2011-06-16, 06:41
Citat:
Ursprungligen postat av brak-teater
Han presenterar en verklighetsbild som ligger helt i linje med SD:s - välfärd eller invandring - och det valet är lätt för svenskar, i synnerhet som det finns många "nya" svenskar som gärna också vill ha välfärd.
Det är ju det jag säger. Problemet är bara att det han faktiskt skriver ger vid handa att han gör det motsatta valet och väljer invandring före välfärd. Vad han tänker innerst inne är ju inte så lätt för mig att veta, så jag får gå på vad han faktiskt har skrivit. Ingen blir gladare än jag om han ändrar sig i morgon så jag kan revidera den tråkiga uppfattningen. Men då måste jag ha hans egna texter att utgå från, inte sannolikhetskalkyler om vad han borde tycka med tanke på hur situation ser ut.
Citat:
Ursprungligen postat av brak-teater
Det faller på att vi fortfarande har allmän rösträtt. "De nya svenskarna" har i de flesta fall kommit för bidragen, och för det tandlösa rättsväsendet som tillåter "nybyggarna" att spela upp hela registret i sin entreprenöranda.
Tror inte det faller alls. Media och liberala opinionsbildare kommer att driva politiken framför sig och skära av de ideologiska alternativen. Med samma logik kan vi ju inte ha någon nyliberal position överhuvudtaget eftersom den är inopportun. Är Niklas Ekdal också egentligen invandringskritiker fast maskerad som nyliberal? Johan Norberg, Johnny Munkhammar? Som sagt, det kanske de är, men jag måste ha något de faktiskt sagt eller skrivit att utgå från för att tro det.