2020-04-23, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lantarbetaren
Den schizofrena Anna Dahlberg i Expressen är i farten igen. För någon vecka sedan spikade hon upp Åkesson på korset med en ledare rubricerad ”Vem vill hålla Jimmie Åkesson i handen i krisen” ( ligger kvar i tidningens tablå).
Något annat parti i pandemin fanns inte att kritisera. Dahlberg kunde fråga vad regeringspartiet MP gjort men hon valde sin dödsfiende SD på Bonniers order, ett parti som till skillnad mot MP inte kan fatta regeringsbeslut i krisen utan måste förlita sig till riskdagsmajoritet för att få igenom sina förslag och det har hänt någongång hittills i riksröran.

Idag visar Expressen att Löfven har ökat till 30 % i opinionen och Dahlberg börjar ängslas, men bara lite så där, inget får rubba Bonniers vilja att hålla konservativa partier borta från regeringsmakten.
Således har Dahlberg en ledare idag som för tusende gången avslöjar Sveriges katastrofala asylsystem. Hon vet inte hur skall ha det. Med fortsatt joxliberala mittenregering utan traditionell sossepolitik kommer garanterat asylsystemet misshandlas fortsättningsvis med löpande gränslös kriminalitet och dryga kostnader för skattebetalarna, det vill framförallt Morgon Johansson och Annie Lööf samt V och MP se till. Mannen utan egenskaper på statsministerposten bryr sig inte bara hans partiråd kan fortsätta bygga ut sossenätverket i myndigheter och institutioner. Det är snart sagt det enda som återstår av sossarnas ideologi.

Expressen är och kommer alltid vara en stenhård judetidning som under inga förhållanden kan tolerera annan regim än nuvarande så länge som SD kan påverka alternativet annars marscherar Sverige mot nazism.
Att Dahlberg kan skriva en ledare som idag visar ännu en gång att hon sålt sig själv till avslöjande inkonsekvens och hon krälar för en enda vilja: under inga som helst omständigheter en regering med M och KD (eller ens L om de överlever) stöttade av SD.

Hellre då fortsatta hemska röra där Löfven skall kompromissa med Lööf och Lövin med Sabuni och Löfven med Lövin och båda med Lööf och Sabuni och så ett halvkommunistiskt parti i bakgrunden som skall ha sitt...

Expressen är värre än DN i sitt skrivande om ”för Sverige för fortsatt förfall” eftersom DN vet man var man har medan Expressen är den lömske spelaren bakom draperiet med samma mål som den andra Bonniertidningen. Dahlberg är i sin politiska målsättning på samma nivå som halvkommunisterna och miljömupparna vars politik praktiskt utförd självklart raskt skulle fortsätta utförslöpan för Sverige mot EU:s farligaste land och fattigare för 80% av folket.

Du skämtar, eller hur?

Att Dahlberg föredrar (m) med en skärpt "migrationspolitik" framför (sd) kan knappast vara några nyheter.

"Hellre då fortsätta"??? -- dessa partier har regeringsmakten och det avgjordes i januari 2019. Om Dahlberg plötsligt blir rabiat sverigedemokrat förändrar inte det.
Citera
2020-04-23, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vågskålen
Jag kan inte förstå annat än att denna disciplin måste vara ett fullkomligt minfält för den som är lagd åt PK. Försök att definiera och diskutera "ras" utan att råka in i genetik, ett ämne som Hübinette med likar definitivt inte förstår. Här finns alla möjligheter att starta upprörda diskussioner på seminarierna. Kom bara ihåg blodtrycksmedicinen.

Artikel i dagens Östgöta Correspondenten där de vinklar det som att Karlstadsuiversitet hyllar 100 årsminnet av Rasbiologiska Institutet genom att starta en denna kurs som återigen sätter begreppet ras i centrum.

Länk: https://corren.se/bli-prenumerant/artikel/9ly5969j

Tyvärr betalartikel. Vi har papperstidningen på jobbet men titeln: "Än är Skallmätarnas tid inte förbi" säger väl det mesta om innehållet :P Blir Correns artikel det tonläge som använts så får nog Karlstadsuniversitets varumärke sig en törn.

Tyvärr är ju Linköping värre infekterat än de flesta universitet av sådant trams och Correns artikel gör nog folk här lite obekväma också
Citera
2020-04-23, 10:42
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Retoriska frågor här? Ibland känns det som tråden går rundgång. Det är väl väl etablerat i tråden och alternativa media att det beror på ett antal företeelser som:

-den svenska modellen
-svaga grupper i centrum (identitetspolitik)
-åsiktskorridoren
-utbildningen på journalisthögskolan där det lärs ut att ta den svages parti

Med mera. med mera. Landet Sverige är korrupt och i händerna på vänsterliberala globalistiska eliter som inte vill landet väl. Ett fritt tankeutbyte förhindras. Jag känner att jag inte orkar delta mer i rundgången här på tråden, en tråd som ändå fungerat som ett andningshål för mig. Men hanteringen - eller snarare icke-hanteringen av coronan i landet - och de tillrättalagda presskonferenserna och intetsägande framträdandena av statsministern får mig att tappa sugen.

Kasta inte in handduken nu. Fem i tolv.
Det Ola Sandstig gör med sin utvidgning av ämnet från apatiska barn till att ge sig på etablissemangets försvar av den offentliga lögnen är smart.

För det är den offentliga lögnen och försvaret av denna lögn som skapar virus också i samhällskroppen. Toleransen för, accepterandet och försvaret av den offentliga lögnen är de av dig listade problemens ursprung. Till slut går samhället vilse i sina egna lögner.
Man ljuger om att allt. Allt för den goda sakens skull. Det är där vi är nu.

Det är alltså den svenska versionen av "Fake news" avslöjanden vi nu kanske får se rullas upp.
Etablissemangets lögner försvarade av etablissemangets lakejer.

Det är som om Ola Sandstig pillat upp ett hörn på ett medialt plåster som nu kan rivas. Om man vågar.
Under plåstret finns en varböld som håller på att ta livet av landet.

När bölden spräcks kommer många bli träffade av innehållet.
Citera
2020-04-23, 10:44
Medlem
Citat:
Ja, visst kan det diskuteras. Vad var ditt argument?

Att sossarna fruktade oro på gator och torg vid nestängning var första argument. Det andra som delvis går in i det första var att sossarna chansar med relativt öppet samhälle eftersom det ger goodwill då personlig frihet under "ansvar" skattas högre av individen än påbud uppifrån, men den ekonomiska vinsten i näringslivet blir nog bara försumbar när totalnotan skall betalas.
Citera
2020-04-23, 10:45
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Den kursen vill jag gå! Skulle kunna bli riktigt roligt.

Det handlar om Hübinettes slutkläm:

Jag kan inte förstå annat än att denna disciplin måste vara ett fullkomligt minfält för den som är lagd åt PK. Försök att definiera och diskutera "ras" utan att råka in i genetik, ett ämne som Hübinette med likar definitivt inte förstår. Här finns alla möjligheter att starta upprörda diskussioner på seminarierna. Kom bara ihåg blodtrycksmedicinen.

Det är ju som att forska i historia utan källskrifter, studera arkeologi utan fornföremål eller vara kemist utan att någonsin utfört ett labexperiment.

Sånt här imponerar bara på få invigda personer som också bedriver liknande verksamheter och hyllar den extremt låga kvaliteten och den icke existerande vetenskapen. Det här får Klabbarparn i Åsa Nisse att framstå som ett geni.

Ansvaret för den här utvecklingen ligger naturligtvis hos de som godkänt uppkomsten av dessa verksamheter. Ändå tror jag att de här platserna i början fyller en bra funktion så sett att nu kan de mer extrema pk-elementen flytta från sunda institutioner till sådana som Hübinett. Och det är nog så jag tror att de tänker som hjälpt Hübinett. Då får sådana som han härja fritt utan att gömma sig bakom traditionell forskning. Ska bli intressant att se hur det går.
Citera
2020-04-23, 10:50
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Det Ola Sandstig gör med sin utvidgning av ämnet från apatiska barn till att ge sig på etablissemangets försvar av den offentliga lögnen är smart.

För det är den offentliga lögnen och försvaret av denna lögn som skapar virus också i samhällskroppen. Toleransen för, accepterandet och försvaret av den offentliga lögnen är de av dig listade problemens ursprung. Till slut går samhället vilse i sina egna lögner.

Det är alltså den svenska versionen av "Fake news" avslöjanden vi nu kanske får se rullas upp.

Det är som om Ola Sandstig pillat upp ett hörn på ett medialt plåster som nu kan rivas. Om man vågar.

Jag har inga invändningar. Men den här varbölden är väl rätt så kartlagd vid det här laget. Jag orkar inte beskriva den ur ytterligare någon aspekt. Kanske är det min ålder eller något. Men jag känner jag vill logga ut.
Citera
2020-04-23, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Du skämtar, eller hur?

Att Dahlberg föredrar (m) med en skärpt "migrationspolitik" framför (sd) kan knappast vara några nyheter.

"Hellre då fortsätta"??? -- dessa partier har regeringsmakten och det avgjordes i januari 2019. Om Dahlberg plötsligt blir rabiat sverigedemokrat förändrar inte det.

Dahlberg kan inte föredra M och skärpt migrationspolitik när hon vill se SD utan all påverkan på borgerlig regering.

Fortsätter röran vill Dahlberg egentligen inte heller ha annan asylpolitik annat än möjligen förändrad i marginalen som nuvarande regering med stödpartier kan böja sig för.

Dahlberg är den ledande förespråkaren för en uppgörelse mellan S och M i flyktingpolitiken som hon i flertalet ledare i Expressen propagerat för senare år.
Det är ett lika omöjligt önsketänkande från hennes sida som hennes dröm om en koalitionsregering mellan dessa båda partier som hon förfäktade under den röriga regeringsbildningen efter valet.
S och M kommer äta upp sig själva om de ingår uppgörelse i flyktingpolitiken, så viktig är den för folket även om den skyms idag, men inte i morgon.

Bonnierpressen måste släppa nazistämplen på Sveriges näst största parti om de vill verka trovärdiga i den största politiska frågan som överlappar det mesta i svensk politik.
Senast redigerad av Lantarbetaren 2020-04-23 kl. 11:12.
Citera
2020-04-23, 11:11
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y

Viktigt i sammanhanget är också den långa tid som gått. De apatiska barnen diskuterades i 20 år där svt ensidigt tog ställning för pseudoforskning. Sånt kan man inte göra ogjort. Vi ser allt fler sådana här så kallade sanningar blir avslöjade som lögner och att det pågått under flera decennier.

Det verkar som lögnerna går under av sin egen tyngd. De blir för stora att bära och särskilt känsligt blir det i och med att det allt mer blir uppenbart att bara en liten minoritet har trott på dem.
Citera
2020-04-23, 11:22
Medlem
Citat:
Dahlberg kan inte föredra M och skärpt migrationspolitik när hon vill se SD utan all påverkan på borgerlig regering.

Fortsätter röran vill Dahlberg egentligen inte heller ha annan asylpolitik annat än möjligen förändrad i marginalen som nuvarande regering med stödpartier kan böja sig för.

Dahlberg är den ledande förespråkaren för en uppgörelse mellan S och M i flyktingpolitiken som hon i flertalet ledare i Expressen propagerat för senare år.
Det är ett lika omöjligt önsketänkande från hennes sida som hennes dröm om en koalitionsregering mellan dessa båda partier som hon förfäktade under den röriga regeringsbildningen efter valet.
S och M kommer äta upp sig själva om de ingår uppgörelse i flyktingpolitiken, så viktig är den för folket även om den skyms idag, men inte i morgon.

Bonnierpressen måste släppa nazistämplen på Sveriges näst största parti om de vill verka trovärdiga i den största politiska frågan som överlappar det mesta i svensk politik.

Expressen och DI har inte samma linje som DN i migrationsfrågan.

Vad gäller vad Dahlberg vill eller inte vill är det ren spekulation från din sida och "Bonnier-pressen" bryr sig föga om huruvida de är trovärdiga i dina ögon. Lustigt förresten att du säger att de "måste släppa naziststämpeln" när du själv är nazist eller åtminstine smygvarianten. Jag skrattade.
Citera
2020-04-23, 11:45
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Viktigt i sammanhanget är också den långa tid som gått. De apatiska barnen diskuterades i 20 år där svt ensidigt tog ställning för pseudoforskning. Sånt kan man inte göra ogjort. Vi ser allt fler sådana här så kallade sanningar blir avslöjade som lögner och att det pågått under flera decennier.

Det verkar som lögnerna går under av sin egen tyngd. De blir för stora att bära och särskilt känsligt blir det i och med att det allt mer blir uppenbart att bara en liten minoritet har trott på dem.
Min fetning.

Visst är det så att mycket av de lögner som serverats svensken genom åren har varit enkla att genomskåda. Men propagandaarbetet har varit så effektivt att trots det så vågade väldigt få ifrågasätta lögnerna. Det var "dålig smak" att ifrågasätta t.ex. de "apatiska flyktingbarnen" & andra uppenbara sagor.

Visserligen fanns det en liten grupp nyttiga idioter som verkligen trodde på alla lögnerna, men dom var ganska få, säg 10%, resten bara höll käften för att det var enklast så.

Bland den ängsliga övre medelklass jag mestadels rört mig i så var nästan ingen som ens pratade om de här sakerna. Vid något enstaka tillfälle var det kanske någon deltidsarbetande lyxhustru som försökte ta upp frågan vid något middagsbord, men snabbt blev avbruten av sin högavlönade man. För ingen ville höra talas om detta, varken för eller emot, man ville inte ens tänka på det. Det var bara jobbigt.

Detta får mig att tänka på ett äldre inlägg på Flashback där det refererades till den Sovjetiska partikongress där Nikita Chrusjtjov redogjorde för Stalins terrorvälde. Alla kände till allt detta sedan innan, men ändå svimmade folk till höger & vänster, för att detta hade varit otänkbart & farligt att prata om bara en dag tidigare.

Myndigheterna var också beredda på detta & hade sjukvårdspersonal & psykologer på plats för att ta hand om de som bröt ihop.
Citera
2020-04-23, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Expressen och DI har inte samma linje som DN i migrationsfrågan.

Vad gäller vad Dahlberg vill eller inte vill är det ren spekulation från din sida och "Bonnier-pressen" bryr sig föga om huruvida de är trovärdiga i dina ögon. Lustigt förresten att du säger att de "måste släppa naziststämpeln" när du själv är nazist eller åtminstine smygvarianten. Jag skrattade.

Jag är emot judarnas makt på makroplan eftersom Bonnier driver en agenda helt emot mina intressen som jag i ett fritt land genom sociala medier har rätt att med mina minimala medel beivra, ja. Men därifrån till Hitlers koncentrationsläger är steget astronomiskt otänkbart men jag kan er propaganda: (där man kritiserar Bonnierpressen, som råkar ägas av judar) där bränner man snart böcker och slutligen bränner man människor. Du, jag tror inte ens Bonnier här i Sverige på långa vägar tror på denna omhuldade och mäktiga pamflett. För övrigt önskar jag alla judar i Sverige välgång och lyckligt liv, bara de inte hade så mycket makt i omstöpandet av Sverige. Är övertygad om att konservativ och nationellt sinnad regering med myndigheter skulle vara en fördel för Bonnier och alla andra judar i Sverige. Som Sverige utvecklas nu, vilket Bonnier ytterst märkligt går i spetsen för, blir det en klar nackdel för dem i framtiden, främst för att deras värsta fiender muslimerna ökar kraftigt i Sverige.
Men troligen kan judarna med sina ekonomiska muskler till skillnad från andra etniciteter i Sverige på personliga planet fjärma sig denna utveckling.
Citera
2020-04-23, 12:08
Medlem
Citat:
Jag är emot judarnas makt på makroplan eftersom Bonnier driver en agenda helt emot mina intressen som jag i ett fritt land genom sociala medier har rätt att med mina minimala medel beivra, ja. Men därifrån till Hitlers koncentrationsläger är steget astronomiskt otänkbart men jag kan er propaganda: (där man kritiserar Bonnierpressen, som råkar ägas av judar) där bränner man snart böcker och slutligen bränner man människor. Du, jag tror inte ens Bonnier här i Sverige på långa vägar tror på denna omhuldade och mäktiga pamflett. För övrigt önskar jag alla judar i Sverige välgång och lyckligt liv, bara de inte hade så mycket makt i omstöpandet av Sverige. Är övertygad om att konservativ och nationellt sinnad regering med myndigheter skulle vara en fördel för Bonnier och alla andra judar i Sverige. Som Sverige utvecklas nu, vilket Bonnier ytterst märkligt går i spetsen för, blir det en klar nackdel för dem i framtiden, främst för att deras värsta fiender muslimerna ökar kraftigt i Sverige.
Men troligen kan judarna med sina ekonomiska muskler till skillnad från andra etniciteter i Sverige på personliga planet fjärma sig denna utveckling.

Jag letar efter någon sorts poäng i din utläggning här men jag ser ingen.

Dahlberg på Expressen uppskattar det mer invandringskritiska (m). Det är bra, inte något att grina över. Det finns föga mening med oerhört fantasifulla spekukationer över vad hon egentligen tycker.

Att "Bonnier-pressen" med alla medel motsätter sig ett M,KD och SD-samarbete är uppenbarligen felaktigt med tanke på DI:s och Expressens linje på deras ledarsidor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in