2022-06-26, 04:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nix-registret
Ja. Dels korrelerar homosexualitet med diverse andra faktorer: de är överrepresenterade inom allehanda psykiatriska diagnoser, knarkar så det sjunger om det, har enorma mängder sexuella förbindelser och är mer kroppsligt sjuka än andra. Och dels innebär det faktum att de inte bildar familjer att de har andra incitament än människor som reproducerar sig genom parbildning. Ett samhälle som är utformat för homosexuellas intressen är radikalt annorlunda än ett samhälle som är utformat för familjebildning.

När jag gick i låg- eller mellanstadiet fick vi lära oss att homosexuella var som alla andra, förutom att de älskade någon av samma kön. När jag gick i gymnasiet var det där redan föråldrat och vi förväntades i stället att se dem som modiga som vågar vara annorlunda. Prideparader handlar inte om att acceptera någon som är som andra, undantaget röven. De handlar om att lovsjunga människor som absolut inte är som andra, det är själva konceptet, och mer uppriktigt än den äldre typen av bögpropaganda.

Och på så sätt har du ju rätt i att dekadensen i allt detta har med kapitalet att göra, som pratades om tidigare. Ta sportföretagen som kan öka försäljning genom att grena upp saker i olika områden. Tänk på cykling t ex med alla dess olika cykel-grenar där det för varje gren skall vara en speciell cykel, klädsel, hjälm, handskar och övrig utstyrsel. Det är väl kanske samma med HTBQ bara det att jag inte insett vad de är man kan sälja på de olika grenarna i denna bransch mer än hårfärg.
Citera
2022-06-26, 08:27
Medlem
Storinkvisitorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swordomer
Och på så sätt har du ju rätt i att dekadensen i allt detta har med kapitalet att göra, som pratades om tidigare. Ta sportföretagen som kan öka försäljning genom att grena upp saker i olika områden. Tänk på cykling t ex med alla dess olika cykel-grenar där det för varje gren skall vara en speciell cykel, klädsel, hjälm, handskar och övrig utstyrsel. Det är väl kanske samma med HTBQ bara det att jag inte insett vad de är man kan sälja på de olika grenarna i denna bransch mer än hårfärg.
Tja, i kölvattnet av Roe vs. Wade har "transkvinnor" (karlar som klär ut sig till fruntimmer) tydligen börjat klaga på att de inte är inkluderade som offer i abortdebatten. Man kanske kan tänka sig en lösmage med ett artificiellt foster i som transkvinnorna kan bära runt på och sedan i hemmets lugna vrå själva utföra aborter på sig själva.
Citera
2022-06-26, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nix-registret
Jo, det är som sagt min farhåga, att en massa bögar ska bli invandringskritiker i ett svep och börja intrigera i den miljön. Det skulle ställa till en massa problem. Men plan A från deras sida, som alltjämt tycks råda, är att förtiga invandringsaspekten, vilket förmodligen är en klok prioritering. Det hot som muslimer i nuläget utgör mot bögarna består av just såna här dåd, som är spektakulära men ovanliga. Det potentiella hot som konservativa européer utgör är mycket mer långtgående, eftersom det består av ett avvecklande av "det öppna samhället" - med prideparader, abort, amerikansk kulturimperialism och allt det andra.

Det finns enskilda bögar som prioriterar invandrarfrågan högre, men även de vet att det är ett riskfyllt spel från deras sida. Växande invandringskritiska tendenser är intimt förbundet med konservativa attityder: auktoritetsbejakande, vördnad för förfäderna och deras land, tankar på hur det ska bli för våra barn, barnbarn, barnbarnsbarn osv. Sånt krockar med stjärtgossarnas samhälleliga preferenser tämligen omgående. Ergo, alternativet till bögarnas plan A skulle vara en aggressiv satsning på ultraliberal, islamfientlig homonationalism, något vi mycket väl kan komma att få se, till ingens glädje.

Utvecklingen har vi väl snarare börjat se. Istället för att se en nationalism kring svenskhet så ser vi en nationalism kring våra värderingar, dvs bögbröllop, tinder, atiesm och feminism. Islam kritiseras för att fruarna inte jobbar heltid och är barnlösa tills de är 35 och för att deras kultur inte vill att deras döttrar byter kön.

Kritiken mot muslimska friskolor är inte bristen på svensk kultur eller svenska värderingar. Kritiken är att deras sexualundervisning inte inkluderar analsex för pansexuella. När politikerna pratar om våra värderingar pratar de om vad miljöpartister tyckte 2010 och den totala motsatsen till vad som varit europeisk kultur.

För högern är denna genusdagisnationalism livsfarlig. Media kommer använda sina plattformar för att formulera problemet i termer om bristande feminism och kommer använda konservativa muslimer som en ursäkt att tvinga alla barn att gå på dagis och lära sig om transpersoner. Högern måste vara mycket tydlig, religiösa friskolor är bra, värdegrunden är fruktansvärd. Problemet är en stor muslimsk befolkning inte att muslimska ungdomar inte får använda grindr. Det som ska värnas är svensk kultur och det svenska folket, inte genusideologin och öppna gränser.

SD har fallit i denna fälla när de skulle försvara bögsex i Botswana mot hemska islamister. Ivar arpi var arg på twitter för att besökare av fotbolls VM i Qatar måste respektera deras kultur och inte får förvandla det hela till en prideparad. Homohögern vill inte bevara det svenska. De vill bara att Sveriges förvandling till Brasilien administreras bättre.
Citera
2022-06-26, 10:47
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arkeofuturisten
Utvecklingen har vi väl snarare börjat se. Istället för att se en nationalism kring svenskhet så ser vi en nationalism kring våra värderingar, dvs bögbröllop, tinder, atiesm och feminism. Islam kritiseras för att fruarna inte jobbar heltid och är barnlösa tills de är 35 och för att deras kultur inte vill att deras döttrar byter kön.

Kritiken mot muslimska friskolor är inte bristen på svensk kultur eller svenska värderingar. Kritiken är att deras sexualundervisning inte inkluderar analsex för pansexuella. När politikerna pratar om våra värderingar pratar de om vad miljöpartister tyckte 2010 och den totala motsatsen till vad som varit europeisk kultur.

För högern är denna genusdagisnationalism livsfarlig. Media kommer använda sina plattformar för att formulera problemet i termer om bristande feminism och kommer använda konservativa muslimer som en ursäkt att tvinga alla barn att gå på dagis och lära sig om transpersoner. Högern måste vara mycket tydlig, religiösa friskolor är bra, värdegrunden är fruktansvärd. Problemet är en stor muslimsk befolkning inte att muslimska ungdomar inte får använda grindr. Det som ska värnas är svensk kultur och det svenska folket, inte genusideologin och öppna gränser.

SD har fallit i denna fälla när de skulle försvara bögsex i Botswana mot hemska islamister. Ivar arpi var arg på twitter för att besökare av fotbolls VM i Qatar måste respektera deras kultur och inte får förvandla det hela till en prideparad. Homohögern vill inte bevara det svenska. De vill bara att Sveriges förvandling till Brasilien administreras bättre.
Jag tycker att bögeriet gärna får vara ett vapen mot mångkulturen!
Jag är konservativ och avskyr lgbytkdr tramset av hela mitt hjärta och tycker att pridetåg är stötande och osmakligt. Men prio ett är för mig att bli av med (majoriteten av) araberna och afrikanerna och hela islam.

Om det hjälper att få hem dem genom att jag skulle färga mitt hår blått och kalla alla för hen så skulle jag rusa till frisören på måndag!
Araberna och afrikanerna är dominanta och har våldskapital och kommer att ta mitt land ifrån mig och mina efterkommande, de kommer att skända mina förfäders gravar och allt som de byggde upp åt oss!

Lgbtkrst-människorna är inte dominanta och saknar våldskapital, de är svaga och psykiskt sjuka och kan inte ta ett skit ifrån mig, det enda som krävs är att vi respekterar dem nog för att bara skratta och skaka på huvudet åt dem och deras vanföreställningar istället för att spela med och agera medberoende.

Så jag tycker att det är jättebra att använda vänsterns narrativ i kriget om mångkulturen när så behövs, kroka arm med Luai Ahmed mot Jonas Gardell! När inkräktarna är borta kan vi freda oss ifrån pridesnusket. Vad folk gör i sängkammaren bryr jag mig inte om, lev och låt leva och dessutom blir det ju fler kvinnor till oss riktiga män 😋
Senast redigerad av orrtupp 2022-06-26 kl. 10:52.
Citera
2022-06-26, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Jag tycker att bögeriet gärna får vara ett vapen mot mångkulturen!
Jag är konservativ och avskyr lgbytkdr tramset av hela mitt hjärta och tycker att pridetåg är stötande och osmakligt. Men prio ett är för mig att bli av med (majoriteten av) araberna och afrikanerna och hela islam.

Om det hjälper att få hem dem genom att jag skulle färga mitt hår blått och kalla alla för hen så skulle jag rusa till frisören på måndag!
Araberna och afrikanerna är dominanta och har våldskapital och kommer att ta mitt land ifrån mig och mina efterkommande, de kommer att skända mina förfäders gravar och allt som de byggde upp åt oss!

Lgbtkrst-människorna är inte dominanta och saknar våldskapital, de är svaga och psykiskt sjuka och kan inte ta ett skit ifrån mig, det enda som krävs är att vi respekterar dem nog för att bara skratta och skaka på huvudet åt dem och deras vanföreställningar istället för att spela med och agera medberoende.

Så jag tycker att det är jättebra att använda vänsterns narrativ i kriget om mångkulturen när så behövs, kroka arm med Luai Ahmed mot Jonas Gardell!

Hade islamister kunnat kaosa I flera svenska städer innan sossarnas sociala ingenjörskonst? Ifall en grupp islamister hade tagit sig till Linköping för 100 år sedan och kaosat hade lokalbefolkningen kört ut dem. Hade tusentals kinesiska kvinnor blivit våldtagna av araber varje år i ett område med tio miljoner kineser hade det blivit kravaller och islamisterna hade kastats ut.

Mångkulturen hade inte kunnat införas i ett sunt land. Mångkulturen är ett resultat av vapenlagar, sambeskattning, barn som växer upp på statliga instutitioner så som skolor och dagis och bristen på klassiska studier på universitet.

Hade vi inte varit förstörda av feminism så hade inte Islam varit ett problem. Blåhåren kommer aldrig krossa Islam. 70 år av kommunism ruckade knappt tjetjenerna. Ens om det skulle lyckas så är en soppa av rotlösa blåhåriga somaliskor inte en bättre framtid för Sverige. Ett kulturlöst kista centrum av total utblanding och total dekadens är inget att sträva mot.

Hbtq folket har makt över alla svenska barn 40 timmar i vecka från 1.5 års ålder. De styr majoriteten av svenskarnas arbetsplatser, de styr vår kultur, vår musik och våra nyheter. De är ett mycket större hot mot det svenska än islam. Liberalism utrotar folk och kulturer mycket snabbare än mångkulturen och tar bort motståndskraft mot mångkulturen.

Om något är muslimerna en intressant murbräcka. Muslimerna har faktiskt kapaciteten att kräva att skolor skippar påtvingad indoktrinering. Muslimerna kan faktiskt få ett stopp på pride tramset. Men det är absolut positivt om båda sidor tröttar ut varandra genom att förstöra varandra.
Citera
2022-06-26, 11:19
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arkeofuturisten
Hade islamister kunnat kaosa I flera svenska städer innan sossarnas sociala ingenjörskonst? Ifall en grupp islamister hade tagit sig till Linköping för 100 år sedan och kaosat hade lokalbefolkningen kört ut dem. Hade tusentals kinesiska kvinnor blivit våldtagna av araber varje år i ett område med tio miljoner kineser hade det blivit kravaller och islamisterna hade kastats ut.

Mångkulturen hade inte kunnat införas i ett sunt land. Mångkulturen är ett resultat av vapenlagar, sambeskattning, barn som växer upp på statliga instutitioner så som skolor och dagis och bristen på klassiska studier på universitet.

Hade vi inte varit förstörda av feminism så hade inte Islam varit ett problem. Blåhåren kommer aldrig krossa Islam. 70 år av kommunism ruckade knappt tjetjenerna. Ens om det skulle lyckas så är en soppa av rotlösa blåhåriga somaliskor inte en bättre framtid för Sverige. Ett kulturlöst kista centrum av total utblanding och total dekadens är inget att sträva mot.

Hbtq folket har makt över alla svenska barn 40 timmar i vecka från 1.5 års ålder. De styr majoriteten av svenskarnas arbetsplatser, de styr vår kultur, vår musik och våra nyheter. De är ett mycket större hot mot det svenska än islam. Liberalism utrotar folk och kulturer mycket snabbare än mångkulturen och tar bort motståndskraft mot mångkulturen.

Om något är muslimerna en intressant murbräcka. Muslimerna har faktiskt kapaciteten att kräva att skolor skippar påtvingad indoktrinering. Muslimerna kan faktiskt få ett stopp på pride tramset. Men det är absolut positivt om båda sidor tröttar ut varandra genom att förstöra varandra.
Du har rätt, blåhåren klarar inte att få ut inkräktarna men om vi skulle få dem att rösta på vårt lag istället för på inkräktarnas lag så kan vi bli av med inkräktarna, vi behöver varje röst och vi kan inte kämpa på alla fronter, var sak har sin tid men att ta stöd av inkräktarna för att bli av med blåhåren är att börja i fel ände. Då kommer vi att vara i numerärt underläge mot araberna när vi vänder blicken mot dem och då är det kört?

De som har inställningen att det är liberalismen som är problemet har ju alternativet att flytta till somalia men jag som vill ha tillbaka mitt gamla land har inte någon sådan utväg, jag vill inte kasta ut barnet med badvattnet!
Citera
2022-06-26, 14:45
Medlem
De senaste sidornas diskussion handlar om fenomenet med upplevt primära och sekundära fiender/lojaliteter. Det väsentliga är alltså att det inte handlar om objektiva, rationella analyser utan om instinkt och reflex som söker efterhandskonstruerade rationaliseringar.

Det är mycket möjligt att yngre bögar kommer se muslimsk heteronormativitet som ett primärt hot på grund av egna erfarenheter, men gubben Gardell har en annan referensram, lever kvar i ett annat paradigm, ett annat uppror och andra rädslor. Med det sagt håller jag helt med Nix-Registret och arkeofuturisten om faran med någon slags regnbågsnationalism där även autentiskt islamofoba homosexuella tar ledningen. På samma sätt som t ex judisk kontrajihadism inte har något med autentisk svensk nationalism att göra även om det hypotetiskt finns gemensamma (sekundära) mål.

Här tror jag ju att just den sorts rationella svenska män som frekventerar den här tråden eller agerar inom SD, är farligt naiva när de projicerar sin egen resonliga attityd på andra. Trots allt är det väl rationellt av integrerade invandrare, kvinnor, sekulära muslimer eller homosexuella att lojalt sluta upp bakom den svenske mannen mot gemensamma fiender? Det måste väl handla om att dessa grupper på något sätt missförstår verkligheten och att det är därför de agerar till synes självdestruktivt i sin svekfullhet?

Tyvärr finns en högre insikt som dessa hyggliga svenska män saknar, nämligen att det primära är känslan och att resonen/logiken alltid är dess tjänare. Detta sakernas tillstånd är inte ens en svaghet, utan en evolutionär källa till fitness på gruppnivå. Den inlärda förmågan att tänka-sakligt-på-helheten är något som måste appliceras på den egna gruppens primära nivå, annars är det inget bättre än en latent nyttig idioti som om något är mer pinsam än t ex kvinnor som inte förstår sitt eget bästa.
Citera
2022-06-26, 16:25
Medlem
Vindruteturkarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storinkvisitorn
Tja, i kölvattnet av Roe vs. Wade har "transkvinnor" (karlar som klär ut sig till fruntimmer) tydligen börjat klaga på att de inte är inkluderade som offer i abortdebatten. Man kanske kan tänka sig en lösmage med ett artificiellt foster i som transkvinnorna kan bära runt på och sedan i hemmets lugna vrå själva utföra aborter på sig själva.
Är det verkligen man —-> kvinna, inte tvärtom?
Citera
2022-06-26, 18:32
Medlem
Storinkvisitorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vindruteturkarna
Är det verkligen man —-> kvinna, inte tvärtom?
Ja, "transkvinna" är man -> "kvinna".
Citera
2022-06-26, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oyto

Här tror jag ju att just den sorts rationella svenska män som frekventerar den här tråden eller agerar inom SD, är farligt naiva när de projicerar sin egen resonliga attityd på andra. Trots allt är det väl rationellt av integrerade invandrare, kvinnor, sekulära muslimer eller homosexuella att lojalt sluta upp bakom den svenske mannen mot gemensamma fiender? Det måste väl handla om att dessa grupper på något sätt missförstår verkligheten och att det är därför de agerar till synes självdestruktivt i sin svekfullhet?

Tyvärr finns en högre insikt som dessa hyggliga svenska män saknar, nämligen att det primära är känslan och att resonen/logiken alltid är dess tjänare. Detta sakernas tillstånd är inte ens en svaghet, utan en evolutionär källa till fitness på gruppnivå. Den inlärda förmågan att tänka-sakligt-på-helheten är något som måste appliceras på den egna gruppens primära nivå, annars är det inget bättre än en latent nyttig idioti som om något är mer pinsam än t ex kvinnor som inte förstår sitt eget bästa.

Jag själv ingår nog i den kategori människor du åsyftar här , misstänker jag. Jag tycker ärligen att, de lege ferenda, exempelvis Jonas Gardell de senaste 30 åren borde ha stått högst på barrikaderna och skrikit "stäng gränserna och släng ut muslimerna, ty de hatar bögar och därmed hatar de mig!" Samma gäller givetvis feminister.

Nu valde han den självdestruktiva sidan och propagerar genom sin massinvandringsvurm i förlängningen för sin egen undergång. Jag ser givetvis ingen som helst logik i det. Jag vet dock inte vad jag kan göra åt det. Han är en fiende per definition genom sin inställning i invandringsfrågan. Jag önskar jag kunde säga "Rösta på mig så ska jag garantera att du får fortsätta med ditt bögeri och din allmänt dekadenta livsstil, bara jag har ditt stöd i invandringsfrågan". Men det vet jag ju att jag inte kan. Den dörren är stängd.

Så jag ser, de lege lata, såväl muslimer, bögar och feminister som fiender. De är alla emot mig, om än av delvis olika skäl. Så jag känner mig absolut inte som en nyttig idiot bara för att jag applicerar ett de lege ferenda perspektiv på hur saker och ting borde vara. Som någon skrev igår (Nix?), så är nog det bästa att låta muslimerna och HBTQI ta striden och låta dem skada varandra så mycket det bara går. Mina fiender får gärna skada varandra!

Välkommen tillbaka till tråden förresten!
Citera
2022-06-26, 20:37
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
När Jonas Gardell argumenterar för en mångkultur som är direkt skadlig för den HBTQ-subkultur han idealiserar, så gör han ju inte det på grund av något "falskt medvetande", eller på grund av den, i och för sig universella, värderings-skleros som alla människor som passerat 20 vårar är så sårbara för. Att hans erfarenheter i tonåren för evigt präglat honom om vilka vän-fiende är.

Nej, han gör det förstås av ett rent egocentriskt egenintresse. Han vill ha sina inkomster, sin status, sitt eftermäle, och tänker Efter oss syndafloden.

Det är för mig som utomstående det mest frapperande med det som kallas HBTQ-rörelsen. Egoister med tillfälligt gemensamt intresse, men ingen solidaritet mellan sig, noll hållbarhetstänk. En sorts repris på filmen "Ett anständigt liv" där de till döden dömda heroinisterna hånar de samhällsbärande och sjunger "små knegarna" åt dem. Så är Pride för mig.

Mer en obehaglig påminnelse om tillvarons utsatthet och livets korthet än avsky.
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2022-06-26 kl. 20:57.
Citera
2022-06-26, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
När Jonas Gardell argumenterar för en mångkultur som är direkt skadlig för den HBTQ-subkultur han idealiserar, så gör han ju inte det på grund av något "falskt medvetande", eller på grund av den, i och för sig universella, värderings-skleros som alla människor som passerat 20 vårar är så sårbara för. Att hans erfarenheter i tonåren för evigt präglat honom om vilka vän-fiende är.

Nej, han gör det förstås av ett rent egocentriskt egenintresse. Han vill ha sina inkomster, sin status, sitt eftermäle, och tänker Efter oss syndafloden.

Det är för mig som utomstående det mest frapperande med det som kallas HBTQ-rörelsen. Egoister med tillfälligt gemensamt intresse, men ingen solidaritet mellan sig, noll hållbarhetstänk. En sorts repris på filmen "Ett anständigt liv" där de till döden dömda heroinisterna hånar de samhällsbärande och sjunger "små knegarna" åt dem. Så är Pride för mig.

Mer en obehaglig påminnelse om tillvarons utsatthet och livets korthet än avsky.

Du tror alltså på fullt allvar att de som går på Gardells uppträdanden och köper hans böcker till stor del är invandrare, specifikt muslimer. Alternativt att Gardell egentligen, likt sin bror Mattias Gardell är "islamofob".

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in