2022-06-23, 20:02
Medlem
Jag tänker att de som flyr hit från Ukraina (många kvinnor och barn!) inte bidrar till ngn slags "mångkultur" utan de är Européer! De har betydligt mer gemensamt med oss än vad en person från Somalia eller Afghanistan har. Vi kan hitta gemensamma plattformar MEN Ukrainarna åker sannolikt hem när det blivit fred.........som vi får hoppas och tro att det blir snart.
Citera
2022-06-24, 05:55
Bannlyst
Jag tror jag postar denna artikel i denna tråd också som lästips. En artikel i the National Review om USA:s Endgame i Ukraina. Verkligen intressant då den redovisar lite av den historiska bakgrunden på ett förvånansvärt ärligt sätt. En fråga som dök upp är varför man släpper fram en sådan artikel just nu och i den kanalen:

What Is the Ukraine Endgame?

https://www.nationalreview.com/magaz...raine-endgame/
https://archive.ph/cL6YM
Senast redigerad av LaVerdadTodo 2022-06-24 kl. 06:02.
Citera
2022-06-24, 06:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av maratonmaniker
Jag tänker att de som flyr hit från Ukraina (många kvinnor och barn!) inte bidrar till ngn slags "mångkultur" utan de är Européer! De har betydligt mer gemensamt med oss än vad en person från Somalia eller Afghanistan har. Vi kan hitta gemensamma plattformar MEN Ukrainarna åker sannolikt hem när det blivit fred.........som vi får hoppas och tro att det blir snart.
Problemet är bara att de ukrainska flyktingarna kommer att tära på samma resurser i form av socialbidrag, barnbidrag, hemspråksundervisning m.m. Naturligtvis också bostäder i bostadsbristens Sverige.

Sedan ska de hem och varför skulle en lågutbildad (ja, det kommer sådana också) familj bara lämna Sverige där man har en trygg tillvaro och åka tillbaka till ett genomkorrupt Ukraina utan framtidsutsikter? Då är det väl bättre att ha det som semestermål i framtiden.

Och ja, jag har vissa yrkesmässiga erfarenheter här.
Citera
2022-06-24, 06:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Problemet är bara att de ukrainska flyktingarna kommer att tära på samma resurser i form av socialbidrag, barnbidrag, hemspråksundervisning m.m. Naturligtvis också bostäder i bostadsbristens Sverige.

Sedan ska de hem och varför skulle en lågutbildad (ja, det kommer sådana också) familj bara lämna Sverige där man har en trygg tillvaro och åka tillbaka till ett genomkorrupt Ukraina utan framtidsutsikter? Då är det väl bättre att ha det som semestermål i framtiden.

Och ja, jag har vissa yrkesmässiga erfarenheter här.
Jo så är det ju säkert......MEN nog är det rätt mkt bättre att vi får in folk från europeiska länder än dito från Afrika? Om man får välja elände!
Citera
2022-06-24, 07:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av maratonmaniker
Jo så är det ju säkert......MEN nog är det rätt mkt bättre att vi får in folk från europeiska länder än dito från Afrika? Om man får välja elände!
Vi har ju Kroatien, Serbien och naturligtvis Bosnien. Är det rätt mycket bättre?

Och alla hej-hejare från Rumänien utanför våra köpcentrum.
Citera
2022-06-24, 11:55
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Är rötmånaden här redan till Midsommar? Sveriges NATO-ansökan måste tydligen säljas in till motspänstiga s-kvinnor i Gävle och Deje typ med hänvisningar till jämställdhet och klimat. Det räcker inte med säkerhetspolitik, det är uppenbart. Peter Kadhammar i Aftonbladet är en begåvad journalist med vitriol i pennan. Ja han är rent av reaktionär i den här krönikan.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...alldhet-i-nato

Det är något med sossarnas kärntrupper. De har liksom kört fast i jämställdhet, omsorg om svaga grupper och klimat. Det var ju en kvinnlig sossepolitiker som gått över till M för någon vecka sedan som som sa just det. Det var helt omöjligt att diskutera viktiga frågor för landet med sina partikamrater, sa hon. De har bara ett läge, ett mode för att använda IT-slang. De varken ser eller hör.

Det om något visar ju värdegrundens särställning. För Magdalena Andersson hade det varit en katastrof om Morgan Johansson tvingats avgå, men att styra med en budget från oppositionen var oviktigt. Nu fick man igenom den i alla fall fast det med hjälp av en person som saknar all intresse för Sverige och dess väl och ve.

Det här ett beteendemönster som känns igen hos myndigheter och organisationer. Poliser vittnar om chefernas politiska avvägningar för insatser. Att det sker skjutningar och mord varje dag är småsaker jämfört med kampen mot SD.

De större techbolagen och finansinstituten uppmuntrar eller rent av styr denna utveckling. När Per Bolund talar om de blåbruna och att Lööf fortsätter i samma anda så vet vi att det är ett inlärt beteende. Vänstern och liberaler är särskilt lätta att manipulera. Nu är dock Sd inte längre intressant för marknaden eftersom mångkulturen gjort sitt. Man har ändå politiker, media och myndigheter och en stor del av befolkningen där man vill ha dem.
Citera
2022-06-25, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Ja väst håller på och förfaller. Det är en sorts dekadens.

Det skadar inte. Om nu brytpunkten Ukraina kan leda till att stora länder i Sydamerika, Afrika och Asien vänder sig från Väst (dvs New York och Washington) till andra sidan, kan kanske finanseliten och globala megaföretagen i USA börja skita på sig så smått. (Hörde på P1 i morse att de globala jättarna Disney, Google, Amazon, Netflix m fl direkt svarade Supreme Court i nya abortlagen, att deras anställda kvinnor kan åka till Demokrat-stater på betald arbetstid och med betald reskassa).
Mönstret är mycket enkelt.

Svanesången för pax America (pax "hum-hum") kan ha börjat.
Här sitter vi ett land som Sverige som mest hysterisk av alla länder i världen hyllar demokrati, rättssäkerhet och allas lika värde - och mest av allt yttrandefriheten, och få av oss anar det mycket täta filtret i folkets egen kanal i Public Service, alltså Ring P1.
Har ni som lyssnar märkt hur det halvtimme-långa programmer 5 dar i veckan sista åren sömlöst alltmer glidit över i samhällsfrågor av mindre allmän vikt, till oförargliga vardagsproblem och bort från de "laddade" av allmänbetydelse?

Men det mest propagandistiskt falska skramlandet i Public service, är i den nu 5 månader gamla rapporteringen från Ukraina - den totala frånvaron därifrån av frågan om kanske en viss skuld till kriget finns också hos Nato (läs USA-finansen) och att Ukraina kan ha utsatts för en invasion från Ryssland just för Natos provokationer mot Ryssland pågående i 25 år nu?
Detta, dvs Natos arroganta (gällande osagt också EU) uppträde sett i nutid, snuddades vid i "Medierna" i P1 i morse där en chef från SvT och en från Tv4 andades lite självkritik.
Senast redigerad av Lantarbetaren 2022-06-25 kl. 15:41.
Citera
2022-06-25, 17:03
Medlem
Allas vår riksbög Jonas Gardell skräder minsann inte orden efter den muslimska homo-attacken i Oslo.

Citat:
Hur tydligt är det inte för mig denna sorgens och vredens midsommardag i paradiset att Oslo-mördarens hat och Högsta Domstolens hat liknar varandra.

Hatet springer ur samma källa.

Människor, främst män, som hatar att kvinnor, homos och transpersoner själva tar sig rätten att bestämma vad vi gör med våra kroppar och med vem.

Det är människor som hatar. Så var det med den saken. Jag inbillar mig att om så muslimerna avrättade precis varenda HBTQI-bög, med undantag för Jonas & Mark, så skulle problemet för Jonas fortfarande vara människor och inte muslimer. Det måste vara jobbigt att leva i den verklighetsförnekelse som omgärdar HBTQI - rörelsen. Varje gång och i varje sammanhang.

https://www.expressen.se/kultur/jona...hatet-mot-oss/
Citera
2022-06-25, 17:42
Medlem
Nix-registrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runningonempty
Allas vår riksbög Jonas Gardell skräder minsann inte orden efter den muslimska homo-attacken i Oslo.

Det är människor som hatar. Så var det med den saken. Jag inbillar mig att om så muslimerna avrättade precis varenda HBTQI-bög, med undantag för Jonas & Mark, så skulle problemet för Jonas fortfarande vara människor och inte muslimer. Det måste vara jobbigt att leva i den verklighetsförnekelse som omgärdar HBTQI - rörelsen. Varje gång och i varje sammanhang.

Det är en slående motsägelsefullhet, men jag är livrädd för att bägaren ska rinna över med sånt här. Kan mycket väl se en framtid där all svensk mångkulturskritik kontrolleras av intrigerande bögnätverk. Att orutinerade partier och alternativmedier inte klarar av att stänga dörren i ansiktet på dem, innan all den svenska "höger" som får plats i offentligheten blir en enda Pim Fortuyn-bastuorgie.

Det är förmodligen ändå bäst för alla att belysa vad muslimska invandrare och HPTQ-människor faktiskt har gemensamt. I båda fallen handlar det om grupper som har intresse av att Sverige inte ska vara utformat för svenska familjers bästa. Svenskar som är investerade i sina barns framtid är deras gemensamma fiende, vars samhällsstrukturer båda grupperna vinner på att undergräva. Båda är dessutom högst användbara för kapitalistiska makthavare/liberala oligarker, som vinner på att göra alla till rotlösa, kortsiktigt tänkande konsumenter: bögar är de perfekta konsumenterna, invandring underminerar icke-kommersiella gemenskaper, och gruppernas ressentiment mot normala svenskar gör dem till pålitliga hantlangare för en regim med låg legitimitet i mångas ögon.

Sedan finns det givetvis konfliktytor. Här och nu kan svenska bögar ha mer gemensamt med normala svenskar i frågor om fysisk säkerhet. Och sett över flera generationer har muslimska släkter och familjer mer gemensamma intressen med svenskarna, t.ex. i värderingsfrågor, relationen mellan könen och synen på grupp kontra individ. Men när man som svensk invandringskritiker belyser konfliktytorna bör det endast vara för att demoralisera, inte för att faktiskt försöka rekrytera endera sidan.
Senast redigerad av Nix-registret 2022-06-25 kl. 17:59.
Citera
2022-06-25, 18:46
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runningonempty

Gardell är snart 60 och har under sin 40-åriga karriär som skribent och tyckare aldrig mötts av motfrågor. Det är också ett av hans krav för att medverka i olika sammanhang. Såsom alltid med denna typ av approach leder det till en intellektuell tillbakagång. Till slut en belastning, ett slags handikapp.

Bland mina bekanta som tillhör homovärlden så bor de hellre i villaförorter bland svenskar och skaffar sig vänner där. Varför skulle man vara mer för mångkultur om man är lesbisk eller homosexuell? Lyssnade på Hotspot idag. Det handlade om att 360 miljoner kristna förföljs i världen. I Sverige är det fler kristna än muslimer som förföljs. I ett kristet land! Av alla antisemitiska brott i Sverige så står muslimer och vänstern för 97 procent. Att kristna och judar förföljs i Sverige, är det också alla svenskars problem?
Citera
2022-06-25, 18:58
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Gardell är snart 60 och har under sin 40-åriga karriär som skribent och tyckare aldrig mötts av motfrågor. Det är också ett av hans krav för att medverka i olika sammanhang. Såsom alltid med denna typ av approach leder det till en intellektuell tillbakagång. Till slut en belastning, ett slags handikapp.

Bland mina bekanta som tillhör homovärlden så bor de hellre i villaförorter bland svenskar och skaffar sig vänner där. Varför skulle man vara mer för mångkultur om man är lesbisk eller homosexuell? Lyssnade på Hotspot idag. Det handlade om att 360 miljoner kristna förföljs i världen. I Sverige är det fler kristna än muslimer som förföljs. I ett kristet land! Av alla antisemitiska brott i Sverige så står muslimer och vänstern för 97 procent. Att kristna och judar förföljs i Sverige, är det också alla svenskars problem?

Jonas Gardell skriver:

Citat:
I mina ögon måste man koppla ihop detta hatbrott med hatbrottet som USA:s högsta domstol i går utsatte Amerikas kvinnor för.

Bara några timmar tidigare hade sex konservativa domare beslutat att aborträtten rivs upp, eftersom rätten till abort inte nämns i den ursprungliga konstitutionen från slutet av 1700-talet ..

Löjeväckande att inte koppla dådet till islams syn på homosexulitet och inställningen till homosexualitet i Iran.

Vilken fjant! Ingen aning om det är en "intellektuell tillbakagång" eller om han varit konstant parkerad på denna torftiga nivå.
Senast redigerad av Meiji 2022-06-25 kl. 19:04.
Citera
2022-06-25, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky

Avundas Gardell och hans privilegierade midsommarfirande med Mark. Egen ö till och med? Med solen över havsviken en strålande midsommarafton inför passerande segelbåtar nere i skärgården sitter han och make och inbjudet par och njuter i midsommarfirandet. Kan man få det bättre? Miljoner på banken och i bundet kapital dessutom. Och ändå höll han på att få krupp under pandemin för att han inte fick tillräckligt med statsunderstöd under restriktionerna. Är han girig och närig?

Varför är denne Gardell alltid så aggressiv och hatisk? Det skulle inte jag vara om jag hade det så förspänt som han.
Ingen båtpassagerare nere i Saltsjön bryr sig om regnbågsflaggan på taket när de passerar. Ingen fascist kommer över bergknallen mot hans sommarresident om natten.
Senast redigerad av Lantarbetaren 2022-06-25 kl. 19:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in