Citat:
Ursprungligen postat av IvanLendl
Oavsett om jag är arg eller inte: Verkligheten påverkas inte av min sinnesstämning.
Det är här jag tycker du misstar dig - du TROR att du har den "objektiva" bilden av
verkligheten och sen jobbar du upp en ilska som får dig att inte kunna se alternativ till din TOLKNING av
verkligheten.
Citat:
Oavsett om du är äldre än jag eller inte: Verkligheten påverkas inte av vår respektive ålder.
Oavsett om du minns när Ian och Bert åkte land och rike runt eller inte: Verkligheten påverkas inte av ditt minne av Ians och Berts landetåkanderunt.
Vilken verklighet? Din eller andras? Vi upplever uppenbarligen verkligheten på väldigt olika sätt - men jag har förmodligen längre tidsramar än du.
Självklart påverkas inte
verkligheten av om firma Ian&Bert gjorde det ena eller det andra - jag reminiscerade en aning för att understryka att jag har varit med ett tag, att jag har sett den politiska korrektheten leva och frodas under flera decennier, och att det är mycket möjligt för P G och andra att under en tidsperiod på 3-4 år sisådär faktiskt
ändra ståndpunkt. Jag ville liksom markera att jag har sett en sådan utveckling i samhället under en längre tid.
Citat:
Ärligt talat: Är du helt jävla dum i huvudet eller?
Nej.
Citat:
Ursprungligen postat av IvanLendl
[Svar till KillaHillaNi99a] Tack för det första konkreta exemplet på PG:s eventuella vacklan.
Min uppfattning är att även jag har visat på P G:s väldigt tydliga upplägg när han diskuterar samhälls
problem (läs: invandring i Sverige). Men du ser inte samma sak. Jag tycker att du verkar ha svårt att läsa av de subtilare delarna av verkligheten. Det som INTE sägs är alltid lika viktigt som det som sägs - vad är det P G
inte säger, t ex?
Nu när du har läst
KillaHillaNi99a:s exempel, och även tagit del av
Andraandningens uppfattning om P G:s nuvarande ståndpunkt, kanske du kan börja inse att fler än jag tolkar verkligheten på ett sätt som undflyr dig? Att du inte förstår en sak innebär ju inte nödvändigtvis att den är felaktig.
För övrigt så är det ofta kul att läsa det du skriver, men jag har svårt att förstå om du är ironisk när du beskriver dig som SD-are?! Du har ju tidigare uttryckligen
undanbett dig alla sorters Sverigedemokrater.
Men nu har du alltså ändrat ståndpunkt?