Citat:

Ursprungligen postat av Tjyvas

PK-kurvan = Tankevurpan. 
Jag tror att de som skriver, nu syftar jag inte på SalomonAugust specifikt, "Nu börjar det hända saker" eller "Nu börjar det röra på sig" och även "Dagarna för multikulti är räknade" tänker sig en sorts villkorslös kapitulation av MSM, multikultiförespråkarna och alla politiker. Att saker kommer gå väldigt fort, en våldsam teoretisk revolution. I själva verket är det ju inte alls så. Det finns många bunkrar kvar att rensa ur, kullar att erövra och linjer att hålla. Det är ett ställningskrig som bara precis har börjat väga över till fördel för den ena parten, den som är kritisk.

Det är bra att du skriver att du "tror" att det är så, eftersom du har helt fel. Jag vet ingen som räknar med att det här kommer att gå fort. Processen har pågått sedan ca 2006 och kommer att ta ytterligare minst 5-6 år innan alla garderober vädrats ut och det öppnare och mer realistiska debattklimatet tagit över.
Det som gör det hela särskilt intressant är ett parallellt skeende som är ett blysänke för PK-eliten, nämligen papperstidningarnas död. Detta har inget direkt med ideologi eller innehåll att göra, utan är en fråga om teknologiska landvinningar och förändrade distributionskanaler... men resultatet blir likafullt att PK-mupparna tappar sin viktigaste pelare. Detta sker under en period när man redan är under hård press, och summan av det hela är att PK-elitens undergång är i det närmaste oundviklig. Men fort kommer det inte gå, det räknar nog ingen med. Jag skrev ju t o m att det går "seeegt" i inlägget ovan.
Lite halmdocke-varning på ditt inlägg, men du menar säkert väl.