Citat:
Ursprungligen postat av
Blot-Sven
Jag sammanställde några citat från tråden, bara de senaste dygnen, som på ett insiktsfullt sätt illustrerar det absurda i den utveckling som vänstern genomgått sedan typ... ja, ska vi säga 2001?
Här en video från Attac-kravallerna i Göteborg, daterad 2001-06-15. Dåtidens antiglobaliseringsvänster kastar sten på avenyn. Trots att många kommunister är maskerade finns bilder i nyhetsinslaget på demonstrationståget. Kritvitt så långt ögat når. Absolut kritvitt. Inte en enda BLM-neger.
Man ser hur demonstranter som ger sig på en polisbil får smaka batong. Jämför det med hur det ser ut idag när man byggde ett blomberg på en polisbil efter dådet på Drottninggatan. Då hände absolut ingenting. Som referens kan ni prova att gå fram och lägga något på en polisbil, så får ni se vad som egentligen alltid händer. Man rör inte en polisbil ostraffat. Inte utan att polisen är under order att inte ingripa iallafall.
Nyhetssänding med Attac-demon i Göteborg:
https://www.youtube.com/watch?v=yGAHRx8IeN0
I samma nyhetssändning får vi veta "in other news" att Sverige får status som NATO-land när det gäller export av vapensystem. Och 3 månader senare hände 9/11.
Då dog Attac-antiglobaliseringsvänstern, när Sverige valde sida i "kriget mot terrorismen"; det blev omöjligt att kritisera globalismen efter 9/11 och det var likt EU-förhandlingen om EU-fonden igår, bara för Sverige att ta skeden i vacker hand och åka med på "Kriget mot terrorismen". Vapenhandeln borde ha ökat avsevärt när det skulle krigas mot "terrorismen" skulle man kunna tro.
Sen är det något ironiskt kan jag tycka att NATO "krigat mot terrorismen" genom att bedriva egna terrorkrig i nordafrika och mellanöstern. Men för att inte förlora "status som NATO-land" när det gäller vapenexport kanske det var bäst att fortsätta exportera vapen, leka krig med obeväpnade JAS-plan i Libyen och hjälpa NATO och CIA att transitera knark från Afghanistan.
Nu sitter vi i skiten - med identitetspolitiska, av kapitalet köpta stormtrupper och en polis som bemöter detta med lågaffektivt bemötande. Mer och mer vansinniga grejer för att kapitalet ska få vara i fred och verka globalt.
Det är dax att vi reser oss nu. För nu är det fan ta mig nog.