2020-07-22, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarrySlisk
Det börjar bli långt mellan rapporterna från mediakrigets olika fronter: om mediernas offensiver mot, försvar av och påföljande positionsförflyttningar om mångkulturen. Mycket har hänt i det sista, låt mig göra ett axplock:

Rätta mig om jag har fel, men ingen tycks ha tagit upp Ola Wongs sommarprat i P1. Jag vill nog påstå att det var revolutionerande: har statsradion någonsin tidigare låtit lyssnarna få inta dissidentens perspektiv?
Jo, HenKarl igår (som svar till ujhs dagen innan):
(FB) Början på ett mediakrig om mångkulturen?

Citat:
När Wong beskriver Sverige i nådens år 2015, förmedlar han den känsla av tilltagande desperation som väl alla skribenter i denna tråd upplevde vid den tiden: att som ensam nykter betraktare se hela samhället rasa iväg i blint, fanatiskt, pseudoreligiöst vanvett. Berättelsen om hur den perversa migrationskarnevalen drev honom in i ett psykiskt sammanbrott är en stark berättelse som säkert många kan relatera till.

https://sverigesradio.se/avsnitt/1518790
Insinuerar Wong att den svenska galenskapen skulle vara över?

[...]

Citat:
För skråhen, till och med Åsa Linderborg tar sina första staplande steg mot någon sorts avbön:

Åsa Linderborg erkänner att Aftonbladets kultur och ledarsidor bidrog till att spika ihop den ”åsiktskorridor” man samtidigt förnekade fanns.
– Alla som inte ville ha öppna gränser eller ville prata om integrationen stämplades som fascister.

Här ser vi tre skilda skribenter som angriper maktens narrativ, ser vi också tre skilda motiv?

Strävar Wong ärligt efter sanning?

Björklund har nyligen lämnat P3:s ”Tankesmedjan”, intar hon nu den position som inom en snar framtid kommer vara hipp i de chic:a innerstadsbornas kretsar?

Insikten tycks bli alltmer uppenbar för Linderborg: att hon begått ett enormt politiskt svek mot arbetarklassen. Är det av dåligt samvete hon nu så sakteliga börjar ta avstånd från sekten på Aftonbladet?
Finns många patetiska figurer som antingen manipulerar för agendans skull, eller vill gardera sig själva om det skulle tjäna dem att något byta kläder / läger. Jag har aldrig läst henne. Jag kommer emellertid att tänka på Det är jag som är åsiktskorridoren, förmodligen härifrån tråden för några år sedan, och tänkte att det kanske var hon, den gången med. Men nej, jag söker och finner att det var en annan förmodad dåre, som jag ej heller har läst.
Måtte MSM:s kapacitet att tjäna som åsiktskorridor vara i avtagande.
Citera
2020-07-22, 20:41
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Det gäller bara att sluta oroa sig så jävla mycket. Lev livet, och stå fast vid dina övertygelser. Det jag har förstått är att våndan och oron att bli ifrågasatt som "rasist" är lika hyperkänslig som att bli ifrågasatt som "antirasist". Så när det blir "rasist"-skrik gäller bara att "stand your ground". Vik inte undnan, för då viker antirasisten undan. Så skör är "polariseringen".

Jag är inte rasist. Jag är svensk! Slut. Frågor?

Nej, det blir inga frågor på den verksamheten. Jag lovar.

Och så gäller det att fler och fler lägger sig till med denna attityd. Det ska bli bra en dag!
Citera
2020-07-22, 20:48
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven

Och så gäller det att fler och fler lägger sig till med denna attityd. Det ska bli bra en dag!

Och jag som trodde att "alla" gjorde så. Men jag kan ju ha extrapolerat fel igen. Men nu har jag formulerat det i tråden iallafall. "Jag är inte rasist. Jag är svensk" är bättre än någon sorts lågaffektivt bemötande varje dag i veckan. Det gäller bara att våga.
Citera
2020-07-22, 21:00
Medlem
Totiuss avatar
Citat:

Ja, det är ju precis därför invandringen har sålts in: Den behövs för att säkra framtiden på grund av Sveriges åldrande befolkning. Det ska bli bra en dag!
Citera
2020-07-22, 21:25
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Och jag som trodde att "alla" gjorde så. Men jag kan ju ha extrapolerat fel igen. Men nu har jag formulerat det i tråden iallafall. "Jag är inte rasist. Jag är svensk" är bättre än någon sorts lågaffektivt bemötande varje dag i veckan. Det gäller bara att våga.
Haha, nej. Alla gör inte så. Men om Åsa Linderborg kan krypa till korset, då kan gemene svensk be Aron Flam-typer fara och flyga när de kommer med sin skuld och sin botgöring. Det kommer, det kommer.

Det är inte utan att jag grunnar lite på hur framtiden ska te sig när den svenska regeringen lagt grunden för ett svenskt EU-utträde med sina allmosor till italienarna, när Kina hinner före USA till Mars, när jänkarnas war without an end tagit slut och man snart ser fler Koenigsegg och Tesla på Stockholms gator än Skoda, Nissan och Toyota. 2020-talet — det blir början på något nytt.
Citera
2020-07-22, 21:28
Medlem
167-steg-kvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Det där är ju bara okunniga dumheter. Judar, romer, samer, sverigefinnar och tornedalingar är etniska minoriteter i Sverige. Majoriteten är givetvis svenskar.

Det är ju bara att läsa innantill i grundlagen för att ta reda på fakta. Hur svårt kan det vara?
Nej, judar utgör ingen etnisk minoritet, ett mycket bedrägligt och vilseledande påstående, i sanning ett direkt lögnaktigt påstående.
Citera
2020-07-22, 21:36
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Haha, nej. Alla gör inte så.

Det är inte utan att jag grunnar lite på hur framtiden ska te sig när den svenska regeringen lagt grunden för ett svenskt EU-utträde med sina allmosor till italienarna, när Kina hinner före USA till Mars, när jänkarnas war without an end tagit slut och man snart ser fler Koenigsegg och Tesla på Stockholms gator än Skoda, Nissan och Toyota. 2020-talet — det blir början på något nytt.

Haha, ja. Det blir början på något nytt. Går du ut med hunden älskling?

Jag ska spela Grand Theft Euro

Och Åkesson får inte gå på Nobelfesten i år heller,

https://www.expressen.se/nyheter/nob...und-av-corona/

Go figure. Jag är inte rasist. Jag är svensk!
Senast redigerad av Nostradumbass 2020-07-22 kl. 22:05.
Citera
2020-07-22, 22:06
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Haha, ja. Det blir början på något nytt. Går du ut med hunden älskling?

Jag ska spela Grand Theft Euro

Och Åkesson får inte gå på Nobelfesten i år heller,

https://www.expressen.se/nyheter/nob...und-av-corona/

Go figure.

"Onsdagsmys". Det blir inte mer dödsrasismnazism än så här i tråden. Jag lyssnar som bäst just nu. Och jo — det mesta ställs in pga. Covid. På obestämd tid. Sedan en dag när man vaknar är den nya sköna världen här. Ungefär så.
Citera
2020-07-22, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Man kan inte som en envis terrier tro sig ha bitit sig fast i universums sista toffel och försvara något som är dömt att misslyckas. Den som inte landar i en given utveckling kan heller inte gardera sig för konsekvenserna. Det är därför som människor far illa. Och det är detta som exempelvis Douglas Murray eller för den delen Tino Sanandaji pratar om.

En ung tjej går inte förbi en samling unga mena-migranter. Den chansen tar hon inte. En person som får en hyreslägenhet i ett ghetto flyttar inte dit. Skicka inte barnen till en kommunal skola. Allt färre svenskar besöker vissa bibliotek eller badhus.

Migranterna tro sig då ha tagit över och menar att nu är det vi som bestämmer, bara för att de sedan upptäcker att verksamheterna läggs ned. Omvänt växer det fram privata alternativ. Ett väl använt exempel här i tråden är hur föräldrarna i Sorsele startade en egen fotbollsklubb för sina barn när vuxna ensamkommande invaderade kommunens klubb. Kommunens klubb existerar knappt idag. Ett annat exempel är att färre svenskar och assimilerade invandrare går med sina barn till bibliotekens utbud av aktiviteter för yngre. Istället anlitas slutna fritidsaktiviteter samtidigt som bibliotekens öppettider blir allt kortare och får allt färre personal. Det allra bästa exemplet måste ju ändå vara arbetsförmedlingen. I slutändan blev det en myndighet för enbart migranter och nu håller den på att läggas ned.

Sabuni sa nyligen att vi har en integrationsskuld. Men man kan inte få en skuld om inget har köpts: lika lite som du kan anklaga en butik för att sålt dålig produkt om du inte har köpt något. Alltså är det tomma och meningslösa ord eftersom det inte går att omsätta i praktiken. Det mångkulturella samhället fasar ut sig själv medan nya friska alternativ växer fram och det är dit marknaden till slut kommer att förflytta sig.

Jag tycker definitivt att denna vardagliga motståndshandling som du beskriver tjänar väl i väntan på någon form av politiskt tillnyktrande. Att låta invandrare "ta över" ett bibliotek eller en badhall och att den senare läggs ned eller helt finner sig i avsaknad av svenskar, med kraftigt nedåtgående rykte och finansiering, är bondeoffer vi tyvärr tvingas att göra i vår vardag. Ju större polarisering desto större chans att något konkret händer till det bättre. Härtill kommer politikerna bli nödda och tvungna. Om dock denna brända jordens taktik skall fungera måste det dock finnas någon form av "last line of defence". I annat fall är det bara långsam kapitulation. Men som symbolhandling instämmer jag helt.
Citera
2020-07-22, 23:07
Medlem
fasligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
En sak som amerikaner (och vi) hade kunnat lära av det här är att även rättsväsendet är riggat. Det har aldrig tidigare varit så tydligt (i USA), ändå pratas det nästan ingenting om det bland amerikanska (eller svenska) konservativa. Varför stoppade inte polisen kravallerna? Igår hittade de en kropp i Minneapolis i en nerbränd byggnad som legat där i över en månad. De här människorna tilläts springa runt och bränna ner polishus och hela byggnadskomplex, uppenbarligen brände man alltså ihjäl människor också. Polisen antingen syntes inte, eller syntes, men agerade inte. Samma sak på många håll när man välte statyer, då var det snarare folk som samlats för att försvara statyer som riskerade att gripas. Trots detta så är de konservativa den mest polisdyrkande gruppen som existerar. Till döden skulle de stå och skrika "blue lives matter" samtidigt som polisen står och tittar på när en mobb sparkar ihjäl dem. Varför gjorde inte polisen något? Varför diskuteras inte detta? Var det order från respektive polismyndighet i de olika städerna, eller var det på något sätt dirigerat från centralt håll? Jag vet inte, men bara det faktumet att det inte ens finns nån som ställer frågorna, utan att det bara mals på om AFA och BLM, är helt sanslöst. AFA och BLM är terrorgrupper som är lätta att hata, och det är bra att folk hatar dessa grupper, men för samhällsutvecklingen är det allvarligare och viktigare att diskutera rättsväsendets roll.

Min poäng här och tidigare är alltså lite att de konservativa aldrig riktigt vill erkänna hur ruttet systemet är från toppen och ner. Man vill ge folk illusionen om att det handlar om nån osmaklig grupp eller person på relativt låg nivå som är orsaken till alla samhällsproblem, och sedan rikta hat åt det hållet. På samma sätt här som när Arpi bara pratar om några universitetsanställda kommunister eller när Totius bara pratar om politiska tjänstemän på nån sorts mellannivå så skyddar de dem som verkligen skulle behöva belysas, och dem som verkligen är skyldiga till vad som sker.

Här har vi i alla fall någon som adresserar rättsväsendets roll för det i fritt fall stadda samhället varhelst liberaler har exekutiv makt. Soros investeringar i att få rätt sorts marionetter valda till rättsväsendets tjänare på olika nivåer. Osv.
Something grows in the big cities run by Democrats: An overwhelming sense of lawlessness
But these Democratic cities are also where left-wing billionaire George Soros has spent millions of dollars to help elect liberal social justice warriors as prosecutors. He remakes the justice system in urban America, flying under the radar.

The Soros-funded prosecutors, not the mayors, are the ones who help release the violent on little or no bond.

In Chicago, Philadelphia, San Francisco, St. Louis, and elsewhere, it is the mayors who are the faces of their cities, not the prosecutors.

And the mayors properly take the heat as the violence spikes.
https://www.chicagotribune.com/colum...puq-story.html

Folk börjar tröttna. Och ändå:

Citat:
Ursprungligen postat av Napoleon.Snowball
Nej, du verkar inte ha funderat på skälen till varför eliten vill ha massinvandring. Du sysslar mest med att klaga på hur det går till när Sverige invandras sönder. Här är några exempel från senaste dygnets nyheter:

https://samnytt.se/ahmed-slapade-iva...da-din-familj/

https://samnytt.se/mordmisstankta-af...medborgarskap/

https://samnytt.se/s-politiker-skot-...och-utvisning/

Dessa rubriker påverkar inte elitens önskan att Sverige skall bli minoritetssvenskt. Eftersom eliten har detta mål är självklart den redan generösa lagen öppen för rundhänta tolkningar i överklassens domstolssystem. Det blir spel mot ett mål.

Men åter till frågan varför?

Elitens kulturella drivs av etniskt hat mot det svenska och/eller sakralisering av det icke-vita.

Elitens finansfolk drivs av massinvandringens primära ekonomiska effekt: sänkta löner och i förlängningen minskad solidaritet bland arbetare och fackföreningarnas avtynande makt.

Elitens politiska vänsterliberala del drivs av idén om kalifornisering, dvs. en vänsterliberal elit som tänker sig inneha den absoluta makten i en demokrati för alltid genom att klämma sönder den inhemska klassens inflytande mellan sig själva och importerade väljare.

Det finns såklart korsbefruktning: den ekonomiska eliten i USA är allt mindre etniskt identisk med den amerikanska vita majoriteten osv.

Men det lönar sig inte att likt en folkpartist säga att om bara tjänstemän följde lagen i Sverige så bleve det andra bullar.

Tillägg: som en illustration till självhatet och hyllandet av den andra.
After changing its usage rules last month to capitalize the word “Black” when used in the context of race and culture, The Associated Press on Monday said it would not do the same for “white.”

The AP said white people in general have much less shared history and culture, and don’t have the experience of being discriminated against because of skin color.

[...]

Columbia Journalism Review, the Wall Street Journal, The New York Times, USA Today, the Los Angeles Times, NBC News and Chicago Tribune are among the organizations that have recently said they would capitalize Black but have not done so for white.

“White doesn’t represent a shared culture and history in the way Black does,” The New York Times said on July 5 in explaining its decision.

CNN, Fox News and The San Diego Union-Tribune said they will give white the uppercase, noting it was consistent with Black, Asian, Latino and other ethnic groups. Fox cited NABJ’s advice.

CBS News said it would capitalize white, although not when referring to white supremacists, white nationalists or white privilege.

Some proponents believe that keeping white lowercase is actually anti-Black, saying it perpetuates the idea that whites are the default race.
https://apnews.com/7e36c00c5af0436abc09e051261fff1f

Min fetning. De är vansinniga. Schizoid affektiv personlighetsstörning.
Citera
2020-07-22, 23:27
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 167-steg-kvar
Nej, judar utgör ingen etnisk minoritet, ett mycket bedrägligt och vilseledande påstående, i sanning ett direkt lögnaktigt påstående.
Detta är ett exempel på sådant som ofta förbises i mediekriget. Enligt grundlagen, lagen om nationella minoriteter och minoritetsspråk och språklagen har Sverige speciella förpliktelser mot de ”nationella minoriteterna”. Vilka de är framgår t.ex. av prop. 1998/99:143:
De grupper som enligt regeringens förslag utgör nationella minoriteter är samer, sverigefinnar, tornedalingar, romer och judar. Minoritetsspråken är samiska, finska, meänkieli (tornedalsfinska), romani chib och jiddisch. Av dessa har samiska, finska och meänkieli en historisk geografisk bas, vilket innebär krav på mer långtgående åtgärder till stöd för dessa språk.
https://www.riksdagen.se/sv/dokument...e_GM03143/html

Det kan noteras att detta INTE innebär förpliktelser mot andra minoriteter, det handlar bara om dessa fem nationella minoriteter.
Citera
2020-07-22, 23:38
Medlem
fasligts avatar
Idag slapp det ur Statsradion ett helt sammanhängande segment som omtalade svensk kultur i odelat positiva ordalag. Eller, om man ska vara helt sanningsenlig, Dalarnas rent avundsvärt självklara stolthet över sin kultur och sitt rika kulturarv. Det samtalades med Maria Blom som gjorde filmen Masjävlar. Hon lever numera i Falun till egen förnöjelse men beklagar att hon inte är tvättäkta helkulla, endast halv. Man får sig t ex häpet till livs att det känns mycket gott, och ger trevlig respons, att kunna hänvisa till dalahästar när man är ute och rör på sig i världen. Folkdräktsinnehav refereras till som något oproblematiskt positivt, bara en sån sak. Hur svältfödd är man inte, och hur ovanligt är det inte att få höra något gillande angående svensk vardagskultur? Jösses.
Sommartalkshow med Kalle Lind: Sverige <3 Grekland, Sverige <3 Dalarna och - såklart - Taube
https://sverigesradio.se/avsnitt/1526338
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in