2019-05-16, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenKarl
Liberalismen är en sjuka, ja. Men den är också på något plan ett uttryck för något inneboende västerländskt. Jag tror det vore ett misstag att inte bejaka tanken om individuell - kollektiv balans (hur kvasireligiöst det än ter sig) när den cancersvulst som liberalismen är ("blivit") avlägsnas. Korrekta problembeskrivningar, och i viss mån även lösningar, finns redan skisserade i tråden. - Våra problem handlar inte ytterst om ismer eller religioner, utan om att vårt folk är i spirituell obalans. Vi är förgiftade (inte minst av MSM). Avlägsna giftkällan, så kommer tids nog en lämplig, och för oss balanserad, ism/tro att vinna gehör och få fäste i egenskap av att vara ett uttryck för vår egen metafysik.

MSM kommer ur det samhälle vi har, det vill säga MSM kommer ur giftkällan. Att bara byta ut journalisterna mot ett gäng nya förändrar ingenting. Jag tolkar det du skriver som ett diskussionsinlägg och inte ett förslagsinlägg eftersom du inte kommer att "avlägsna" medierna i Sverige lika lite som du kommer att skrika "rasist" åt alla och envar.

I övrigt håller jag med. Bra inlägg.
Citera
2019-05-16, 15:21
Medlem
Citat:
Nog finns det gott om liberala parasiter, men sett utifrån ett ideologiskt perspektiv har jag svårt att se denna parasitism som något annat än i grund och botten ett symptom på, eller konsekvens av, en (samhälls-) kropp i obalans. Som idéhistorisk lekman indoktrinerad (likt resten av allmogen) i socialdemokratisk/-liberal neomarxism kan jag inte mycket annat än att förstå liberalismen som ett uttryck för "gentrifieringen" av människan. En sorts jämlikhetstankens produkt vars ursprung väl åtminstone brukar påstås sträcka sig tillbaka till kristendomens formaliserande(?).

Må så vara att liberalismen bär upp en korrupt elit utan faktiskt intresse för individers (och kollektiv av individers) välbefinnande, men liberalismen ger ändå uttryck för något som jag inte förmår att förstå på något annat sätt än, om inte allmänmänskligt, så i vart fall västerländskt: tron på mänsklig autonomi, den fria viljan etc.

Liberalismen är en sjuka, ja. Men den är också på något plan ett uttryck för något inneboende västerländskt. Jag tror det vore ett misstag att inte bejaka tanken om individuell - kollektiv balans (hur kvasireligiöst det än ter sig) när den cancersvulst som liberalismen är ("blivit") avlägsnas. Korrekta problembeskrivningar, och i viss mån även lösningar, finns redan skisserade i tråden. - Våra problem handlar inte ytterst om ismer eller religioner, utan om att vårt folk är i spirituell obalans. Vi är förgiftade (inte minst av MSM). Avlägsna giftkällan, så kommer tids nog en lämplig, och för oss balanserad, ism/tro att vinna gehör och få fäste i egenskap av att vara ett uttryck för vår egen metafysik.

Det var därför som jag skrev "lite tillspetsat" i min kommentar. Men de faktiska liberaler som nu finns har rört sig mycket långt från John Stuart Mill. När en person som Jordan Peterson som är klassiskt Liberal ses som extrem av en modern liberal som Annie Lööf så är det något som visar vad realliberalism är.

När jag skrev att liberaler är parasiter så menar jag att de lever en parasitärt liv där de aktivt arbetar för att bryta ned fungerade kollektiva gemenskaper samtidigt som de alla är beroende av gemenskaperna och även förväntar sig att de på något magiskt sätt ska finnas kvar för dem när behov uppstår.
Senast redigerad av Ottokar 2019-05-16 kl. 15:26.
Citera
2019-05-16, 17:12
Avstängd
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantarbetaren
Det är svårt att förstå att judar här i Sverige, ... ökar skuldbeläggandet på Sverige. ...
Sveriges foglighet till Tyskland är välkänd men vad hade Sverige för val?
Vi hade kunnat gå in i kriget på Tysklands sida, för att ta ett talande exempel, men socialdemokratin såg vi blev utanför.

Det var dyrköpta fredsår som vi idag får betala priset av i form utav massinvandring mm och förklaringen till socialdemokratins agerande ges i dess kopplingar till frimureri och judendom.

Det ska påtalas att den svenska socialdemokratin tidigt stödde den judiska statskuppen i Ryssland. De var också delaktiga i plundringen av det ryska guldet. Detta talas det tyst om.

Varför judarna hela tiden ökar på skuldbeläggandet av Sverige är egentligen inte svårt att förstå. Den som är satt i skuld är inte fri: judendomen går ut på att förslava icke-judar. Därför förslava de oss mentalt såväl som i ekonomiskt skuldslaveri.
Ich muss es immer wieder sagen: Wer den Talmud kennt, kennt den Juden! ... Wenn Sie wissen, was der Talmud dem Juden befiehlt, dann werden Sie auch unseren Zustand von heute begreifen.

- J. S.
http://www.syntes.be/SAP/HistoriaSAP.pdf
Citera
2019-05-16, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
MSM kommer ur det samhälle vi har, det vill säga MSM kommer ur giftkällan. Att bara byta ut journalisterna mot ett gäng nya förändrar ingenting. Jag tolkar det du skriver som ett diskussionsinlägg och inte ett förslagsinlägg eftersom du inte kommer att "avlägsna" medierna i Sverige lika lite som du kommer att skrika "rasist" åt alla och envar.

I övrigt håller jag med. Bra inlägg.

J(H)ournalisterna är på det stora hela ej intressanta, i det har du rätt. Men ägandestrukturer och regelverk är det dock.

Public service har nu missköts till den grad att rop på dess nedmonterande och avskaffande nu omvandlas till partipolitiska ställningstaganden. ( https://samnytt.se/missnojet-med-pub...edemokraterna/ ). Precis som sig bör i en demokrati: Samhällskroppen stöter under ordnade former bort det samhällsgiftiga.

Att inte tillämpa liknande principer grundade i folkstyre när det kommer till privata medieaktörer vore de facto odemokratiskt. Att i ett (demografiskt) mångkulturellt samhälle dessutom låta en viss minoritetsgrupp få oproportionerligt stort inflytande över media och opinionsbildande blir dessutom att betrakta som direkt samhällsvådligt, inte minst eftersom det går stick i stäv med just tanken om balans mellan "individ - kollektiv". Liberala Bonniermedias uppenbara roll i förgiftandet av såväl mediaklimat som det allmänna samtalet är väl rimligen bevis på att dyl. vådlighet också faktiskt resulterar i kollektiv förbistring och påföljande samhällelig konflikt och skada.

Svenska medier och institutioner måste ha Sveriges självständighet och demokratiska välmående för ögonen. Detta är i landet numera bevisligen inte fallet, då nuvarande mediaklimat är förgiftat av aktörer mer eller mindre antagonistiska mot Sveriges och det svenska folkets intressen. Nuvarande mediasituation är därför odemokratisk, då denna liberala antagonism, precis som oyto ständigt upprepar, tar sig uttryck i ett kontinuerligt undergrävande av vår folkrätt. Bonnier är sannolikt ett av de största hoten mot svensk demokrati, nationellt självbestämmande och på sikt även suveränitet. Det är dags att ge Sverige en chans att få friskna till.
Senast redigerad av HenKarl 2019-05-16 kl. 18:32. Anledning: Förtydligande
Citera
2019-05-16, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Det var därför som jag skrev "lite tillspetsat" i min kommentar. Men de faktiska liberaler som nu finns har rört sig mycket långt från John Stuart Mill. När en person som Jordan Peterson som är klassiskt Liberal ses som extrem av en modern liberal som Annie Lööf så är det något som visar vad realliberalism är.

När jag skrev att liberaler är parasiter så menar jag att de lever en parasitärt liv där de aktivt arbetar för att bryta ned fungerade kollektiva gemenskaper samtidigt som de alla är beroende av gemenskaperna och även förväntar sig att de på något magiskt sätt ska finnas kvar för dem när behov uppstår.

Jo, jag förstod det. Jag behövde bara få lägga ut texten en aning.
Citera
2019-05-16, 18:36
Medlem
Vit makt, kines slakt!

Citat:
Handelskriget mellan USA och Kina tar en aggressiv vändning efter att diskussionen plötsligt flyttats från handel – till rasöverlägsenhet.
Samtidigt varnas Fed-anställda för att resa till Kina.

https://www.di.se/nyheter/aggressiv-...handelskriget/

Jonny Nylander skrev idag detta för Bonniers organ DI. Har tyvärr inte tillgång till artikeln som är bakom betalvägg. Har inte kunnat hitta annan information om det uppgivna rasskriget. Har DI blåst upp en tidningsanka eller har Trump slutligen kastat masken och gått över till den mörka sidan?

Så många frågor och så få svar.
Citera
2019-05-16, 18:38
Medlem
Citat:
J(H)ournalisterna är på det stora hela ej intressanta, i det har du rätt. Men ägandestrukturer och regelverk är det dock.

Public service har nu missköts till den grad att rop på dess nedmonterande och avskaffande nu omvandlas till partipolitiska ställningstaganden. ( https://samnytt.se/missnojet-med-pub...edemokraterna/ ). Precis som sig bör i en demokrati: Samhällskroppen stöter under ordnade former bort det samhällsgiftiga.

Att inte tillämpa liknande principer grundade i folkstyre när det kommer till privata medieaktörer vore de facto odemokratiskt. Att i ett (demografiskt) mångkulturellt samhälle dessutom låta en viss minoritetsgrupp få oproportionerligt stort inflytande över media och opinionsbildande blir dessutom att betrakta som direkt samhällsvådligt, inte minst eftersom det går stick i stäv med just tanken om balans mellan "individ - kollektiv". Liberala Bonniermedias uppenbara roll i förgiftandet av såväl mediaklimat som det allmänna samtalet är väl rimligen bevis på att dyl. vådlighet också faktiskt resulterar i kollektiv förbistring och påföljande samhällelig konflikt och skada.

Svenska medier och institutioner måste ha Sveriges självständighet och demokratiska välmående för ögonen. Detta är i landet numera bevisligen inte fallet, då nuvarande mediaklimat är förgiftat av aktörer mer eller mindre antagonistiska mot Sveriges och det svenska folkets intressen. Nuvarande mediasituation är därför odemokratisk, eftersom, precis som oyto ständigt upprepar, vår folkrätt kontinuerligt undergrävs av dessa liberaler. Bonnier är sannolikt ett av de största hoten mot svensk demokrati, nationellt självbestämmande och på sikt även suveränitet. Det är dags att ge Sverige en chans att få friskna till.

Visst, men dessa "aktörer" finns inom övrig privat sektor, inom statsförvaltning och på universitet. Överallt. Det vore mycket underligt om media av någon oklar anledning skulle vara ett undantag.

Gällande Bonnier så finns det alldeles utmärkta argument att anföra mot deras ställning i Sverige. Men intresset för det är lågt ska du veta, även i denna tråd. När jag anförde några sådana gick ett par trådskribenter till Bonniers försvar direkt. Som Pavlovs hundar. Plötsligt skulle Wolodarski som annars kritiseras här skyddas med alla möjliga medel.

Jag tror det ligger en psykologi bakom det hela... om "Bonnier" är borta som någon faktor att diskutera...vad ska man då klaga på? Det blir svårt. Alltså mottages argument mot Bonnier inte med öppna armar.
Citera
2019-05-16, 18:57
Avstängd
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Gällande Bonnier så finns det alldeles utmärkta argument att anföra mot deras ställning i Sverige. Men intresset för det är lågt ska du veta, även i denna tråd. När jag anförde några sådana gick ett par trådskribenter till Bonniers försvar direkt. Som Pavlovs hundar. Plötsligt skulle Wolodarski som annars kritiseras här skyddas med alla möjliga medel.
Oj säger du det. Vilka är dessa oomnämnda skribenter och vad var det för alldeles utmärkta argument som du anförde mot Bonnier?
Citera
2019-05-16, 19:08
Avstängd
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Det av mig fetade ordet läste jag först som "batikfixa"

Kanske ett nyord för svenska akademin? Batikfixa= förvanska verkligheten för att den ska passa det mångkulturella narrativet.
Batikfixare:
CHUTZPAH. I en rapport konstaterar den judiska lobbyorganisationen ”Civil Rights Defenders” att ”oberoende opinionsbildare” inte längre kan arbeta ostört. I rapporten framkommer att ”oberoende” syftar på personer som ”engagerar sig i frågor som rör jämställdhet, diskriminering, våldsbejakande extremism, migration och rasism”.
https://www.nordfront.se/civil-right...onsbildare.smr

Föreningen oberoende kulturmarxister arbetar hårt för Sorospengarna men utsätts för hat och hot som tydligen hämmar dem från att ge valuta för pengarna. Det talas om utsatthet och hierarki i sagda utsatthet, då det är mer synd om feministiska kvinnor än män. Kanske är det roligaste citatet som följer,
Det värsta är att de försöker förstöra ens rykte, göra karaktärsmord på flashback, förstöra ens karriär helt enkelt.
Jodå, det känns att få smaka på sin egen medicin. Stackarna vittnar om utbrändhet, depression och dylika tråkigheter som gör att de måste åka till psykakuten och medicineras med neuroleptika. No joke, nu krävs krafttag mot hatarna!
Citera
2019-05-16, 19:09
Medlem
Ett ekonomiskt inlägg i Expressen.

Nu börjar tydligen även kunniga akademiker treva sig fram i mediakriget. Ur dagens Expressen. En professor sågar i princip alla tankar om Reinfeldts pensionsräddning.

Citat:
I ett mer långsiktigt perspektiv kan man även tillföra frågetecken kring migranternas tillskott till BNP, vilket aktualiserar frågor rörande åldersstruktur, förvärvsintensitet (i synnerhet bland kvinnor), initial utbildningsnivå, tillgång till lågavlönade och lågkvalificerade arbeten (som blockeras av facken), samt ambition att integreras i det svenska samhället.

Frågan om migration förblir mot denna bakgrund en fråga om moraliska överväganden, och om hur mycket svenska skattebetalare är redo att betala. Ekonomiskt är det en mycket dålig affär.

Av Stefan Hedlund
Docent i nationalekonomi
Professor i öststatsforskning, Uppsala universitet

https://www.expressen.se/debatt/varf...allsproblemen/
Citera
2019-05-16, 19:42
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Ett ekonomiskt inlägg i Expressen.

Nu börjar tydligen även kunniga akademiker treva sig fram i mediakriget. Ur dagens Expressen. En professor sågar i princip alla tankar om Reinfeldts pensionsräddning.

https://www.expressen.se/debatt/varf...allsproblemen/

Alla vet att Stefan Hedlund har rätt. Men det finns nog ingen längre - förutom en och annan politiker som Granstedt och någon journalist som anser flyktinginvandringen lönsam. Man har numera retirerat till att anse att det är en humanitär insats. Om man ens säger det. Åsiktsklimatet förskjuts nu åt höger sakta men säkert. Väldigt vad Annie Lööf varit tyst sista tiden. Vad kan hon tycka om invandringens lönsamhet?
Citera
2019-05-16, 22:08
Medlem
McAzs avatar
Svensk Webbtelevision har lagt upp ett nytt klipp med Lars Bern där han bl.a. diskuterar det kommande Europaparlamentsvalet samt något som vid upprepade tillfällen diskuterats i tråden, politikernas omedfinition av demokratibegreppet.

Intressant som vanligt.

https://youtu.be/kj2D-sZh_nE
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in