Citat:
Ursprungligen postat av
Runningonempty
Jag vet inte om vi talar förbi varandra här. Du skriver "det väsentliga för Gardell är huruvida någonting hotar det samhälle och de värderingar som han själv excellerar inom. "
Så långt är allting självklart. Givetvis. Allting som hotar Globohomo och HBTQI är av yttersta ondo enligt Gardell. Min enda, mycket banala, poäng med mitt inlägg var att belysa det faktum att han aktivt medverkar till import av aggressiva män som hatar honom och hans dekadenta livsstil, att han förtiger etniciteten hos mördaren, samt att han rimligen kommer att fortsätta agera på samma självutplånande sätt tills den dagen han tar sitt sista andetag.
Det "väsentliga", ja rent av livsnödvändiga, borde för Jonas & co vara att få stopp på införsel av det hot han är så rädd för. Du skriver ju själv att han är "slående motsägelsefull." Vi borde vara överens kan jag tycka? Har jag missförstått något så skyller jag på dagens tryckande hetta.....
Jo, det är som sagt min farhåga, att en massa bögar ska bli invandringskritiker i ett svep och börja intrigera i den miljön. Det skulle ställa till en massa problem. Men plan A från deras sida, som alltjämt tycks råda, är att förtiga invandringsaspekten, vilket förmodligen är en klok prioritering. Det hot som muslimer i nuläget utgör mot bögarna består av just såna här dåd, som är spektakulära men ovanliga. Det potentiella hot som konservativa européer utgör är mycket mer långtgående, eftersom det består av ett avvecklande av "det öppna samhället" - med prideparader, abort, amerikansk kulturimperialism och allt det andra.
Det finns enskilda bögar som prioriterar invandrarfrågan högre, men även de vet att det är ett riskfyllt spel från deras sida. Växande invandringskritiska tendenser är intimt förbundet med konservativa attityder: auktoritetsbejakande, vördnad för förfäderna och deras land, tankar på hur det ska bli för våra barn, barnbarn, barnbarnsbarn osv. Sånt krockar med stjärtgossarnas samhälleliga preferenser tämligen omgående. Ergo, alternativet till bögarnas plan A skulle vara en aggressiv satsning på ultraliberal, islamfientlig homonationalism, något vi mycket väl kan komma att få se, till ingens glädje.