2021-07-30, 11:19
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskOpposition
Intressant, tack.

Det finns för övrigt fler val under året som det kommer vara viktigt att hålla ögonen på med avseende på påverkansoperationer. I första hand så tänker jag då på Chile som håller presidentval den 21 november.

En av de ledande kandidaterna heter Daniel Jadue. Jadue har palestinskt ursprung och han är uttalad antisionist vilket skrämmer judar boende i Chile.

Länk 1

Och givetvis så försöker man få USA att bli ingripa.

Man försöker författa sin skrivelse på sådant sätt att den inte ska tolkas som valpåverkan, men detta försök verkar åtminstone inte lura tidningen Haaretz.

Länk 2

Och vi ska ju också komma ihåg att samma krafter kände sig besvärade i samband med det senaste brittiska valet och att man då genom Mike Pompeo skulle få USA att agera om Corbyn hade blivit vald till premiärminister.

Länk 3

Vad jag vet så har ingen av de vanliga liberala gråterskorna som brukar beklaga sig över valpåverkan kommenterat något av detta.

Intressant att det sker så öppet. Fast det är ju inte bara judar som lägger sig i omvärlden. Hamas och Iran verkar nu i Latinamerika.

Citat:
Speaking on the issue in February 2019, U.S. Secretary of State Mike Pompeo confirmed, “People don’t recognize that Hezbollah has active cells. The Iranians are impacting the people of Venezuela and throughout South America […]. We have an obligation to take down that risk for America,” he said. In another statement in June 2019, Pompeo said, “It is mostly a money-making enterprise. That is, it is designed to generate revenues for Hezbollah and its activities, which are largely conducted in the Middle East — to help them make payroll throughout the Middle East.”
https://dialogo-americas.com/article.../#.YQO8mkCexPY

Talar man med folk från Latinamerika i Sverige så tycker de lika illa om USA som muslimer.

Den svensk-judiske ekonomen, Per-Martin Meyerson, skriver så här i sin bok "Gud och Mammon (2011)" angående att så många judar flyttade till USA:

" ...därför att den amerikanska "statsreligionen" inte avspeglade någon folksjäl uppburen av landets skalder utan hämtat sin inspiration från upplysningens tänkande"

Det kan inte sägas tydligare än så här vad det handlar om. Judar fördrivs från Malmö. En katastrof för dem kan tyckas. Men icke. Den stora kampen är ändå att svenskar som folk ska splittras genom massinvandring.
Citera
2021-07-30, 11:29
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Man bör beta att denne Gabriel Urwitz finansierar Expo. Finns nu en tråd om mannen.

(FB)EXPO-finansiär vill att Sverige "Anpassas till sin nya demografi"

Ett tydligt exempel på hur liberaler och vänstern jobbar ihop.

Gabriel Urwitz var en huvudaktör i bankkrisen tidigt 90-tal när Götabanken gick omkull. Hans svar på kritiken då var att dra antisemitkortet.

Urwitz gillar skuldsättning och springnotor. Jag ogillar skuldsättning och springnotor. Gör det mig till antisemit?
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2021-07-30 kl. 12:00.
Citera
2021-07-30, 11:43
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Fortfarande inte en tillstymmelse till ett ekonomiskt resonemang, istället ska det magiska ordet "spelteori" förklara det hela. Är detta den i tråden omtalade (men aldrig aldrig aldrig exemplifierade) "ordmagin" i aktion?

All makt kräver allianser, diktaturer, parlamentariska demokratier whatever, alltså spelteori. Till och med Karl Schmitts suverän är ingenting utan stöd av signifikanta grupper, med olika men tillfälligt sammanfallande intressen. Jag tror att min insikt som ledde till "name-dropping" av ordet spelteori är större än din som förnekar att begreppet är relevant.
Citera
2021-07-30, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
All makt kräver allianser, diktaturer, parlamentariska demokratier whatever, alltså spelteori. Till och med Karl Schmitts suverän är ingenting utan stöd av signifikanta grupper, med olika men tillfälligt sammanfallande intressen. Jag tror att min insikt som ledde till "name-dropping" av ordet spelteori är större än din som förnekar att begreppet är relevant.

Invandrarna är vinstmaskiner på grund av "spelteori". De har skapat sådana enorma värden. Sandviken-rapporten är skrattretande. En halv miljard för en mellanstor kommun? Det är mycket större vinster än så.

Du vågar inte. Eller hur?

Arnstad (flashbackanvändare, inte Henrik) gjorde åtminstone ett försök för att försvara det här dravlet, även om jag inte tror att han själv tror på det. "Efterfrågan" gör att priser på bostäder ökar? Hmm... Är det verkligen så att invandrarna är med och trissar upp priserna? Nej. Är det kanske så att bostadspriserna beror på vad folk är villiga och har möjlighet att betala? Ja. Vilket då innebär att invandrarna skapat sådan enorm berikning av svenskar att vi kan köpa dyrare och finare bostäder. Vilket då logiskt leder till att svenskar parasiterar på invandrarna...

Det finns ingen "insikt". Det här är mental sjukdom.

Du har dessutom sagt att väljarnas beteende (SD från 0% till 20%) är öronbedövande bevis för din "insikt". Det är svårt att att hitta orden för hur illa det här är. Men du kommer säkert att få "trådgiganter" som backar upp dig. Inte genom något argument, naturligtvis, det kan inte försvaras, utan genom att prata om judar. Exakt så gick också diskussionerna i Nazityskland.
Senast redigerad av experten10 2021-07-30 kl. 12:07.
Citera
2021-07-30, 12:03
Medlem
redrik.feinfeldts avatar
Kvittar nog hur mycket mediakrig som pågår, myndigheterna i sverige tuffar på och ingen större förändring är i sikte.

En ny utlänningslag ska förändra inflödet då färre PUT delas ut men sedan förstår man att allt bara är ett spel och att cirkusen kommer fortsätta som tidigare.

https://www.expressen.se/nyheter/sto...lstand-vantas/

Citat:
Den största förändringen i lagen är att tidsbegränsade uppehållstillstånd blir huvudregel för de som beviljas asyl, med undantag för kvotflyktingar, i stället för permanenta som varit huvudregeln sedan 1984 och fram till flyktingkrisen 2015.

För att få permanent rätt att stanna krävs att den sökande har haft minst tre år av tillfälliga uppehållstillstånd och kan försörja sig själv. Migrationsverket väntar sig nu både fler och mer utredningskrävande ärenden ju längre en person vistats i landet.

– På det stora hela blir det fler ärenden för oss, även om det är färre antal människor. Det är för att vi kommer att ha fler förlängningsärenden och det får även en ackumulerande effekt, säger Migrationsverkets generaldirektör Mikael Ribbenvik

Fler ärenden hos MV då en ny gummisnodd-lag införs, bara hålla sig undan och skaffa sig falska intyg på försörjning, sen är man permamenterad på svensk mark.

Läs resten på egen risk, vad fan håller man på med, det här är sjukt självskadebeteende som bara får fortsätta, snart måste något hända, det här går inte längre.
Citera
2021-07-30, 12:16
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Invandrarna är vinstmaskiner på grund av "spelteori". De har skapat sådana enorma värden. Sandviken-rapporten är skrattande. En halv miljard för en mellanstor kommun? Det är mycket större vinster än så.

Du vågar inte. Eller hur?

a) Jag kan inte bemöta kritik av sådant jag inte hävdat.

b) Det är viktigt när man kritiserar andra att man också själv har något intressant att komma med. Något för andra att fundera över. Men om man filtrerar bort dina personangrepp hittar man ingenting som inte är, ja, "common-place".

Den som använder ordet "trådgigant" använder det ironiskt. Värdet i det som skrivs ligger snarare i "annorlundaheten" än i lärdomen. Kanske är de värdefullaste inläggen de som aldrig besvaras utan enbart begrundas?
Citera
2021-07-30, 12:22
Medlem
JuliusSpenglers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arkeofuturisten
Vissa vill tillskriva judar några magiska egenskaper som gör "de eviga" immuna mot de problem som eliter drabbas av trotts att judar är ett folk som alla andra. Deras uppgång och fall kommer ske som det sker för alla eliter, om något så verkar judarna förfalla ovanligt fort som folk.

Judar har extremt låga födelsetal. Judar är en urban övre medelklass boende i de största städerna. Det är just den gruppen som har drabbats hårdast av sjunkande födelsetal. Icke religiösa judar ligger på 1.0 barn per kvinna i USA vilket är mer än en halvering per generation.

Judarnas styrka är att de drar sig till städerna som blev maktcentrum efter industrialiseringen, väl där började de föda mindre barn, vilket är deras svaghet, och en svaghet som finns inom flera grupper, även vita. Den rika sefardiska gruppen i Tyskland skulle i princip vara helt borta på 1950-talet enligt judiska sionistiska demografer som räknade på detta i början av 1900-talet.. Räddningen för dem och de tog emot den var de ashkenazi judarna från Östeuropa som också vällde in i Tyskland i början av 1900-talet.

Judarna ville stärka sin nybildade nation (Israel) och satsade därför på att assimilera de olika judiska grupperna i Israel för att råda bot på den interna splittring de var i och till viss del är än idag. Problemet med det är det som du skriver ut, de förlorar sin fördel när det kommer till IQ. När jag läste om deras politik om att blanda grupperna så blir jag bara glad för det är ett enormt misstag av den judiska gruppen. Jag tänker då inte aktivt skrika detta i deras öra.

Om vi gör det i Sverige mellan de de invandrande utom-européerna och de nordiska folken kommer vi att rasblanda bort våran fördel, precis som judarna i Israel gör nu.

Citat:
Ursprungligen postat av arkeofuturisten

Årets OS har fallit under en mediaskugge och måste vara en av de minst uppmärksammade OS någonsin. Det pratas knappt om det, nyhetssidorna har inga stora rubriker kring OS och OS stämningen är bortblåst. Har media tappat intresset för OS?

En av detta är väl kanske för att straffa Kina och inte visa upp deras propagandashow? För det är lite vad OS är. Kina har ju som vana att sparka ut västerländska journalister som inte rapporterar som de önskar. Sen är det väl geo-politiska motsättningar fortfarande mellan väst och Kina angående Hong Kong?
Citera
2021-07-30, 12:24
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redrik.feinfeldt
Kvittar nog hur mycket mediakrig som pågår, myndigheterna i sverige tuffar på och ingen större förändring är i sikte.

En ny utlänningslag ska förändra inflödet då färre PUT delas ut men sedan förstår man att allt bara är ett spel och att cirkusen kommer fortsätta som tidigare.

https://www.expressen.se/nyheter/sto...lstand-vantas/

Fler ärenden hos MV då en ny gummisnodd-lag införs, bara hålla sig undan och skaffa sig falska intyg på försörjning, sen är man permamenterad på svensk mark.

Läs resten på egen risk, vad fan håller man på med, det här är sjukt självskadebeteende som bara får fortsätta, snart måste något hända, det här går inte längre.

Om vi tar det berömda SSU i Malmö så var det inte givet att man skulle reagera på deras antisemitism och att de kände sig besvärad av vit närvaro i styrelsen. Det fanns en strategi att invandrare skulle rösta än mer på S i såväl Malmö sim i riksdagen. Judar är snart borta som företeelse i Malmö. Men det bekymrar inte judar. De kan bo någon annanstans. Huvudsaken är att det inte finns någon svensk folkgemenskap.
Citera
2021-07-30, 12:27
Medlem
Citat:
a) Jag kan inte bemöta kritik av sådant jag inte hävdat.

b) Det är viktigt när man kritiserar andra att man också själv har något intressant att komma med. Något för andra att fundera över. Men om man filtrerar bort dina personangrepp hittar man ingenting som inte är, ja, "common-place".

Den som använder ordet "trådgigant" använder det ironiskt. Värdet i det som skrivs ligger snarare i "annorlundaheten" än i lärdomen. Kanske är de värdefullaste inläggen de som aldrig besvaras utan enbart begrundas?

Jag menar det, du vågar inte säga det.

"Också själv har något" - vilket då skulle implicera att din så kallade "insikt" skulle vara intressant. Intressant på så sätt att man kan analysera psykologin bakom det kanske. Som det här med "spelteori". Det är sånt som hyfsat intelligenta tonåringar ägnar sig åt - de har någorlunda förstått ett koncept och sedan försöker de applicera det lite varstans.

Det är så inte så att någon befängd teori (om vi är riktigt snälla nu) behöver bemötas av en annan teori. Det fungerar inte på det viset. Vidare är det så att om man över huvud taget tittar på samhällsutvecklingen så kickar det nazistiska lögnmaskineriet igång. Det ljugs om att de som förkastar diverse konspirationsteorier säger att saker "bara hände".

Om jag inte hade trampat på dina funderingar så hade de inte besvarats. Det betyder inte att det du (eller SvenskOpposition) skriver är något värdefullt.
Citera
2021-07-30, 12:29
Moderator
Meijis avatar
Citat:
"Efterfrågan" gör att priser på bostäder ökar? Hmm... Är det verkligen så att invandrarna är med och trissar upp priserna? Nej. Är det kanske så att bostadspriserna beror på vad folk är villiga och har möjlighet att betala? Ja. Vilket då innebär att invandrarna skapat sådan enorm berikning av svenskar att vi kan köpa dyrare och finare bostäder. Vilket då logiskt leder till att svenskar parasiterar på invandrarna...

Kort sagt: Folk blir (enl dig) rikare, om priset på en vara stiger.

Ibland är det lite svårt att följa din tankegång - men här blev din banbrytande insats för nationalekonomin tydlig.

Citera
2021-07-30, 12:30
Medlem
Citat:
Gabriel Urwitz var en huvudaktör i bankkrisen tidigt 90-tal när Götabanken gick omkull. Hans svar på kritiken då var att dra antisemitkortet.

Urwitz gillar skuldsättning och springnotor. Jag ogillar skuldsättning och springnotor. Gör det mig till antisemit?

Ja, i nominell mening. Du kan av Urwitz kategoriseras som antisemit. Liksom Jeremy Corbyn objektivt sett har kategoriserats som antisemit. Eller Anna Lindh.

Detta ger en bättre förståelse av ordets innebörd: Det immanenta, konkreta kollektiv människor som enligt empiri kallats antisemiter. Det speglar nämligen ordets funktion, vad det faktiskt kommunicerar.
Citera
2021-07-30, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Kort sagt: Folk blir (enl dig) rikare, om priset på en vara stiger.

Ibland är det lite svårt att följa din tankegång - men här blev din banbrytande insats för nationalekonomin tydlig.

Skämtar du?

Folk har mer pengar. Dessa kan spenderas på bostäder. Så då görs det. Det här är inte raketforskning, eller ens "spelteori".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in