2022-02-16, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalleochchokladfabriken
Ja, sossen GW är nog desperat efter en ”blåbrun” valvinst. Eller inte.

Äldre har generellt en tendens att misstänkliggöra människor från andra kulturer. Antar att det även gäller GW.

Att s och regeringen ansträngde sig för att ett barndråp inte skulle bli en ”invandringsfråga” som gav valrörelsen en rasistisk slagsida måste man ha förståelse för, därav kontakterna mellan regeringen och utredarna.

Varför skulle det ha varit den kurdiske killen? Det fanns inte mer bevis mot honom än mot killarna som dömdes skyldiga. Att dra upp det nästan 24 år efteråt känns unket. Man vill ha en misstänkt som stämmer med fördomarna helt enkelt. Rasism är plötsligt inne igen.
Senast redigerad av Manskahahusvagn 2022-02-16 kl. 10:55.
Citera
2022-02-16, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Äldre har generellt en tendens att misstänkliggöra människor från andra kulturer. Antar att det även gäller GW.

Att s och regeringen ansträngde sig för att ett barndråp inte skulle bli en ”invandringsfråga” som gav valrörelsen en rasistisk slagsida måste man ha förståelse för, därav kontakterna mellan regeringen och utredarna.

Varför skulle det ha varit den kurdiske killen? Det fanns inte mer bevis mot honom än mot killarna som dömdes skyldiga. Att dra upp det nästan 24 år efteråt känns unket. Man vill ha en misstänkt som stämmer med fördomarna helt enkelt. Rasism är plötsligt inne igen.

Den här kurdiske pojken tas på bar gärning 3 månader efter mordet för en våldtäkt på en 3 åring i det berörda området Dottervik. Alibit som han uppger för mordet stämmer inte, vilket kontrolleras. Det är efter detta som de 2 bröderna kommer in i utredningen- efter det har klarlagts från statsmaktens sida att man inte vill ha ”en invandrardebatt”.

Egentligen spelar det inte så stor roll om det är den här kurdiske ynglingen som har gjort det- skadan är ju redan skedd när justitiedepartementet ringer upp lokala myndigheter för att försöka styra utredningen.

Idag så kan ju inte den kurdiske mannen ens lagföras om jag har förstått saken rätt- så det blir ju oundvikligen till en fråga om den dåtida regeringen- och justitiedepartementets- agerande.

Hur många fler rättsfall har gått till på detta sätt?
Citera
2022-02-16, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn

Har du några fakta om att äldre generellt är mer fördomsfulla mot folk från andra kulturer?

Jag har ingen förståelse för att regeringen i en utredning av ett mord på ett barn för att den inte ska komma till "fel" slutsats. Polis och åklagare ska utreda objektivt och rättvisan ska vara "blind", den skyldige ska dömas oavsett om det kan bli en "invandringsfråga" eller inte.
Att inte utreda någon som är potentiellt skyldig på "order" av regimen är inte ens värdigt en banrepublik.
Citera
2022-02-16, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalleochchokladfabriken
Den här kurdiske pojken tas på bar gärning 3 månader efter mordet för en våldtäkt på en 3 åring i det berörda området Dottervik. Alibit som han uppger för mordet stämmer inte, vilket kontrolleras. Det är efter detta som de 2 bröderna kommer in i utredningen- efter det har klarlagts från statsmaktens sida att man inte vill ha ”en invandrardebatt”.

Egentligen spelar det inte så stor roll om det är den här kurdiske ynglingen som har gjort det- skadan är ju redan skedd när justitiedepartementet ringer upp lokala myndigheter för att försöka styra utredningen.

Idag så kan ju inte den kurdiske mannen ens lagföras om jag har förstått saken rätt- så det blir ju oundvikligen till en fråga om den dåtida regeringen- och justitiedepartementets- agerande.

Hur många fler rättsfall har gått till på detta sätt?
Ju mer man blir varse alla fadäser och tillkortakommande i det svenska rättsväsendet är det inte orimligt tro att det är mer än ett fåtal undantag det gäller.
Citera
2022-02-17, 07:15
Medlem
i-can-flys avatar
Läste lite klagande på tvspelande tidigare i tråden.

Jag brukar lyssna på podcasts och liknande när jag spelar en ny media form och anti etablissemangversionerna sprider sig just genom tvspelandet har träffat massa av personer som är 10 gånger mer pålästa och intresanta än några jag skulle hitta i mitt närområde.

(En dag ska jag hitta islamobolsevik igen och tackahonom för att han rekomenderade mythofth2thcentury till mig)
Citera
2022-02-17, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
"Soros" "finansierar" BLM? Är du säker?

Trevligt att den boken får åtmistone en köpare men jag måste säga att din verklighetsuppfattning inte har hjälpts av dessa "basala kunskaper". Varje gång du försöker i ett inlägg och jag ser det blir det en massaker.

Ständigt denne Vessla

Som Ture Sventon konstaterade:

Citat:
Soros has given out $33 million to organizations working with BLM back in 2015 when the Ferguson protests were happening. Though OSF has donated to raise awareness and aid, giving out money for the sole purpose of orchestrating protests or riots is shown not to be true.

Upon the thorough research, there has been nothing to directly link the allegation that George Soros is behind the violent riots transpiring from protests established by Black Lives Matters.

https://www.canyon-news.com/george-s...-matter/117666

Anklagelserna mot han som inte får nämnas vid namn var att han direkt finansierade våldsverkare. Så var inte fallet. Han finansierade deras organisering. I militära termer så gav han finansiering för deras utbildning och logistik mm.
Citera
2022-02-17, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Ständigt denne Vessla

Som Ture Sventon konstaterade:

https://www.canyon-news.com/george-s...-matter/117666

Anklagelserna mot han som inte får nämnas vid namn var att han direkt finansierade våldsverkare. Så var inte fallet. Han finansierade deras organisering. I militära termer så gav han finansiering för deras utbildning och logistik mm.

Så var alltså inte fallet. Då var det klarlagt. Jag anade att det var så. Det finns heller inga belägg för att han "finansierade" "organisering" i mening våldshandlingar (sex år senare) bland annat därför att det inte finns något belägg för att "BLM" som sådant ägnade sig åt våldshandlingar.
Citera
2022-02-17, 15:01
Medlem
Citat:
Så var alltså inte fallet. Då var det klarlagt. Jag anade att det var så. Det finns heller inga belägg för att han "finansierade" "organisering" i mening våldshandlingar (sex år senare) bland annat därför att det inte finns något belägg för att "BLM" som sådant ägnade sig åt våldshandlingar.

Alla är inte riktigt överens om ditt påstående: https://www.israelnationalnews.com/news/288292
Citera
2022-02-17, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dfdr
Alla är inte riktigt överens om ditt påstående: https://www.israelnationalnews.com/news/288292

LOL
The closest that Biden comes to condemning the violence by Black Lives Matter, a racist domestic terrorist group which has devastated entire cities, is condemning the “lawless”
Dems R Real Racist (DR3)

Artikeln säger heller inte att "BLM" som organisation "organiserade" några våldshandlingar. "BLM"-företrädare ger sig på rättfärdiga diverse våldshandlingar vilket inte är samma sak.
Citera
2022-02-17, 15:27
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
LOL
The closest that Biden comes to condemning the violence by Black Lives Matter, a racist domestic terrorist group which has devastated entire cities, is condemning the “lawless”
Dems R Real Racist (DR3)

Artikeln säger heller inte att "BLM" som organisation "organiserade" några våldshandlingar. "BLM"-företrädare ger sig på rättfärdiga diverse våldshandlingar vilket inte är samma sak.
Din pilpul börjar kännas lite avslagen. Dussintals människor dödades under BLM-kravallerna. De åklagare som direkt släppte BLM-mördarna utan borgen var alla tillsatta med hjälp av Soros-pengar.
Citera
2022-02-17, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Din pilpul börjar kännas lite avslagen. Dussintals människor dödades under BLM-kravallerna. De åklagare som direkt släppte BLM-mördarna utan borgen var alla tillsatta med hjälp av Soros-pengar.

Det här är ett resonemang som går baklänges. Premissen i det är att "Soros" eller "Bonnier" har "finansierat" eller "organiserat" alla problem. Det börjar alltså med en premiss som är rakt av felaktig.

Dessa "BLM-mördare" (plural) som släpptes fria utan borgen efter att de mördat? Fantasier.

"Tillsatta" med hjälp av "Soros"-pengar. I verkligheten är dessa åklagare valda. De "tillsätts" genom att de blir valda. Dessa "Soros"-pengar har möjligen hjältp dem att få ut sitt budskap vilket betyder att väljarna uppskattar detta.
Citera
2022-02-17, 15:38
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Det här är ett resonemang som går baklänges. Premissen i det är att "Soros" eller "Bonnier" har "finansierat" eller "organiserat" alla problem. Det börjar alltså med en premiss som är rakt av felaktig.

Dessa "BLM-mördare" (plural) som släpptes fria utan borgen efter att de mördat? Fantasier.

"Tillsatta" med hjälp av "Soros"-pengar. I verkligheten är dessa åklagare valda. De "tillsätts" genom att de blir valda. Dessa "Soros"-pengar har möjligen hjältp dem att få ut sitt budskap vilket betyder att väljarna uppskattar detta.
Ta det lugnt med antisemitismen. Jag är övertygad om att Bonniers inte finansierade BLM i USA.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in