2020-07-23, 12:47
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Att svenskt näringsliv alltid talar om ingenjörsbrist, beror enligt mig på att de vill ha många sökande till varje ingenjörsjobb, så de kan välja och vraka, det kan också behövas väldigt många ingenjörer under en högkonjunktur (men många får sparken när det blir lågkonjunktur). Teknikutvecklingen går också väldigt snabbt inom många teknikområden, och då är det billigare för företagen att anställa en nyexaminerad än att vidareutbilda befintlig ingenjörspersonal.

Denna politik gör att det blir ganska många arbetslösa ingenjörer...
Ja, det är ytterligare en effekt av den vansinniga politiken. Politiken driver också iväg företag från Sverige och lämnar kvar ingenjörer som inte kan eller vill flytta. High tech flyttar ut och MENA flyttar in. Tragiskt.
Citera
2020-07-23, 12:56
Medlem
longbow4ys avatar
En liten notis om hur mediekriget om det skrivna ordets maktanspråk
AP says it will capitalize Black but not white

After changing its usage rules last month to capitalize the word “Black” when used in the context of race and culture, The Associated Press on Monday said it would not do the same for “white.”

The AP said white people in general have much less shared history and culture, and don’t have the experience of being discriminated against because of skin color.
...
“We agree that white people’s skin color plays into systemic inequalities and injustices, and we want our journalism to robustly explore these problems,” John Daniszewski, the AP’s vice president for standards, said in a memo to staff Monday. “But capitalizing the term white, as is done by white supremacists, risks subtly conveying legitimacy to such beliefs.”

Columbia Journalism Review, the Wall Street Journal, The New York Times, USA Today, the Los Angeles Times, NBC News and Chicago Tribune are among the organizations that have recently said they would capitalize Black but have not done so for white.
https://apnews.com/7e36c00c5af0436abc09e051261fff1f

Min fetmarkering
Wiki
Daniszewski graduated is married to Dru Menaker, the Chief Operating Officer of PEN America
Ordets makt. Pennan starkare än svärdet?

Det går att googla deras namn och se att allt är en ren slump.
Citera
2020-07-23, 13:13
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
En liten notis om hur mediekriget om det skrivna ordets maktanspråk
AP says it will capitalize Black but not white

After changing its usage rules last month to capitalize the word “Black” when used in the context of race and culture, The Associated Press on Monday said it would not do the same for “white.”

The AP said white people in general have much less shared history and culture, and don’t have the experience of being discriminated against because of skin color.
...
“We agree that white people’s skin color plays into systemic inequalities and injustices, and we want our journalism to robustly explore these problems,” John Daniszewski, the AP’s vice president for standards, said in a memo to staff Monday. “But capitalizing the term white, as is done by white supremacists, risks subtly conveying legitimacy to such beliefs.”

Columbia Journalism Review, the Wall Street Journal, The New York Times, USA Today, the Los Angeles Times, NBC News and Chicago Tribune are among the organizations that have recently said they would capitalize Black but have not done so for white.
https://apnews.com/7e36c00c5af0436abc09e051261fff1f

Min fetmarkering
Wiki
Daniszewski graduated is married to Dru Menaker, the Chief Operating Officer of PEN America
Ordets makt. Pennan starkare än svärdet?

Det går att googla deras namn och se att allt är en ren slump.
Men varför är avsändaren så viktig? Är det inte bättre att analysera budskapet och visa att det bara är en simpel härskarteknik för att påföra ”skuld och skam” (en av de fem teknikerna)?

Härskartekniker är tekniker för social manipulation som behöver avslöjas och exponeras så att folk böjar fatta att de blir manipulerade – hjärntvättade (som Ola Wong sommarpratar om):
https://sv.wikipedia.org/wiki/H%C3%A4rskarteknik
Citera
2020-07-23, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Men varför är avsändaren så viktig? Är det inte bättre att analysera budskapet och visa att det bara är en simpel härskarteknik för att påföra ”skuld och skam” (en av de fem teknikerna)?

Härskartekniker är tekniker för social manipulation som behöver avslöjas och exponeras så att folk böjar fatta att de blir manipulerade – hjärntvättade (som Ola Wong sommarpratar om):
https://sv.wikipedia.org/wiki/H%C3%A4rskarteknik
Jag tycker det är intressant och viktigt att analysera systematiken bakom så kallande enskildheter. Se vilka intressenter som verkar med vilka och hur. Alltså ska den judiskbolsjevistiska negerkonspirationen upp på bordet. Upp med sufflörerna på scenen. Transparens.
Citera
2020-07-23, 13:43
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Jag tycker det är intressant och viktigt att analysera systematiken bakom så kallande enskildheter. Se vilka intressenter som verkar med vilka och hur. Alltså ska den judiskbolsjevistiska negerkonspirationen upp på bordet. Upp med sufflörerna på scenen. Transparens.

Vissa bolag har fattat galoppen. Dryckföretaget Red Bull sparkar "woke" medarbetare i USA och annorstädes. Så kan det gå när man jobbar för österrikaren Dietrich Mateschitz.

https://www.revolver.news/2020/07/re...ter-employees/

Citat:
Red Bull just reminded their ‘wokest’ employees who calls the shots in a total massacre of “social justice warrior” employees. Not only were the top two North American executives fired, but so were entire marketing teams and “culture” teams that were dedicated to pushing the lie of systemic racism.

Red Bull has just shown the way forward for all who want to prevent a total Marxist-style takeover of business and government in America. There is no appeasing these people, the only way forward is to fire them as quickly as possible, and with no mercy. Err on the side of firing everyone, if need be.

What this country needs, at every level of society, academia, and government, is a total and complete purge of ‘woke’ revolutionaries, before the blood starts running in the streets.

Vidare heter det...

Citat:
Along with firing the executives, Red Bull cut or dissolved entertainment and culture teams in Canada, the UK, and Austria and canceled most of its major cultural events, including its annual Red Bull Music Festival and Red Bull Presents.
//..//
Two employees said global CEO Dietrich Mateschitz told staff earlier this year that there wouldn’t be any layoffs in 2020.
Two others who work in marketing, however, said management told them that between 20 and 50 people were laid off or told that they would have to choose between new jobs and exit packages.

Another employee said the culture teams were seen as the most vocal about racial justice matters and that US staffers saw the restructuring as a form of punishment.

Så kan det gå när österrikare tröttnar.
Senast redigerad av Nostradumbass 2020-07-23 kl. 14:41.
Citera
2020-07-23, 13:52
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Instämmer helt. MEN VAD ska du göra med informationen? Låt mig förklara vad jag menar utifrån min personliga erfarenhet. Jag driver ett antal processer mot olika samhällsaktörer. Jag hävdar att de har gjort fel, de hävdar (förstås) motsatsen. I första rundan svarar åklagaren att denne inte kan påvisa brott eftersom ord står mot ord. VAD gör man då?

Ja, det hjälper INTE att bara upprepa att det är motparten som har gjort fel. Man måste VISA VAD som är fel och kunna motivera detta med hänvisning till de regler som gäller.

Min poäng är alltså att det behöver visas VAD som är fel och VARFÖR det är fel. Olika åsikter är inte något fel. Ett fel är något som inte fungerar på avsett vis.

Förmodligen är det också många fler än den ”judiskbolsjevistiska negerkonspirationen” som orsakar att fel uppstår.
Citera
2020-07-23, 14:21
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:

Varför är det inte viktigt att hitta avsändaren? I alla krig, även mediekrig är det viktigt att analysera motståndaren. Avsändaren. Men tydligen inte i mediekriget. Metoder, vapen teknik är bara medel för någon som har ett mål. Identifierar man avsändaren kanske man kan identifiera målet. Då ökar sannolikheten att vinna kriget för då kan man angripa motståndarens stab.
Om det inte finns en gemensam nämnare är det ett annat sorts krig. Men då vet man i alla fall vilket sorts krig man deltager i, eller åser som offer.

Men det tycker inte du. Snarare tvärtom
Det kan du utveckla för oss populasen.
Citera
2020-07-23, 14:45
Medlem
https://www.aronflam.com/blog-aron/2...n-svensk-tiger

Intressant uppföljning utav verket "det här är en svensk tiger" om skuld. Med Erik Hörstadius, om hans familj skuld från 2vk, och om det svenska påstådda historiska svek och dubbelspel. Vad är det Flam är ute efter? Ett nytt skattefinansierat museum, temaveckor för svenska högstadieelever, eller att få bli ny generaldirektör i form utav en likande, och mer up to date, forum för levande historia?

Den svenska staten verkar inte vara särskilt intresserade utav att tvätta deras smutsiga buk, utan verkar mer ha siktet inställt på att lagföra Flam.
Citera
2020-07-23, 14:45
Medlem
Citat:
Instämmer helt. MEN VAD ska du göra med informationen? Låt mig förklara vad jag menar utifrån min personliga erfarenhet. Jag driver ett antal processer mot olika samhällsaktörer. Jag hävdar att de har gjort fel, de hävdar (förstås) motsatsen. I första rundan svarar åklagaren att denne inte kan påvisa brott eftersom ord står mot ord. VAD gör man då?

Ja, det hjälper INTE att bara upprepa att det är motparten som har gjort fel. Man måste VISA VAD som är fel och kunna motivera detta med hänvisning till de regler som gäller.

Min poäng är alltså att det behöver visas VAD som är fel och VARFÖR det är fel. Olika åsikter är inte något fel. Ett fel är något som inte fungerar på avsett vis.

Förmodligen är det också många fler än den ”judiskbolsjevistiska negerkonspirationen” som orsakar att fel uppstår.
Vad som ska göras... Bra fråga. Grundläggande är iallafall en adekvat analys, diagnostik, av samhällssjukan, maktförhållandena.

Indoktrineringen har varit effektiv för att vilseleda och tabuisera. Folk känner instinktivt vad som är minerade samtalsämnen och lär sig snabbt att korrigera förmenta övertramp. Så om det finns fler orsaker än den nämnda konspirationen, så är mycket av detta sårbarheter och konsekvenser som en följd av tabuerandet (som bakomliggande resurs har våldskapital i en eller flera former).
Citera
2020-07-23, 14:54
Medlem
rough-justices avatar
[
Senast redigerad av rough-justice 2020-07-23 kl. 15:53.
Citera
2020-07-23, 15:11
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Varför är det inte viktigt att hitta avsändaren? I alla krig, även mediekrig är det viktigt att analysera motståndaren. Avsändaren. Men tydligen inte i mediekriget. Metoder, vapen teknik är bara medel för någon som har ett mål. Identifierar man avsändaren kanske man kan identifiera målet. Då ökar sannolikheten att vinna kriget för då kan man angripa motståndarens stab.
Om det inte finns en gemensam nämnare är det ett annat sorts krig. Men då vet man i alla fall vilket sorts krig man deltager i, eller åser som offer.

Men det tycker inte du. Snarare tvärtom
Det kan du utveckla för oss populasen.
Det är självklart fundamentalt att identifiera ”motparten”. Det är själva startpunkten. MEN det är också fundamentalt att BEMÖTA och UTMANA motparten – detta saknas i mediakriget.

Vi vet att det finns människor som samverkar för att implementera mångkulturen. Att bara ständigt klaga om detta är ganska meningslöst och VÄLDIGT uttjatat. Det är deras metoder som behöver avslöjas, angripas och vändas mot dem.

Att bara rada upp namn på judar som man inte tycker om är snarast kontraproduktivt eftersom judar bara använder detta som bevis på ”antisemitism” och grund för starkare skydd för judar. Synnerligen kontraproduktivt för att uttrycka sig oerhört milt.
Citera
2020-07-23, 15:16
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Vad som ska göras... Bra fråga. Grundläggande är iallafall en adekvat analys, diagnostik, av samhällssjukan, maktförhållandena.

Indoktrineringen har varit effektiv för att vilseleda och tabuisera. Folk känner instinktivt vad som är minerade samtalsämnen och lär sig snabbt att korrigera förmenta övertramp. Så om det finns fler orsaker än den nämnda konspirationen, så är mycket av detta sårbarheter och konsekvenser som en följd av tabuerandet (som bakomliggande resurs har våldskapital i en eller flera former).
Det fetade. Ola Wong tar upp hjärntvätten på ett mycket tydligt sätt i sitt sommarprat.
https://sverigesradio.se/avsnitt/1518790
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in