2020-07-19, 00:04
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Ja, det har funnits, och finns, en rädsla att framstå som ”rasister” och att ”spela SD” i händerna om verkligheten beskrivs som den är.

Mediernas otillräckliga, tillrättalagda och till och med falska verklighetsbeskrivning har skapat enorma problem och stora motsättningar mellan människor i Sverige.

Nu har dock problemen blivit så omfattande och tydliga att de är uppenbara för alla. Förr eller senare kommer verkligheten ifatt. Allt det som händer är sådant som varit lätt att förutse för den som bemödat sig. Problemet är att majoriteten av svenskarna INTE VILL bemöda sig.

..och när verkligheten kommer i fatt kan det vara för sent. Skygglappenlandet.
Citera
2020-07-19, 00:06
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Det kan du ha rätt i. Det blir lite fel att ta judar som exempel baserat på vissa subgrupper. Det är väl dessa subgrupper som brukar synas i media och åsyftas i debatt, dvs de assimilerade i USA, mer västliga israeler osv.

Är för okunnig för att förutspå framtiden men tycker ändå det är motsägelsefullt att säga att offerskap är ett hinder för framgång när judarnas offernarrativ sedan WW2 är så starkt, stabilt och inflytelserikt.
Det fetade. Rent generellt är det klart att offermentalitet, härskartekniker, gaslighting och andra fula knep är framgångsrika för egoister, antidemokrater, mobbare, psykopater och så vidare. Det är ju därför metoderna används. MEN metoderna är INTE framgångsfaktorer för ett fungerande samhälle.
Citera
2020-07-19, 00:11
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rough-justice
Jag hade inte tänkt blanda mig i diskussionen om svenskarnas framtid. Men jag kan inte låta bli att sprida lite ljus i mörkret som breder ut sig i tråden efter Edgertons och några andras nattsvarta piller till oss andra.
[...]
Avslutar inlägget med att tacka coronaviruset och Black Lives Matter! Ni har varit en skänk från ovan!
Så ska en slipsten dras! Och det bästa — inget av detta är något som MSM medvetet belyst eller försökt tysta ned. Folk har gjort jobbet själva. Dragit egna slutsatser.

Det går inte så bra för multikulti just nu.

Citera
2020-07-19, 00:44
Medlem
Hlewagastirs avatar
Bari Weiss, politisk redaktör på New York Times avgår efter twitterstorm:

Citat:
On June 7, 2020, the Times editorial page editor, James Bennet, resigned after more than 1,000 staffers signed a letter protesting his publication of an op-ed by U.S. Senator Tom Cotton saying that since "rioters have plunged many American cities into anarchy," soldiers should be sent as backup for the police to end the violence. Bennet later stated he had not read the op-ed beforehand. Weiss characterized the internal controversy as an ongoing "civil war" between what she called young "social justice warriors" and what she identified as older, "free speech advocate," staffers. This characterization was disputed by numerous other journalists and opinion-writers at the Times; Taylor Lorenz, a technology reporter who covers internet culture, described it as a "willful misrepresentation" that ignored the numerous older staffers who had spoken out, while Jamal Jordan, the Times' digital storytelling editor, criticized her for not listening to her black colleagues and instead dismissing their concerns as a "woke civil war."
https://en.wikipedia.org/wiki/Bari_Weiss
Ur Bari Weiss avskedsbrev:
Citat:
But the lessons that ought to have followed the election—lessons about the importance of understanding other Americans, the necessity of resisting tribalism, and the centrality of the free exchange of ideas to a democratic society—have not been learned. Instead, a new consensus has emerged in the press, but perhaps especially at this paper: that truth isn’t a process of collective discovery, but an orthodoxy already known to an enlightened few whose job is to inform everyone else.

Twitter is not on the masthead of The New York Times. But Twitter has become its ultimate editor. As the ethics and mores of that platform have become those of the paper, the paper itself has increasingly become a kind of performance space. Stories are chosen and told in a way to satisfy the narrowest of audiences, rather than to allow a curious public to read about the world and then draw their own conclusions. I was always taught that journalists were charged with writing the first rough draft of history. Now, history itself is one more ephemeral thing molded to fit the needs of a predetermined narrative.

My own forays into Wrongthink have made me the subject of constant bullying by colleagues who disagree with my views. They have called me a Nazi and a racist; I have learned to brush off comments about how I’m “writing about the Jews again.” Several colleagues perceived to be friendly with me were badgered by coworkers. My work and my character are openly demeaned on company-wide Slack channels where masthead editors regularly weigh in. There, some coworkers insist I need to be rooted out if this company is to be a truly “inclusive” one, while others post ax emojis next to my name. Still other New York Times employees publicly smear me as a liar and a bigot on Twitter with no fear that harassing me will be met with appropriate action. They never are.
https://www.bariweiss.com/resignation-letter

Extra märkligt att SJW:s kallar henne nazist när Jerusalem Post förra året utnämnde henne till den sjunde mest inflytelserika juden i världen.
Senast redigerad av Hlewagastir 2020-07-19 kl. 00:49.
Citera
2020-07-19, 09:28
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Han kunde ju ha gjort som Mjäll och skrivit som det är. Identitetspolitiken är en konsekvens av mångkulturen. […]
Det här behöver kommenteras eftersom det är ett felaktigt påstående. Identitetspolitiken är INTE en konsekvens av mångkulturen som den ser ut i Sverige. Den stora invandringen som skapar akuta problem kom igång 2006 och nådde en topp 2016. Invandringen är fortfarande mycket hög.

Identitetspolitiken är väsentligt äldre än så. Det är den egoistiska och ansvarslösa identitetspolitiken som möjliggjort massinvandringen, som i sin tur förvärrar allting. (Även om alla invandrare skulle lämna landet så finns de skruvade svenskar som möjliggjorde mångkulturen kvar. Då kommer de att förstöra något annat istället.)

Det behövs en bättre förståelse för orsak och verkan i mediakriget.
Citera
2020-07-19, 09:32
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Han avslutar texten såhär: ”Identitetspolitik är kort sagt mångkulturalism på steroider.

Han sågar BÅDE identitetspolitik OCH mångkultur jäms med fotknölarna.
Ja jo, men förstår du, han använde inte exakt mina ord och belyste inte alla aspekter av på vilka sätt mångkulturen är dålig ur just mitt perspektiv så tack men nej tack. Hans krönika är inte ett dugg bättre än valfri mångkultursbejakande text av Anders Lindberg.

Fattar inte att sk mångkulturskritiker i msm inte skriver som här på flashback, det är ju inte så att de skulle få sparken eller ens skrivförbud om de talade ur skägget och lät som Jeff Ahl till exempel!?
Citera
2020-07-19, 09:37
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Ja jo, men förstår du, han använde inte exakt mina ord och belyste inte alla aspekter av på vilka sätt mångkulturen är dålig ur just mitt perspektiv så tack men nej tack. Hans krönika är inte ett dugg bättre än valfri mångkultursbejakande text av Anders Lindberg.

Fattar inte att sk mångkulturskritiker i msm inte skriver som här på flashback, det är ju inte så att de skulle få sparken eller ens skrivförbud om de talade ur skägget och lät som Jeff Ahl till exempel!?
Klockrent!
Citera
2020-07-19, 09:48
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Det här behöver kommenteras eftersom det är ett felaktigt påstående. Identitetspolitiken är INTE en konsekvens av mångkulturen som den ser ut i Sverige. Den stora invandringen som skapar akuta problem kom igång 2006 och nådde en topp 2016. Invandringen är fortfarande mycket hög.

Identitetspolitiken är väsentligt äldre än så. Det är den egoistiska och ansvarslösa identitetspolitiken som möjliggjort massinvandringen, som i sin tur förvärrar allting. (Även om alla invandrare skulle lämna landet så finns de skruvade svenskar som möjliggjorde mångkulturen kvar. Då kommer de att förstöra något annat istället.)

Det behövs en bättre förståelse för orsak och verkan i mediakriget.

Det jag menar är kort sagt att det inte fanns någon identitetspolitik innan 1975. Massinvandringen är en annan femma. Jag tror att jag bara nämnde mångkulturen.

Massinvandringen är i min mening resultatet av andra faktorer. Identitetspolitik handlar om att olika grupper som finns i landet kräver sin rätt, och att olika politiska partier utnyttjar det i politiska syften.
Eller — en äldre form av identitetspolitik är så klart feminismen.
Citera
2020-07-19, 09:50
Medlem
Totiuss avatar
Jag är ingen större vän av Samhällsnytt men de är med i min samling av RSS-flöden. Ibland dyker det upp sådant som sticker ut, som nu:
Är Ahmed svensk?
Vår reporter frågar svenskar på stan om han är svensk. De verkar inte ha tänkt igenom det hela riktigt utan blir osäkra vad de ska säga när frågorna går utanför det de brukar läsa i gammelmedia.
https://samnytt.se/ar-ahmed-svensk/

Vem som helst kan säga att denne är svensk men INTE kines och så vidare. Den svenska skruvade (icke)logiken i ett nötskal.
Citera
2020-07-19, 09:57
Medlem
Totiuss avatar
Citat:

Det jag menar är kort sagt att det inte fanns någon identitetspolitik innan 1975. Massinvandringen är en annan femma. Jag tror att jag bara nämnde mångkulturen.

Massinvandringen är i min mening resultatet av andra faktorer. Identitetspolitik handlar om att olika grupper som finns i landet kräver sin rätt, och att olika politiska partier utnyttjar det i politiska syften.
Eller — en äldre form av identitetspolitik är så klart feminismen.
Mångkulturen i lagändringarna 1975 avser de nationella minoriteterna judar, romer, samer, sverigefinnar och tornedalingar. Det är knappast där problemen finns.
Citera
2020-07-19, 10:05
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Mångkulturen i lagändringarna 1975 avser de nationella minoriteterna judar, romer, samer, sverigefinnar och tornedalingar. Det är knappast där problemen finns.
OK, men assyrier/syrianer, kurder, somalier och andra som kommit sedan dess? Dörren är öppen för dem.
Tänk på Bilan Osman och hennes gelikar. Även på etniskt medvetna aktörer som försökt kuppa sig in i existerande partier.
Syrianerna i SD i Södertälje. Mikail Yüksel, f.d. Centerpartiet.
Tänk på Aron Flam. På Göran Rosenberg.

Problemet ligger dock främst i att politiska partier och organisationer som tillämpar intersektionell maktanalys samt identitetspolitisk aktivism av amerikanskt märke tar sig ton.
Afrosvenskarnas riksförbund. Etc. Etc.

Mångkulturen är en konsekvens av invandringen, stor eller liten. Det gamla, homogena Sverige var stabilare.
Citera
2020-07-19, 10:12
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
OK, men assyrier/syrianer, kurder, somalier och andra som kommit sedan dess? Dörren är öppen för dem.
Tänk på Bilan Osman och hennes gelikar. Även på etniskt medvetna aktörer som försökt kuppa sig in i existerande partier.
Syrianerna i SD i Södertälje. Mikail Yüksel, f.d. Centerpartiet.
Tänk på Aron Flam. På Göran Rosenberg.

Problemet ligger dock främst i att politiska partier och organisationer som tillämpar intersektionell maktanalys samt identitetspolitisk aktivism av amerikanskt märke tar sig ton.
Afrosvenskarnas riksförbund. Etc. Etc.

Mångkulturen är en konsekvens av invandringen, stor eller liten. Det gamla, homogena Sverige var stabilare.
Det är här roten till alla problem finns. Dessa invandrare behöver INTE särbehandlas. Olika svenskar hittar på en massa som INTE behövs. Svenskar låter invandrare diktera villkoren helt i onödan – vi låter oss utnyttjas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in