2013-04-14, 14:11
Medlem
ReubenFlaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Easy-Lee

Sossarnas identitetskris blir bara värre och värre.
Denna kris väntar förhoppningsvis alla partier som sprider lögnen att det går att kombinera välfärd med massinvandring av analfabeter och sekulära värden med massinvandring av människor med MENA-värderingar.

Det hela har, som alla tänkande människor insåg för decennier sedan, varit en omöjlighet redan från början.

Frågan är om denna plötsliga klyfta mellan partipolitik och det muslimska etablissemanget riskerar att leda till våldsamma motreaktioner?
Citera
2013-04-14, 14:22
Medlem
LostGenerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Oj, hur hamnade den artikeln i AB? Känns ju mer som stoff för Realisten eller Nationell Idag.

Sen glömde artikelförfattaren den viktigaste faktorn: Libanons multietniska karaktär. Men det kanske ansågs så självklart att det inte ens behövde nämnas?

Libanon är det mångkulturella paradiset, likaså Syrien. Mångfald och mångkultur skapar ett starkare och mer progressivt samhälle. När Sverige är lika sekteristiskt som Libanon kommer vi få körda frukterna av massinvandringen till Sverige.
Citera
2013-04-14, 14:25
Citat:
Nu har snart alla etablerade partier haft sin personliga Al Qaidanalle att krama. Hade msm journalister värda namnet skulle befintliga personer räcka till ett drev på minst 14 dagar. Finns det fler ormar i gräset som vi missat?

Miljöpartiet: Mehmet Kaplan http://sv.wikipedia.org/wiki/Mehmet_Kaplan

Moderaterna: Abdirizak Waberi http://sv.wikipedia.org/wiki/Abdirizak_Waberi

Sossarna: Omar Mustafa http://sv.wikipedia.org/wiki/Omar_Mustafa

Centern: Mahmoud Aldebe http://sv.wikipedia.org/wiki/Mahmoud_Aldebe

Folkpartiet: ?

Kristdemokraterna: ?

Vänsterpartiet: ?

Sverigedemokraterna: ?
Avpixlat har en utmärkt sammanställning över turerna i denna fråga, rekommenderas för journalister som har svårt med överblicken: http://avpixlat.info/2013/04/14/sode...-brodraskapet/
Citera
2013-04-14, 14:32
Citat:
Ursprungligen postat av ReubenFlagg
Frågan är om denna plötsliga klyfta mellan partipolitik och det muslimska etablissemanget riskerar att leda till våldsamma motreaktioner?
Jag är tämligen säker på att det leder till att muslimerna kommer att organisera sig partipolitiskt. Tiden är mogen för ett islamistparti som slår sönder den sista villfarelsen om att islam sekulariseras bara för att vi råkar befinna oss i Sverige (även om förespråkare av dessa irrläror fortfarande griper efter halmstrån).

Citat:
"Vi måste visa respekt för att islam inte ändras över en natt"

http://www.newsmill.se/artikel/2013/...as-ver-en-natt

Citat:
Ursprungligen postat av Autonic
Mona har ju genom åren gjort sig känd som en muslimkramare av sällan skådat slag, men framstår nu helt plötsligt som en vanlig tänkande människa och det förbryllar mig.

Kan det vara så att hon efter några år utanför partitoppens slutna sällskap faktiskt har börjat nyktra till?

Eller finns det andra dolda motiv? Personlig vendetta mot någon?
Hon har blivit tvungen att välja mellan religionsfriheten och feminismen, vilket alla dessa fanatiker förr eller senare tvingas göra. Som alltid väljer man det som står en närmast.
Senast redigerad av Easy-Lee 2013-04-14 kl. 14:35.
Citera
2013-04-14, 14:57
Medlem
Citat:
Hon har blivit tvungen att välja mellan religionsfriheten och feminismen, vilket alla dessa fanatiker förr eller senare tvingas göra. Som alltid väljer man det som står en närmast.
Frågan blir ju i sådana fall hurvida Mona insåg detta / tvingades ta ställning först nu när Omar valdes in, eller om det har varit cyniskt kalkylerat sedan många år tillbaka?

"Jag åker gärna runt i moskéer och kramar muslimer, hyllar deras kultur och spottar på min egen för att vinna röster och sympati, men den dagen någon muslim faktiskt får möjlighet att påverka politiken så kommer jag att sänka dem."

En sak som skulle tala emot detta är det faktum att Sahlin mig veterligen inte ens höjde sin röst när moderaternas islamist tog plats i riksdagen.
Citera
2013-04-14, 15:02
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SalomonAugust
Intelligent karl. Kan det verkligen vara så att det börjar röra på sig nu? Det känns nästan som det är nu debatten skall komma igång på allvar om allt det som kan beröras av det här.
Kommande veckor kan bli högintressanta.

Det HAR börjat röra på sig, vi är redan förbi inflexionspunkten där PK-kurvan vänder neråt medan realist-kurvan fortsätter uppåt. Järnrörs-gate var den sista stora striden. Nu släpper spärrarna en efter en, och det går seeegt här och där, men till sist kollapsar hela PK/MSM/Bror Duktig-korthuset i interna strider och ideologisk totalförvirring.

Det är en god idé att lyfta fram Moderaternas egen hus-islamist Waberi, ja. Såssarna hakar dessutom gärna på. Mer fotogen på brasan!
Citera
2013-04-14, 15:24
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Det HAR börjat röra på sig, vi är redan förbi inflexionspunkten där PK-kurvan vänder neråt medan realist-kurvan fortsätter uppåt. Järnrörs-gate var den sista stora striden. Nu släpper spärrarna en efter en, och det går seeegt här och där, men till sist kollapsar hela PK/MSM/Bror Duktig-korthuset i interna strider och ideologisk totalförvirring.

Det är en god idé att lyfta fram Moderaternas egen hus-islamist Waberi, ja. Såssarna hakar dessutom gärna på. Mer fotogen på brasan!
PK-kurvan = Tankevurpan.

Jag tror att de som skriver, nu syftar jag inte på SalomonAugust specifikt, "Nu börjar det hända saker" eller "Nu börjar det röra på sig" och även "Dagarna för multikulti är räknade" tänker sig en sorts villkorslös kapitulation av MSM, multikultiförespråkarna och alla politiker. Att saker kommer gå väldigt fort, en våldsam teoretisk revolution. I själva verket är det ju inte alls så. Det finns många bunkrar kvar att rensa ur, kullar att erövra och linjer att hålla. Det är ett ställningskrig som bara precis har börjat väga över till fördel för den ena parten, den som är kritisk.
Citera
2013-04-14, 15:37
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas
PK-kurvan = Tankevurpan.

Jag tror att de som skriver, nu syftar jag inte på SalomonAugust specifikt, "Nu börjar det hända saker" eller "Nu börjar det röra på sig" och även "Dagarna för multikulti är räknade" tänker sig en sorts villkorslös kapitulation av MSM, multikultiförespråkarna och alla politiker. Att saker kommer gå väldigt fort, en våldsam teoretisk revolution. I själva verket är det ju inte alls så. Det finns många bunkrar kvar att rensa ur, kullar att erövra och linjer att hålla. Det är ett ställningskrig som bara precis har börjat väga över till fördel för den ena parten, den som är kritisk.

Det är bra att du skriver att du "tror" att det är så, eftersom du har helt fel. Jag vet ingen som räknar med att det här kommer att gå fort. Processen har pågått sedan ca 2006 och kommer att ta ytterligare minst 5-6 år innan alla garderober vädrats ut och det öppnare och mer realistiska debattklimatet tagit över.

Det som gör det hela särskilt intressant är ett parallellt skeende som är ett blysänke för PK-eliten, nämligen papperstidningarnas död. Detta har inget direkt med ideologi eller innehåll att göra, utan är en fråga om teknologiska landvinningar och förändrade distributionskanaler... men resultatet blir likafullt att PK-mupparna tappar sin viktigaste pelare. Detta sker under en period när man redan är under hård press, och summan av det hela är att PK-elitens undergång är i det närmaste oundviklig. Men fort kommer det inte gå, det räknar nog ingen med. Jag skrev ju t o m att det går "seeegt" i inlägget ovan.

Lite halmdocke-varning på ditt inlägg, men du menar säkert väl.
Citera
2013-04-14, 15:47
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Det är bra att du skriver att du "tror" att det är så, eftersom du har helt fel. Jag vet ingen som räknar med att det här kommer att gå fort. Processen har pågått sedan ca 2006 och kommer att ta ytterligare minst 5-6 år innan alla garderober vädrats ut och det öppnare och mer realistiska debattklimatet tagit över.

Det som gör det hela särskilt intressant är ett parallellt skeende som är ett blysänke för PK-eliten, nämligen papperstidningarnas död. Detta har inget direkt med ideologi eller innehåll att göra, utan är en fråga om teknologiska landvinningar och förändrade distributionskanaler... men resultatet blir likafullt att PK-mupparna tappar sin viktigaste pelare. Detta sker under en period när man redan är under hård press, och summan av det hela är att PK-elitens undergång är i det närmaste oundviklig. Men fort kommer det inte gå, det räknar nog ingen med. Jag skrev ju t o m att det går "seeegt" i inlägget ovan.

Lite halmdocke-varning på ditt inlägg, men du menar säkert väl.
Jag tycker mig läsa in en sorts otålighet hos de som skriver på det sätt jag skrev ovan. Det var allt jag menade.

Förövrigt håller jag med dig, kriget har pågått länge. Håller inte med dig att det har pågått sedan 2006 men i alla fall tidigare än den här trådens tillkomst.

Tack för klappen på huvudet.
Citera
2013-04-14, 17:07
Moderator
Siegfrids avatar
Lotta Gröning, socialdemokrat med relativt klent förstånd, tycker att det är bra att Mustafa avgår därför att "han upprätthåller hederskulturen i Sverige" och fortsätter " Hederskulturen är tabu, de kvinnor som driver rätten att slippa den har det ganska tufft. Balkongflickorna är många."

Sen gör hon en lite oväntad vändning och tycker att rasist- och antisemitismanklagelser kastas ut för lätt. Kanske ett försök att ärerädda Mustafa så här i efterhand men vissa av hennes formuleringar känns som hon vill se en öppnare debatt om inte bara hederskultur:
Citat:
Då är det kanske lättare att prata om att någon är antisemit därför att han låter antisemiter tala. Visst är det så att våldet mot judar har ökat och det måste också bekämpas. Till varje pris. Men den avgörande frågan är, gör man det genom att skrämma folk till tystnad. Jag tror inte det. Tvärt om, tror jag, vi avstår från att ta ansvar när vi tystar debatten och de som drabbas är de som är utsatta. De får skulden för sin egen situation. Det behövs en rensning i alla anklagelser som haglar om att folk är rasister.
https://www.facebook.com/lotta.groni...33467090003322
Citera
2013-04-14, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandelume
Risken är att man iom Omar-affären alienerar två grupper samtidigt: muslimer som uppfattar (s) som islamofober och arbetare som uppfattar (s) som opålitliga. På sikt måste man nog välja mellan att vara ett parti för muslimer och invandrare eller ett arbetarparti med inslag av jämställdhet. Hittills har man slätat över motsättningen, men det går inte när båda grupperna ska sitta med i styrelsen.

Precis. Detta kan vara första steget i en sådan process, som kan visa sig minst lika viktig som när S på 80-talet förlorade väljare till det då nybildade Miljöpartiet, vilket blev betydelsefullt på sikt. Det kan leda till uppkomsten av ett nytt muslimskt parti, eller bara till att muslimerna i högre utsträckning slutar rösta, vilket S skulle förlora mest på. Men man skulle förlora ännu mer på om arbetarna går till Alliansen eller till SD.
Citera
2013-04-14, 19:27
Medlem
Det är snart nomineringstider i samtliga riksdagspartier, inför valet 2014. Redan nu kan man anta att denna debatt kommer att påverka hur man internt diskuterar om lämpliga/farliga kandidater i olika partier. Helt säkert drar många öronen åt sig efter denna näsbränna för S, och både synar förslagen i sömmarna, och drar dig för att allt för självklart kasta fram muslimska (och kanske andra utländska) namn. Man kan redan höra hur det diskuteras i de lokala partiorganisationerna, "Ja, jag är inte rasist, men vi måste tänka på det som hände i S, så att vi självklart välkomnar nya svenskar, men samtidigt inte nominerar någon som inte delar vårt partis fina värdegrund."

Det skulle kunna slå omvänt också, men det återstår att se utfallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in