2021-02-06, 20:17
Medlem
Napoleon.Snowballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Aj fan, har Frank Baude avlidit. Det var tråkigt.

Men man får vara medveten om att den sortens kommunister finns det nästan inga kvar längre.
Jo då. De blir snarare fler. Ett exempel:

https://twitter.com/mans_johansson/s...302724608?s=21
Citera
2021-02-06, 20:21
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Napoleon.Snowball
Jo då. De blir snarare fler. Ett exempel:

https://twitter.com/mans_johansson/s...302724608?s=21
Kommunister är paradoxalt nog i regel klokare än vänsterpartister, sossar o.dyl. figurer.

Nämnde Baude lämnade KP för fem, sex år sedan för att partiet gett sig på feminism, identitetspolitik och annat "småborgerligt" tankegods, som han uttryckte det. Sådant som saknar reell, konkret betydelse för arbetare.
Citera
2021-02-06, 23:08
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hlewagastir
Det är först med Reinfeldt och Stureplanscentern som tidigare extremvänsteridéer fick en kommersiell paketering i Sverige. Som att folk som inte ville ge U-landsmänniskor chansen att få jobba i Sverige var främlingsfientliga. Medelklassen hoppades på lönedumpning och såg fram emot att få bli uppassade av tjänstefolk från tredje världen. Medelklassen intalade sig att svenskar som var rädda för arbetskraftsinvandring var lata, lågutbildade lantisar.

Idag har nog de flesta reinfeldtröstarna utanför Stockholm och Göteborg som fortfarande är woke gått över till C eller MP.

Problemet är att Ms aktiva partimedlemmar till stor del fortfarande är Reinfeldtare. Väljarna är det inte men partiet är det.
Citera
2021-02-07, 09:36
Moderator
Siegfrids avatar
OT om valet i USA, censur mm raderat.
/Mod.
Citera
2021-02-07, 10:16
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Nej, särskilt inte stalinister. KPML(r) var ju länge uttalat stalinistiskt, namnet till trots. Jag tror dock inte att trottarna heller tyckte fri rörlighet var OK.
Jag fnittrar fortfarande när jag läser Frank Baudes uttalande om HBTQxyz-frågor:
-"Riktiga arbetare knullar inte varandra i röven"-
Citera
2021-02-07, 11:04
Medlem
Löfven kommer undan lätt och behändigt varje gång.
Han säger nu att tillägget i Januariavtalet om migrationspolitiken, inte ingår i JÖK:n

Den här stollen tillåts av media att prata bort allt som kan besvära honom. Och det är inte litet under hans 7 förolämpande år.

I det här läget uppstod om något ett praktläge för media att dissekera vad det egentligen är som Löfven säger.
Ett straffsparksläge för Sveriges radio.

Alltså, ett tillägg över huvudet på Liberalerna i Januariavtalet ingår inte avtalet och det skall inte Sabuni överhuvudtaget lägga sig i, är vad Löfven säger.

Men om detta tillägg (i princip återgång till flyktingpolitiken före 2016 om inte en än mer generös sådan) genererar så stora merkostnader att budgeten i avtalet som sådant spricker och andra kostsamma reformer i paketet måste "justeras"?

Det var mutkolven Björklund som undertecknade för partiet men Sabuni läser det korrekt - inga tillägg utan vårt medgivande när dessa får svällande kostnader.
Och är detta tillägg ett tillägg som inte ingår i ramavtalet...? Det skulle kräva avtalsexperter i juridisk profession att nagelfara denna omständighet och i en mångårig utredning slå fast om Löfven har rätt eller inte.
Det är dit Löfven på 6-7 år fått svensk politik: fackmiljöns försurnade utredningar och förvandling av det politiska språket till nivåer i skumrasklokaler med en polerad yta av Södertörnsakademiker.
Det är nästan så jag imponeras av jokern Löfven.

Men vi har inte journalister som kan plocka sönder och samman Löfvens solklara bortförklaringar och lögner. En gång skymtades nakenheten hos Statsmannen så även den hörselskadade kunde höra det, och det var när han i SvT sluddrade fram "vi såg det inte komma", men det var mer egen enfald än reporterns skicklighet som avslöjade det.

Inte ens i folkets media Public Service finns tillgång till samhällsbevakare och kritiker som pedagogiskt kan tjäna folket. Det står klart när en enkel person som Löfven lyckas krumbukta sig ur allt.
Skjutjärnsjournalistiken som de tre O:na med smällskott inledde har Public service inte alls fullföljt. Gubbarna grävdes ned i tysthet.

Har inte upplevt Monika Saarinen som något pk inom Public service som exempelvis Tomas Ramberg men återigen och tydligen kroniskt finns ingen journalist på SvT och SR som kan klä av ens en så primitiv typ som Stefan Löfven. Hela hans statsministertid är ju kantad av labyrintvilsenhet som han genom att klippa sig ur häckväggar för stunden löst, utan att Public service annat än tigande smålett.
Senast redigerad av Lantarbetaren 2021-02-07 kl. 11:33.
Citera
2021-02-07, 11:15
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Då är jag med. Ja, det är antirasisten som är den utpekade rasisten svaret skyldig. Den explicita rasisten och den implicita. Rätt bekvämt, egentligen. Om jag förstått saken rätt tillhör alla vita människor den senare gruppen.

Ingen rasist oavsett sort behöver stå till svars för något. Många icke-vita rashatare gör det ju inte.

Frågor om antirasism brukar sluta med religion. Kristendom fungerar inte utan helvetesläran eller tal om synder och felaktigt leverne. Historien om Jesus och hans frälsning bär sig alltså inte själv. I stort sett alla kristna länder har blivit kristna genom tvång. Mångkulturen har också påtvingats oss samtidigt som vi fått veta hur sanslöst rasistiska vi är. Detta hänger ihop. Den implicita rasismen är då antirasisternas helveteslära.

Vänstern, miljöpartiet, socialdemokraterna, liberalerna och centern legitimerar idag sin politik genom att den måste drivas igenom för att rädda landet från sverigedemokraterna. Ironiskt nog var det ett kristet parti som bröt decemberöverenskommelsen, en skapelse för att mota satan, det vill säga sverigedemokraterna.
Citera
2021-02-07, 11:34
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Frågor om antirasism brukar sluta med religion. Kristendom fungerar inte utan helvetesläran eller tal om synder och felaktigt leverne. Historien om Jesus och hans frälsning bär sig alltså inte själv. I stort sett alla kristna länder har blivit kristna genom tvång. Mångkulturen har också påtvingats oss samtidigt som vi fått veta hur sanslöst rasistiska vi är. Detta hänger ihop. Den implicita rasismen är då antirasisternas helveteslära.

Vänstern, miljöpartiet, socialdemokraterna, liberalerna och centern legitimerar idag sin politik genom att den måste drivas igenom för att rädda landet från sverigedemokraterna. Ironiskt nog var det ett kristet parti som bröt decemberöverenskommelsen, en skapelse för att mota satan, det vill säga sverigedemokraterna.
Ja, eller — den implicita rasismen, den vita blicken och allt det där, har kanske sin närmaste motsvarighet i kristendomens arvsynd. Vi tvingas till botgöring för att sona våra förfäders och våra egna synder, vilket förstås är omöjligt. Hoppet om frälsning är den enda utvägen, och den kommer paketerad som det mångkulturella samhället. Just som i många grenar av kristendomen finns dogma som går ut på att vi är usla och fallna varelser. De senaste åren har det ju varit slaveriet som seglat upp som västerlandets värsta förbrytelser mot resten av världen. Annars har vi en antikrist med vit hy. För att påminna oss om honom och hur vidriga vi är ska vi få ett nytt museum om förbrytelser begångna i antikrists namn.
Citera
2021-02-08, 11:17
Medlem
Att binda samman narrativ

Bonniers och Schibsteds samarbetsbolag TT meddelar nu att en dansk film producerats som binder samman Imperiets narrativ om George Floyd och påhittad nordisk polisbrutalitet mot menaiter.

Citat:
I ”Shorta” (arabisk slang för ”polis”) är de två huvudpersonerna på uppdrag i ett förortsområde i Köpenhamn när nyheten om att en ung invandrare som misshandlats av polisen har avlidit i häktet. Uppståndelsen blir stor, våldet eskalerar och de två poliserna måste bokstavligt talat slåss för sina liv.

– Området i filmen är fiktivt, det är sammansatt av att vi har filmat på många ställen runtom i Köpenhamn. Många av ungdomarna i filmen bor där, vilket inte innebär att de spelar sig själva. De flesta var positiva till det vi gjorde, även om det fanns de som var skeptiska till vårt arbete, och var rädda för att filmen skulle vara diskriminerande och onyanserad, säger Anders Ølholm.

"Jag kan inte andas"
Filmen hade världspremiär på filmfestivalen i Venedig i höstas. Några månader tidigare hade den svarte amerikanen George Floyd kvävts till döds av en vit polis – hans sista ord var ”jag kan inte andas”. I första scenen i ”Shorta” misshandlas en ung man av en polisman och säger ”jag kan inte andas”. Anders Ölholm berättar att det var mycket tyst i biosalongen då.

– Vi talade mycket om det, hur det vi hade filmat långt tidigare nu hade hörts på riktigt. Likheten mellan fiktion och verklighet blev nästan olidlig.

Nyheten distribueras nu ut genom Microsoft Networks svenska avdelning trots att filmen hade premiär i höstas.

https://www.msn.com/sv-se/noje/other...?ocid=msedgntp
Citera
2021-02-08, 19:47
Medlem
M829A3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M829A3
Min bedömning är att S-AP gett upp idén om att återgå till sitt gamla jag och istället väljer att gå samma väg som demokraterna i USA;en koalition av u-landsinvandrare,sexuella avvikare samt medelklassliberaler i storstäderna som röstar på dem i tron om att de är demokratins skyddsvall mot "extremhögern".

Läste häromdagen att den majoritet av LO-anslutna som fortfarande röstar på S-AP främst utgörs av icke-svenskar,dessutom så utgör icke-svenskar en allt större och växande del av väljarna vilket knappast gör det lönsamt att gå till val på invandringsrestriktioner och traditionell svensk arbetarpolitk (något som även S-AP tycks ha förstått när man redan på 90-talet ingick i en hemlig pakt med diverse islamistika organisationer).

Tydligen så ska S-AP:s hemliga allianser med diverse islamistiska organisationer lönat sig då 2/3 av Sveriges muslimer bedöms rösta på Socialdemokraterna:
https://nyheteridag.se/socialdemokra...logisk-narhet/
Citera
2021-02-09, 09:57
Medlem
longbow4ys avatar
Faktiskt inte oväntat:
Jag är rasist. Det kommer jag alltid vara. I alla fall om jag ska tro den amerikanska mångfaldskonsulenten Robin Diangelo, aktuell med boken ”Vit skörhet”. Jag är nämligen född med vit hud. Det spelar ingen roll att jag försöker behandla alla människor lika – mina vithetsprivilegier gör mig blind för vem jag egentligen är.
...
Teorin om vithet är bekväm eftersom den är cirkulär. Oavsett om jag erkänner eller förnekar rasisten i mig får den rätt. Teorin anses så färdigtänkt att man inte behöver ställa några frågor till den. Om man ändå dristar sig till att göra det stämplas man som en del av problemet: Håll med eller håll käft!
...
Teorin om vithet får allt större spridning. Inte minst genom Dagens Nyheter. Jag har därför ett förslag om en artikelserie som skulle kunna vara rätt klargörande, rent av befriande: Kan inte ni öppet berätta om er egen rasism? Vad känner ni vita som arbetar på DN när ni sitter runt samma bord som en ickevit jobbarkompis? Vad händer i er när ni ser en rom? En slav, en ryss, en kines? Berätta! Och hur har ni tänkt behandla alla era mentala baklås? Eller menar ni att det här bara gäller alla andra?
Detta i Aftonbladet av alla PK nödiga blaskor.
Av Åsa Linderborg. Det var nästan väntat då hon är ute på en resa som jag undrar vart den tar henne.. Mediekriget om vithet vilket är en del av mångkulturens skambeläggande är igång.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...da-inte-in-mig

Vänstern mot liberalister helt enligt TS aningar.
Citera
2021-02-09, 10:03
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Faktiskt inte oväntat:
Jag är rasist. Det kommer jag alltid vara. I alla fall om jag ska tro den amerikanska mångfaldskonsulenten Robin Diangelo, aktuell med boken ”Vit skörhet”. Jag är nämligen född med vit hud. Det spelar ingen roll att jag försöker behandla alla människor lika – mina vithetsprivilegier gör mig blind för vem jag egentligen är.
...
Teorin om vithet är bekväm eftersom den är cirkulär. Oavsett om jag erkänner eller förnekar rasisten i mig får den rätt. Teorin anses så färdigtänkt att man inte behöver ställa några frågor till den. Om man ändå dristar sig till att göra det stämplas man som en del av problemet: Håll med eller håll käft!
...
Teorin om vithet får allt större spridning. Inte minst genom Dagens Nyheter. Jag har därför ett förslag om en artikelserie som skulle kunna vara rätt klargörande, rent av befriande: Kan inte ni öppet berätta om er egen rasism? Vad känner ni vita som arbetar på DN när ni sitter runt samma bord som en ickevit jobbarkompis? Vad händer i er när ni ser en rom? En slav, en ryss, en kines? Berätta! Och hur har ni tänkt behandla alla era mentala baklås? Eller menar ni att det här bara gäller alla andra?
Detta i Aftonbladet av alla PK nödiga blaskor.
Av Åsa Linderborg. Det var nästan väntat då hon är ute på en resa som jag undrar vart den tar henne.. Mediekriget om vithet vilket är en del av mångkulturens skambeläggande är igång.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...da-inte-in-mig

Vänstern mot liberalister helt enligt TS aningar.
Åsa strikes again. Hon är bra. Inte så låst i olika positioner som vädjar om medhåll från journalistkolleger. Utmärkt att just hon skriver en text som denna med tanke på att hon uppenbarligen åtnjuter respekt just för att hon är en självständig individ med förmåga att resonera, vilket ju inte är helt vanligt i dagens mediala landskap. Detta var klart mer provokativt än nästan allt i ex. Bulletin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in