Citat:
Ursprungligen postat av
McAz
Eftersom trenden att folk, i allt större omfattning, flyttar ut från de större städerna till mindre orter och landsbygden (som ett resultat av mångkulturen) så kommer garanterat konflikten stad/land att minska bland svenskarna. Mycket vore vunnet genom detta. Blir inte lika lätt att hålla fast i ett narrativ som innebär att det på landet bara bor ”rasistiska bönder med ’livets hårda skola’ som enda utbildning” i takt med att denna trend växer sig starkare, speciellt om man utflyttad stadsbo innerst inne vet varför man valde att fly staden.
Det vore väl på tiden om det kunde bli så, tänker jag. Det har nog visserligen alltid existerat en mer eller mindre skarp gräns mellan stad och landsbygd i fråga om mentalitet och ömsesidig misstänksamhet/nyfikenhet, så länge vi haft städer i landet. Nytt är dock att värre fördomar än sannolikt någonsin sår split i en befolkning som behöver hålla samman och bemöta ett verkligt, gemensamt hot. Massinvandringen raserar ju hela fundamentet för vår fina och harmoniska samhällskultur. Den är ett vapen. Det är ju nu man inte vill läsa att det är fjollorna i 08 som ligger bakom allting eller att rassarna på vischan inte vet bättre. Svensk samling — det är vad vi ska ha.
Svensk samling kring saken. Saken är till att börja med att återställa det svenska samhället för att sedan kunna bygga ett bättre. Det bättre framtida Sverige kan se ut på lite olika sätt, men det blir ett annat vägval än den idiotiska ökenvandring man tvingade oss ut på sist. Jag hoppas att både stad och land ska leva igen, som alltid förr.
Sedan ska jag tillägga att jag ju håller med oyto om att priset man betalar för att låta andra intressenter mäkla någonting alls är skyhögt och på ockernivå. Vi får lov att göra't själva. Och då vill vi höra mer om svensk fattigdom och svensk oro — vilket innebär långt mindre (eller inget...) om andras. Och mer beröm till detta styvmoderligt behandlade svenska folk. En svensk lovsång ibland som annars kunde framföras för döva öron, tillägnad minoritetsgrupper med förtroendet för oss svenskar någonstans nere på den negativa skalan. Varför elda för kråkorna?