2019-09-13, 22:23
Medlem
fasligts avatar
Till och med Dagens Nyheter skickar upp en vit flagg ur bunkern och förbereder reträtten upp på stadigare mark. DN:s nyrekrytering Janne Josefsson får den äran att som krönikör för Dumskallarnas Sammansvärjnings husorgan smälla korken ur bössan. Visserligen med underliggande vänsterpatos, men ändå. Det händer grejer. Vi behöver verkligen inte mer byggmaterial till apartheidsystemet.
För några år sen ringde jag upp den då nytillträdde rektorn Hamid Zafar på Sjumilaskolan i Biskopsgården i Göteborg. Det hade kommit förslag på att bussa vissa elever till bättre skolor.

Jag frågade honom hur många elever han har på högstadiet. ”Drygt 500”, svarade han. Hur många av dessa har svenska som modersmål, undrade jag. Jag hörde hur han började räkna på fingrarna: ”En... två... tre, kanske fyra”.

Det är ju inte ens en procent av eleverna!

”Det stämmer”, sa Hamid.

Det vill säga: nästan alla pratar somaliska och arabiska. Han var ärlig, kändes det som. Han skönmålade inte, som många andra kommunala chefer.

Hur har det kunnat tillåtas gå så här långt?

Vi kallar det mångkultur men i själva verket har vi skapat en social, ekonomisk och mänsklig apartheid i Sverige.
[...]
Nu säger regeringens utredare, Ibrahim Baylan, att vi har gjort fel i 30 år. Men nu ska vi göra rätt för att lyckas med integrationen. Men vet de egentligen vad som är rätt för att bryta segregationen och klassamhället? Detta i ett land där klyftorna numera ökar mest i Europa.
[...]
Men det blev om möjligt värre än vad jag hade i mina värsta mardrömmar: utanförskap, miserabla sociala miljöer, skjutningar och sprängningar.
[...]
Vart jag än reser i Sverige ser jag samma sak. Sverige är inte ett land längre. Det är skilda världar. Det kan ju inte vara avsiktligt. Tvärtom är det ett politiskt fulländat misslyckande. Oavsett vilken regering vi haft, som alla har lovat att ta i tu med utanförskapsområdena eller de särskilt utsatta områdena som de kallas, så har segregationen tilltagit. Vems barn ska växa upp där, vara grannar med unga killar i skyddsvästar med tillgång till granater och vapen? Mina, dina, andras barn?

När det skjuts i Sverige på gator och torg förfäras vi alla. Nu mest i Europa.

Men förnekelsen av utvecklingen byts nu ut mot extremt hårda ord från höga politiker, till och med i regeringen. Vi kan inte utesluta att militär kanske måste sättas in i vissa områden, säger statsministern Löfven. Mordet på mamman i Malmö leder till att justitieminister Morgan Johansson pratar om jakt på ”avskyvärda odjur”.

Orden från politikerna blir allt grövre och hårdare, mer desperata och populistiska ju mindre de vet om hur det sociala läget i landet ska kunna lösas.
[...]
Vi får det samhälle vi förtjänar. När har krutröken lagt sig i Sverige?
https://www.dn.se/nyheter/sverige/ja...ns-basta-land/

Kris i befolkningsfrågan var det ja. "Ett fulländat politiskt misslyckande". Beledsagat av ett minst lika sort medialt förräderi.
Citera
2019-09-13, 23:30
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fasligt
Till och med Dagens Nyheter skickar upp en vit flagg ur bunkern och förbereder reträtten upp på stadigare mark. DN:s nyrekrytering Janne Josefsson får den äran att som krönikör för Dumskallarnas Sammansvärjnings husorgan smälla korken ur bössan.

Vi kallar det mångkultur men i själva verket har vi skapat en social, ekonomisk och mänsklig apartheid i Sverige.
[...]
Nu säger regeringens utredare, Ibrahim Baylan, att vi har gjort fel i 30 år. Men nu ska vi göra rätt för att lyckas med integrationen.
[...]
Vart jag än reser i Sverige ser jag samma sak. Sverige är inte ett land längre. Det är skilda världar. Det kan ju inte vara avsiktligt. Tvärtom är det ett politiskt fulländat misslyckande. Oavsett vilken regering vi haft, som alla har lovat att ta i tu med utanförskapsområdena eller de särskilt utsatta områdena som de kallas, så har segregationen tilltagit.
[...]
Vi får det samhälle vi förtjänar. När har krutröken lagt sig i Sverige?
https://www.dn.se/nyheter/sverige/ja...ns-basta-land/

Kris i befolkningsfrågan var det ja. "Ett fulländat politiskt misslyckande". Beledsagat av ett minst lika sort medialt förräderi.

Josefsson har ännu inte kommit fram till den hemska insikten att det ÄR avsiktligt. Det är inget politiskt misslyckande utan ett politisk lyckat agerande att införa mångkulturen utan befolkningens gillande och godkännande. Det är inte i folkets intresse men det är realpolitik. Geopolitisk realpolitik. Geopolitisk säkerhetspolitik.

Om Josefsson tänker ett varv till över vad han skriver inser han att sannolikheten för att detta är ett resultat av en väl genomförd förd politik snarare än "random" oförmåga under flera regeringar under 30 år.
Att alla ansvariga politiker i trettio år, för övrigt exakt från 1989 året för kommunismens fall i centraleuropa, inte lyckats ändra politiken i just denna fråga men i stort sett alla andra frågor är ingen slump. Att de nu ändrar politik är heller ingen slump. Hillary tillät positionsändring förra hösten.

En "lyckad" genomförd politik under trettio år och många olika regeringar.
Av invigda politiker väl genomförd politik.
SD var ej inkluderad varför hatet mot SD kommer ifrån att de äventyrade säkerhets och ekonomiska avtalen med USA i en fråga där de andra visste att SD hade och har rätt.
Nu när det gamla "säkerhetsavtalet" inte längre gäller på samma sätt efter Hillarys avbön gör regeringen och hela 7 klövern allt det som måste till. Som det vetat om att det måste göras. Men de inte fått lov att göra i den liberala regelbaserade världsordning som gällt fram till nu.
Nu först kan man utan att bryta avtalet med USA satsa på ett stärkt eget försvar, prata med SD och ta tag i migrationskaoset. Allt detta är nu på gång. Ingen slump.

Janne Josefsson om någon journalist borde väl vara den främste att gräva fram vad Svenska bilaterala säkerhetsavtal med US faktiskt inkluderade under 30 år.

Den Liberala världsordningen baserat på "holocaust liberalism" som den tolkas i New York krävde garanterat ett mångkulturellt samhälle med liberala invandringslagar. Speciellt för Sverige som var neutralt under andra världskriget. Priset för fred kom retroaktivt när Sverige inte längre stod mellan maktblocken och kunde använda den konflikten i eget syfte.

Finanskrisen tidigt nittiotal i Sverige krävde att vår dåvarande statsminister stod med mössan i hand och det var säkerligen något som "kostade" också politiskt. Inte bara stolthet.
Det kostade mångkulturens införande i Sverige.

Ja om detta må ni berätta, Janne Josefsson.
Citera
2019-09-13, 23:32
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Mearsheimer säger rakt ut att det var USA som låg bakom kuppen i Ukraina. Det gör ju t.ex. en person som den gamle trådkändisen George Soros intressant igen. För mig betyder det att jag fått ytterligare en bekräftelse på att Soros inte är en privat rik jude utan en outsourcad statlig aktör som agerar i USAs statliga intresse - typ. Blackwater. Sannolikt så har han fått en fet pengapåse av Obama regimen. Soros agerande före och under den muslimska invasionen av Nordeuropa får då sin förklaring.

Va? Är det inte en slump? Eller endast vårt eget fel?
Citera
2019-09-14, 00:30
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Va? Är det inte en slump? Eller endast vårt eget fel?
Jag har fått uppfattningen om att det beror på något outgrundligt för svensken förutbestämt!
Vi ska bara tugga i oss skiten och gå till folkutrotningen ättestupa frivilligt, dessutom att behöva betala för självutplånandet medelst skattemedel.
Någon sitter och skrattar åt oss!
Senast redigerad av StigAllan 2019-09-14 kl. 00:33.
Citera
2019-09-14, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Jag har fått uppfattningen om att det beror på något outgrundligt för svensken förutbestämt!
Vi ska bara tugga i oss skiten och gå till folkutrotningen ättestupa frivilligt, dessutom att behöva betala för självutplånandet medelst skattemedel.
Någon sitter och skrattar åt oss!
Du inser inte att denna föreställning om ödesbestämdhet förutsätter ett enormt mått självförhärligande, utvaldhet? Kan vi inte segra så kan vi genom galaxernas och gudarnas ödesbestämda rolltilldelning, foga oss med bravur... Kämpa för fan.
Citera
2019-09-14, 00:48
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Du inser inte att denna föreställning om ödesbestämdhet förutsätter ett enormt mått självförhärligande, utvaldhet? Kan vi inte segra så kan vi genom galaxernas och gudarnas ödesbestämda rolltilldelning, foga oss med bravur... Kämpa för fan.
Här kämpas det på dagligen!
Vägrar både det ena och det andra som pådyvlas oss!
Citera
2019-09-14, 00:52
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Det är en omprövning från SSU. Dagens Nyheter har lagt in en ny, och dissonant, stämma i sin änglakör.

Så det finns en omsvängning i mångkultursfrågan. Men jag gillar inte omsvängningar som gör att de som flöt ovanpå i det gamla systemet blir de samma som gör eliten i det nya. För att de gjort sig oumbärliga, eller för att de helt enkelt har "rätt bakgrund".

Meet your new boss. Same as the old boss, som The Who sjöng. Tyskar och ryssar nickar menande.
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2019-09-14 kl. 00:54.
Citera
2019-09-14, 11:27
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CJFleetwood
Ok, tack för svar, då är jag med dig. Annars var det väl mest behovet av att öka redan befintliga funktioner på socialförvaltningar, polisen, rättsväsendet och framför allt på migrationsverket som krävdes för att klara anstormningen. Men visst, många hittepå jobb krystades nog fram i all förvirring och iver att vara främlingarna till lags. Fanns ingen brist på resurser när det rullade på som värst 2015-16.
Ett stort antal jobb skapades på Migrationsverket. Jag känner själv personligen till en 5-6 stycken "konstnärliga" typer som mestadels varit arbetslösa & "jobbat" på en inbillad "karriär" inom konst & musik.

Plötsligt fick dessa jobb på Migrationsverket, som utredare & på förläggningar. Utbildningen var på ett par veckor & sedan skickades dom ut i kaozet. Alla var givetvis "progressiva" & välkomnade utvecklingen.

Sen kickade verkligheten in. Flertalet blev ganska snabbt "utbrända" & sjukskrivna på hel- eller deltid. Sen drog man ner på personalstyrkan & nu är dom både arbetslösa, utbrända & desillusionerade.

Så kan det gå.
Citera
2019-09-14, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Det är en omprövning från SSU. Dagens Nyheter har lagt in en ny, och dissonant, stämma i sin änglakör.

Så det finns en omsvängning i mångkultursfrågan. Men jag gillar inte omsvängningar som gör att de som flöt ovanpå i det gamla systemet blir de samma som gör eliten i det nya. För att de gjort sig oumbärliga, eller för att de helt enkelt har "rätt bakgrund".

Meet your new boss. Same as the old boss, som The Who sjöng. Tyskar och ryssar nickar menande.

Ja vi ser nu kappan sakta vändas av klanen Bonnier. Det började med Expressen för ca två år sedan. De vill inte stå helt nakna när tidvattnet sakta drar ut.

Är de rädda för den golem de svärjt fram eller är det risken för facklor och hötjugor som de oroar sig för?
Senast redigerad av Ottokar 2019-09-14 kl. 12:45.
Citera
2019-09-14, 14:42
Medlem
Prayuths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Ett stort antal jobb skapades på Migrationsverket. Jag känner själv personligen till en 5-6 stycken "konstnärliga" typer som mestadels varit arbetslösa & "jobbat" på en inbillad "karriär" inom konst & musik.

Plötsligt fick dessa jobb på Migrationsverket, som utredare & på förläggningar. Utbildningen var på ett par veckor & sedan skickades dom ut i kaozet. Alla var givetvis "progressiva" & välkomnade utvecklingen.

Sen kickade verkligheten in. Flertalet blev ganska snabbt "utbrända" & sjukskrivna på hel- eller deltid. Sen drog man ner på personalstyrkan & nu är dom både arbetslösa, utbrända & desillusionerade.

Så kan det gå.

Jag har blivit förvånad över hur många tidigare kursare som börjat jobba på Migrationsverket efter studierna. Jag har inte kontakt med någon av dem men jag har kikat lite på LinkedIn och Facebook för att kolla vad som hänt. Det känns som om Migrationsverket är slutstationen för akademiker som saknar kompetens.

Efter bombningen i Lund blottas den vidriga svenska medelklassens inställning till massinvandringen.

Citat:
Oron i studentstaden: ”Våldet har kommit även till oss”

Sprängattentatet som polisen misstänker var riktat mot en livsmedelsbutik har skakat om studentstaden Lund. En ung kvinna skadades – och grannar i området berättar om rädslan för att bli offer för nästa explosion.

– Min första tanke är att nu har våldet och kriminaliteten kommit även till oss, säger Helena Heyman, 75, boende i Lund.

https://www.expressen.se/kvallsposte...aven-till-oss/

Ja, vad fan trodde du? Mångkulturen finns nu i hela Sverige. Folk som trott att det går att vräka in hur mycket klanmänniskor från Afrika och Mellanöstern som helst utan att det får några konsekvenser för samhället i stort är verkligen efterblivna. Det visar också att folk skiter i om del av Sverige faller sönder i kaos och konflikt så länge de själva kan sitta i sina överbelånade lägenheter i vita reservat och moralisera över "rasister" som inte vill ha mer invandring till Sverige. När de själva drabbas av den politik de själva företräder är det inte lika roligt längre.

Jag tycker det är ganska tydligt att media inte riktigt vet hur invandrarvåldet ska förmedlas till läsarna. Alla med IQ över 80 inser orsakerna bakom utvecklingen men det skulle vara ganska problematiskt att skuldbelägga den politik man själv har varit med att driva igenom.

Jag tror faktiskt att "konsensus", som tidigare präglat den svenska samhällsdebatten, inte kommer kunna återupprättas när det kommer till invandringen och dess konsekvenser. Exempelvis har Expressens ledarsida en ståndpunkt som står på en helt annan planhalva än DN, och det verkar inte som om de kommer mötas halvvägs. Tidigare tyckte alla journalister och skribenter samma sak i invandringsfrågan, den tiden är nu garanterat förbi. Tyvärr verkar ingen våga vara proaktiv istället för att bara reagera med "bestörtning" så fort något hemskt händer. Ivar Arpi kanske sände ut en testballong; han fick lite arga mothugg men drevet uteblev. Vi får hoppas utvecklingen går snabbt framåt i återvandringsfrågan.
Senast redigerad av Prayuth 2019-09-14 kl. 14:51.
Citera
2019-09-14, 14:50
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prayuth
Efter bombningen i Lund blottas den vidriga svenska medelklassens inställning till massinvandringen.

Ja, vad fan trodde du? Mångkulturen finns nu i hela Sverige. Folk som trott att det går att vräka in hur mycket klanmänniskor från Afrika och Mellanöstern som helst utan att det får några konsekvenser för samhället i stort är verkligen efterblivna. Det visar också att folk skiter i om del av Sverige faller sönder i kaos och konflikt så länge de själva kan sitta i sina överbelånade lägenheter i vita reservat och moralisera över "rasister" som inte vill ha mer invandring till Sverige. När de själva drabbas av den politik de själva företräder är det inte lika roligt längre.
Det här året har Lund verkligen "kommit ifatt" när det gäller berikning. Bilbränder, personrån & nu även en sprängning med personskada.

När man ser på det lokalpolitiska styret så kan man tycka att dom får skylla sig själv. Men sanningen är att vänsterlutningen i Lund till stor del beror på den reform som gjorde att studenterna fick rösträtt i den kommun dom studerar i, istället för sin egentliga hemkommun.

Oavsett vilket så är det väl bara bra att även Lund får smaka på lite mångkultur.
Citera
2019-09-14, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prayuth
[...]Jag tror faktiskt att "konsensus", som tidigare präglat den svenska samhällsdebatten, inte kommer kunna återupprättas när det kommer till invandringen och dess konsekvenser. Exempelvis har Expressens ledarsida en ståndpunkt som står på en helt annan planhalva än DN, och det verkar inte som om de kommer mötas halvvägs.[...]
Bonnier tillhandahåller således något för varje smakriktning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in