2022-04-19, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storinkvisitorn
Vinstmaskindravlet HAR ju inte upphört! Senast i onsdags gick ju ekonomiexperten ut i SR och hävdade att staten kommer försöka mota en recession orsakad av skenande inflation med ÖKAT ASYLMOTTAGANDE!

För fan i våld, det är ju ett inlägg i mediakriget med 100 % relevans!

EDIT: På Ekot i SR nyss så meddelade man att regeringens vårbudget innehöll 8 miljarder till asylmottagandet. Sjukvården skulle visst få 500 miljoner.

Du har fel. Att en ekonom uttalar sig om ekonomi är inte direkt relaterat till mediedebatten om mångkultur.

Förstår du att asylspenderandet beror på att det kommer hit ukrainare? Det beror inte på trådgigantiska dravelterorier.
Citera
2022-04-19, 11:08
Medlem
Storinkvisitorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Ja, de köper dasspapper, som produceras i Sverige, och håller på så sätt igång Sveriges ekonomi. Ger oss (gratis) välfärd och företagande. Allt det där.

Den toalettpapperskonomiska skolan är en trådfavorit och återkommer gång på gång ("konsumtionsvaror").

Tror du på detta?

1. Det kommer ukrainare hit redan nu.
2. Nato har ett formellt krav om 2% av BNP i försvarsutgifter. Utan att vara med i Nato skulle vi behöva spendera mer än så om försvaret ska vara i dugligt skick. Men du ser ut inte vilja ha något av detta.
Trådhelvetet handlar inte om vad jag tror, utan om utsagor i media i det s.k. "mediakriget" om mångkulturen (massinvandringen). Jag har nu presenterat ett sådant inlägg i mediakriget, med ett argument som du påstår aldrig används. Vill du vara så vänlig att diskutera Åströms inlägg i stället för att spekulera i vad jag tror?

Tack på förhand!
Citera
2022-04-19, 11:10
Medlem
Storinkvisitorns avatar
Citat:
Du har fel. Att en ekonom uttalar sig om ekonomi är inte direkt relaterat till mediedebatten om mångkultur.
Jo, det har allra högsta relevans när man kopplar ekonomiuttalanden med samhällsekonomiska vinster med asylmottagande.[/quote]
Citera
2022-04-19, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storinkvisitorn
Trådhelvetet handlar inte om vad jag tror, utan om utsagor i media i det s.k. "mediakriget" om mångkulturen (massinvandringen). Jag har nu presenterat ett sådant inlägg i mediakriget, med ett argument som du påstår aldrig används. Vill du vara så vänlig att diskutera Åströms inlägg i stället för att spekulera i vad jag tror?

Tack på förhand!

Åströms inlägg skiljer sig inte från det dravel trådgiganter ljuger ihop så det finns inget att diskutera vad gäller det.

Åströms inlägg var i kontexten ekonomi, det handlade inte om mångkultur.

Men det är noterat att du inte vill svara på frågan om du tror på dravlet eller inte. Ditt tidigare inlägg är borttaget men det visade tydligt att du tror på dravlet. Nu vill du inte säga vad du tycker. Förståeligt.
Citera
2022-04-19, 11:12
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ja. De två ord som tyder på att du inte förstår att skattetrycket har med ekonomi att göra.

Nu kanske vi har motsatt situation... att alla andra fattar vad du menar men inte jag. Vad är "skuggfolket" för något? Folket som rör sig ute i skogen och bara visar upp sig nattetid... som tomtar och troll?

Nej, det betyder inte alls det. Du har vanföreställningar igen.

Formuleringen "råkar ha" betyder mycket riktigt att två saker är orelaterade. I det här fallet var det dock inte de två sakerna som du nu låtsas att jag framställde som orelaterade (skattetryck och ekonomi) som jag menade var orelaterade, utan de två saker som den berörda meningen faktiskt handlade om (skattetryck och "trådgiganters" (fan vad töntigt detta ord är!) åsikter om massinvandringens ekonomiska gynnsamhet).

Bara mer och mer bullshit hela tiden från dig.
Citera
2022-04-19, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Nej, det betyder inte alls det. Du har vanföreställningar igen.

Vad betyder det då? Jag vet inte vad det betyder så jag gissade vad du menade. Berätta i stället vad du menar med "skuggfolket".

Citat:
Formuleringen "råkar ha" betyder mycket riktigt att två saker är orelaterade. I det här fallet var det dock inte de två sakerna som du nu låtsas att jag framställde som orelaterade (skattetryck och ekonomi) som jag menade var orelaterade, utan de två saker som den berörda meningen faktiskt handlade om (skattetryck och "trådgiganters" (fan vad töntigt detta ord är!) åsikter om massinvandringens ekonomiska gynnsamhet).

Bara mer och mer bullshit hela tiden från dig.

Ser du hur det är relaterat? (Orden är fetmarkerade)
Citera
2022-04-19, 11:16
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Åströms inlägg skiljer sig inte från det dravel trådgiganter ljuger ihop så det finns inget att diskutera vad gäller det.

Åströms inlägg var i kontexten ekonomi, det handlade inte om mångkultur.

Men det är noterat att du inte vill svara på frågan om du tror på dravlet eller inte. Ditt tidigare inlägg är borttaget men det visade tydligt att du tror på dravlet. Nu vill du inte säga vad du tycker. Förståeligt.

Varför skriver du både att Åströms inlägg är exakt likadant som "trådgiganters" dravel, och att Åströms inlägg inte handlar om det som trådgiganters dravel handlar om? Är du dement?
Citera
2022-04-19, 11:17
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Vad betyder det då? Jag vet inte vad det betyder så jag gissade vad du menade. Berätta i stället vad du menar med "skuggfolket".

Ser du hur det är relaterat? (Orden är fetmarkerade)

Skuggfolket åsyftar hallucinationer av sömnbrist, typiskt vid missbruk av amfetamin.

Du måste ju skämta i övrigt? Kan du inte läsa? Det finns ingen som inte förstår att skattetryck och ekonomi är relaterade med varandra. Du behöver inte lära mig det. Och även om detta var något du faktiskt hade anledning att leda i bevis skulle nog inte fetmarkeringar av ord räcka som bevis Dumma jävel
Citera
2022-04-19, 11:27
Medlem
Citat:
Varför skriver du både att Åströms inlägg är exakt likadant som "trådgiganters" dravel, och att Åströms inlägg inte handlar om det som trådgiganters dravel handlar om? Är du dement?

Trådgiganter dravlar om vinstmaskineri och oerhörda värden som skapas av invandrare. Dravel om att få igång ekonomi genom att spendera pengar på asylmottagning (invandring) är vad Åström tog upp. På det sättet är det likadant.

Åström var inbjuden för att prata om ekonomi, inte om mångkultur.
Citera
2022-04-19, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Napoleon.Snowball
Ja! Den dolda eliten vill inte ha alltför självständiga människor i folkvald maktposition. Särskilt hatas de som kommer nerifrån folkdjupen a la Evo Morales.

För något år sen läste jag en tämligen ingående exposé av John McCain, vilken gjorde gällande (övertygande) att han för många årtionden sedan brutalt hade misshandlat sin fru som hade nögdats uppsöka sjukvård i Arizona någonstans. Händelsen var nertystad men väldokumenterad: perfekt kompromat. Strax därefter tog hans politiska karriär raketfart. Slutsatsen är att hustrumisshandeln och den härav uppkomna utpressningssituationen gynnade honom, eftersom det innebar att han blev helt styrbar, prisgiven åt de krafter som kontrollerade kompromaten.

Ron Unz har skrivit en längre intressant artikel om fenomenet McCain.

https://www.unz.com/runz/american-pr...and-pizzagate/

Tydligen var redan senatorns far instrumentell i samband med mörkläggningen av incidenten med Liberty.

Unz framför den tankeväckande hypotesen att det bästa karriärdraget kanske kan vara att genomföra något riktigt motbjudande och/eller kriminellt och sedan diskret lämna låta vissa inflytelserika kretsar få information om detta så att de vet att man är fullt pålitlig i framtiden.
Citera
2022-04-19, 12:01
Medlem
Storinkvisitorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Ron Unz har skrivit en längre intressant artikel om fenomenet McCain.

https://www.unz.com/runz/american-pr...and-pizzagate/

Tydligen var redan senatorns far instrumentell i samband med mörkläggningen av incidenten med Liberty.

Unz framför den tankeväckande hypotesen att det bästa karriärdraget kanske kan vara att genomföra något riktigt motbjudande och/eller kriminellt och sedan diskret lämna låta vissa inflytelserika kretsar få information om detta så att de vet att man är fullt pålitlig i framtiden.
Det gäller i så fall bara vissa, eftersom Åkessons synder ventileras helt öppet. Men det kan ju vara så att Åkessons värsta övertramp mörkas och att de uppgifter som läcker ut i media bara är påminnelser till honom och alla andra att man är beredda på att ta till storsläggan om de inte passar sig. Vem vet, Åkesson kanske kan bevisas ha fuskat i brännboll i mellanstadiet eller kört moped utan hjälm i ungdomen.

Poängen med mitt inlägg, som experten inte vill kommentera på grund av begreppsförvirringen mellan "kontokort" och "kreditkort", är att all information om en person finns att köpa om man vet vart man ska vända sig och betalar tillräckligt bra. Transaktioner från kredit/konto/debit/bank/betal-kort, sjukjournaler och en massa annat smått och gott ligger i molnet och kan lätt extraheras av interna eller externa aktörer om belöningen är tillräckligt stor. Just bank-ID måste vara en guldgruva för Aschberg och hans kumpaner eftersom man inte ens kan pissa på en offentlig toalett utan bank-ID för att låsa upp dörren idag.
Citera
2022-04-19, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evaristo
Nu har jag inte hängt med i tråden på ett tag. Men efter att ha skummat ett par sidor för att se var mediekriget om mångkulturen befinner sig nånstans så är mitt intryck som följer.

Putin bekämpar judiska nazister i Ukraina, medan vi luras in i fascistiska NATO av judiska kommunister, vilket leder till tredje världskriget.

Är det ungefär rätt uppfattat?

Det finns inte någon inneboende motsättning i ditt påstående. Ron Unz skrev för några år sedan en längre artikel där han utredda frågan.

https://www.unz.com/runz/american-pr...ews-and-nazis/

Varför ska inte en judisk skådespelare som nu bytt titel till president ha möjlighet att bygga sin maktbas på en koalition där bl.a. medieägare, oligarker och extrema etnonationalister ingår?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in