Läget förändras snabbt.
Sakine Madon twittrar från sin förvising i Umeå om att hon inte vill se någon assimilation eller integration alls. och att hon inte vill definiera sig som svensk:
Citat:
@LinusBylund Jag är emot både integrations- och assimileringspolitik. Skönt att ni inte har mer makt. @robertstenkvist @andraanais
https://twitter.com/Sakine/status/315441962239016960
Och hamnar i diskussion med Quaisar Mahmod, mannen som vill förneka allt svenskt:
Citat:
Qaisar Mahmood @qaismah mars 23
@Sakine Men varför skulle du assimileras överhuvudtaget? Det är i en essentialistisk uppdelad värld som du kan stå inför sådant val.
Detaljer
8:20 F.M. - 23 mars 13 · Detaljer
Sakine Sakine @Sakine mars 23
@qaismah Jag tror vi är på väg dit när folk blir irriterade på att jag väljer att kalla mig annat än svensk i första hand.
Detaljer
Anna Anna @Anna_Waara mars 23
@Sakine varför väljer du det?
Detaljer
. @Anna_Waara För att jag varken känner själv att jag är, eller uppfattas som, svensk i första hand, har inget behov av det.
Detaljer
Anna Anna @Anna_Waara mars 23
@Sakine men är det inte en del av problemet? Att det är för smalt och exkluderande?
Detaljer
@Anna_Waara Jo, det är bra om nationalismen blir öppen - men jag vill inte assimileras. Jag ser inte svenskheten som bättre än annat.
Detaljer
Qaisar Mahmood Qaisar Mahmood @qaismah mars 23
@somaralnaher Community? Vem betalar du skatt till? Varför ska jag ta ansvar för arbetslösheten i det vi kallar för Sverige? @sakine
Detaljer
. @qaismah Menar du att vi bör kalla oss svenskar för välfärdssystemets skull? Oj, jag är fjärran här.. @somaralnaher
Detaljer
Andreas Ericson Andreas Ericson @neo_andreas mars 23
@Sakine @qaismah @somaralnaher det funkar ju så för många. skåningar betalar gärna skatt för människor 150 mil bort, men inte för dem i kph.
https://twitter.com/Sakine/status/315384066222465024
Här ser vi alltså samhällets nedbrytning twitter för twitter. Jag vill inte assimileras, jag vill inte kallas svensk, jag vill inte bidra till samhället. Steg för steg vittrar det sönder.
Under tiden, på en buss mot Åland, sorteras sluskiga snussmugglare in i en särskild buss för att höja trevnaden hos nöjesresenärerna.
klagomäl på diskriminering höjs. I färjerederiets kommentarsfält fylls det på med klagomål på smugglarnas beteende, tills alla kommentarer raderas.
I Sydsvenskan skriver man om illegala för femtielfte gången. Den här gången är det svenskar i fokus, svenskar som anger illegala till polisen (fast det verkar främst vara de icke blonda landsmännen som anger i första hand) .
Svensken har fått nog och visar det. Man vill inte ha med olagliga, skräpiga och kriminella invandrare att göra. Man vill hålla distansen. Skötsamma och anpassliga invandrare är en annan fråga. De tolereras. Man uppfinner nya sätt att hålla distansen och en del upptäcks av den politiskt korrekta agendan och hängs ut som rasism.
Samtidig skriver Cwejman och Fula gubben om hur tjatet om rasism driver på vit medvetenhet. Den har nu vuxit så stark att den tränger fram överallt. Kampen om mångkulturen har flyttat ut från tidningssidor till verkligheten.