2013-05-20, 20:30
Medlem
thomas24s avatar
Kan konstatera att Avpixlat just nu har 1674 läsare - lika mycket som under järnrörsdagarna
Citera
2013-05-20, 20:31
Medlem
En tröst är att polisen i sina möten med islamister och media torde bli allt mer motiverade och lättrekryterade, om startskottet går för att slänga ut parasiterna.
Senast redigerad av kalle2525 2013-05-20 kl. 20:48.
Citera
2013-05-20, 20:33
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LNBW

Har du ens kollat AB förstasida på nätet eller nöjde du dig med att beskriva din egen lilla drömvärld, gubben?

Naturligtvis har jag inte kollat in Aftonhorans förstasida på nätet, särskilt inte som jag just ätit. Däremot har det framgått av ett antal inlägg på Flashback att gammel-media helt okritiskt låtit diverse kulturberikande demagoger skylla upploppen på polisen, vilket är exakt enligt klassisk PK-modell, och det jag syftade på. Om några av Sveriges sista kvarvarande "journalister" nu känner att PK-smörjan nått vägs ände och börjar prata verklighet om Megafoner och andra lättkränkta skadestånds-jägare så är det bra, på sitt sätt. Kanske är de rädda att Janne Josefsson smugit in på redaktionen och tjuvläser deras "vinklade" (=fiktiva) rapportering. Fortsätter dinosaurie-media att ljuga och skylla svartmuskiga kravaller på vanliga svenskar, hederliga poliser, Snoddas och hans mormor så är det dock sannolikt ännu bättre, enligt mitt ovanstående resonemang.

Var det något mer du undrade, eller kan jag återgå till afton-konjaken?

Citat:
Ursprungligen postat av thomas24
Kan konstatera att Avpixlat just nu har 1674 läsare - lika mycket som under järnrörsdagarna

You ain't seen nothing yet.
Senast redigerad av Fula Gubben 2013-05-20 kl. 20:36.
Citera
2013-05-20, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Naturligtvis har jag inte kollat in Aftonhorans förstasida på nätet, särskilt inte som jag just ätit. Däremot har det framgått av ett antal inlägg på Flashback att gammel-media helt okritiskt låtit diverse kulturberikande demagoger skylla upploppen på polisen, vilket är exakt enligt klassisk PK-modell, och det jag syftade på. Om några av Sveriges sista kvarvarande "journalister" nu känner att PK-smörjan nått vägs ände och börjar prata verklighet om Megafoner och andra lättkränkta skadestånds-jägare så är det bra, på sitt sätt. Kanske är de rädda att Janne Josefsson smugit in på redaktionen och tjuvläser deras "vinklade" (=fiktiva) rapportering. Fortsätter dinosaurie-media att ljuga och skylla svartmuskiga kravaller på vanliga svenskar, hederliga poliser, Snoddas och hans mormor så är det dock sannolikt ännu bättre, enligt mitt ovanstående resonemang.

Var det något mer du undrade, eller kan jag återgå till afton-konjaken?

Full förståelse för att någon hellre tar till spriten än läser AB. Dock bör du undvika att tala om sådant du inte sett. Särskilt som nu då AB skriver motsatsen till vad du skyller dem för.
Citera
2013-05-20, 21:50
Medlem
Citat:
EDIT: Och vad har vi här då: http://www.svd.se/opinion/brannpunkt...by_8189664.svd
Ser ut som att gammelmedia uppmärksammar skit som händer i invandrarområden. Vad konstigt, sådant skall ju inte hända i svensk media enligt Breivikmanifestet.

Nåja, antar att ansvarig redaktör på SvD hängs ut som nazist av kulturmarxisterna snart. För inte har väl Avpixlat ljugit för mig om svenska medier?

Fascinerande!

Citat:
Husby i Stockholm skakades i natt av sammandrabbningar mellan ungdomar och polis.

Ingen blev gripen, så hur vet man då vilken ålder det var på kravallisterna? Eller har det gått så långt att man förväntas veta att "ungdomar" är kod för "invandrare"?
Citera
2013-05-20, 21:59
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Läs Cantwell i Aftonbladet. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16809983.ab
Han slänger in lite symboliska rader om klyftor och polisvåld men huvudbudskapet är att det är fel på Megafonen.

Konstig tolkning. Cuntwell skriver om Mega-fånen:

Citat:
Poliserna, sa Soruco, kallade henne och hennes grannar saker: negrer, luffare, råttor. Fältassistenten Daniel Germai fyllde i. Tillmälen som apor och pajasar ska ha haglat. Oskyldiga fick slag med batonger.

De gör båda ett trovärdigt och sansat intryck. Jag tror att de talar sanning.
Att poliser skriker rasistiskt är inte bara oacceptabelt och olagligt. Det bidrog säkert till att våldsamheterna accelererade.

Representanterna för Megafon sa även en del kloka saker om arbetslöshet, ökade inkomstklyftor och politiker som inte lyssnar. Dialog med polisen efterlystes.

Citat:
Här har vi ett bra exempel på ett sinnessjukt och samhällsfientligt resonemang. http://debatt.svt.se/2013/05/20/frag...sjalv-sverige/

Foujan är nästan lika snedknullad i skallen som Martin Aagård eller Kent Ekeroth.

Här passeras en viktig gräns. De vita så kallade "PK-isterna" i de etablerade medierna kan aldrig acceptera påståendet att polisen bedriver ett "krig" mot förorten. De kan heller inte acceptera att "förortsbor" är de som bränner bilar. Vandalerna är ett "30-tal ungdomar". Punkt.

Det vettiga vägvalet här är att inte uppmärksamma psykfall som Foujan Rouzbeh utan istället släppa fram människor från förorten med fungerande hjärnor.

Men om lobotomerade idioter som ovan nämnda får komma till tals (och framställas som representanter för förorten) blir skadorna stora och oundvikliga. Och jag talar inte om någon procent till SD i nästa Sifo utan om reella sprickor i samhället.

Varför föll hon inte dig på läppen? (Jag finner henne löjeväckande teatralisk... men vi verkar inte riktigt se samma saker.)
Citera
2013-05-20, 22:25
Medlem
Citat:
Här har vi ett bra exempel på ett sinnessjukt och samhällsfientligt resonemang. http://debatt.svt.se/2013/05/20/frag...sjalv-sverige/

Foujan är nästan lika snedknullad i skallen som Martin Aagård eller Kent Ekeroth.

Foujan Rouzbeh har möjligen gått in i en psykos. Hela hennes text andas bräcklig hysteri. Hon var mycket mer förnuftig förr.

Citat:
Här passeras en viktig gräns. De vita så kallade "PK-isterna" i de etablerade medierna kan aldrig acceptera påståendet att polisen bedriver ett "krig" mot förorten. De kan heller inte acceptera att "förortsbor" är de som bränner bilar. Vandalerna är ett "30-tal ungdomar". Punkt.

De intar en mittenposition, precis som de gjorde med Omar Mustafa och Islamiska Förbundet. De vill inte veta av islamism, men vidhåller att den inte omfattar majoriteten av muslimer, och att omfattande muslimsk invandring därför inte är något problem för Sverige. Detta är en vidareutveckling av deras tidigare hållningar, en ompositionering i mediekriget om mångkulturen.

Citat:
Det vettiga vägvalet här är att inte uppmärksamma psykfall som Foujan Rouzbeh utan istället släppa fram människor från förorten med fungerande hjärnor.

Men om lobotomerade idioter som ovan nämnda får komma till tals (och framställas som representanter för förorten) blir skadorna stora och oundvikliga. Och jag talar inte om någon procent till SD i nästa Sifo utan om reella sprickor i samhället.

Sådana sprickor finns redan.

Citat:
Läs Cantwell i Aftonbladet. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16809983.ab
Han slänger in lite symboliska rader om klyftor och polisvåld men huvudbudskapet är att det är fel på Megafonen. Ett smakprov på vad som är att vänta i framtiden?

Det är vad jag med också tror.

Citat:
Vill också belysa att om det som Avpixlat-fjollorna brukar påstå är sant så måste ju både Cantwell och Avci få sparken nu och bli uthängda som nazister i gammelmedia. Eller hur?

EDIT: Och vad har vi här då: http://www.svd.se/opinion/brannpunkt...by_8189664.svd
Ser ut som att gammelmedia uppmärksammar skit som händer i invandrarområden. Vad konstigt, sådant skall ju inte hända i svensk media enligt Breivikmanifestet.

Nåja, antar att ansvarig redaktör på SvD hängs ut som nazist av kulturmarxisterna snart. För inte har väl Avpixlat ljugit för mig om svenska medier?

Det skadar inte att även alternativmedia kritiseras i trådar av det här slaget, men jag skulle tro att de flesta deltagare redan är medvetna om Avpixlats brister.

En bra sammanställning av dig, för övrigt.

Vänligen,
SD-trollet
Citera
2013-05-20, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urarva
Ingen blev gripen, så hur vet man då vilken ålder det var på kravallisterna? Eller har det gått så långt att man förväntas veta att "ungdomar" är kod för "invandrare"?

Det är väl klart som fan att det är ungdomar. "Ungdomar i Husby" är inte särskilt mycket kod. Det är klart att de är invandrare.

Aftonbladet har ju t.o.m. en faktaruta där de redovisar för andelen utrikes födda i Husby. Att invånarna och därmed vandalerna har icke-svensk etnicitet anses alltså relevant på AB-redaktionen. (kommer Aftonbladets journalister bli uthängda som nazister i Aftonbladet nu? Någon expert från Avpixlat som vet?)

Det är så löjligt tydligt hur Aftonbladet skrivs av etniska svenskar för etniska svenskar. AB stödjer inte idén om öppen svenskhet även om de själva kanske tror det.

Aftonbladets sverigebild består av "det svenska samhället" (etniska svenskar) och "utanförskapet" (övriga etniciteter). De frågar sig hur invandrarna ska kunna komma in i det svenska samhället och det kan ju vara svårt när AB i princip ser svensk etnicitet som ett krav för detta.
Senast redigerad av LNBW 2013-05-20 kl. 22:38.
Citera
2013-05-21, 07:46
Medlem
Mycket riktigt i SvD:
http://www.svd.se/opinion/ledarsidan...ar_8192544.svd

Citat:
Mycket tyder på att det delvis rör sig om uttråkade ungdomar som inte har något bättre för sig än att bråka med polisen. Som inte bryr sig om barnen på gården, tanten i lägenheten bredvid eller någon av alla de andra som jobbar och sliter för sitt uppehälle.

Kanske har dessa ungdomar fått för sig att de utkämpar ett sorts krig: Husby mot resten av samhället. Uppenbarligen ser de sig överordnade lagen, berättigade att kasta sten på andra människor, sätta eld på andras bilar och krossa andras fönster.

Frågan är om de är beredda att visa sitt ansikte för sina grannar som inte bara fått sina ägodelar förstörda utan också med all sannolikhet nu känner otrygghet i sina hem. Tänker de ta ansvar för förödelsen eller förväntar de sig att någon annan ska betala?

Uttråkning skall inte underskattas. Jag tror att det ligger ytterligare en aspekt bakom - en form av kamp mot det svenska samhället. Men det kan nog dröja innan detta tas upp i svenska medier, ty då skulle mediekriget bloss upp, måhända okontrollerat.
Citera
2013-05-21, 08:51
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urarva
Mycket riktigt i SvD:
http://www.svd.se/opinion/ledarsidan...ar_8192544.svd

Uttråkning skall inte underskattas. Jag tror att det ligger ytterligare en aspekt bakom - en form av kamp mot det svenska samhället. Men det kan nog dröja innan detta tas upp i svenska medier, ty då skulle mediekriget bloss upp, måhända okontrollerat.

Tror denna aspekt blir nödvändig att ta i tu med rätt så omgående. I krigshärdar runt om i världen ser man aldrig att ambulanser och brandbilar blir attackerade. Men här i Sverige är det vardagssaker. Rätt så anmärkningsvärt och visar väl med all tydlighet ett förakt mot det svenska samhället. Polisen, ambulansen och brandförsvaret hänger ihop för invandrarna i och med att dessa instanser representeras av det svenska samhället. Medias attack mot polisen legitimerar därmed även attacker mot brandsoldater och ambulanspersonal. Nästa steg är givetvis ... attacker mot svenskar. Det sker väl redan sporadiskt. Men jag tror att vi nu i sommar kommer att få sen en mer organiserad eller i vart fall samordnade sådana attacker. Ska bli intressant att se hur media försvarar detta.
Senast redigerad av TheLucky 2013-05-21 kl. 08:54.
Citera
2013-05-21, 09:54
Medlem
Pandelumes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Nästa steg är givetvis ... attacker mot svenskar. Det sker väl redan sporadiskt. Men jag tror att vi nu i sommar kommer att få sen en mer organiserad eller i vart fall samordnade sådana attacker. Ska bli intressant att se hur media försvarar detta.

Så länge det inte är journalister som attackeras är det lätt att försvara. Modellen är "vad driver någon till detta"? Och svaret är givet: förtryck och rasism. Tänker på hur media förklarat islamistiska självmordsbombare tidigare där de anses så förtryckta att de i desperation använder det. Dvs det är nån annans fel.
Citera
2013-05-21, 10:04
Medlem
DRPOEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandelume
Så länge det inte är journalister som attackeras är det lätt att försvara. Modellen är "vad driver någon till detta"? Och svaret är givet: förtryck och rasism. Tänker på hur media förklarat islamistiska självmordsbombare tidigare där de anses så förtryckta att de i desperation använder det. Dvs det är nån annans fel.

Man har ju redan etablerat en modell från medias sida för att hantera att svenskar blir attackerade av andra svenskar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in