2020-02-22, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nergus
Statusfrågan är också viktig här. ... Förr kunde kvinnor få status av saker som att vara en god mamma, hemmafru osv, allt det har bara bytts ut mot att kvinnor idag får status genom att vara feminister och genusvetare.

Du har helt rätt, när "smartaste bästa tjejgänget" umgås så är det den barnlösa feministen med akademisk examen, trassliga förhållanden och förkärlek för rödtjut som har högre status än hemmafrun som har fyra barn med samma man.

MEN... här bubblar det! I de yngre generationerna så är det väldigt många tjejer som har en annan bakgrund än svensk. Och dessa tjejer står för helt andra ideal.

Ett exempel för att visa vad jag menar är den profilerade KDU-politikern Evin Badrniya. Evin och hennes tjejgäng visar upp något helt annat på twitter än svenska fotriktiga skor. Det är glamour, vad som kallas konservativa ideal (men av feminister snarare skulle kallas patriarkala) och framförallt, en modern och självsäker kvinnlighet. Se själv https://twitter.com/evinbdya?lang=sv

Rör vi oss ut i förorter som Vivalla eller Angered så är det bara löjeväckande att påstå att feminism har status. Därför är Evin Bdya, Faw Azzat et al mer intressant att följa: de är den nya champagnedrickande medelklassen som Aftonbladet älskar att hata.
Senast redigerad av Genderfluid 2020-02-22 kl. 21:32.
Citera
2020-02-22, 21:45
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Edgerton
Antagligen skall det öppnas ungdomsvårdsskolor. Problemet är bara i förorter som Bergsjön, Rinkeby, Tensta och Malmö så kanske det handlar om 50% av invandrarbarnen som är i riskzonen. Du kan inte bara ta barn från fattiga invandrarföräldrar. Det kommer inte accepteras. Vidare finns det inga ekonomiska möjligheter till detta.

Inom parentes är det nog i de flesta fall just buset som skapar den dåliga hemmiljön, och offren är i så fall närmast deras syskon och föräldrar.

Eftersom som du påpekar många invandrarföräldrar är så fixerade vid avel, tror jag att en motor (den enda jag kan komma på faktiskt) för att få igång den i och för sig utopiska återvandringen, att tvångssterilisera personer som skaffar fler barn än två, om de saknar förutsättningar att försörja dem. Då skulle nog många drabbas av kulturell och religiös ångest och dra hem till bajslandet direkt. Exodus.
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2020-02-22 kl. 22:02.
Citera
2020-02-23, 08:15
Medlem
stevenstillss avatar
Cyniskt - javisst. Medvetet - javisst. SvD jobbar hårt på att blanda bort korten om ungdomsrånen. Även svenskar ungdomsrånar - nu om en Nils 17 år. En ny märklig artikel från SvD:s nätupplaga nu på morgonen. SvD jobbar tappert på med sitt uppdrag att att försvara mångkulturen, de öppna gränserna och den svenska vänsterliberala staten. Jag har aldrig tidigare sett ett sådan uppenbart agendadriven journalism som i detta fall.

https://www.svd.se/nils-17-fornedrad...tit-mig-heller
Citera
2020-02-23, 08:24
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Cyniskt - javisst. Medvetet - javisst. SvD jobbar hårt på att blanda bort korten om ungdomsrånen. Även svenskar ungdomsrånar - nu om en Nils 17 år. En ny märklig artikel från SvD:s nätupplaga nu på morgonen. SvD jobbar tappert på med sitt uppdrag att att försvara mångkulturen, de öppna gränserna och den svenska vänsterliberala staten. Jag har aldrig tidigare sett ett sådan uppenbart agendadriven journalism som i detta fall.

Aktivismen sitter djupt. Åsa Erlandsson som skrivit artikeln har ett förflutet inom Polisen där hon jobbat med att skriva i tidningen "Svensk Polis". Om man hört vad t.ex. Peter Springare säger hos SwebbTV så finns det inom polisen ett stort problem med att chefer på mellannivå agerar aktivistiskt.

Åsa är också en aktivist.
Citera
2020-02-23, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Aktivismen sitter djupt. Åsa Erlandsson som skrivit artikeln har ett förflutet inom Polisen där hon jobbat med att skriva i tidningen "Svensk Polis". Om man hört vad t.ex. Peter Springare säger hos SwebbTV så finns det inom polisen ett stort problem med att chefer på mellannivå agerar aktivistiskt.

Det var väl hon som skrev boken om Trollhättanmördaren Anton Lundin?
Citera
2020-02-23, 08:55
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarrySlisk
Det var väl hon som skrev boken om Trollhättanmördaren Anton Lundin?

Det är riktigt.
Citera
2020-02-23, 09:57
Medlem
Citat:

Visst är det fortfarande av största vikt att vaska fram ett svenskt alibi, en stukad "Madde" som kan förklara bakomliggande orsaker. Lättare så, börjar man rota i orten uppstår för många frågor som måste besvaras.

”Madde” berättar: Min son knivrånade ett barn

https://www.expressen.se/nyheter/mad...nade-ett-barn/
Citera
2020-02-23, 10:53
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:

Chris Forsne skriver på ledarsidorna:

Citat:
Under de senaste veckorna har flera elever i Hovås blivit utsatta för personrån. Rånen har skett i anslutning till skolor och förövarna har i grupp givit sig på enskilda elever.

Ansvarig polis uttryckt sig i en intervju i GP så här:

– Risken att man ska bli utsatt är inte så stor. Så jag skulle säga att man inte behöver tänka på något utan det är sådant som händer ibland men inte så frekvent, säger Lennart Ronnebro.

Och han fortsätter:

-Vi har pratat med många ungdomar under årens lopp och vet att de tar väldigt illa vid sig. Om man inte är van vid våld och hot är det en traumatisk händelse som biter sig fast, säger han.

Polisen säger rent ut ”om man inte är van vid våld och hot”. Jag läste meningen flera gånger då jag inte trodde det var sant. Men sammanfattningsvis antyder Lennart Ronnebro att det blir bättre när man vant sig och att det händer inte alla så man ska inte tänka på det. Det nya normala.

Kommer det att lugna folk. Knappast! Forsne fortsätter:

Citat:
Själv har jag aldrig upplevt ett så utbrett raseri under ytan som nu bland människor. För att vara ett så auktoritetsbundet folk är det näst intill omöjligt att begripa hur snabbt all vår tilltro försvunnit. Vår statsminister har mer blivit en källa till underhållning än en auktoritet att hålla sig till. Partiledarna och twittrande riksdagsledamöter tas inte heller på stort allvar.
https://ledarsidorna.se/2020/01/land-du-forlorade/

Folk vet hur det ligger till. Om en läkaraktivist sa att svensk sjukvård fungerar generellt bra eller att även svenskar är stökiga skulle det få omvänd effekt eftersom så många har egna erfarenheter plus att man hört arbetskollegors och vänners redogörelse för mötet med sjukvården. Cissi Wallins text om svenska män på badhus har väl fått 100 procent upprörda reaktioner i och med att alla som varit på badhus har gjort egna reflektioner. Och dem är nu inte som Wallins.
Citera
2020-02-23, 13:06
Medlem
Nostradumbasss avatar
Det eviga kollektiva skuldbeläggandets mäkleri fortsätter som vanligt i Bonnier-ägd media:

https://www.expressen.se/nyheter/qs/...m-forintelsen/

"Sverige" blundade för Förintelsen<tm>. Sveriges svek. Sverige, Sverige, Sverige. Kollektivt skuldmäkleri från Lapidius den äldre. I Inga andra områden i svensk kristen moral kan kollektivet hållas ansvarigt för enskilda individers gärningar.

Kollektiv bestraffning får ej förekomma. Kollektiv skuld får ej utdömas av rättsväsendet. Där skall individernas individuella ansvar fastställas. All svensk rättsuppfattning strider mot kollektivt skuldbeläggande eller kollektivt ansvarsutkrävande. Utom när det gäller Förintelsen<tm>.

Då kan det månglas kollektiv skuld utan att någon säger något. Utom jag.

Bäste herr Lapidius; jag är skuldfri! Jag som svensk och alla andra nu levande svenkar står inte i skuld till dig och ditt folk. Du mäklar en kollektiv skuld som är moraliskt förkastlig. Så håll käften.
Senast redigerad av Nostradumbass 2020-02-23 kl. 13:26.
Citera
2020-02-23, 17:19
Medlem
stevenstillss avatar
Lite mediakrig nu i UK som har relevans även för kultur- och mediakriget här hemma. Tony Blair har intervjuats för en LGBTQ-tidning vid namn Pink News och ställt sig kritiskt till de transperson-knäppigheter som brer ut sig hos Labour. Labour borde inse att identitetspolitiken är en återvändsgränd och innefattar strider som man kommer att förlora, anser Tony Blair. Onlinetidningen Spiked som alltid är läsvärd om man är road av engelsk politik har återgett vad Tony Blair framfört i Pink News. Jag tror klockan ringer snart för identitetspolitiken. Den har förstört engelska Labour och håller också på och fräter sönder demokraterna i USA. Det blir bara alldeles för extremt. Identitetspolitiken är en sorts leksak som vänsterakademiker i storstäderna kan hänge sig åt och beundra varann för. Inget annat.

https://www.spiked-online.com/2020/0...e-culture-war/
Senast redigerad av stevenstills 2020-02-23 kl. 17:27.
Citera
2020-02-23, 17:28
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:

Absurt att polisens huvuduppgift numera tycks vara att bevara myten om att ”kejsaren inte är naken.
Citera
2020-02-23, 17:30
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Jag tror klockan ringer snart för identitetspolitiken. Den har förstört engelska Labour och håller också på och fräter sönder demokraterna i USA. Det blir bara alldeles för extremt.

Den håller på att fräta sönder Socialdemokratin också. Och Vänsterpartiet. Häromsistens fanns det nåt inlägg här i tråden där Vänsterpartiet hade kommit underfund med att dom ville ha norrländska män som partimedlemmar och ha deras röster; samtidigt tyckte nån annan att vi får inte glömma "mänskliga rättigheter".

"Mänskliga rättigheter" har inget att göra med Kina och Nordkorea längre, som fängslar politiska motståndare. Det har ju Sverige varit behjälpligt USA och England att göra också, i Assangefallet. Ett fall som FN kallat både "tortyr" och "godtyckligt frihetsberövande".

Så både vänstern och Socialdemokratin lever också på lånad tid. Frågan är hur fan man ska hinna dumpa all myndighetsaktivism och identitetspolitik överbord och återbygga någon sorts förtroende innan det är för sent.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in