stämningen blir allt mer upphetsad, Tengby avbryter och tillrättavisar honom hela tiden - Tengby kallar honom t o m för rasist trots han för ett vettigt resonemang, och de blir rejält sura på varandra mot slutet.
Detta retade upp mig.
Så jag googlade upp den här Carolina Farraj. Det visade sig att hon var en svenska som konverterat till islam, med slöja och allt https://si0.twimg.com/profile_images...f2fb8952c.jpeg "Frilansjournalist" och debattör, feminist, samt blah, blah... och i hög grad inblandad i Hijab-uppropets kampanjande t ex. Hon verkar vara en rättshaverist med alldeles för mycket fritid och dåligt sällskap omkring sig.
Hon får väl vara som hon vill, men någon vanlig Berit från Härnösand är hon inte, utan en proffsdebattör som Ring P1 alltså officiellt bannlyser i programmet.
Jag hittade även twitterfödet https://twitter.com/Carolinafarraj/s...31051829678080 som hon skickat innan programmet där hon skriver "tycker ni ska lyssna på @SRRingP1 idag! Jag ska vara med och prata om... Äh... Mina åsikter!"
Hon visste alltså redan i förväg att hon skulle vara med (i direktsändning). Hur är det möjligt? Om Berit från Härnösand vill vara med, måste hon snällt ringa till en lång telefonkö och det är mycket svårt att komma så lång att hon får vara med i programmet.

Till saken: det är ju uppenbart att programmet är riggat med diverse proffsdebattörer med de rätta åsikterna. Ring P1 styr ju själva programmet dit de vill ha debatten. Agerar instämmande sideklick till proffstyckare och "uppfostrar" olydiga Svenssons som råkar invända. Är det ett program för vanligt folks åsikter eller ett förtäckt, åsiktsregistrerande Stasi-program? Som lyssnare har man garden sänkt när man tror att det är vanliga Svenssons som ringer in, så propagandan når längre än normalt. Jag tycker det är jävligt lågt av SR.
Citera
2013-09-12, 04:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperPutte
.
.
.

Till saken: det är ju uppenbart att programmet är riggat med diverse proffsdebattörer med de rätta åsikterna. Ring P1 styr ju själva programmet dit de vill ha debatten. Agerar instämmande sideklick till proffstyckare och "uppfostrar" olydiga Svenssons som råkar invända. Är det ett program för vanligt folks åsikter eller ett förtäckt, åsiktsregistrerande Stasi-program? Som lyssnare har man garden sänkt när man tror att det är vanliga Svenssons som ringer in, så propagandan når längre än normalt. Jag tycker det är jävligt lågt av SR.

För inte så länge sen, kanske några månader sedan, var det ju en sådan nyhet i media om något radioprogram som hade registerfört sina lyssnare. Där hade väl producenten genomfört dessa registreringar, och radioprataren uttalade sig i efterhand med typ "Nej det hade jag inte en aaaaning om, självklart får det inte gå till på det viset".

Vid en snabb googling hittade jag det jag hade i åtanke:
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/as...p1_7773878.svd

PS: Det var Täppas Fågelberg som uttalade sig sådär. Nej, han hade givetvis inte en aaaaning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in