2022-03-13, 19:51
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Nej, jag pratar om överbefolkningen i världen och Sverige.

Vilken överbefolkning finns det i Sverige?
Citera
2022-03-13, 20:04
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Vilken överbefolkning finns det i Sverige?
Åtminstone 2 miljoner för många, 4-5 miljoner vore väl lagom.
Inget land borde få ha fler invånare än vad landet kan försörja. För ett ökenland som Somalias vore kanske 4-5 hundratusen lagom.
Citera
2022-03-13, 20:07
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Åtminstone 2 miljoner för många, 4-5 miljoner vore väl lagom.
Inget land borde få ha fler invånare än vad landet kan försörja. För ett ökenland som Somalias vore kanske 4-5 hundratusen lagom.

Har inget emot egentligen med färre människor i Sverige, men du förstår kanske att denna sätt att tänka nästan enbart florerar bland svenskar? Färre svenskar och fler invandrare blir resultatet.
Citera
2022-03-13, 20:22
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Har inget emot egentligen med färre människor i Sverige, men du förstår kanske att denna sätt att tänka nästan enbart florerar bland svenskar? Färre svenskar och fler invandrare blir resultatet.
Det är sant, men bort med bidragen och håll gränsen!
Citera
2022-03-14, 05:44
Medlem
Citat:
Nej, jag pratar om överbefolkningen i världen och Sverige.
finns ingen överbefolkning i Sverige, vi har haft en negativ befolkningstrend ganska länge, säkerligen försökte regeringen år x försöka slå två flugor i en smäll och öppna floddörrarna av blattar till Sverige, tråkigt bara att regeringen missbedömde blattarnas "multikulturella" värde och missbedömde deras vilja att arbeta för Sverige värderingar.

Nej, vi har inte överpopulation vi har överimmigration, och det är dags att börja verkställa utvisningsbeslut för att göra rum för krigsdrabbade européer, som vi vet vill bidra till vårt samhälle positivt.
Citera
2022-03-14, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittsill
finns ingen överbefolkning i Sverige, vi har haft en negativ befolkningstrend ganska länge, säkerligen försökte regeringen år x försöka slå två flugor i en smäll och öppna floddörrarna av blattar till Sverige, tråkigt bara att regeringen missbedömde blattarnas "multikulturella" värde och missbedömde deras vilja att arbeta för Sverige värderingar.

Nej, vi har inte överpopulation vi har överimmigration, och det är dags att börja verkställa utvisningsbeslut för att göra rum för krigsdrabbade européer, som vi vet vill bidra till vårt samhälle positivt.

Nej. Det finns ingenting som talar för det. När asyleriet lättades på 2004/5 var det ingen som tog upp något sådant argument och (s) gick motvilligt med på att göra det mer "generöst".
Citera
2022-03-14, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Nej. Det finns ingenting som talar för det. När asyleriet lättades på 2004/5 var det ingen som tog upp något sådant argument och (s) gick motvilligt med på att göra det mer "generöst".
Denna disskution tror jag skedde tidigare än så? minns att det fanns åsikter, för en kort stund.
befolkningsstatistiken var tvungen att vända/förbättras, och det har den gjort tillslut(tror jag?).. pga emigranter och deras barn och inte pga etniska svenskar.
Det är mao evidensbaserat fakta att Sveriges etniska svenskar kommer att rensas ut, eftersom invandrare bara gifter sig med invandrare/syskon osv.
Citera
2022-03-14, 09:13
Medlem
Citat:
Denna disskution tror jag skedde tidigare än så? minns att det fanns åsikter, för en kort stund.
befolkningsstatistiken var tvungen att vända/förbättras, och det har den gjort tillslut(tror jag?).. pga emigranter och deras barn och inte pga etniska svenskar.

Nej. Det fanns inte och finns inget sådant behov över huvud taget. Som exempel så var ungdomsarbetslöshet en valfråga i valet 2014.

Likt dravel om t.ex. dasspapper och vinstmaskineri så kommer sådant dravel du tar upp ("åsikter") också av att man inte kan förstå varför invandringen pågår - trots att de som förespråkar den är helt öppna i media och inte döljer något och heller aldrig dolt något. Det är en oförmåga att hantera verkligheten som ligger bakom varje typ av dravel som kokas ihop.

Att sitta och gulla med en rulle dasspapper ger en trygghetskänsla i en värld man inte kan förstå sig på.

Citat:
Det är mao evidensbaserat fakta att Sveriges etniska svenskar kommer att rensas ut, eftersom invandrare bara gifter sig med invandrare/syskon osv.

När du säger att något är evidensbaserad fakta måste du vara tydlig med vad faktan faktiskt är. Att "etniska svenskar kommer att rensas ut" betyder ingenting och du vet själv inte vad det betyder. Och det är inte fallet att invandrare enbart gifter sig med invandrare.

Debattartikel i Aftonbladet rörande "flykting"-frågan.

Kristersson, gäller din solidaritet bara vissa?
Debattören: M ändrar sin flyktingpolitik när vita människor flyr

https://www.aftonbladet.se/debatt/a/...tet-bara-vissa
Röda Korset listade i oktober förra året de ”Värsta krigen och konflikterna runt om i världen just nu”. Lägg Jemen på er tunga, säg det högt! Lägg Syrien på er tunga, säg det högt! Lägg Sydsudan på er tunga, säg det högt! Lägg Somalia på er tunga, säg det högt! Lägg Afghanistan på er tunga, säg det högt! Lägg Kongo-Kinshasa på er tunga, säg det högt! Lägg Myanmar på er tunga, säg det högt! Lägg Mali på er tunga, säg det högt! Lägg Tchad på er tunga, säg det högt!

På alla dessa platser befinner sig också barn. Barn som hade kunnat vara dina, mina eller Pärleros.
Detta är vad debattören Josefiné anser.

Föreställ dig att du i stället inbillar dig att Josefiné inte alls tycker detta(!) utan i stället är det så att hon har aktier Stora Enso, en papperstillverkare som jag antar också tillverkar dasspapper och det är därför hon skriver detta.

Det här är inte en legitim åsikt någon har. Detta är en psykologisk defekt. Någon kanske fantiserar ihop att Josefiné är "jude" som förklaring. Vad som helst för att fly från verkligheten. Som den här tråden är ett övertydligt exempel på finns det inga gränser för vad som kan kokas ihop. En total avsaknad av skam. Detta är en delförklaring till att invandringsdebatten sett ut som den gjort. En stor del av de som motsätter sig "massinvandringen" tänker som någon som hör hemma på mentalsjukhus.
Senast redigerad av experten10 2022-03-14 kl. 09:27.
Citera
2022-03-14, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Nej. Det fanns inte och finns inget sådant behov över huvud taget. Som exempel så var ungdomsarbetslöshet en valfråga i valet 2014.

Likt dravel om t.ex. dasspapper och vinstmaskineri så kommer sådant dravel du tar upp ("åsikter") också av att man inte kan förstå varför invandringen pågår - trots att de som förespråkar den är helt öppna i media och inte döljer något och heller aldrig dolt något. Det är en oförmåga att hantera verkligheten som ligger bakom varje typ av dravel som kokas ihop.

Att sitta och gulla med en rulle dasspapper ger en trygghetskänsla i en värld man inte kan förstå sig på.

När du säger att något är evidensbaserad fakta måste du vara tydlig med vad faktan faktiskt är. Att "etniska svenskar kommer att rensas ut" betyder ingenting och du vet själv inte vad det betyder. Och det är inte fallet att invandrare enbart gifter sig med invandrare.

Debattartikel i Aftonbladet rörande "flykting"-frågan.

Kristersson, gäller din solidaritet bara vissa?
Debattören: M ändrar sin flyktingpolitik när vita människor flyr

https://www.aftonbladet.se/debatt/a/...tet-bara-vissa
Röda Korset listade i oktober förra året de ”Värsta krigen och konflikterna runt om i världen just nu”. Lägg Jemen på er tunga, säg det högt! Lägg Syrien på er tunga, säg det högt! Lägg Sydsudan på er tunga, säg det högt! Lägg Somalia på er tunga, säg det högt! Lägg Afghanistan på er tunga, säg det högt! Lägg Kongo-Kinshasa på er tunga, säg det högt! Lägg Myanmar på er tunga, säg det högt! Lägg Mali på er tunga, säg det högt! Lägg Tchad på er tunga, säg det högt!

På alla dessa platser befinner sig också barn. Barn som hade kunnat vara dina, mina eller Pärleros.
Detta är vad debattören Josefiné anser.

Föreställ dig att du i stället inbillar dig att Josefiné inte alls tycker detta(!) utan i stället är det så att hon har aktier Stora Enso, en papperstillverkare som jag antar också tillverkar dasspapper och det är därför hon skriver detta.

Det här är inte en legitim åsikt någon har. Detta är en psykologisk defekt. Någon kanske fantiserar ihop att Josefiné är "jude" som förklaring. Vad som helst för att fly från verkligheten. Som den här tråden är ett övertydligt exempel på finns det inga gränser för vad som kan kokas ihop. En total avsaknad av skam. Detta är en delförklaring till att invandringsdebatten sett ut som den gjort. En stor del av de som motsätter sig "massinvandringen" tänker som någon som hör hemma på mentalsjukhus.

men alltså sluta försöka lek klyftig och sluta placera mig i ditt mentala lilla fack av idioter. Sluta associera ord och tankar (som du har) på mig.
jag kan fö säga att det är evidensbaserad fakta att Norges etniska norrmän kommer att raderas ut, också. Samma med Svenskar pga emigration, "Öppna samhällen" och "multikulturella-linjen" är det en tidsfråga, innan det genetiska arv som vi känner igen hos etniska svenskar försvinner, ex blond blåaögon kommer förvandlas till brunt och brunt om 1000år.

Det är evidensbaserad fakta.
Det som inte är evidensbaserad fakta, utan min åsikt och min "lägesbild":
Norge kommer ha kvar sina etiska norrmän mycket längre än Sverige:s dito.
pga av alla jävla minoritetsbeslut regerings tar och har tagit de senaste 15-20åren.

Förövrigt så är jag 100% säker på att koncensus i politiker-världen var att ta in mer blattar för att stävja folk-tappet vi har haft väldigt länge.
Du pratar om "valfrågor", det här var inte en valfråga, detta var inte en fråga överhuvudtaget, detta var inte något som politiker ifrågasatte sinsemellan, "för det säger ju sig själv att vi har rätt".

Det är så det var, Svenska politiker tog in immigranter 94-2010 dels för att (insert humanitära anledningar) men också för att de trodde att det skulle stärka vårt samhälle och på sikt generera inkomster. synd att de inte checka av om blattarna hade samma samhälls-attityd som resten av i-landet Sverige...DÅ kanske vi inte skulle ha de samhällsproblemen vi har idag.

ps. Det enda kriget jag bryr mig om är kriget i Europa.
Forskare talar om dubbelstandarder - men forskare/politiker har inte ens förmågan att tänka och förstå att xenofobi = dagens rasism.
xenofobi är en medfödd mänskligt överlevnadsförmåga, som går ut på att märka avbrott i olika sociala mönster
Senast redigerad av Fittsill 2022-03-14 kl. 18:19.
Citera
2022-03-14, 22:53
Medlem
Keith Woods om Imperiets kulturpolitik i Europa

Det händer under stundom att Keith Woods dyker upp i tråden. I detta högst intressanta avsnitt redogör han för hur Imperiet arbetade för att påverka Europas kultur under det kalla krigets dagar.

Citat:
In Part 5 of my series on Deep Politics, I look at the Congress for Cultural Freedom. Why did the CIA and American financial oligarchs support abstract expressionism, jazz music and feminist philosophers in 20th Century Europe? The answer may shock you!

https://www.youtube.com/watch?v=1Lr7F7qascQ

Fascinerande, skrämmande och sorgligt. Man man inte låta blir att tänka på hur Sverige och Europa hade sett ut i en alternativ värld där Imperiet hade gett fan i att påverka vår svenska kultur och där vi istället hade fortsatt att utveckla den inhemska kultur som var på gång under den svenska guldålder som blommade ut på 1950 talet.
Citera
2022-03-15, 08:18
Medlem
Citat:
men alltså sluta försöka lek klyftig och sluta placera mig i ditt mentala lilla fack av idioter. Sluta associera ord och tankar (som du har) på mig.
jag kan fö säga att det är evidensbaserad fakta att Norges etniska norrmän kommer att raderas ut, också. Samma med Svenskar pga emigration, "Öppna samhällen" och "multikulturella-linjen" är det en tidsfråga, innan det genetiska arv som vi känner igen hos etniska svenskar försvinner, ex blond blåaögon kommer förvandlas till brunt och brunt om 1000år.

Det är evidensbaserad fakta.
Det som inte är evidensbaserad fakta, utan min åsikt och min "lägesbild":
Norge kommer ha kvar sina etiska norrmän mycket längre än Sverige:s dito.
pga av alla jävla minoritetsbeslut regerings tar och har tagit de senaste 15-20åren.

Förövrigt så är jag 100% säker på att koncensus i politiker-världen var att ta in mer blattar för att stävja folk-tappet vi har haft väldigt länge.
Du pratar om "valfrågor", det här var inte en valfråga, detta var inte en fråga överhuvudtaget, detta var inte något som politiker ifrågasatte sinsemellan, "för det säger ju sig själv att vi har rätt".

Det är så det var, Svenska politiker tog in immigranter 94-2010 dels för att (insert humanitära anledningar) men också för att de trodde att det skulle stärka vårt samhälle och på sikt generera inkomster. synd att de inte checka av om blattarna hade samma samhälls-attityd som resten av i-landet Sverige...DÅ kanske vi inte skulle ha de samhällsproblemen vi har idag.

ps. Det enda kriget jag bryr mig om är kriget i Europa.
Forskare talar om dubbelstandarder - men forskare/politiker har inte ens förmågan att tänka och förstå att xenofobi = dagens rasism.
xenofobi är en medfödd mänskligt överlevnadsförmåga, som går ut på att märka avbrott i olika sociala mönster

Du är 100% säker. I strid med fakta på varje punkt och utan något som stödjer det. Det är det jag menar med dasspapperjämförelsen. Man kan vara "100% säker" på att politiken förts på grund av dasspapper också.

"Folktappet" har vi aldrig haft och poängen med att ungdomsarbetslösheten togs upp i valet 2014 var att det var för många unga som skulle ut på arbetsmarknaden. Alltså raka motsatsen till vad du menar. Det är fakta.

Vad gäller 1994-2010 så ägnade Jan Guillou ungefär tio år(!) av sina Aftonbladet-kolumner åt att klaga på hur (s) i praktiken infört Ny Demokratis flyktingpolitik. 2004/5 kom lättnader i politiken och krav på amnesti från de mindre partierna i riksdagen. Så det du säger stämmer återigen inte.

Invandring hade pågått vid den tiden. Det var en brakförlust (det är bara i den här tråden du hittar sådana som pratar om vinstmaskineri).

Vad gäller evidensbaserad fakta så skrev du i förra inlägget "rensas ut". Inte "raderas ut".
Citera
2022-03-15, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Keith Woods om Imperiets kulturpolitik i Europa

Det händer under stundom att Keith Woods dyker upp i tråden. I detta högst intressanta avsnitt redogör han för hur Imperiet arbetade för att påverka Europas kultur under det kalla krigets dagar.

Det finns en anledning till att Keith Woods dyker upp i tråden. Den anledningen är att Keith är nazist och tråden är smockfull med nazister.

Jag lyssnade faktiskt på detta youtube-klipp innan du gjorde det. Eftersom Keith Woods är nazist är det naturligt att anta att det som levereras är rena lögner och ingenting annat, d.v.s typisk nazistpropaganda men så är inte riktigt fallet. Vad Woods pratar om är är att "CIA" m.fl. ville stötta antikommunister - vilket de gjorde. Läser man bara ditt inlägg om det hela skulle man inte ha en aning om att Woods tar upp detta.

Woods listar ett antal namn bland dessa "intellektuella" som fick hjälp. Av dessa kände jag igen ett (1). Någon som skrivit en bok hur dålig kommunismen var. Jag har inte läst den boken. Har du?
In 1949, Koestler began secretly working with a British Cold War anti-communist propaganda department known as the Information Research Department (IRD), which would republish and distribute many of his works, and also fund his activities.[2][3] In 1968, he was awarded the Sonning Prize "for [his] outstanding contribution to European culture". In 1972 he was made a Commander of the Order of the British Empire (CBE).
Poängen är att det Woods tar upp inte ser ut att ha haft någon stor påverkan på Europa och i synnerhet inte Sverige. Woods tar inte upp någon påverkan och det gör inte du heller. Du förstår, bara för att "CIA" med flera avser åstadkomma något betyder inte att de lyckas. Det hjälper inte ens att Edgerton kallar dem "eliter".

Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
https://www.youtube.com/watch?v=1Lr7F7qascQ

Fascinerande, skrämmande och sorgligt. Man man inte låta blir att tänka på hur Sverige och Europa hade sett ut i en alternativ värld där Imperiet hade gett fan i att påverka vår svenska kultur och där vi istället hade fortsatt att utveckla den inhemska kultur som var på gång under den svenska guldålder som blommade ut på 1950 talet.

Du kan inte ge ett enda exempel på denna påverkan. Noll. Och det finns ingenting som tyder på att vi inte fortsatte "utveckla den inhemska kultur" vi hade. Vi ska i åtanke att 50-talet ledde till 60-talet. Och sedan 70-talet. Att drömma sig tillbaka och inbilla sig att 50-talet var perfekt är inte särskilt produktivt.

Vad gäller Woods så har han en annan video här som är betydligt intressantare än det lösa dravel han komme med det klipp du länkande.

What Created The Great Awokening?
https://www.youtube.com/watch?v=aOh_Ng0v1WE

Poängen han gör är att 2010/11 började tidningar publicerade på nätet gå över till betalmodeller. Man behöver alltså betala för att få läsa mycket av materialet. Vad innebär det? Det innebär att de mest dedikerade är de som betalar och deras önskemål, eftersom de är betalande kunderm återspeglas.

Man skulle ju tänka sig att Woods, i egenskap av att vara nazist, skulle ägna videon åt att ljuga infernaliskt om "ägare" och annat dravel men det gör han inte. Han påtalar att raka motsatsen är fakta. Han stampar på allt dravel om "ägare". Det Woods tar upp vad gäller prenumerationer är något som faktiskt är värt att diskutera även om det naturligtvis inte förklarar allt.

Så, jag får medge att jag är positivt överraskad av att Woods producerade detta. Vad vi ser är att när man lämnar ljugande därhän, t.ex. dravel om "ägare", så kan man få fram något som kan vara värt att diskutera i stället för bara stampa sönder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in