Citat:
Jo, HenKarl igår (som svar till ujhs dagen innan):Det börjar bli långt mellan rapporterna från mediakrigets olika fronter: om mediernas offensiver mot, försvar av och påföljande positionsförflyttningar om mångkulturen. Mycket har hänt i det sista, låt mig göra ett axplock:
Rätta mig om jag har fel, men ingen tycks ha tagit upp Ola Wongs sommarprat i P1. Jag vill nog påstå att det var revolutionerande: har statsradion någonsin tidigare låtit lyssnarna få inta dissidentens perspektiv?
Rätta mig om jag har fel, men ingen tycks ha tagit upp Ola Wongs sommarprat i P1. Jag vill nog påstå att det var revolutionerande: har statsradion någonsin tidigare låtit lyssnarna få inta dissidentens perspektiv?
(FB) Början på ett mediakrig om mångkulturen?
Citat:
Insinuerar Wong att den svenska galenskapen skulle vara över?
Ursprungligen postat av BarrySlisk
När Wong beskriver Sverige i nådens år 2015, förmedlar han den känsla av tilltagande desperation som väl alla skribenter i denna tråd upplevde vid den tiden: att som ensam nykter betraktare se hela samhället rasa iväg i blint, fanatiskt, pseudoreligiöst vanvett. Berättelsen om hur den perversa migrationskarnevalen drev honom in i ett psykiskt sammanbrott är en stark berättelse som säkert många kan relatera till.
https://sverigesradio.se/avsnitt/1518790
https://sverigesradio.se/avsnitt/1518790
[...]
Citat:
Finns många patetiska figurer som antingen manipulerar för agendans skull, eller vill gardera sig själva om det skulle tjäna dem att något byta kläder / läger. Jag har aldrig läst henne. Jag kommer emellertid att tänka på Det är jag som är åsiktskorridoren, förmodligen härifrån tråden för några år sedan, och tänkte att det kanske var hon, den gången med. Men nej, jag söker och finner att det var en annan förmodad dåre, som jag ej heller har läst.
Ursprungligen postat av BarrySlisk
För skråhen, till och med Åsa Linderborg tar sina första staplande steg mot någon sorts avbön:
”Åsa Linderborg erkänner att Aftonbladets kultur och ledarsidor bidrog till att spika ihop den ”åsiktskorridor” man samtidigt förnekade fanns.
– Alla som inte ville ha öppna gränser eller ville prata om integrationen stämplades som fascister.”
Här ser vi tre skilda skribenter som angriper maktens narrativ, ser vi också tre skilda motiv?
Strävar Wong ärligt efter sanning?
Björklund har nyligen lämnat P3:s ”Tankesmedjan”, intar hon nu den position som inom en snar framtid kommer vara hipp i de chic:a innerstadsbornas kretsar?
Insikten tycks bli alltmer uppenbar för Linderborg: att hon begått ett enormt politiskt svek mot arbetarklassen. Är det av dåligt samvete hon nu så sakteliga börjar ta avstånd från sekten på Aftonbladet?
”Åsa Linderborg erkänner att Aftonbladets kultur och ledarsidor bidrog till att spika ihop den ”åsiktskorridor” man samtidigt förnekade fanns.
– Alla som inte ville ha öppna gränser eller ville prata om integrationen stämplades som fascister.”
Här ser vi tre skilda skribenter som angriper maktens narrativ, ser vi också tre skilda motiv?
Strävar Wong ärligt efter sanning?
Björklund har nyligen lämnat P3:s ”Tankesmedjan”, intar hon nu den position som inom en snar framtid kommer vara hipp i de chic:a innerstadsbornas kretsar?
Insikten tycks bli alltmer uppenbar för Linderborg: att hon begått ett enormt politiskt svek mot arbetarklassen. Är det av dåligt samvete hon nu så sakteliga börjar ta avstånd från sekten på Aftonbladet?
Måtte MSM:s kapacitet att tjäna som åsiktskorridor vara i avtagande.