Ett kulturinlägg i Expressen om den polariserade debatten (framför allt riktad mot Arpis genusbok om genusindoktrineringen på högskolorna) landar väl kanske inte riktigt i god jord hos undertecknad läsare. Den snarare förstärker min redan befintliga uppfattning.
Ja, jag betraktar flertalet svenska politiker och debattörer som direkta fiender mot såväl mig själv som mitt land. Jag anser den förda invandringspolitiken utgöra en krigshandling.
Ja, jag anser att huvudsyftet med förd invandringspolitik är att för alltid rasera det som en gång var det Sverige vi känner till någonting helt nytt och främmande. Detta helt emot min vilja.
Varje någorlunda frisk människa måste rimligen instämma i att det som nu sker i USA är en skoningslös kamp förd av vänsterextremister samt att rivandet av statyer är ett led i att radera USA:s historia och värderingar. Vem kan egentligen ha någon invändning mot detta påstående?
Ja, vi har en vänsterliberal elit som använder alltmer repressiva åtgärder i takt med att motståndet mot den förda politiken hårdnar. Yttrandefriheten är definitivt på väg att undermineras. Och ja, det enda syftet med HBTQ-rörelsen är att medelst normupplösning krossa den traditionella västerländska familjebildningen.
Sällan har väl någon ur "PK-eliten" så på pricken satt på pränt exakt hur jag känner!
https://www.expressen.se/kultur/ide/...-samhalle-itu/
Citat:
Enligt den konspiratoriska retoriken är vi inte olika, vi är motståndare. Enligt den konspiratoriska retoriken är vi inte meningsmotståndare, vi är fienden. Enligt den konspiratoriska logiken strävar vi inte mot olika syften och mål utan bedriver ett krig mot varandra.
Ja, jag betraktar flertalet svenska politiker och debattörer som direkta fiender mot såväl mig själv som mitt land. Jag anser den förda invandringspolitiken utgöra en krigshandling.
Citat:
Den konspiratoriska retoriken bygger på en paranoid logik som likställer olikheter och antagonism. Du är antingen med oss eller mot oss. Du är antingen lik oss eller ett hot mot oss. Till den paranoida logiken hör också ett mått av storhetsvansinne. Något måste ju förklara varför andra människor och åsikter inte bara är – tja, andra människor och åsikter – utan aggressiva angripare eller lömska agenter och ideologier ute efter att infiltrera och underminera det vi är och tror på. Den konspiratoriska logiken göder och göds av polarisering och populism.
Ja, jag anser att huvudsyftet med förd invandringspolitik är att för alltid rasera det som en gång var det Sverige vi känner till någonting helt nytt och främmande. Detta helt emot min vilja.
Citat:
I ett amerikanskt sammanhang är det förstås president Trump som är den konspiratoriska retorikens ohöljda mästare. Det finns ett flöde av exempel – för att ta ett aktuellt ser vi det i hans Fourth of July-tal, där samtliga i den senare tidens demonstrationer mot systematisk rasism står för en radikal och våldsam ideologi och driver ”en skoningslös kampanj” med syftet att ”radera vår historia” och ”utplåna våra värderingar och indoktrinera våra barn” (se DN 6/7).
Varje någorlunda frisk människa måste rimligen instämma i att det som nu sker i USA är en skoningslös kamp förd av vänsterextremister samt att rivandet av statyer är ett led i att radera USA:s historia och värderingar. Vem kan egentligen ha någon invändning mot detta påstående?
Citat:
Både i USA och i Europa och Sverige har vi fått vänja oss vid denna retorik och dess centrala roll i populistiska och nationalistiska grupper och sammanhang. Inte sällan är det ”den vänsterliberala eliten” som ställs mot ”folket,” ibland en ”gaylobby” som hotar att krossa familjen och sexualisera barn eller en ”pk-maffia” som arbetar för att underminera yttrandefriheten.
Ja, vi har en vänsterliberal elit som använder alltmer repressiva åtgärder i takt med att motståndet mot den förda politiken hårdnar. Yttrandefriheten är definitivt på väg att undermineras. Och ja, det enda syftet med HBTQ-rörelsen är att medelst normupplösning krossa den traditionella västerländska familjebildningen.
Sällan har väl någon ur "PK-eliten" så på pricken satt på pränt exakt hur jag känner!
https://www.expressen.se/kultur/ide/...-samhalle-itu/