2021-03-18, 22:12
Medlem
Sillberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Frågan är om man kommer att arrangera någon slags kravaller enligt BLM-formeln?

Att valet kommer att handla om Hitler råder det nog ingen tvekan om.

Väljarnas viktigaste frågor är invandring och kriminalitet. Valet 2022 kommer handla om Hitler, klimat och abort.
Citera
2021-03-18, 22:20
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.Blodyx
Den gamla socialdemokratin var av en annan tid och annan art. Jag kan svårligen tänka att gårdagens sossar skulle känna samhörighet med dagens värdelösa och inkompetenta socialdemokrati. Det är ett bevis hugget i sten rörande socialdemokratins förflackning att partiordförande är Stefan Löfven. Tydligare än så kan inte socialdemokratins nöd uttryckas: Löfven är den "bästa" sosseriet klarar kräkas fram för att företräda deras sinnessjuka politik. Ja, det är en cirkus.

Apropå arberarrörelsen och deras glödande bloss:

Stridssång
text: Fabian Månsson

Till vapen, kamrater! Se, viggarna ljunga,
och stormmolnen vältra sig, brandröda, tunga
ur öster, där nyss man en ljusning förnam.
Ur grändernas kyffen, ur vildmarkens kojor;
till vapen! förrn våldet i eviga bojor
slår fast vår för friheten kämpande stam.

Du svek mig, du rosende dröm om försoning.
Nå, må det bli kamp utan nåd och förskoning!
ty död eller frihet är allt jag begär.
Ej likar det honom bland trälar bli funnen
och slava med tungan utskuren ur munnen,
som nordmannablod uti ådrorna bär.

Jag gick där och slet och kung Frode jag födde.
Med svett och med hjärtblod hans yngel jag gödde,
det ur mina benpipor märgmusten sög.
Dock led jag det tåligt och tänkte: omsider
det varder nog ljusare, sällare tider,
då alla bli bröder och alla få nog!

Men då kom tyrannen med piskan och bojan
och bjöd mig att bliva som hunden vid kojan
och krypa och slicka förtryckarens fot;
så skulle helt visst icke lyckan mig svika,
jag skulle få bröd och en sillbit tillika
och fattiginrättningen sist ta mig emot.

Jag skulle ett "hem" och en "hustru" mig vinna;
få slavpiskarns skändade "trotjänarinna"
och skänka mitt namn åt ett faderlöst barn.
Och efter som nöden hann slavskaran öda
så skulle jag avla och hon skulle föda
och fylla vakanser vid guldkungens kvarn.

Jag skulle var friboren längtan fördränka
och endast en gudsnådlig tanke få tänka,
som lyckats få nåd för prelatens censur:
att, eftersom guld ej i arv var mig givet,
så hade jag alls ingen rätt här i livet,
men stode i rang under stallarnas djur.

Vem? Jag? Jag, som tog första stegen på färden
vid handen av farfar, som slagits med världen
en gång, då bataljen vid Dennewitz stod;
som ägde en far, den för intet sig böjde,
och farbror, som domnad i blodpölen dröjde,
då negrernas frihet sköt upp utur blod.

Jag skulle bli slav! Nej, så djävlar anamma!
Om biltog och brödlös jag blir gör detsamma,
men frihet skall kämpa om fädernas jord;
så länge en man mäktar öppna ett öga,
så länge en trasa finns kvar av de höga,
de trotsiga, skumstänkta klippor i nord.

Jag hälsar er, frihetens, fylkade leder!
Det stundar till strid, låt mig få ibland eder
en plats under frihetens röda banér.
Jag kväves i tröghetens äckliga gömma,
vill ut! dit de sjudande dropparna tömma
sig ut ur mitt hjärta på slagfältet ner.

Och randas den dag, då jag friheten sviker
och ut ur dess led för en övermakt viker,
och feg eller trolös ur striden ses fly.
Då måtte mig fädernas skuggor förbanna,
och tankarnas ljus släckas ut ur min panna,
och tärnorna mig som en pestsmittad sky.

Och sviker jag även, ej rättvisan sviker,
den undran, men blott för ett ögonblick, viker
och skaffar i vildmarken stridbara män.
Och falla vi alla, ej sanningen faller -
den sönderslår bojor och bommar och galler
och samlar en skara till striden igen.

Så lät det, en gång i tiden.
Tjusigt! Tack! Jo, socialdemokratin är i fritt fall och har så varit i decennier. Fan vet om den inte var på dekis redan i Weimartidens Tyskland, när SA och Rotfront fajtades med Reichsbanner Schwarz-Rot-Gold på gatorna.
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Jag tycker inte man ska underskatta massmedias makt över folkets sinnen. Bonniers är mycket skickliga.

Man kan tycka en hel del om Trump. Men han är varken fascist eller nazist. Inte heller verkar han ha haft några totalitära ambitioner. Men framåt valet så hade media lyckats piska upp stämningen i landet så att många i Imperiet faktiskt trodde på medias bild av Trump.

Propaganda är effektivt om den utförs på rätt sätt och samma budskap trummas ut i alla kanaler.
Man ska inte underskatta massmedias makt över folkets sinnen (elegant). Alls inte. Men jag frågar mig uppriktigt sagt om det ens finns sådana här dårar kvar i dag som ser på partiledarutfrågningarna och valdebatterna för att därefter bestämma sig på valdagen. Det är väl dessa man kunde tänkas få att tänka om, eller vad man ska säga, bara rädslan för det nya och oprövade är stark nog.

Vad finns det för dynamit man kunde tänkas langa in i valrörelsen för att skrämma livet ur vanligt folk? Har inte alla redan bestämt sig för vad man tycker om SD? Är inte polariseringen redan maximal? Får vi en riksdagshusbrand på köpet (se Capitolium-incidenten)?
Citera
2021-03-18, 22:45
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Men det är ju uppenbart att Socialdemokraterna och Bonniers samt SVT kommer att göra vad de kan för att skapa en situation liknande den vid Imperiets presidentval.

Ja men hur kommer det yttra sig? I USA angrep man den sittande presidenten genom kravaller, men våld nu kan ju också drabba den sittande regeringen i Sverige. Här måste man få SL att framstå som stark och som om han upprätthåller ordningen, det gör man inte genom att bränna och plundra.
Citera
2021-03-18, 23:00
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ja men hur kommer det yttra sig? I USA angrep man den sittande presidenten genom kravaller, men våld nu kan ju också drabba den sittande regeringen i Sverige. Här måste man få SL att framstå som stark och som om han upprätthåller ordningen, det gör man inte genom att bränna och plundra.
Det jag kan tänka mig skulle kunna funka i någon utsträckning vore väl om man låter regeringen Löfven II uppdaga och förhindra något smaskigt som var i görningen. False flag spelar nog mindre roll. Det ska vara något hemligt och någon sorts härva. Något som går att koppla till planer på utomparlamentariskt maktövertagande, inskränkningar, hot mot friheten efter valet eller något annat hotfullt. Sådant får ju folk från alla politiska läger att skita på sig. Fräls oss, Stefan!
Citera
2021-03-19, 08:52
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sillbert
Väljarnas viktigaste frågor är invandring och kriminalitet. Valet 2022 kommer handla om Hitler, klimat och abort.

Klockrent.
Precis som 2018.

Tror ni moderaterna lärt sig att gå på offensiven eller kommer de som vanligt ängsligt sitta still i båten för att vara "statsmannamässiga" eller vad de nu har för skäl att upphöja sin egna passivism till en politisk dygd?

Det blir väldigt svårt att kritisera regeringen för passivism om man själva är passiva.
Citera
2021-03-19, 09:08
Medlem
Här är en Bulletin-text av Per Gudmundson som räknas. Den bokförs in i kolumnen "etniska-svenskar-som-visar-omsorg-om-etniska-judar". Den handlar uteslutande och specifikt om en sorts utsatthet och saknar varje hänvisning, varje alibi, varje breddning till etniskt svenska barn som "upplever sig vara potentiell måltavla för hat eller attacker". Svenska barn som inte har tillgång till egna "dagis gömda bakom pansarglas" men har föräldrar som vill flytta dem från utsatthet.

Svenska barn som inte får rapporter på rapporter på rapporter skrivna om sig och saknar etniska nätverk som lobbar, lobbar, lobbar om vad som händer just dem och inte vad som drabbar det till intet förpliktigande "alla". Den sortens splittrande identitetspolitik är ju farlig, enligt Håkan Boström och andra liberala rasteoretiker.

Kolumnen för "etniska-judar-som-visar-omsorg-om-etniska-svenskar" gapar fortfarande tom medan listan på "etniska-judar-som-inte-visar-omsorg-mot-etniska-svenskar" är intakt och inkluderar Bulletins Paulina Neuding, Dan Korn, Naomi Abramowicz, Aron Flam, Salomon Shulman och alla andra som har tillgång till plattformar som de använt för att rikta än mer ljus på sin och andra specifika grupper, men inte etniska svenskar.

Resultatet av selekterande verklighetsförfalskning av Gudmundsons typ är en självförstärkande loop av synliggörande-resurser-synliggörande-resurser som får reella konsekvenser för riktiga människor i verkligheten. En aktiv, riktad process som Gudmundson och Bulletin deltar i, tillsammans med sina finansiärer och prenumeranter. Att styra ljuskäglan är samtidigt att styra mörkret, i vilket det svenska barnet lämnas.
Senast redigerad av oyto 2021-03-19 kl. 09:30.
Citera
2021-03-19, 09:47
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Kolumnen för "etniska-judar-som-visar-omsorg-om-etniska-svenskar" gapar fortfarande tom medan listan på "etniska-judar-som-inte-visar-omsorg-mot-etniska-svenskar" är intakt och inkluderar Bulletins Paulina Neuding, Dan Korn, Naomi Abramowicz, Aron Flam, Salomon Shulman och alla andra som har tillgång till plattformar som de använt för att rikta än mer ljus på sin och andra specifika grupper, men inte etniska svenskar.
Gudmundson. Att elda för kråkorna. Jag vet inte om det är naivt att misstänka att någon jude i offentligheten någonsin kommer nedlåta sig till detta. Judarna i Sverige får det moraliska stöd som tillkommer dem. De tackar för vänligheten, och så är det bra så.

Jag tror — men vet inte — att tanken är att svenskar ska tala för sig själva och för varandra som nästan alla andra folkgrupper gör. Föra sin egen talan och inte överlåta detta på andra. Då ingår ett osynliggörande av andra grupper och deras intressen, historia, etc. Den biten tycks dock på tok för svår för flertalet. Jag vet inte ens om jag tror att det är av taktiska skäl som man delar med sig så frikostigt av medkänslan och utrymmet. Det är nog snarare av samvetskval man gör det. Svenska folket behöver självförtroende och självkänsla! Höja rösten!
Citera
2021-03-19, 10:11
Medlem
Citat:
Resultatet av selekterande verklighetsförfalskning av Gudmundsons typ är en självförstärkande loop av synliggörande-resurser-synliggörande-resurser som får reella konsekvenser för riktiga människor i verkligheten. En aktiv, riktad process som Gudmundson och Bulletin deltar i, tillsammans med sina finansiärer och prenumeranter. Att styra ljuskäglan är samtidigt att styra mörkret, i vilket det svenska barnet lämnas.

Bonniers tidningar Expressen och DN ömmade i veckan för judiska elevers utsatthet i svenska skolor men skriver aldrig om svenska elevers utsatthet i Sverige.

Rasismen är i judetidningar ett ondskefullt fenomen som endast judar och andra etniciteter i Sverige kan drabbas av från svenskar, och numera också muslimer. En svensk kan vara rasist mot en jude och en muslim och en muslim kan vara rasist mot en jude men aldrig mot en svensk och en jude kan aldrig vara rasist mot någon annan etnicitet överhuvudtaget.

Den strukturella och sofistikerade rasismen är judarna världsledande på. Jag hävdar att Wolodarski är en av de ledande i Sverige i denna allvarliga sak. Se hans sekundant Orrenius långa artikel i dagens DN, där han skriver att rasismen fortfarande är en folklig sjukdom i Sverige, vilket två ursvenskar i hemmet och i jordbruket - man och kvinna - från 50-talet i bild får illustrera.

Men gällande Bulletin, här sjösattes en tidning som utlovade opinion mot MSM.
Och läsaren serveras en servil annan sekundant till MSM.
Det är för tidigt att döma säger en del. Nej inte med den starten. Då finns ingen återvändo eftersom varumärket redan är tillspillogivet.

Ta Lekanders drapa om Bandhagen, hennes nya hemort. Kvinnan träder i Anna-Maria Rooos fotspår och målar upp en mångkulturell idyll. Att skriva om Bandhagen efter några veckors boende där och slå fast en egen fantasivärld skvallrar mest om pengabrist hos författaren, samt att artkeln är pekoralistiskt vilseledande och går stick i stäv mot Bulletins stolta lansering från start att tala klarspråk.

Och Gudmundsson, var skall jeppen ta vägen? Expressen har kommit på fot igen efter Bonniers försäljning av Tv4, en lysande affär för Bonnier och en usel affär för folket som halvstatliga Telia inte frågade oss om. Gudmundsson kan efter att ha skrapat litet med foten och bett om syndernas förlåtelse inför Bonnier efter pojkstrecket att lämna huset MSM, åter få en uppgift i huset, kanske på Expressen, dit han önskar sig efter sitt riktade skrivande.
Senast redigerad av Lantarbetaren 2021-03-19 kl. 10:34.
Citera
2021-03-19, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Gudmundson. Att elda för kråkorna. Jag vet inte om det är naivt att misstänka att någon jude i offentligheten någonsin kommer nedlåta sig till detta. Judarna i Sverige får det moraliska stöd som tillkommer dem. De tackar för vänligheten, och så är det bra så.

Jag tror — men vet inte — att tanken är att svenskar ska tala för sig själva och för varandra som nästan alla andra folkgrupper gör. Föra sin egen talan och inte överlåta detta på andra. Då ingår ett osynliggörande av andra grupper och deras intressen, historia, etc. Den biten tycks dock på tok för svår för flertalet. Jag vet inte ens om jag tror att det är av taktiska skäl som man delar med sig så frikostigt av medkänslan och utrymmet. Det är nog snarare av samvetskval man gör det. Svenska folket behöver självförtroende och självkänsla! Höja rösten!

Frågan "Varför ska svenskar bry sig om etniskt hat mot judar när judar inte bryr sig om etniskt hat mot svenskar?" är retorisk och publiken är förstås främst de förstnämnda.

Men det räcker inte med det steget, eftersom den frågan ju förr eller senare kan få svar från judar-som-bryr-sig-om-etniska-svenskar, åtminstone när den ställs av tillräckligt många svenskar. Ja, att tro att rollen som omsorgssignalerande mäklare, för att tala med Bergsturk, för svensketniskt särintresse ska förskjutas är mer naivt än motsatsen. Redan idag finns ju Bulletin eller Yoram Hazonys "nationalism" som projektionsytor för egenintresserade svenskar som tänker att dessa är relativt bättre och mindre skadliga än uppenbara antagonister. Är inte min fiendes fiende min vän? Ska en given häst skådas i mun? Är alla katter inte grå, i mörkret?

Det är bara det att mäklararvodet är ockerhögt intill äganderätt av det förmedlade. Hazonys svenska "nationalism" representeras på hans plattform av Paulina Neuding och priset för en slags indirekt, implicit kritik mot den förändring av Malmö som förstås fått många fler svenskar att fly från riktad etnisk otrygghet på skolgården än judar, är att finansiera en pågående påverkanskampanj i linje med - Paulina Neudings preferenser.

Därför är det viktigt att tänka i objektiva termer av kvantitet, såväl som kvalitet. Det ska finnas ett lantmäteri av textarealer som i första steget mäter och ifrågasätter varför det skrivits och skrivs så många ord om en sak men så få om en annan. Men också i andra steget kräver en kvantifierbar korrektur och håller löpande räkning. Det räcker alltså inte med en förlösande krönika om att också ta hänsyn till svensketnisk utsatthet vid sidan av andra utsattheter, det krävs en ständig ström av inlagor som dessutom ska vägas på guldvåg för sin renhet. Gudmundsons text var 24 karat exklusiv och uppvägs inte av en bisats om svenskar i en annan text.

Det här kommer att hålla på.
Senast redigerad av oyto 2021-03-19 kl. 10:33.
Citera
2021-03-19, 10:36
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantarbetaren
Se hans sekundant Orrenius långa artikel i dagens DN, där han skriver att rasismen fortfarande är en folklig sjukdom i Sverige, vilket två ursvenskar i hemmet och i jordbruket - man och kvinna - från 50-talet i bild får illustrera.

Den illustrationens bildtext är enligt min ringa mening mycket intressant:

...the Swedes are a slow-moving , deliberate people, disinclined toward rash or unconsidered actions

Här är själva kärnan och poängen. Mångkultur och öppna gränser har inte bara sin grund i breda, hetsiga penseldrag i utopistisk begejstring, försök att leva baklänges efter att tro sig ha "förstått" framåt (direkt motsatt den klassiskt fysiska verklighet människan lever i som Kierkegaard observerade). Mångkultur förstärker i sig sådan utopistisk begejstring och försök att leva baklänges.

Det missar Orrenius fullständigt och kör på med sin ordmagi, parafernalia och dekorum som han hjälpligt skyler sin alldeles egna mix av maktbegär och psykos med.

Bilden är för övrigt från 1939 och världsutställningen i New York 1939. Med temat The World of Tomorrow.

Soundtracket var bra i alla fall Dawn of a New Day. Hur "tomorrow" och "a New Day" strax efter världsutställningen blev vet vi alla. The future's so bright I gotta wear shades, som en senare mera ironisk generation musiker uttryckte det. Regndansen funkade inte, den gången heller.

https://www.youtube.com/watch?v=QnvMiH0PaMA
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2021-03-19 kl. 11:11.
Citera
2021-03-19, 11:15
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Frågan "Varför ska svenskar bry sig om etniskt hat mot judar när judar inte bryr sig om etniskt hat mot svenskar?" är retorisk och publiken är förstås främst de förstnämnda.

Men det räcker inte med det steget, eftersom den frågan ju förr eller senare kan få svar från judar-som-bryr-sig-om-etniska-svenskar, åtminstone när den ställs av tillräckligt många svenskar. Ja, att tro att rollen som omsorgssignalerande mäklare, för att tala med Bergsturk, för svensketniskt särintresse ska förskjutas är mer naivt än motsatsen. Redan idag finns ju Bulletin eller Yoram Hazonys "nationalism" som projektionsytor för egenintresserade svenskar som tänker att dessa är relativt bättre och mindre skadliga än uppenbara antagonister. Är inte min fiendes fiende min vän? Ska en given häst skådas i mun? Är alla katter inte grå, i mörkret?

Det är bara det att mäklararvodet är ockerhögt intill äganderätt av det förmedlade. Hazonys svenska "nationalism" representeras på hans plattform av Paulina Neuding och priset för en slags indirekt, implicit kritik mot den förändring av Malmö som förstås fått många fler svenskar att fly från riktad etnisk otrygghet på skolgården än judar, är att finansiera en pågående påverkanskampanj i linje med - Paulina Neudings preferenser.

Därför är det viktigt att tänka i objektiva termer av kvantitet, såväl som kvalitet. Det ska finnas ett lantmäteri av textarealer som i första steget mäter och ifrågasätter varför det skrivits och skrivs så många ord om en sak men så få om en annan. Men också i andra steget kräver en kvantifierbar korrektur och håller löpande räkning. Det räcker alltså inte med en förlösande krönika om att också ta hänsyn till svensketnisk utsatthet vid sidan av andra utsattheter, det krävs en ständig ström av inlagor som dessutom ska vägas på guldvåg för sin renhet. Gudmundsons text var 24 karat exklusiv och uppvägs inte av en bisats om svenskar i en annan text.

Det här kommer att hålla på.
Bra. Det är bara för svenska skribenter att ta bladet från munnen och göra som vi andra, vi som inte har något att förlora på att uttrycka våra pro-svenska sympatier anonymt. Någon måste förlora något för att fler ska vinna. Vem blir först ut att sätta sin karriär på spel?

Tror att ett viktigt första steg är att börja se det svenska folket som ett slags familj med många barn. Barnen är de där svenskarna som man kanske anser att man står över som svensk karriärist — men som förtjänar och ska ha svenskar med en röst på sin sida. Tino Sanandaji är inte svensk men har tydligen kallat nationalister "white trash" vid flera tillfällen. Tyvärr är jag rätt övertygad om att denna syn delas av många "liberalkonservativa" pseudoprovokatörer. I så fall är det vedervärdigt. Varför inte betrakta svenskhetens bevarande som ett självändamål som gagnar alla svenskar, oavsett vad man tycker om dem? Sluta försöka föreställa sig hur trashigt och bonnigt det ser ut i vissa svenska miljöer. Sluta frossa i det. Hiva klassförakt och socioekonomiska lojaliteter över bord. Gynna indirekt "små svenskar" i stället för "små judar".

Jag tror att synen på svenska folket som ett värdfolk och vårt land som en yta där vi måste hjälpas åt att ta ansvar för alla som bor här är oerhört skadlig. Den missriktade sympati som förslösas på många gånger oberörda mottagare ska riktas mot dem som förtjänar den. Alltså svenskarna som ingen riktigt vill se.
Citera
2021-03-19, 11:52
Medlem
Ett tillägg till Orrenius bildval.

Om Orrenius velat skänka någon läsbarhet och aha-tanke i sin artikel skulle han bildsatt den med exempelvis två andra svenskar i nutid, som advokat Ramberg och kriminolog GW Persson.

Då skulle hans "samhällsanalys" ligga bättre i tiden och många skulle nicka medgivande. Här har vi två i vårt nya frälse som lever på ett sätt och lär på ett annat och som PK-medlemmar symboliserar de rasismen mot egentligen alla etniciteter i Sverige utom egen klass med sina jästa personideologier och tyngst rasism visar PK-adelns karriärister mot sin egen etnicitet och de som underifrån byggde landet.

Orrenius hade med den bildsättningen behövt gå in och byta substantiv och sortera om en del i historiska saker men kontentan av vad han vill säga från början hade inte rubbats så det stört.

Min kommentar är inte att devalvera begreppet rasism. Begreppet har MSM under åratal gjort värdelöst och något som gjorts värdelöst kan inte devalveras.

Politiskt korrekta politiker och MSM trodde de kunde flytta över konnotationen av begreppet som det gällde i USA före 1970-talet till Sverige i modern tid för att slå svenskar i huvudet med, och då framförallt i svenska mäns huvuden och särskilt i svenska män med huvuden som valt korta utbildningar och arbetaryrken istället, vilket - som sagt - byggde Sverige.

Och PK och MSM trodde förbannat rätt. Man fick anklagelser om rasism att bli ett accepterat vapen i händerna på de besuttna och omtalade, för att slå svenska huvuden på gatuplan med. Alltså ca 65% av folket i svenska befolkningen.

Kan det handla om lika %-sats svenskar idag som PK och Orrenius med rasismanklagelser slår skallen av, av skälet svenskar i lägre stånden endast får det värre och ökar i antal trots klassresor.
Senast redigerad av Lantarbetaren 2021-03-19 kl. 12:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in