Citat:
Ursprungligen postat av
Napoleon.Snowball
Dåliga polisingripanden kostar människoliv ibland. Shavers död var dock inte kvävning utan väl den stackars fylltratten som sköts ihjäl med ihållande automateld av en idiot till polis som gav så extremt komplicerade order att Shaver inte begrep vad han skulle göra. Typ ”Lyft vänster arm, böj höger arm bakåt, kryp åt sidan samtidigt som höger knä måste peka åt vänster.”
”Snälla skjut inte, vilken arm?”
Pang-pang-pang-pang-pang!
Nej, jag menar en vit man som fick ett knä i nacken och kvävdes. Minns inte namnet.
För övrigt har jag sett en mängd bilder på palestinier som får utstå samma metod och att många amerikanska poliser utbildas i Israel. Det landet saluför också vapensystem för
crowd control med det säljande argumentet att de är grundligt testade i skarpt läge. Något sådant är det ju svårare för ett svenskt företag att konkurrera med om man nu säljer gummikulor eller tårgas.
Länk om amerikansk polisträning i och av Israel.
Citat:
Ursprungligen postat av
Friherr
I just det här fallet tror jag att det går att förstå varför svensk media ligger lågt. Om kravallerna fortsätter i USA så kan det sprida sig till den svenska ”orten” och det kan bli spiken i kistan för den nuvarande regimen och därmed slutet för presstödet och public service och kanske ideologifabriken i Södertörn.
Vilket ju är en talande tystnad i sig. Tage Erlander kunde vara frank nog att tala om att homogena Sverige var lyckligt lottat när det var raskravaller i USA - dagens kommentariat vågar inte prata om dagens motsvarigheter, eftersom samma sak då förväntas inträffa här.
Alla vet.